Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 49
    Member MATABARO's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Geflipte voetbalgame van in het arcadetijdperk?

Herinnert iemand zich nog een dergelijke voetbalgame vanuit de arcadehallen, een goede 10/15 jaar geleden, waarin je geflipte "SUPERSHOTS" kon doen(een soort van omhalen waarbij het scherm even zwart werd en de bal met een duizelingwekkende vaart/kracht de doelman en zelfs de netten uit het doel deed vliegen) en waarin het eigenlijk draaide om de tegenstanders met ellebogen en knietjes te verzwakken en daardoor kracht te verzamelen en mooie doelpunten te scoren(het enige realistische aspect van de game!), zodat je zo een geflipte "SUPERSHOT" kon activeren. Er waren zelfs momenten dat je je tegenstanders zo hard had geblesseerd, dat de wedstrijd even werd stilgelegd en ze de speler met een brancard van het veld afdroegen. Ook was er een moment dat er een vrouwelijke streaker het veld kwam opgestormd en daardoor de scheidsrechter compleet rood werd en zijn bewustzijn verloor. Het was echt één van m'n lievelingsgames uit de arcade doordat het zo'n unieke en totaal geflipte voetbalgame was.

Als iemand de naam van deze game nog weet en welk bedrijf het heeft ontwikkeld, laat me gerust iets weten. 't Zou vree sympathiek zijn, want ik zou deze game eventueel via MAME eindelijk terug willen herbeleven, aangezien het nooit op een console is uitgekomen, naar mijn weten.

Grtz, matabaro.

Member Skarr's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

iTrader
    4 (100%)
    Neen, dat is jammer genoeg niet de game die ik bedoel. De spelers waren best realistisch weergegeven tov de toony look van soccer brawl.

Ik herinner me ook nog dat als je helemaal tot het einde van het toernooi geraakt was en de halve finale, tegen laat ons zeggen Brazilië, had gewonnen, dan moest je uiteindelijk de finale spelen tegen een superteam die zwarte outfits droegen en totaal niet van een land waren ofzo. Ze hadden superabilities waardoor je constant "SUPERSHOTS" tegenkreeg. Wat ik me ook herinner was dat je een soort dashknop had waardoor je heel snel over het veld kon dribbelen en ik geloof dat als je dit quasi perfect uitvoerde, door een doelpunt te scoren ofzo, dat je dan ook je "SUPERSHOTS" sneller kreeg. Je kon ook de cameramannen achter het doel neerschieten, waardoor ze met hun camera op de grond vielen.

Ik weet dat het voor sommige misschien verwarrend overkomt, maar diegenen die de game ooit in de arcadehallen hebben gespeeld, zullen direct weten waar ik het over heb, want een spel zoals dit heeft geen evenknie. Jammer dat ik me de titel niet meer herinner. Dit zou het natuurlijk wat gemakkelijker kunnen maken.

In ieder geval, bedankt voor de reply! Laat ze maar komen die replies, zou ik zo zeggen!
    Laatst gewijzigd door MATABARO; 26 augustus 2005 om 11:16

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skarr
    @Skarr

Met naar je link te gaan kijken op mameworld heb ik begod de game toch wel gevonden zeker!? Super bedankt man!!

Die zoek ik al een eeuwigheid! De game die ik bedoelde kun je aanklikken op de site die je net gaf. Het is één van de onderstaande reeks voetbalgames die worden aangeraden. Blijkbaar zijn er ook clones, want zowel "SUPER CUP FINALS"(WORLD), "INTERNATIONAL CUP '94"(WORLD) en "HAT TRICK HERO '94"(US) van TAITO zijn volgens de screens die ik heb gezien, de game die ik bedoel.

Nu zou ik je wel willen vragen hoe ik nou MAME op m'n computer/console kan installeren, want ik hoor iedereen hier over bezig hoe je hierdoor perfecte arcade conversies kunt spelen, maar ik ben er niet echt mee vertrouwd? Kost dit duur en moet je echt wel heel wat computerkennis hebben om dit te kunnen installeren?

Laatste vraagje,de game is natuurlijk niet zo leuk om te spelen met een toetsenbord, dus indien ik het op m'n PC kan spelen, welke joystick/joypad raad jij me dan aan?

Sorry voor m'n enthousiasme, maar ik sta echt te popelen om deze game eindelijk thuis te kunnen spelen!
    Laatst gewijzigd door MATABARO; 26 augustus 2005 om 11:56

Member zebow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb ik ook op pcb gehad, zalig als je geen geld moet leggen. Je kan de scheidsrechter omver slagen, kniestoten, kopstoten etc, en dan kon je alles overhoop schoppen

zaligen tijd, spel is lichtjes overdrven :d, maar dat maakt het zo zalig

officieel een FOUT spel

iTrader
    0
    Nog even bijvermelden dat je dat op mame niet moet spelen, die roms zijn niet goed geemuleerd, graphisch loopt er al wat verkeerd namelijk... :d

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zebow
    Nog even bijvermelden dat je dat op mame niet moet spelen, die roms zijn niet goed geemuleerd, graphisch loopt er al wat verkeerd namelijk... :d
    @zebow

Wat zijn dan juist de mankementen als je deze game op MAME speelt, want ik zou deze game zo graag terug willen spelen? Zijn er misschien nog andere manieren om de arcade versie te spelen, want zo'n arcadekast kopen lijkt me wel een dure affaire?

iTrader
    0
    Bwa,

ik heb hier nog altijd een supergun staan, dat is een grote soort van x-arcade waarmee je jamma games op de TV kan spelen via S-Video. We gebruikten dat vroeger om te testen... dus dat is een oplossing.

De graphics lopen soms scheeft, zodat je de goal en zijlijnen soms uit het oog verliest en zo. Niet zo plezant om te spelen dus

zebow

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zebow
    Bwa,

ik heb hier nog altijd een supergun staan, dat is een grote soort van x-arcade waarmee je jamma games op de TV kan spelen via S-Video. We gebruikten dat vroeger om te testen... dus dat is een oplossing.

De graphics lopen soms scheeft, zodat je de goal en zijlijnen soms uit het oog verliest en zo. Niet zo plezant om te spelen dus

zebow
    Waar kan ik zo'n supergun krijgen en hoeveel kost die , want ik wil echt wel deze game herbeleven?

Member
    iTrader
    0
    lol 189£ vo den bak met controller :d beetje erg veel als je het mij vraagt maar wist nie eens dat da bestond.. wel neig..

iTrader
    4 (100%)
    Wow, dat ga ik er niet aan geven! 't Zal dan toch MAMe worden peins ik.

iTrader
    0
    Wij gebruikten dat vroeger om snel ons pcb's mee te testen, maar dikwijls zat je dan eerst 20 minuten te solderen om alles naar jamma te krijgen.

Maar dien taito is ne jamma hoor, dikwijls staat er een goedkope (schoon) kasten op ebay, maar ik stel voor dat je de gouden gids afbelt naar "caféspelen"-zaken. Gewoon vragen of ze iets verkopen.

In geraardsbergen heb ik in den tijd 5 kasten voor 5000BEF/stuk gekocht, en niet de standaardshiatbakken, allemaal midwaykasten, mijn NBA Hangtime heb ik alleen nog, die doe ik nooooooit weg.

enfin

good luck

Member
    iTrader
    0
    grmbl.. heb es half belgie afgebeld op zoek naar die kasten en twaren enkel bingo's en kickers daze hadden

Platinum Member Dj Sephiroth's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    dunno ma ik herinner mij zo 1 voetbalspel en als ge zo ne goal maakte hoorde die zo roepe GOOOOOOOOOOOOOOAAAAAL en ge kon de scheids zo de tege de grond legge me tackles en dergelijke ma tzal da wel ni zijn
    Gij aap!

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dj Sephiroth
    dunno ma ik herinner mij zo 1 voetbalspel en als ge zo ne goal maakte hoorde die zo roepe GOOOOOOOOOOOOOOAAAAAL en ge kon de scheids zo de tege de grond legge me tackles en dergelijke ma tzal da wel ni zijn
    Als je zou willen checken welke game ik bedoel, kun je een paar posts terug, via de link van skarr, de game bekijken. De naam van de game of de eventuele clones van de game staan ook een paar posts hierboven vermeld.

@zebow

Als ik wat meer plaats zou hebben thuis, zou ik het misschien nog overwegen om zo'n kast binnen te halen, maar aangezien ik echt wel plaatsgebrek heb, zal het toch waarschijnlijk MAME worden.

iTrader
    0
    voor mensen die een kast zoeken, lionel lejeune in merelbeke, zalige kerel, brave mens, look it up en bel maar met de groeten van Erik uit Temse. Die zal u zeker helpen, alhoewel hij soms naar de prijzige kant gaat, maar zijn materiaal is AOK.

fyi

Member
    iTrader
    0
    btw, juist ff hattrick hero getest en die werkt perfect op mame.. dusjah..

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fartbunny
    btw, juist ff hattrick hero getest en die werkt perfect op mame.. dusjah..
    @fartbunny

Super!! Weet jij of alle gekke toestanden van de arcade versie nog steeds in deze conversie op MAME zitten? Zoals de "Supershots", "Hypershots", de dash vaardigheid en een vrouwelijke streaker die de scheidsrechter doet flauwvallen, onder anderen.

By the way, kun jij me de meest geschikte joystick aanraden, die ik nodig heb om deze game optimaal te kunnen spelen?

't Zou echt super zijn als ik deze game eindelijk terug kan spelen!! Aaaahhh de "Arcade herinneringen"!

Member
    iTrader
    0
    heb niet zo enorm lang gespeeld omdak nog werk had maar je kon idd via de C knop bepaalde "super" zaken kopen.. super slide, super shot etc.. door meer geld in te werpen kon je meer punten kopen om te verdoen aan die zulke zaken alhoewel ik dat nog niet echt onder de knie heb hoe het precies werkt.. de vrouwelijke streaker heb ik (jammer genoeg) nog niet tegengekomen

btw, ook ff de andere versies getest en die blijken ook te werken.. moet zijn dat die weggewerkt geweest zijn sinds de laatste keer..
    Laatst gewijzigd door fartbunny; 31 augustus 2005 om 02:31

iTrader
    0
    maar heb je lang genoeg gespeeld, het is maar na een tijd dat die graphic errors komen, in het begin ondervind je niks. Het kan ook zijn dat mijn versie van mame te oud is, tijd voor ne romburner dus...

met den 3de knop zogezegd kiest ge uw supers, maar je moet wel afspreken dat je die ultimate niet kiest, dat is de laatste, neemt de fun of the game weg, altijd binnen, inclusief kieper in de tribune. Normaal heb je niet genoeg credits om dat te kopen, dan was je 100 frank kwijt.

Beste joystick? Easy, www.x-arcade.com of be.
    Laatst gewijzigd door zebow; 31 augustus 2005 om 09:08

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten