Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member Clerbie's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Hoe en met wat best een gameafdeling opfrissen?

Hey iedereen,

vanaf morgen ga ik te werk in een speelgoedwinkel. De bedoeling is dat ik daar zal in staan voor de multimedia. Ik moet er dus voor zorgen dat de game of multimedia-afdeling mensen aantrekt en ja dat het doet verkopen natuurlijk. Ik mag hiervoor eigenlijk alles doen zelfs lichte verbouwingen, actie's op poten zetten enzo. Kunnen jullie mij tips geven? Dus hoe moet een game-afdeling eruit zien voor jullie, wat doet jullie zoal games kopen. Wat is een must en wat niet (demopod's, posters en dergelijke). Wat zijn volgens jullie goede actie's om mensen te trekken en ook om te verkopen?

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte van de evolutie!
    A winner is a loser who never gave up!

Member Yurf's schermafbeelding
    iTrader
    94 (100%)
    Persoonlijk vind ik de volgende dingen wel leuk als ik in een game-afdeling loop:

- Demopods.
    - Een deel van een rek of een bak met budgetgames. Daarmee bedoel ik de iets oudere goede spellen, niet van die brolgames die tegenwoordig voor PS2 uitkomen.
    - Scherpe prijzen. In winkels als Fnac en Freerecordshop koop ik niet meer, omdat die gewoonweg veel te duur zijn.
    - Spellen moeten nog steeds sealed zijn, niet reeds uit hun verpakking gehaald zoals bij sommige winkels waardoor het doosje beschadigd is reeds voor je het koopt.

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    105 (99%)
    Posters, kartonnen staanders, etc. vind 'k vrij nutteloos en hinderen de beschikbare (wandel)ruimte. Wat je wél kan doen, is gelijk bij Videoland hier bij mij in Poperinge, de muren schilderen in een cartoony-stijl met bepaalde stijlfiguren zoals Mario, Zelde, Gordon Freeman, etc. weet 'k veel wie. Zoiets creeërt veel meer sfeer dan wat posters op 'n witte kale achtergrond. In belichting zou 'k ook niks investeren, wat spotjes is meer dan voldoende. Misschien wat actiefiguren of statues in glazen kasten (die uiteraard te koop zijn), dat zorgt voor extra sfeer en zet aan tot kopen.

Testsystemen mogen, maar zorg dan dat ze comfortabel spelen (kleine zithoek of dergelijk; rechtstaand is niet makkelijk) én min of meer hygiënisch zijn. Zoals hierboven al gezegd, bakken met budget games, ev. per jaar of per naam. Scherpe prijzen uiteraard, maar dat hangt af van de sfeer, de service, etc. Ik durf ook wel wat meer uit te geven, maar dan wil 'k wel als koning behandeld worden . Voor wat, hoort wat.

Approved 9-lifer Lamsednav's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Offtopic: Leuk werk

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten