Raiden en PvPen is instanced... Craften doe je in de hoofdstad in afwachting van de queu. Je hoeft dus de wereld niet te betreden.
Raiden en PvPen is instanced... Craften doe je in de hoofdstad in afwachting van de queu. Je hoeft dus de wereld niet te betreden.
Als ge u die vraag moet stellen zou ik er ni aan beginnen.
Gewone PvE (quests), PvP, beetje craften, af en toe een dungeon en heel af en toe eens een korte raid meepikken. Vooral een alt levellen. En vaak een nieuw spel zoeken.
Als je probeert om zo snel mogelijk end-game te geraken, dan moet je niet klagen dat er op end-game niet genoeg te doen is. Speel ook eens de rest van de MMO.
Sorry, maar imo ligt het probleem eerder bij u dan bij het genre. Ik ben ook niet blij met de grote focus die tegenwoordig gelegd wordt op de (instanced) end-game, maar ik heb daar geen echte issue mee. Ik ben altijd al iemand geweest voor wie de "level-experience" het belangrijkste is in een MMO. End-game boeit mij niet zo. En je zou verbaasd zijn hoeveel content de meeste MMO's wel niet hebben om u zoet te houden als je je niet blind staart op die end-game.
Dat is imo het probleem van jou en vele anderen: denken dat het spel pas "begint" op end-game, waardoor je 90% van het spel mist. Ja, in WoW enzo zijn de meeste spelers max-level. Maar als je niet als doel hebt om zo snel mogelijk end-game te zijn, is er zeeën aan content waarbij je gewoon rustig doet wat je wil. In nieuwe MMO's idem (zeker gezien er dan op end-game al helemaal nog niet veel te doen is)
Een MMO is véél meer dan enkel end-game. Als je je blind staart op die end-game waardoor je al het andere dat een MMO te bieden heeft niet meer kan zien, dan ligt het probleem bij jou.
Trouwens: het "probleem" van instances is nog een heel ander gegeven dan het probleem dat jullie eerder aanhaalden, namelijk dat MMO's te veel tijd opslorpen en dat je te veel moet "plannen".
Vroeger had je inderdaad nog instances waar je uren voor nodig had, maar dat is iets waar men steeds vaker van afwijkt. Casual en solo spelers worden een steeds belangrijker publiek voor MMO-developers. Instances zijn tegenwoordig veel kleiner, en nemen (tenzij je echt zwaar aan het sucken bent) veel minder tijd in dan vroeger. Tegenwoordig kan je veel instances in een uurtje doen in MMO's.
Ja, als je ze gaat farmen verlies je veel tijd, maar daar kies je zelf voor eh. Als je niet mee wil doen aan raids e.d., heb je ook al die ubergear niet nodig, want die is enkel noodz als je wil raiden. Dus is er op dat vlak ook geen probleem.
En je haalt PvP ook aan in het begin: wel, die battlegrounds van tegenwoordig zijn er bijna allemaal op gemaakt zodat als je maar een kwartiertje of een half uurtje wil spelen, je dit "meteen" kan. Als je die uren en uren achter elkaar wil doen, dat is jouw keuze. Het moet niet eh. En op zich is er met die battlegrounds op dat vlak geen verschil met bvb. steeds opnieuw matches spelen in een fps.
Ik ben helemaal geen fan van instanced pvp, maar dat is een discussie die helemaal los staat van deze. Met tijd of "planning" heeft dat niets te maken.
Niemand heeft zoveel alts als ik, dat kan mijn lotro kin wel bevestigenIk rush dus allerminst naar endgame en spendeer net al mijn tijd daarbuiten. Mijn voorbeeld van WoW was er eentje om aan te tonen dat ik het een bedroeflijke constatie vind dat ik gewoon los meega in dergelijke zaken. Het was dus veeleer een teleurstelling in mezelf, eerder dan in het spel zelf.
Je interpreteert mijn post verkeerd. Het is neit doordat ik zeg dat developers de nadruk vooral op endgame leggen, dat ik het met hen eens ben. Nogmaals, ik vind het jammer dat MMOs vervallen in wat WoW als standaard heeft gezet. WoW heeft wel degelijk een plaats binnen het MMO-wereldje en kan velen duidelijk plezieren, maar voor mij mag het wat minder als standaard doorgaan.Sorry, maar imo ligt het probleem eerder bij u dan bij het genre. Ik ben ook niet blij met de grote focus die tegenwoordig gelegd wordt op de (instanced) end-game, maar ik heb daar geen echte issue mee. Ik ben altijd al iemand geweest voor wie de "level-experience" het belangrijkste is in een MMO.
Nogmaals, je interpreteert het verkeerd. Hier hoeven we neit over te discussiëren aangezien ik u hier volledig gelijk in geef.Dat is imo het probleem van jou en vele anderen: denken dat het spel pas "begint" op end-game. Een MMO is véél meer dan enkel end-game. Als je je blind staart op die end-game waardoor je al het andere dat een MMO te bieden heeft niet meer kan zien, dan ligt het probleem bij jou.
Battlegrounds zijn leuk, instances zijn leuk, maar niet op de manier waarop men ze nu implementeert. Een MMO is een persistent world alwaar mensen zich vrij kunnen begeven. Wanneer iedereen echter in een instance zit, wanneer iedereen in eenzelfde stad de tijd dood in afwachting van alweer een nieuwe instance, dan worden die ooit zo leuke Battlegrounds en Instances net de doodsteek voor al de rest.En je haalt PvP ook aan in het begin: wel, die battlegrounds van tegenwoordig zijn er bijna allemaal op gemaakt zodat als je maar een kwartiertje of een half uurtje wil spelen, je dit "meteen" kan. Als je die uren en uren achter elkaar wil doen, dat is jouw keuze. Het moet niet eh. En op zich is er met die battlegrounds op dat vlak geen verschil met bvb. steeds opnieuw matches spelen in een fps.
Als ex-Shadowbane en ex-UO speler was PvP net mijn drive in MMOs. Dankzij die instances (of eerder hun toegankelijkheid) vind je nauwelijks nog PvP erbuiten, dus ben je genoodzaakt ofwel deel te nemen ofwel slik je die bittere pil en besef je dat World PvP onbestaande is geworden.
't Is een imho boeiende discussie, maar uiteindelijk wijken we af. De TS wil dus weten of het de moeite is met een MMO, meer bepaald rift te beginnen. Assaulter is van mening dat hij er best weg van blijft, een mening die ik wel deel. Anderen zijn blijkbaar een andere mening toegedaan.Ik ben helemaal geen fan van instanced pvp, maar dat is een discussie die helemaal los staat van deze. Met tijd of "planning" heeft dat niets te maken.
'k Heb geen ervaring met de wolrd pvp van Rift. Die klinkt heel boeiend, maar de PvE vind ik persoonlijk dan weer veel te lineair.
Oh well, misschien deze discussie stopzetten en een nieuwe thread starten? Uiteindelijk hoeft niet elke thread gewijd te zijn aan één bepaalde MMO en hoeft niet elke thread 'nuttig' te zijn![]()
Sir Killalot ik zie jou vooral veel 'excuses' (dit is niet kwaad bedoeld al klinkt het zo) zoeken om toch mmo's te spelen terwijl je net zo goed iets anders kunt spelen.
Als je niet raidt (nederlandse spelling) of niet PVP'ed waarom speel je dan een mmo?
Quests en rep afgrinden of het eentonige levelen in alle mmos (behalve mss mabinogi heroes) , waarom zou je dat in godsnaam doen?
Er zijn tientallen andere genres waar je tien keer meer plezier +10 (10x0=0 anders) aan kan beleven als je niet van het massively onderdeel in 'mmo' gebruik maakt.
Serieus, weerleg die laatste zin maar eens.
In zo goed als alle mmos die ik geprobeerd heb (en dat waren er over de jaren wel een 20 tal) betekent pvpen BIJBLIJVEN met items en gear en nieuwe content.
Anders ben je niet meer als kanonnenvoer voor de overgrote meerderheid die dat wel doen.
Ik zei dan ook in m'n vorige post dat het massively multiplayer gedeelte van een mmo de moeite en tijd niet waard is , niet dat dit het enige is wat je kan doen.
Het enige spel waar ik van weet waar je dit niet moest doen was runescape, 10+ jaar geleden.
Dan vooral omdat er geen raids waren en de pvp zo ineen stak dat je level je beperkte in pvp vrijheid (lagere levels konden lagere gebieden terroriseren en er waren geen gear tiers of rank sets ofzo).
En als je dan kijkt naar hoe hard mensen op dat spel neerkijken, tja, verslaafden he.
En zoals aero al zei, al wat ik de zogenaamde casuals zag doen was
-mensen irriteren door onberekenbaar te zijn (een basis vereiste door het spel ontwerp)
-veel zagen dat ze niets te doen hadden/relatief hulpeloos waren in pvp/dat ze zich verveelden
-het spel gebruiken als 3d chatroom
-solo grinden tegen de sterren op
-uiteindelijk toch proberen te raiden in zogenaamde casual guilds, om dan 90 percent van de hoeveelheid tijd te besteden in raids om maar 10 percent te bereiken van de rest van de guilds
De oplossing van bvb wow hiervoor is om het makkelijker en makkelijker te maken en de moeilijkheidsgraad te verleggen door kunstmatige pacing dmv token grinds voor gear zodat je een enrage kan verlsaan of uw tank kan overleven.
Ze verwijderen het team aspect, de leercurve en de uitdaging zodat er uiteindelijk voor niemand nog iets overblijft om van te genieten.
Nogmaals hoegenaamd geen reden om een mmo te spelen voor 'casuals' (een woord dat trouwens uit z'n context is gerukt van mensen die zich niet willen toewijden tot mensen die het IQ van een deurklink hebben).
P.S rift is wel degelijk een wow (/warhammer hybrid) clone.
-Geen exp verlies als je sterft als in EQ
-Aggro werkt als in wow niet als in EQ waar een mob je door de hele zone achterna zat
-Geen full loot pk!
-2 facties
-global cooldown
-auto attack + abilities die cooldowns hebben
-energy + combo point/rage/mana mechanics!!
-pvp vendors, pvp ranks, battlegrounds
-ui (megakloon) en party systeem
-pvp flaggen
-? ! en typische wow stijl quest areas afwerken
-reputation grinds
-souls = talent trees met de illusie van vrijheid, er zijn net zo goed cookie cutter builds
-rifts = pqs waar de mobs evt naar andere npcs gepath zijn ipv statisch, maar het komt op net t zelfde neer. (cfr warhammer, niet wow)
Creatieve benaming wil nog niet zeggen dat het uniek of zelfs maar goed is...
Ik kan zo wel nog ff doorgaan...
Wow clone wil niet zeggen dat wow t genre en de ideeen erachter uitgevonden heeft,t wil gewoon zeggen dat t spel ontzettend hard op wow lijkt.
Laatst gewijzigd door assaulter_g4; 11 april 2011 om 02:22
en van wat heeft WoW al zen trukken geleerd denk je? precies, de moeder van alle MMO's everquest. Het heeft het enkel toegankelijker gemaakt voor de mensen. En met succes. Ge lijkt mij gewoon een wow basher.
Als iemand een mmo wil spelen, laat hem dan. Iedereen zen eigen plezier, ik ken ook iemand die niet raid in wow maar haar toch amuseert. Ik denk eerder dat het probleem bij jullie ligt dan bij het spel zelf ze.
Echt al uw argumenten zijn zo oud als de straat en slaan eigenlijk op niets. Allé no offence é maar kom es af met dat nog niet 100000 keren herhaald is é.
En met uw "verslaafden" constant, djeezes gamen in het algemeen kan een verslaving zijn, das niet enkel beperkt op mmo's ze.
Only toward when gentle Jesus, meek and mild, makes his appearance are those who won't accept the message told they must depart into everlasting fire. Is this morality, is this ethics?
I submit not only is it not, not only does it come with the false promise of vicarious redemption, but it is the origin of the totalitarian principle which has been such a burden and shame to our species for so long.
Ni aan beginne, beter uw tijd in iets nuttig steken i.p.v. elke dag zitten gamen (lees: weggaan met vrienden, u buiten amuseren, muziek maken, ..)
voorál als je uzelf die vraag moet stellen of je al dan niet ermee zou starten. Later gaat ge wss toch denken van 'als ik al die verloren tijd nu eens ergens anders in had gestoken, dan was/had ik nu ...'
Hier komen vragen of het een goed idee is om met een MMO te beginnen is zo ongeveer hetzelfde als een café binnenstappen en vragen: "Is dat hier een goede plaats om te drinken?"
Wa is er verkeerd aan elke dag gamen? Is er dan iets nuttig aan elke dag 2 uur op café gaan zitten (gaat u tenslotte meer kosten dan elke maand een MMO betalen), en het is inderdaad niet de bedoeling dat ge u gaat opsluiten met uw computer, maar doe niet alsof je geen leven kunt hebben als je een MMo speelt.
By the way: als ge het zo een "verloren tijd" vind, wat zit je hier dan te lezen en te reageren in een MMO-forum???
lol, er is geen enkele Rift thread op heel 't internet waar de woorden WoW, Rift en clone niet in samenkomen
Ik amuseer mij ermee en de rest kan mij geen reet schelen
@straatloper en ik zei dat er betere genres zijn als het om 'lore' gaat (verhaal in veel van die mmos is dan ook fantastisch he ...en dan vooral de manier waarop het gebracht wordt dmv quest text of stukjes tekst die je kan vinden of vage referenties naar een fantasie boek voor tieners)
Verhaal in veel games is zoiezo al gene vette, maar speel dan op z'n minst max payne of een gewone rpg , of nog beter, lees ne keer een echt boek voor volwassenen of kijk desnoods naar een film.
De ratio van mensen die niet raiden/pvpen tov zij die dat wel doen is mss 1:10 of minder.
Ik denk dan ook eerder aan zo een mensen als verloren schapen, want wederom er zijn zo veel betere manieren om je bezig te houden met een verhaal (wc en tolkien nerds bedoel je dan?) of om tijd te doden.
Waarom zou je rep grinden of vooral dan achievements grinden of items grinden in godsnaam aanmoedigen ?
Als je een gevoel van zelf verbetering of vooruitgang of voldoening wilt : doe het dan op een productieve manier ipv je tijd te verkakken in een video game.
Leer een taal, leer een nieuwe sport, werk aan uw sociaal leven ofzo, want die verbetering in een video spel betekent niets.
Dat is nu net mijn probleem met mmo's, mensen jagen die dingen na in dit soort spellen ipv in het echte leven , en dat is dan meestal ook al wat ze uit zo'n spel kunnen halen.
Als je een spel speelt doe t dan als ontspanning/uitdaging/echt plezier.
Als t alleen gaat om je hersenen op 0 te zetten en je zo te ontspannen door maar wat weg te grinden: weeral : er zijn genoeg andere genres en manieren om dat te doen zonder elke maand 15 euro extra neer te tellen voor uw overdekte werkplaats.
1: ik heb het niet over elke dag op café te gaan zitten (= het dan ook weer in het belachelijke trekken) , ik heb het over iets te doen waar je later iets mee bent i.p.v. dat je je begint af te vragen "Wat heb ik nu eigenlijk verwezenlijkt in mijn leven..?". Ma bon, ieder zijn ding, als dat nu tot level 100 gaan in een virtuele is of bv. ziek gitaar kunnen spelen. Was gewoon de TS een tip aan 't geven, vooral omdat hij zichzelf al afvraagt of hij er wel aan zou beginnen. En dat was mijn punt dan ook: Don't.
Natuurlijk kan je een tof leven hebben met gamen erbij, maar geef nu eerlijk toe, het merendeel (lees: merendeel, ik ben absoluut niet aan 't veralgemenen) van die mensen zit vaker binnen dan buiten.
2: Ik vind elke dag gamen idd verloren tijd, daarom dat ik de TS hier juist een ander idee wil voorleggen. Effe zoals u ook het andere uiterste pakken: Nooit zin om tegen een verslaafde te zeggen "Get a hold of yourself, man!!"?
En nee, af en toe een forum checken om te zien of je zelf/anderen nog iets kunt bijleren of amuseren vind ik geen tijdverlies.
Do what you wanna do, you only got one life
om op uw puntje 2 te reageren (niet agressief bedoeld, is gewoon om misverstanden te voorkomen):
Er zijn veel mensen die s'avonds gewoon TV zien of een filmpje gaan kijken, is dit dan ook tijdverlies?. Bij ons is dit gewoon gamen. Het is gewoon een beslising die je moet maken van wil ik het of wil ik het niet.
zo goed als alle vormen van ontspanning zijn tijdverlies als ge moocker zijn redenering doortrekt.
nogal een hypocriete signature van em als ge het zo bekijkt. zeg mij eens moocker, wat doet gij hele dagen?
Meerendeel is een kleine veralgemening toch wel, en dat is absoluut niet waar. Ik game ook wel is geregelt graag. Zit niet hele dagen thuis noch hele dagen buiten huis. Na een dag werken kom ik graag is thuis en ewa gamen. Of na een hele dag in 't park gezeten te hebben en te zitten sporten met vrienden zit ik dan 's avonds weer is graag achter mijn pc ffjes te gamen. Nu moet ik wel zeggen dat ik absoluut geen tv kijk , af en toe een film of iets wel.
Hangt puur af van wat je er zelf van maakt.
CoolerMaster CM 690 II Advanced :: ASRock Z77 Extreme 4 :: Intel i5-3570k :: Scythe Mugen 2 Rev B :: 2x4Gb DDR3-1600 Corsair Vengeance LP :: Samsung 830 Series 128Gb :: 2Tb HDD + 160Gb HDD :: XFX Radeon HD6870 1Gb :: XFX Core Edition 850W
Heyhey, begrijp me nu niet verkeerd heh. 'k Leg hier gewoon mijn point of view uit en heb gereageerd op een reactie die míjn reactie uit de context rukte.Nu terug reageren op nieuwe reacties -.-' (jaja, discussieforum)
Natuurlijk is ontspanning zalig en onontbeerlijk, zelf heb ik vroeger ook veel gegamed. Totdat het idee gewoon bij mij opkwam om al die tijd in iets nuttiger te steken. (kvoel de commentaren al komen over dat een vorm van ontspanning wel/niet nuttig is, daarom: ik zei nuttiger, danku - nee, ik ga niet verder discussiëren over wat er dan wel nuttiger is, ieder zijn eigen mening) Het is gewoon dat bij een MMO de tijd die je erin steekt vaak escaleert (zie WoW), dit gebeurt gewoon (we want more dopamine! is eigen aan de mens..). Even mijn eigen standpunt herformuleren: past er gewoon mee op. Period. Iedereen heeft het recht zijn leven te leiden hoe hij/zij het wil.
@Dude87: hypocriet hypocriet, 'k heb mij precies wat te hard uitgedrukt met die "don't", neem het met een korrel zout; like i said: past er gewoon mee op en ga er niet te ver in. Wat doe ik hele dagen? Studeren, squashen, uitgaan, gitaar spelen, film kijken, fitnessen, werken, interessante boeken lezen (afwisselend fantasy - dingen over onze samenleving etc etc), soms gamen (geen mmo - ik ben er dan ook ni tégen heh), vroeger tennissen, voetballen, klimmen, zwemmen, schermen, taekwondo, scouts, plan maken om te gaan bungeejumpen/skydiven
Ma bon, ik ging gewoon even mee met de mening van Depresjon en assaulter_g4 (op bepaalde vlakken). Er zijn op 't vlak van gamen voor-, tegen- en middenstanders, there's no denial, die kunnen blijven tegen elkaar ingaan tot in 't oneindige.
Touché.
Laatst gewijzigd door Moocker; 11 april 2011 om 22:29
Goede redeneringen heb jij om iets nuttiger te doen, maar (hier komt het dan he) ik zie gamen als een tijdverdrijf, nadat ik eigenlijk al dit geen over mmo's heb gelezen ga ik er toch niet mee beginnen denk ik.
De reden is dat ik al geld genoeg uit geef aan new gereleasede games, ik ben een ps3 gamer en ik speel toch wel dagelijks bijna, maar ik heb nu ook een heel sociaal leven dus ik kan het perfect combineren en als ik eerlijk mag zijn vind ik dat ik te weinig tijd steek in mijn hobby/passie en dat is natuurlijk het gamen.
PS3: BlackDevil-619
currently playing: Call of Duty Modern Warfare 3
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)