Pagina 3 van 249 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 4975
    Approved 9-lifer Sightblinder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kheb hier eens mijn megadrive en atari 2600 bovengehaald, maar het probleem is dat de adapter van mijn megadrive kapot is en die van de atari is simpelweg verdwenen. Heeft iemand enig idee waar ik beide items kan vinden, liefst in gent? Online shops zijn een beetje een laatste optie btw

Member Yurf's schermafbeelding
    iTrader
    94 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sightblinder Bekijk bericht
    Kheb hier eens mijn megadrive en atari 2600 bovengehaald, maar het probleem is dat de adapter van mijn megadrive kapot is en die van de atari is simpelweg verdwenen. Heeft iemand enig idee waar ik beide items kan vinden, liefst in gent? Online shops zijn een beetje een laatste optie btw
    Je kan altijd eens bellen/mailen naar Gizmoxia. Ze verkopen er alleszins retro consoles, maar of ze ook los adapters verkopen weet ik niet. Wel héél prijzig.

Ik denk trouwens dat een gewone adapter met dezelfde V-waarde (volt) uit bvb de Brico ook zal werken. Misschien iemand die dit kan bevestigen?

Approved 9-lifer Sightblinder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Net even wat zoekwerk verricht, en blijkbaar kan ik voor de megadrive gewoon een universele adapter gebruiken! En voor een atari, "9 volt DC @ 500 mA with a 1/8 inch, possitive-tipped plug"

Eens goed zoeken dus voor die atari adapter

Toch bedankt voor de hulp

Member petieken's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Beide consoles gebruiken een 78xx spanningsregulator. Dus zo een universele DC adapter met verschillende plugskes erbij en je bent vertrokken. Gewoon opletten dat het minimum 500mA is en minimum 9V. Als het iets meer zou zijn geeft dat niet, zo een 78xx kan ongeveer tot 35V aan. Wel opletten dat je de + en - niet verwisselt.

Approved 9-lifer Claudio VO's schermafbeelding
    iTrader
    238 (100%)
    mijn Nes console ( die ik gisteren heb aangekocht ) ....wel , daarvan knipperd m'n rode led.
    en wijgerd dus ook games te spelen. kan dit verholpen worden ? of is het er een voor op het containerpark ? grtz
    ps : er staat ook een switch op voor Us games.

iTrader
    3 (100%)
    die knipperende led kan enerzijds betekenen dat uw cart of connector vuil is en slecht contact maakt. Ofwel is dat de regio beveiliging.
    Die regio beveiliging is zeer simpel te omzeilen door de chip U10 CIC te zoeken in je console, dan het vierde pinnetje van die chip losknippen en het is gefixt. Dan kan je alle spellen spelen, en gaat die led nooit meer knipperen. Als je cartridge dan vuil is zal je gewoon een wit scherm krijgen dan...

iTrader
    238 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petieken Bekijk bericht
    die knipperende led kan enerzijds betekenen dat uw cart of connector vuil is en slecht contact maakt. Ofwel is dat de regio beveiliging.
    Die regio beveiliging is zeer simpel te omzeilen door de chip U10 CIC te zoeken in je console, dan het vierde pinnetje van die chip losknippen en het is gefixt. Dan kan je alle spellen spelen, en gaat die led nooit meer knipperen. Als je cartridge dan vuil is zal je gewoon een wit scherm krijgen dan...
    check en welk 4 de pinnetje ? links rechts onder boven ? thanks

deze ga ik zeker ook eens proberen :
    http://www.nintendorepairshop.com/nes_repairguide.htm

ben benieuwd of het gaat helpen. en er is blijkbaar reeds aan die U10 CIC chip gewerkt ( er staat een switch tussen die ik kan bedienen vooraan de console )
    Laatst gewijzigd door Claudio VO; 25 augustus 2008 om 18:51

iTrader
    3 (100%)
    het 4-de pinnetje vanaf het bolletje die op de ic zit. Linksonder zal dat zijn denk ik. Dus vanaf links vanonder tellen in dit geval.

Member _keeny_'s schermafbeelding
    iTrader
    68 (99%)
    ik heb een vraagje: ik heb onlangs enkele japanse en amerikaanse games voor mijn dreamcast gekocht, en om deze af te spelen heb ik een boot cd (utopia of zoiets) liggen. het probleem is dat 2 van de games niet afspelen met behulp van mijn boot cd, ze beginnen te laden (je ziet onderaan hoeveel % dat ie aan het laden is) en direct daarna loopt het vast. de games die wel werken zijn quake 3 arena (us) en sonic adventure (jap), maar unreal tournament (us) en blue stinger (jap) krijg ik niet aan de praat, er staan nochtans geen krassen op de games ofzo
    kan iemand mij helpen?
    thx
    PSN: k_206

Approved 9-lifer Panzer_Mike's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _keeny_ Bekijk bericht
    ik heb een vraagje: ik heb onlangs enkele japanse en amerikaanse games voor mijn dreamcast gekocht, en om deze af te spelen heb ik een boot cd (utopia of zoiets) liggen. het probleem is dat 2 van de games niet afspelen met behulp van mijn boot cd, ze beginnen te laden (je ziet onderaan hoeveel % dat ie aan het laden is) en direct daarna loopt het vast. de games die wel werken zijn quake 3 arena (us) en sonic adventure (jap), maar unreal tournament (us) en blue stinger (jap) krijg ik niet aan de praat, er staan nochtans geen krassen op de games ofzo
    kan iemand mij helpen?
    thx
    Ik vrees dat de bootcd niet perfect is en niet alle ntsc games laadt op een Pal DC. Ik heb hetzelfde probleem met o.a. de JAP versie van Zombie Revenge, die draait niet op m'n Pal DC (wel op m'n Jap DC uiteraard). Er zijn ook problemen met de combinatie boot CD en VGA box overigens maar die zijn wel op te lossen. Maar dat is een andere zaak

Ik weet niet direct een oplossing hiervoor, afgezien van een 'region mod' die de machine écht regiovrij maakt op hardwareniveau.

iTrader
    3 (100%)
    Ik denk ook dat een regio mod de enige deftige oplossing is. Ik heb een regio chip plus de DC flash rom ge-unlocked. Zo heb ik mijn DC op PAL60 ingesteld met behulp van een regio changer disc (deze instelling blijft bewaard in het flash geheugen tot je ze opnieuw wijzigt met de disc).
    Voorlopig ben ik nog geen spel tegengekomen die niet werkt. Voordeel: alle games zijn nu in 60hz (fullscreen) zoals ze bedoeld zijn!
    Naar horen zeggen op andere forums zouden er een paar PAL games zijn die niet werken op 60hz. Maar dat zijn echt maar een paar uitzonderingen...

Approved 9-lifer Panzer_Mike's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ik denk ook dat een regio mod de enige deftige oplossing is. Ik heb een regio chip plus de DC flash rom ge-unlocked. Zo heb ik mijn DC op PAL60 ingesteld met behulp van een regio changer disc (deze instelling blijft bewaard in het flash geheugen tot je ze opnieuw wijzigt met de disc).
    Voorlopig ben ik nog geen spel tegengekomen die niet werkt. Voordeel: alle games zijn nu in 60hz (fullscreen) zoals ze bedoeld zijn!
    Naar horen zeggen op andere forums zouden er een paar PAL games zijn die niet werken op 60hz. Maar dat zijn echt maar een paar uitzonderingen...
    Klopt volledig Een modchip is trouwens overbodig geworden, één draadje verbinden tussen 2 contactpunten op het moederbord van de DC is voldoende om de bios te kunnen flashen met de region changer disc. Vereist wel wat handigheid, één van de contactpunten is namelijk een 'SMD' component, erg klein dus.

Member KennyB2's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claudio VO Bekijk bericht
    check en welk 4 de pinnetje ? links rechts onder boven ? thanks

deze ga ik zeker ook eens proberen :
    http://www.nintendorepairshop.com/nes_repairguide.htm

ben benieuwd of het gaat helpen. en er is blijkbaar reeds aan die U10 CIC chip gewerkt ( er staat een switch tussen die ik kan bedienen vooraan de console )
    Eens goed blazen in uw spel + console . En als je beeld hebt (voor US games): switch zo zetten dat de NES aangaat. Vervolgens NES aandoen en als hij aan is, de switch veranderen van positie.

Maar als je geen beeld krijgt (heb je geen beeld ? of een grijs beeld dat aan en uit gaat ? ) dan zal het niet aan de lockout chip liggen.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panzer_Mike Bekijk bericht
    Klopt volledig Een modchip is trouwens overbodig geworden, één draadje verbinden tussen 2 contactpunten op het moederbord van de DC is voldoende om de bios te kunnen flashen met de region changer disc. Vereist wel wat handigheid, één van de contactpunten is namelijk een 'SMD' component, erg klein dus.
    Zonder modchip moet je wel telkens je regio aanpassen aan het spel... Daarom heb ik de modchip ook geplaatst (als ik zin heb om te gamen wil ik niet telkens eerst de regio aanpassen aan het spel, ik ben nogal gemakzuchtig....) En zeker als die chip maar €15 kost...

iTrader
    68 (99%)
    tja, aan mijn dreamcast begin ik zelf niet zo te prutsen, ik heb echt geen verstand van die dingen
    en hoe geraak ik aan zo een regio changer disc btw?

iTrader
    238 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KennyB2 Bekijk bericht
    Eens goed blazen in uw spel + console . En als je beeld hebt (voor US games): switch zo zetten dat de NES aangaat. Vervolgens NES aandoen en als hij aan is, de switch veranderen van positie.

Maar als je geen beeld krijgt (heb je geen beeld ? of een grijs beeld dat aan en uit gaat ? ) dan zal het niet aan de lockout chip liggen.
    wel kheb hem gisteren eens opengedaan , en volledig gereinigd met contcact-cleaner / 72 bit converter + board ( alsook de games ) en ieder game werkt perfect. raar dat sommige Pal - games op US stand wel aanslaan en opstarten / andere moeten dan weer verscwithed worden . ( het is een HOL console ) aan de chip is niet geknipt , maar in de buurt waar de chip staat is wel die switch aangebracht.

dus naar mijn gevoel : een Nintendo krijg je zomaar niet stuk blijkbaar
    het vergt gewoon een beetje geduld , en kuis hem proper op...( en niet alleen de buitenkant ) dan beloond die teergelievde console van jou , je op slaafse wijze van puur retro gaming plezier .....mooi hé
    looking for : Dreamcast Games

Gamer's on Facebook : https://www.facebook.com/groups/gamershive.admins/

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _keeny_ Bekijk bericht
    tja, aan mijn dreamcast begin ik zelf niet zo te prutsen, ik heb echt geen verstand van die dingen
    en hoe geraak ik aan zo een regio changer disc btw?
    Hier staat een tutorial hoe je uw flash moet unlocken en regio veranderen, en de region changer disc image!

http://www.lyris-lite.net/fu_archives/000601.html

iTrader
    68 (99%)
    Hier staat een tutorial hoe je uw flash moet unlocken en regio veranderen, en de region changer disc image!

http://www.lyris-lite.net/fu_archives/000601.html

Ok, thx

Approved 9-lifer Jayvie's schermafbeelding
    iTrader
    593 (100%)

Member forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat hangt er aan de 'o' van Paperboy te bengelen?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten