Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 35
    Member Ikarugabhytre's schermafbeelding
    iTrader
    0

Discussie:mijn dagelijkse portie retro!

Yuuw retro fans,
    Dacht even dat het misschien wel leuk zou zijn om wat meer te weten te komen over de mensen die hier de retro forum bezoeken met deze thread

Zet hier alles waarmee je als retro gamer bezig bent,maakt niet uit wat zolang je er graag over babbelt en wat meer over uw retro gewoontes en plannen wilt laten weten..
    Gaande van welke games je nu aan het spelen bent of aan het verzamelen,M.A.M.E arcade dat je hebt gebouwd,aan het maken bent of toekomstige plannen daarrond,etc. Een beetje de globale thread van de retro community

Zelf zit ik nu met het idee om een mame kast te bouwen met een echte arcade scherm dat zowel horizontaal als verticaal kan gedraaid worden en waar ik ook sommige van mijn consoles kan aansluiten.Heb net ontdekt dat er met mame veel shoot'em-ups uit de arcades te spelen zijn en echt wel mega goeie
    Dodonpachi,batsugun,Macross plus etc. zijn alvast een paar nieuwe favorieten maar ja,met een keyboard zuigt dat nogal ferm om dat te spelen
    Straks ga ik nog even naar de media markt een pc controller kopen zodat ik die kan hacken en aan mijn nieuwe arcade stick kan koppelen,zal feest zijn als het klaar is

Daar ben ik dus ook nog mee bezig,arcade sticks aan het maken maar mijn laatste is speciaal gemaakt zodat ik die voor elke console kan gebruiken zolang ik een controller daarvan gebruik en het in een contact doosje steek.(foto's in sig)
    En heb het met Sanwa onderdelen gemaakt zoals in de Japanse cabbins,speelt echt wel als een droom.

Allee,binnenkort eraan beginnen en voor zorgen dat er ongeveer zoiets bij mij thuis staat (link v. foto http://forum.arcadecontrols.com/inde...c,28845.0.html)
    Laatst gewijzigd door Ikarugabhytre; 5 juli 2005 om 15:26

Member Skarr's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ga deze zomer tijdens mijn verlof ook een cabinet maken. Ik ben nog altijd aan het rondkijken, dus nog geen beslissing over design of artwork.
    Ga 25" voorzien maar beginnen met een oude 19" CRT erin te stoppen.
    Control panel ga ik ook zelf maken, 2P met spinner en trackball.

Ik heb hier momenteel een used cabinet staan, uit één of ander lunapark. Ik wou het eerst omvormen tot MAME cabinet maar het spel weegt me veel te zwaar en ik krijg het onmogelijk naar de "game room" boven. Dus hij staat in de garage en ik zal hem waarschijnlijk weggeven aan vriend.

Ik heb ondertussen al wat materiaal aangeschaft, werkbank, decoupeerzaag, cirkelzaag, ...

Waar heb je die sanwa sticks gekocht en hoeveel kostten ze ? Die lijken me ideaal voor fighting games en shoot-em-ups.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skarr
    Ik ga deze zomer tijdens mijn verlof ook een cabinet maken. Ik ben nog altijd aan het rondkijken, dus nog geen beslissing over design of artwork.
    Ga 25" voorzien maar beginnen met een oude 19" CRT erin te stoppen.
    Control panel ga ik ook zelf maken, 2P met spinner en trackball.

Ik heb hier momenteel een used cabinet staan, uit één of ander lunapark. Ik wou het eerst omvormen tot MAME cabinet maar het spel weegt me veel te zwaar en ik krijg het onmogelijk naar de "game room" boven. Dus hij staat in de garage en ik zal hem waarschijnlijk weggeven aan vriend.

Ik heb ondertussen al wat materiaal aangeschaft, werkbank, decoupeerzaag, cirkelzaag, ...

Waar heb je die sanwa sticks gekocht en hoeveel kostten ze ? Die lijken me ideaal voor fighting games en shoot-em-ups.
    Nice,dat komt ook wel in orde bij u zo te horen
    Maar kan je die cabin dan niet uit elkaar halen ? Maar ja,zelfs als niet kan je met MDF etc. ook zelf heel schone kasten bouwen dus dan kan dat waarschijnlijk minder moeite kosten

Die Sanwa stick en buttons zijn wel echt bangelijk goed voor het snelle werk,dus zeker voor shooters is dit toch de ultieme setup(ook voor snelle fighters imo).Die knoppen zijn vooral het beste,je moet echt heel weinig druk uitoefenen en geen click gezever van microswitches.(stick heeft wel micro switchkes)
    Kan wel zijn dat je wat moet aanpassen als je Amerikaanse of Europese sticks en buttons gewoon bent,maar zelf keer ik echt wel nooit meer terug en hou het bij Sanwa
    Heb ze hier gekocht uit de VS bij Rod www.himuragames.com
    Een heeeeeeeeeel toffe kerel en echt wel super correct,ik kreeg zelfs een zak vol Japanse snoep bij mijn levering
    Had 1 stick gekocht,8 normale knopen en 2 kleinere startknoppen,1 kabel om aan uw joystick te gebruiken,octagonaal restrictor plaatje + levering samen $82.
    Maar die knoppen moet je wel in een metalen plaat zetten of je hebt ze ook in schroefvorm maar dan mag de dikte van de pallet ook maar 1 cm zijn denk
    ik
    Laatst gewijzigd door Ikarugabhytre; 5 juli 2005 om 18:45

Member vidiot's schermafbeelding
    iTrader
    290 (100%)
    Ik ben een maand geleden verhuisd van een appartement naar een 'huis', waarin nog veel moet afgewerkt worden. Ik heb nu een kamer ingericht met mijn favoriet consoles van't moment op een tafelke met tvke. Heel m'n collectie zit nog in dozen, zo'n 750 spellen en ettelijke consoles
    Uiteindelijk zou ik ooit, ja ooit, de zolder moeten afwerken om daar het ultieme gamehoekje te maken. Ik ben ook van plan een speciaal meubel te maken waar ik alle consoles permanent aangesloten kan opstellen, met meerdere TVs... Dat alles ziet er nu dus zo uit.

Dat neemt niet weg dat ik in't weekend wat ga ontspannen op rommelmarkjes en af en toe eens ebay bekijk, waardoor de collectie toch blijft groeien .
    Retro gaming is ook bij mij een dagelijkse stukje bestaan...Megadrive/Dreamcast/PS1

J.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidiot
    Ik ben een maand geleden verhuisd van een appartement naar een 'huis', waarin nog veel moet afgewerkt worden. Ik heb nu een kamer ingericht met mijn favoriet consoles van't moment op een tafelke met tvke. Heel m'n collectie zit nog in dozen, zo'n 750 spellen en ettelijke consoles
    Uiteindelijk zou ik ooit, ja ooit, de zolder moeten afwerken om daar het ultieme gamehoekje te maken. Ik ben ook van plan een speciaal meubel te maken waar ik alle consoles permanent aangesloten kan opstellen, met meerdere TVs... Dat alles ziet er nu dus zo uit.

Dat neemt niet weg dat ik in't weekend wat ga ontspannen op rommelmarkjes en af en toe eens ebay bekijk, waardoor de collectie toch blijft groeien .
    Retro gaming is ook bij mij een dagelijkse stukje bestaan...Megadrive/Dreamcast/PS1

J.
    Nice,maak er iets leuks van
    Ik had zelf ook een jaar of 2 geleden het gedachte om zo'n meubel te maken voor al mijn systemen,maar ja, wat afgeweken van mijn originele plannen en dan heb ik uiteindelijk dit gemaakt uit een oude kast dat toch maar lag te rotten
    media setup
    Dat zit al ook vol dus moet ik al kastjes op de muur beginnen plaatsen binnenkort
    Zo veel ideetjes,zo weinig plaats

iTrader
    290 (100%)
    Da's precies gewoon een kastje met een tv op met daarvoor een rekje met consoles op... Heb jij dat 'gemaakt'? Ik wil echt van scratch een dedicated meubel maken waar minstens 8 consoles in passen, incl controllers. Elke console moet zichtbaar opgesteld staan, superhandig te gebruiken zijn en toch stofvrij zijn, en het meubel moet mobiel zijn... enfin, aardig wat (denk)werk...

iTrader
    2 (100%)
    tx for info, ik ga wss ook Sanwa parts bestellen, altijd al heel goeie dingen over gehoord. ik zie inderdaad dat de buttons geen microswitches hebben, dus hoe doe je dan de wiring ? Kun je eens een foto tonen van de binnekant van je CP ?

edit: heb foto gevonden
    http://users.pandora.be/shpendi.koli...rts/wiring.JPG

waar haal je die rode caps ? ik was van plan om ze gewoon te solderen maar jou manier is properder.
    Laatst gewijzigd door Skarr; 6 juli 2005 om 10:30

iTrader
    2 (100%)
    vidiot, ben ook van plan om later zo een meubel te bouwen

een showcase cabinet, zoals deze:
    http://bellsouthpwp.net/d/d/ddilday13/mamestrosity.jpg

70cm TV en ingebouwde PC voor MAME en jukebox, video/dvd en mss een paar consoles. Het voorste gedeelte (4P control panel) zou je kunnen wegnemen als je het niet nodig hebt.

iTrader
    290 (100%)
    Wow, da's een echt arcademonster! Ik heb toch liever de echte controllers van een console vast...

edit: vandaag geen nieuw spel in de bus gehad, daar gaat mijn dagelijks retromoment... maar genoeg andere spellen om te spelen!
    Laatst gewijzigd door vidiot; 6 juli 2005 om 11:15

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidiot
    Wow, da's een echt arcademonster! Ik heb toch liever de echte controllers van een console vast...

edit: vandaag geen nieuw spel in de bus gehad, daar gaat mijn dagelijks retromoment... maar genoeg andere spellen om te spelen!
    maakt een demopod na e

en met die gamerek, kunt ge dan ni beter iets maken als dit: http://members.lycos.nl/u4splace/rek.gif
    gewoon uit hout dus, ik heb da hier ook, enige probleem is da men tv ni genoeg ingangen heeft

iTrader
    290 (100%)
    Mijn meubel is platter en kan dienst doen als tafeltje. Bovenkant is plexi waardoor je de (werkende) consoles kan zien. Hier zette ik een schetsje dat ik ooit maakte...

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    ik speel elke dag wel een sonic game
    en heb onlangs shadow dancer shinobi uitgespeeld zonder de shurikens :o
    ik hou mij dus vooral bezig met het spelen ervan en minder met bouwen van dingen zoals er blijkbaar veel zijn..
    als ik iets zie dat ik nog niet heb en ik heb geld op zak dan is't garantie van mij

iTrader
    290 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nFy
    shadow dancer shinobi uitgespeeld zonder de shurikens :o
    Shadow Dancer is met de hond hé...zonder shurikens (zijn in dat spel ook shurikens? wist ik niet meer) is dat straf, geen gemakkelijk spel, chapeau! Shinobi, de eerste uit de trilogie, was een pakkie makkelijker.

iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    http://users.pandora.be/q2_infy/imag...bb2%5d_000.JPG
    http://users.pandora.be/q2_infy/imag...bb2%5d_001.JPG
    http://users.pandora.be/q2_infy/imag...bb2%5d_002.JPG

je moet dichtbij de enemies staan vooraleer je ze zonder shurikens kan afmake
    dat maakt de hond nuttig, want met shurikens gebruik ik die hond nooit

iTrader
    290 (100%)
    Ja, ik zie het, tijdje geleden dat ik het spel speelde
    Maar wat zie ik nog, aaargh, jij speelt met een emulator, ik hoop dat dat alleen voor de screenshot was!

iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    helaba, ik speel mijn spellekes wel op't echte machien e

de emulator heb ik voor screenshots, of bijvoorbeeld voor dinge zoals nu: ik ben aan't recorde hoe snel ik sonic 1 uitspeel, ik heb al lang genoeg naar secrets gezocht en nu is't tijd voor 't op te nemen
    ik kan moeilijk een camera tege de tv zette

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skarr
    tx for info, ik ga wss ook Sanwa parts bestellen, altijd al heel goeie dingen over gehoord. ik zie inderdaad dat de buttons geen microswitches hebben, dus hoe doe je dan de wiring ? Kun je eens een foto tonen van de binnekant van je CP ?

edit: heb foto gevonden
    http://users.pandora.be/shpendi.koli...rts/wiring.JPG

waar haal je die rode caps ? ik was van plan om ze gewoon te solderen maar jou manier is properder.
    Die kabelschoentjes of quick disconnects kan je in elke doe-het-zelf zaak vinden,ik heb ze bij de Hubo gekocht,tzijn de kleinste modellen.(heel makkelijk om een kapotte knop direkt te wisselen als die niet meer goed werkt)

Een normale micro switch met pushbutton heeft 3 pinnekes maar je gebruikt praktisch altijd 2,maar je kan niet echt kiezen waar je uw ground zet en uw NO (normally open),ze moeten op de juiste plaats staan.
    Bij die van sanwa maakt dat helemaal niet uit,je kan niet fout gaan en je kan kiezen waar je uw ground of NO zet
    Heb zo'n knop eens open gemaakt en daar zit een klein veertje en een metalen balletje in,als je de knop indrukt raakt dat balletje de 2 pinnetje aan dus gaat de stroom langs 2 kanten zoals je zelf kiest.
    Laatst gewijzigd door Ikarugabhytre; 7 juli 2005 om 09:01

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    ik speel elke dag altijd voor een uurtje ofzo een rpg van vroeger op men ps1

momenteel ben ik bezig met breath of fire III kzal em nu voor de tweede maal gaan uitspelen

volgende game zal grandia worden wss, enzovoort enzovoort ^^

Member red Bulleke's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Momenteel beperk ik mij tot het regelmatig afschuimen van rommelmarktjes (5 a 10 per weekend) en breng alles mee wat ik nog niet bezit. Jammer genoeg heb ik momenteel veel te weinig plaats (woon terug ff bij ouders) en kan ik nooit mijn 40-tal consoles allemaal uitstallen. 't Zelfde probleem voor de games, momenteel zijn er dat 992, deze kunnen ook niet deftig uitgezet worden. Ik plan dan ook om tegen de zomer van volgend jaar opnieuw mijn eigen stekje te hebben met een aparte gameroom... en ondertussen prullen we op deze manier wat verder

iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    sonic 1 in 46:21

46 minute is ni slecht, was ff met de chronometer gedaan met alle puntentellingen en secret zones enzoverder, vanaf dat ik start duwde bij het startscherm tot ik de laatste stoot gaf aan robotnik (wanneer hij dan naar benede stort met z'n bolvorming machien)

de volgende keer is't met een emulator en CamStudio en tel ik enkel de speeltijd
    dus van zodra ik de eindpaal raak (of whatever da da noemt ) tel ik die tijd bij de vorige en zo voorts

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten