Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 231

Discussie: Doom3: ervaringen

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Doom3: ervaringen

Ik vraag me af of het de moeite waard is om doom3 aan te schaffen. Daaroom, aan de mensen die het op een of andere manier al hebben gespeeld ( i dont care hoe) hoe is het spel?

1. Geen gesprekken/discussies over warez, er zijn al genoeg topics verziekt, laat het uit aub
    2. Gebruik SPOILER tags als je belangrijke dingen gaat verklappen
    3. Geen vragen over sys specs, dat kennen we ook al

Misschien mag het niet, maar ik zou toch even mijn impressies willen geven. Voor mijn gevoel was ik een van de weinigen die daadwerkelijk dacht dat doom 3 op gameplay gebied ook iets indrukwekkends zou bieden. Na een aantal uur spelen denk ik hier anders over. Alle levels zien er tot nu toe hetzelfde uit. Grafisch is het allemaal erg fraai, maar dan vooral vanuit een technisch oogpunt. Het design zelf is allemaal erg flauw, steeds maar smalle gangen, alles erg donker. Dit maakt alles behoorlijk eng, maar na een aantal keer dezelfde situaties meegemaakt te hebben is de lol er wel af. Het is ook jammer dat de interactie met de omgeving niet verder gaat dan een aantal exploderende vaten. De rest van de ongeving is totaal ongevoelig voor al je schiet en duw werk. Hopelijk komt er nog verandering in het spel, maar eigenlijk heb ik de hoop al een klein beetje opgegeven. Zoek sleutel/pda access key en ga naar het volgende level etc... In de vorige ID games was dit niet zo erg vervelend aangezien dat lekkere snelle actiespellen waren. Bij een suspense game als deze is wat variatie toch wel prettig.
    een quote van het net, wie herkent dit???

Of is doom3 dan toch die 90+ waard die sommige reviewers hen toekennen?

Member kSeon?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    daar gaat d toch over? claustrofobische gangen & freaky environments
    dnno, klaat wel wat weten alsk kans heb gehad om het te spelen

Member Killer_Jon's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    kdenk het niet. geef het een 75/100.
    thangt er ook vanaf of ge graag brainless shooters speelt aja
    ik speel ze graag voor efkes...

Member kSeon?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Killer_Jon
    kdenk het niet. geef het een 75/100.
    thangt er ook vanaf of ge graag brainless shooters speelt aja
    ik speel ze graag voor efkes...
    no comments needed...
    mp is het mss, maar sp ?
    kzie je al bezig met je chaingun blazing, je zal lang overleven i must say...

Member Mister DLicious's schermafbeelding
    iTrader
    0
    yup er zit niet zoveel aan als PC Gamer zegt met hun 94%
    da is te zot vo woorde, want het spel verdient toch niet boven de 89%
    pakt maar een 80 85
    want er ontbreekt een beetje muziek in het spel, ge speelt constant alleen en er is geen teamwork met friendly NPC's ofzo
    tja...

Approved 9-lifer kristofke_1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    volgens mij moet het wel een "creepy" game zijn, afgaande van de reviews en fimpjes en screens...ben eens benieuwd wat het gaat geven als je zelf achter het toetsenbord zit
    i.v.m die quote: niet iedereen kan een game even graag hebben, dat is weer zo'n voorbeeld, maar ik denk dat je die in de minderheid gaat hebben...

Approved 9-lifer amdr's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)
    Ik vind het wel vrij leuk ma soms..Nja
    Gange zen soms te donker, ineens staan ze me 3 rond u en daar kunde niks tege doen, u scherm bibbert dan super hard en da steekt tege.
    Nja, ma vindet wel leuk. Heb me der toch al mee geamuseert ma zit nu vaaaaast

//edit Guns doen te weinig damage

Approved 9-lifer w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    mja sommige mense vinde het nie goe sommige wel
    ma doom 3 das het enige spel dat mij zo een horror sfeer heeft bezorgt
    ik bleef maar achter mekaar kippevel krijge
    das et enige spel da me echt in spanning liet houde voor 4 uur (khem et afgeslote omdak dvd moest gaan zien)
    het is de 90+ % die et spel bij de reviews kreeg echt waard
    en da men zegt dat de kamerkes en gange smal zijn, tspeelt zich af op een research fabriek/bedrijf op mars waar mense werke en nie echt grote oppervlaktes nodig hebben
    de graphics zien er heel goed uit
    alleen de afwerking van sommige char/monsters valt soms tegen ma et stoort het spel nie echt
    het geluid speelt in doom 3 een heel belangrijke rol vind ik en tis ook goe afgewerkt
    swel soms schrike als ge iemand hoort krijsen en nie ziet wie of wat het is
    en omdat er veel donkere plekke zijn is het spel maakt het van doom 3 een topper horror game
    just zo glijk de meeste het van jullie verwacht hebben
    kzou het zeker kopen alsk geld zou hebbn ;(
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

Member
    iTrader
    0
    t'is de moeite waard.

die sfeer is gewoon de Max!!!
    het is gewoon genieten van doom. echt niet verwacht!!!!

ben benieuwd naar MP gedeelte....

90% waard!!

Member Z!zZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je had die quote er niet mogen bijzetten , is duidelijk iemand dat graag negatief doet n shitz...

Ik heb al veel kritieken gelezen en stuk voor stuk zijn ze positief buiten een paar gefrustreerde replys zoals quote in thread....

Het enige minpunt dat ik vaak lees is dat het soms Te scary = muhahah

Het leveldesign zou 1 van doom's sterkste punten zijn, natuurlijk; het is UAC dus we wisten al wat we ons daarbij moesten voorstellen (geen level variatie alla painkiller ofzo) en HELL zou echt ongelooflijk ZALIG zijn en tevens ook het "beste" deel in het spel !

Ik zen alvast benieuwd...

Member Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ...als ik kritieken lees van mensen dat het wat saai/monotoon is lees ik nooit niets over de ruine levels en de hell level zelf, wat de uitschieters zullen zijn..ik heb de indruk dat mensen de eerst base levels spelen en zeggen, och boring gangskes...er komen nog ruines en een hell en een paar outdoor scenes..ID zei dat de sfeer echt maar pas super word half weg na een 10 tal uren spelen als je de hell nadert etc en de underground ruines ontdekt...ik lees alleen maar meningen gebaseert op de basis en als je een spel bekritiseerd moet je het toch in z'n geheel doen... maw als je het uitgespeeld hebt en alle levels gespeeld hebt ...een spel met 28 levels moet ge ook op z'n 28 levels beoordelen

Unreal 1 bvb wat ik een fantastishce SP vond indertijd had ook zo z'n stukken die ik wat saaier vond en andere waren dan weer fantastisch maar het was nooit boring..doom3=nu eenmaal ook alien sferen..cluastrofobische donkere gangen en daar houdt ge van of niet

Member
    iTrader
    0
    Ik heb al reviews gelezen van mensen die het al gespeeld hebben, en ze komen allemaal op hetzelfde neer:
    prachtige beelden, prachtig lawaai, maar na 2uur is het elke keer opnieuw hetzelfde. Het wordt vergeleken met serious sam, maar dan met een h eel angsaanjagende sfeer. In elke kamer da je binnengaat, worden er beesten geteleporteerd of komen ze uit de muren, dusja, het is niet zo goed als de hype...
    Ik twijfel nu ook of ik het ga kopen. Ik koop dan liever onbekende en verrassende spellekes dan gehypte en ontgoochelde spellekes.
    Maarja, ik zal het wss kopen voor de coop-mod die eraan komt enzo. Want het spel heeft een hoog potentiaal voor mods.

Al dit hierboven is wat ik meermaals op andere sites gelezen, dont shoot me if it's wrong. Maar het verbaast me wel niets

Member Wg_Flow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    'tis potentieel

ontopic:

Ik heb ook al ongeloofelijk veel gelezen over de ervaringen van sommige mensen (vooral americanen die tenminste me een LEGALE versie spelen, tov een paar mensen die hier in hunne post beweren dat ze het al gespeeld hebben, screw you btw ) en ... wel kzou zeggen da ze er allemaal tevreden over waren, een paar vonden het op den duur wa saai maar da was omda ze vastzaten of zonder ammo zaten en ni echt verder dierven etc

Member Jethro's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Can you say Half Life ripoff?

Id bewijst nog maar eens waar ze goed in zijn, namelijk engines maken en zelfs dat zou wel eens op de helling kunnen komen te staan als we uiteindelijk Half Life 2 zullen zien.

Voor de rest hebben ze zo goed als alles van Half Life gerecycleerd: het onderzoekscentrum waar je toekomt als nieuwe recruit/werknemer/marine, de kantoren met scientists die je later mag redden, soort van treintjes die je moet aansturen, de puzzels met hazardous materials om verder te geraken in het spel, de teleporters, de vending machines, de recruiting/corporate speak posters (UAC: building better worlds through superiour firepower) en de gescripte events: scientists die in ducts getrokken worden en brokken die eruit komen... how obvious do you want your ripoff to get? Zelfs in de voice acting zitten duidelijke verwijzingen naar Half Life: andere marines die als Barny klinken of de vrouwelijke stem van het public announcement system.

Niet dat er geen sfeer in het spel zit, maar door pikzwarte gangen sluipen gaat na een tijd ook vervelen en je monsters uit verborgen plaatsen in de muren laten komen (ja inderdaad zoals in de orginele doom en doom2) is iets wat weinig origineel kan genoemd worden.

Doom 3 is eigenlijk een lege doos... in een flashy verpakking en met een mooie strik errond en veel vulling erin, maar uiteindelijk zit er weinig 'echt' bruikbaar in de doos. Id is een grote naam in de industrie, maar van dit spel is zeker niet 'the secondcomming of christ' bij wijze van spreken.

Niettegenstaande zal het spel waarschijnlijk wel een plaatsje krijgen op mijn kast. Ik heb al slechtere games gekocht. Misschien zie ik het te negatief en heeft Id met zijn overduidelijke rehash van Half Life een eerbetoon willen maken? Who knows.
    Currently Playing: Battlefield 3

Member Fredje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jethro
    Can you say Half Life ripoff?

Id bewijst nog maar eens waar ze goed in zijn, namelijk engines maken en zelfs dat zou wel eens op de helling kunnen komen te staan als we uiteindelijk Half Life 2 zullen zien.

Voor de rest hebben ze zo goed als alles van Half Life gerecycleerd: het onderzoekscentrum waar je toekomt als nieuwe recruit/werknemer/marine, de kantoren met scientists die je later mag redden, soort van treintjes die je moet aansturen, de puzzels met hazardous materials om verder te geraken in het spel, de teleporters, de vending machines, de recruiting/corporate speak posters (UAC: building better worlds through superiour firepower) en de gescripte events: scientists die in ducts getrokken worden en brokken die eruit komen... how obvious do you want your ripoff to get? Zelfs in de voice acting zitten duidelijke verwijzingen naar Half Life: andere marines die als Barny klinken of de vrouwelijke stem van het public announcement system.

Niet dat er geen sfeer in het spel zit, maar door pikzwarte gangen sluipen gaat na een tijd ook vervelen en je monsters uit verborgen plaatsen in de muren laten komen (ja inderdaad zoals in de orginele doom en doom2) is iets wat weinig origineel kan genoemd worden.

Doom 3 is eigenlijk een lege doos... in een flashy verpakking en met een mooie strik errond en veel vulling erin, maar uiteindelijk zit er weinig 'echt' bruikbaar in de doos. Id is een grote naam in de industrie, maar van dit spel is zeker niet 'the secondcomming of christ' bij wijze van spreken.

Niettegenstaande zal het spel waarschijnlijk wel een plaatsje krijgen op mijn kast. Ik heb al slechtere games gekocht. Misschien zie ik het te negatief en heeft Id met zijn overduidelijke rehash van Half Life een eerbetoon willen maken? Who knows.
    de research facility is er al vele langer ze lees op planet doom het verhaal is van doom 95, doom2,finaldoom
    dan zulde da wel zien
    en da van die treintjes is ni afgezien he , da is gewoon het makkelijkste vervoer middel in zo'n fac

Member Jethro's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
    de research facility is er al vele langer ze lees op planet doom het verhaal is van doom 95, doom2,finaldoom
    dan zulde da wel zien
    en da van die treintjes is ni afgezien he , da is gewoon het makkelijkste vervoer middel in zo'n fac
    Ik had nooit het gevoel toen ik Half Life speelde van 'ik ben hier Doom opnieuw aan het spelen' maar bij Doom 3 krijg je wel de ervaring van 'Hmm ik ben hier Half Life aan het herspelen'.

Op sommige momenten weliswaar en ik moet de Hell levels nog bekijken, maar ik geef u gewoon mijn eerlijke eerste impressie.

Niet dat het niet zijn geld waar is, het is wel zo dat ik ooit ook Quake 3 gekocht heb voor de mogelijke mods, maar ik heb er bitter weinig gebruik van gemaakt als ik het vergelijk met Half Life. Daarom denk ik ook dat Half Life 2 niet enkel als game, maar ook als basis voor toekomstige mods waarschijnlijk beter zal zijn.

(PS 't is niet omdat iemand het spel al kan spelen dat het een warez versie is )
    Laatst gewijzigd door Jethro; 3 augustus 2004 om 10:05

Member Fredje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jethro
    Ik had nooit het gevoel toen ik Half Life speelde van 'ik ben hier Doom opnieuw aan het spelen' maar bij Doom 3 krijg je wel de ervaring van 'Hmm ik ben hier Half Life aan het herspelen'.

Op sommige momenten weliswaar en ik moet de Hell levels nog bekijken, maar ik geef u gewoon mijn eerlijke eerste impressie.

Niet dat het niet zijn geld waar is, het is wel zo dat ik ooit ook Quake 3 gekocht heb voor de mogelijke mods, maar ik heb er bitter weinig gebruik van gemaakt als ik het vergelijk met Half Life. Daarom denk ik ook dat Half Life 2 niet enkel als game, maar ook als basis voor toekomstige mods waarschijnlijk beter zal zijn.

(PS 't is niet omdat iemand het spel al kan spelen dat het een warez versie is )
    ja snu wel ni moeilijk he ge waart bij doom ni alleen in de research fac zelf bezig maar op heel die base
    en dieje level design bij doom stelt die omgeving ni altijd zo goe voor

mja moest doom, toen het uit was de zelfde gfx hebbe als half-life
    als ge dan half life zou spele dan zatte wss te denke, eej ik zen ier precies doom opnieuw aant spele( alleen zaten er in doom geen scientists enzo)

klein beetje logisch nadenke he

Member daFour's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    ik heb het gisteren bij een vriend gespeeld en ik vind het echt wel mooi..tis een lekker donker spel met leuke effecten maar idd een soundtrack zou wel mooi zen...

mijne score 8.5/10

Member SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    in de eerste levels is er niet van creepy muziek; een beetje later heb je wel wat deuntjes ... ik vind het jammer dat er niet constant van die creepy muziek is gelijk in doom2, want dat geeft toch heel veel sfeer hoor

Member lotter.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    vanmiddag ga ik het installeren !

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten