Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 44
    Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Weblogs
    7

[Review] Star Wars: The Old Republic

Vraag aan een reviewer wat zijn ergste nachtmerrie is en hij zal "MMO's" antwoorden. Deze games zijn zo omvangrijk en veranderen met elke oogwink dat een review een delicaat iets is. Desalniettemin doen wij ons best om een zo goed mogelijke indruk te geven van deze games. Zo ook bij de recentste toevoeging aan dit genre. Wij presenteren jullie de review van Star Wars: The Old Republic.

9lives - Star Wars: The Old Republic - review

Member SHIGSY's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nice one BT. Vrees dat je met 96 als score aan hevige reacties gaat mogen verwachten, denk dat 95+ games niet alle dagen voorkomen op de mainpage.

Ga je TOR wat kunnen los laten om je zonder heimwee op de volgende review te kunnen smijten?

Member Riveragrumes's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deftige review, hoewel ik ook vrees dat de hoge score nogal wenkbrauwen zal doen fronsen

Persoonlijk had ik hem iets in de 80 gegeven. Ik amuseer me momenteel rot met mijn Jedi Sentinel; ik ben echt onder de indruk hoe groot een impact de gesproken dialogen en het verhaal hebben op de spelervaring en ik kan al niet wachten om een alt te levelen.
    Ik ben nog maar lvl 26, dus ik kan niet meespreken over endgame-content, maar het spel is wel verre van afgewerkt, wat ongetwijfeld wel in orde komt met grote patches en content toevoegingen.

Crew Member Devastate's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    96 is idd mss wat veel, maar het is zeker een bom van een spel

Member dadash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    bah niet afgewerkt. Het is mijn eerste MMO dus met andere MMOs kan ik het niet vergelijken maar als ik dit vergelijk met SP games is dit toch echt wel heel goed afgewerkt hoor. Zeker gezien de hoeveelheid content mag je je normaal gezien aan heel wat meer bugs verwachten.

Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Weblogs
    7
    Dat er hevige reacties gaan komen verwacht ik inderdaad, maar een review is in feite niets meer of minder dan één persoon zijn onderbouwde mening =) Je zal altijd van ergens tegenkanting krijgen.

Enneuh, andere reviews of niet, dit spel speel ik nog wel enkele weken/maanden door Wil op zijn minst de verhaallijnen van de Republic Trooper en Sith Warrior uithebben.

Member Sorasan's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    96 zou het waard zijn moesten er niet zoveel bugs inzitten. Ik vind het raar dat daar zo weinig over wordt gezegd. Ik bedoel ze zijn overduidelijk en hinderen echt het gameplay aspect. Tis een dijk van een spel maar ik vind dat die fouten ook wel ingecalculeerd mogen worden in de score...

Member SHIGSY's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sorasan Bekijk bericht
    96 zou het waard zijn moesten er niet zoveel bugs inzitten. Ik vind het raar dat daar zo weinig over wordt gezegd. Ik bedoel ze zijn overduidelijk en hinderen echt het gameplay aspect. Tis een dijk van een spel maar ik vind dat die fouten ook wel ingecalculeerd mogen worden in de score...
    Is altijd voor discussie vatbaar. Bij Skyrim mogen we gerust van een bugoverload spreken maar dat verandert niets aan het feit dat het een absolute topper is. Gamebreakers zijn een ander paar mouwen maar nog geen last van gehad. Als je ze niet krijgt, kan je er moeilijk over schrijven. Heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt.

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik vind 96 toch ook wat veel.
    ja, het is een super game, maar toch, dit zal waarschijnlijk geen game van het jaar worden voor mij. (soit, aangezien het in 2011 is uitgekomen, is dat al zeker zo)

bugs-discussie: ik heb nog maar weinig last gehad van de bugs. één keer dat in het midden van een pve-gevecht de tegenstanders ineens verdwenen, maar dat stoort imo niet, er loopt genoeg rond om op te schieten.

Member L@TrO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    bioware zal zich endgame nog moeten bewijzen, mogelijk komt het wel goed, maar daarvoor zou ik nu in de huidige staat toch nog geen 96% kunnen geven

Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Weblogs
    7
    Tis idd veel, voor ik de review schreef wou ik het een 91/92 geven, mja, na dat schrijven was mijn opinie net verbeterd

Bugs, glitches akkoord, maar het is een MMO. En zoals Shighsy zegt, ook skyrim had last van bugs en glitches en dit weerhield de hoge scores ook niet. Al bij al zijn er weinig (gamebrekende) mankementen dus ze wogen slechts licht door.

Member L@TrO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ze hier Deus Ex: Human Revolution 95% geven, dan zou ik mss twijfelen ,
    maar voor mij ligt de lat voor mmo's en bioware dan wel redelijk hoog.

Approved 9-lifer Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Pft, dit kan je toch niet serieus meer noemen .

Als een review niet meer is dan een onderbouwde mening, dan is een goede review een kritisch onderbouwde mening. Een beetje afstand nemen van de eerste indruk is cruciaal. Uw plus en min-punten en score afwegen tegenover andere games mag ook. Als je SW:TOR 96 geeft mag je vrijwel elke andere AAA-MMO ook minstens 90 geven .

PvP heb je nog niet (voldoende) getest, over de UI zeg je niets (het mag je persoonlijk nog niet storen, je dient zoiets wel te vermelden), geen aandacht voor wat vernieuwend is (buiten het verhaal) en wat zeker niét vernieuwend is, grafisch ... Het LFG-systeem merk je op als minpunt in je tekst, maar uiteindelijk niet in het lijstje met minpunten.

Ik snap ook niet waarom je het need-greed systeem begint uit te leggen. Dat zit in élke MMO en is niet bepaald info die nuttig is voor een review..

Nog iets: SW:G dat maar 50.000 mensen aantrok? Er zijn nooit cijfers vrijgegeven, dus waar je dat vandaan haalt.. Het spel kan beschouwd worden als gefaald, maar laten we niet vergeten dat er ook van SW:G meer dan een miljoen kopieën over de toonbank zijn gegaan en dat het spel uiteindelijk acht jaar oud is geworden. Ik was zelf geen fan van SW:G, maar je moet ook geen bullshit komen vertellen

Ten slotte: werk aan uw zinsconstructies!

Edit:
    http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/g...OR-Review.html

Dit is een vb. van een deftige review. Ik vind dat Bitton het spel op sommige aspecten ook te hoge punten geeft en met een aantal zaken die hij aanhaalt ben ik het ook niet eens, maar op zijn review zelf is weinig aan te merken
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 8 januari 2012 om 21:59

Member Batiatus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik snap ook niet waarom je het need-greed systeem begint uit te leggen. Dat zit in élke MMO en is niet bepaald info die nuttig is voor een review..
    Zit niet in elke MMO hoor .
    edit: En voor sommigen is dit hun eerste MMO btw (niet voor mij)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Batiatus Bekijk bericht
    Zit niet in elke MMO hoor .
    edit: En voor sommigen is dit hun eerste MMO btw (niet voor mij)

Noem mij één AAA-MMO zonder need/greed loot-systeem.

En als je begint met één basisfeature uit te leggen voor nieuwe spelers, moet je dat met alles gaan doen. Het is ook niet meteen de meest belangrijke info voor een nieuwe speler..

Approved 9-lifer ?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    TL;DR
    Morgen opt werk eens lezen.
    Maar na al heel wat MMO's achter de kiezen te hebben is dit alleszins 1 van de betere. 96% lijkt inderdaad veel tov andere games van een ander genre.
    Maar puur in het MMO gebeuren lijkt dit mij wel een goeie score. Zéér solide MMO met een zalige story die je vlot meeneemt in het star wars gebeuren. Iets wat andere MMO's niet konden bij mij.

Banned
    iTrader
    13 (100%)
    Weblogs
    7
    Als je SW:TOR 96 geeft mag je vrijwel elke andere AAA-MMO ook minstens 90 geven .
    Ik heb een andere maatstaaf voor games dan collega-redacteurs. Op kantoor hebben we dit ook even bespreken en sommigen gaven deze game een 89, andere een 94, etc... ik zat weliswaar hoog met mijn 96 maar in mijn mening onderbouw ik deze score ook.

PvP heb je nog niet (voldoende) getest, over de UI zeg je niets (het mag je persoonlijk nog niet storen, je dient zoiets wel te vermelden), geen aandacht voor wat vernieuwend is (buiten het verhaal) en wat zeker niét vernieuwend is, grafisch ... Het LFG-systeem merk je op als minpunt in je tekst, maar uiteindelijk niet in het lijstje met minpunten.
    *PvP krijgt een aparte review.
    *De UI heb ik wel aangehaald hoor? En die vond ik net goed, geen last van gehad... quasi niemand in de guild (100+)
    *Wat is er dan vernieuwend dat ik niet heb besproken? Informeer me aub.
    *Gameplay > grafisch (zeker in een MMO). Heb dan ook weinig vuil gemaakt aan het grafische aspect.
    *LFG niet vermeld in minpunten wegens "te klein". Is geen ontwikkelaars- maar communiytyfout

Waarom niet? Randinformatie is toch niets mis mee?

Nog iets: SW:G dat maar 50.000 mensen aantrok?
    Heb wel degelijk een bron, zal hem linken zodra ik hem terugvind, niet bewaard.

Ten slotte: werk aan uw zinsconstructies!
    Euhm, schrijfstijl is iets persoonlijk. tekst is nagekeken door de eindredactie en was geen commentaar op. Jij bent ook de eerste in de community die me dit zegt, dus voorbeeldjes als het kan? Leer graag bij

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nagekeken door heel de reactie, en niemand de fout gevonden in

Je zal immers vaak moeten kiezen tussen een goede of een slechte optie die je verhaal opnieuw een andere wending zal geveb.
    ?

Approved 9-lifer Fredvdp's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sommige mensen durven zich wel eens blind staren aan scores. Het zijn de argumenten die tellen.

Ik had zelf geen recensie nodig om mij te overtuigen. Ik heb de beta gespeeld en zal binnenkort ook een kopie van het spel bemachtigen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTerror Bekijk bericht
    Ik heb een andere maatstaaf voor games dan collega-redacteurs. Op kantoor hebben we dit ook even bespreken en sommigen gaven deze game een 89, andere een 94, etc... ik zat weliswaar hoog met mijn 96 maar in mijn mening onderbouw ik deze score ook.
    Zitten jullie tegenwoordig op kantoor?
    Enige vorm van consequentie is gewoon belangrijk. Op een gegeven moment ga je met 100+ scores moeten beginnen dan. SW:TOR is zeker niet "quasi perfect". Wat ga je doen als over een jaar BioWare het spel nog béter heeft gemaakt? Wat ga je doen wanneer je morgen een MMO moet reviewen die je nog leuker vindt dan SW:TOR?

*De UI heb ik wel aangehaald hoor? En die vond ik net goed, geen last van gehad... quasi niemand in de guild (100+)
    Is één van de grootste kritiekpunten op SW:TOR, dat ook door BioWare zelf erkend wordt.

*Wat is er dan vernieuwend dat ik niet heb besproken? Informeer me aub.
    Een goed vb. zijn de private instances (die met de groene "muur", je weet wel). Geen laadtijden! Enfin, met mindere pc's merk je wel een onzichtbare laadtijd, maar er is in elk geval geen "loading screen". Dat is echt een knappe prestatie van BioWare, iets waar ze echt lof voor verdienen en waar alle andere MMO's een voorbeeld aan mogen nemen .

*Gameplay > grafisch (zeker in een MMO). Heb dan ook weinig vuil gemaakt aan het grafische aspect.
    Zeker in een MMO? Niets van, waarom zou dat verschillend zijn voor MMO's? Uiteraard is gameplay > graphics, maar dat maakt graphics niet onbelangrijk. Allesbehalve!
    Grafische stijl, details, performance (dat is nu echt een persoonlijke mening van mij, maar ik vind dat je games steeds moet testen zowel op een low als een high end systeem; SW:TOR doet het, in verhouding met de kwaliteit van de graphics, lang niet zo goed op low-end pc's als BioWare beloofde), ...

Met "wat uiteraard ook een enorme meerwaarde wist te bieden waren de mooie graphics" zijn we geen zak eh . Dat is wat je leest in een boekverslag in de middelbare school.

*LFG niet vermeld in minpunten wegens "te klein". Is geen ontwikkelaars- maar communiytyfout
    Je zegt dat de group finder niet goed werkt, wel, dat is dus duidelijk wél een fout van BioWare (waar ze ook aan zullen werken).

Waarom niet? Randinformatie is toch niets mis mee?
    Als het interessante en nuttige informatie is, dan niet.

Euhm, schrijfstijl is iets persoonlijk. tekst is nagekeken door de eindredactie en was geen commentaar op. Jij bent ook de eerste in de community die me dit zegt, dus voorbeeldjes als het kan? Leer graag bij
    Schrijfstijl is iets persoonlijks tot op een zekere hoogte. Foute zinsconstructies zijn foute zinsconstructies, ongeacht uw persoonlijke stijl .

Een voorbeeld: "Buiten het misbruiken van onze companions bewezen ze regelmatig hun nut." Dat is gewoon geen juiste zin.

Je maakt ook fouten tegen de enkelvoud-meervoud regel. Bvb:
    "Niet alleen zijn dit de pittigste quests, maar ze leveren je ook aardig wat experience en geschenken op. Je zal dus zeker een degelijke groep moeten vinden wil je deze uitdaging tot een goed einde brengen." Uitdagingen dus.

Typfouten: "In feite verplicht het spel je nooit tot samenwerking met andere maar het spoort je er wel toe aan". Anderen.

Dan nog wat andere dingen zoals overdadig gebruik van passief, foute verwijzingen, het gebruik van Engelse woorden waar je perfect Nederlandse alternatieven voor hebt (maar dan wel een letterlijke vertaling als "nood voor hebzucht" gebruiken: het is nood boven hebzucht), ...

Geef uw eindredactie dus ook maar eens onder hun voeten

-------
    Disclaimer: Ik heb examens, ik verveel me.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten