Ik ben met een (kunst)project bezig waar ik mijzelf heb voorgenomen dat een paar zaken in een dos look moeten gebeuren. Heb een oude, nog werkende laptop op de kop kunnen tikken en wil daarop een paar zaken laten gebeuren.
Nu heb ik geen enkele kennis van programmeren, en om echt geheel eerlijk te zijn is mijn interesse daarin ook maar beperkt tot het uitvoeren van mijn concept. Heb op internet al een hele hoop tutorials en teksten gelezen over batch files en hoe ze te schrijven e.d. toch is het vooral trial and error bij mij.
Paar zaken waar ik voorlopig in vast blijk te zitten zijn:
1)
Ik zou de gebruikers graag een vraag stellen, een vraag die ze kunnen beantwoorden via tekst in te voeren. Wanneer ze klaar zijn met hun antwoord te typen en op enter of een andere gedefinieerde toets duwen, zou ik graag hebben dat hun antwoord naar een tekst bestand wordt opgeslagen. Alvorens het scherm leeg wordt en de volgende vraag gesteld wordt. Dat nieuw antwoord wordt dan ook in het zelfde tekst bestand opgeslagen, onder het vorige, enzoverder....
Vraag stellen kan via echo, en scherm leegmaken via CLS, maar hoe de gebruiker tekst laten invoeren en die ingevoerde tekst op te slaan kan ik niet zo snel vinden.
2)
Ben ook aan het uitzoeken hoe ik een soort van cadavre exquis kan maken. Het principe is beetje het zelfde als hierboven, gebruiker 1 typt een zin, drukt op enter alvorens de eerste woorden van de 2de zin te typen en drukt nogmaals op enter. Het scherm wordt leeg, en enkel de eerste woorden van de 2de zin staan op het scherm, zodat de 2de gebruiker deze kan aanvullen, en de eerste van de 3de zin kan typen, enzoverder....
Ik moet dan nog wel een manier vinden om na x aantal zinnen de laatste gebruiker het te laten afsluiten. Maar zover ben ik nog niet. Het hele verhaaltje moet natuurlijk in de achtergrond in een tekst bestand opgeslagen worden, want zou zonde zijn het gehele verhaal niet meer te hebben nadien.
Nu heb ik al wat zitten zoeken op internet, maar ik kan maar niet vinden hoe ik dat kan uitvoeren. Misschien dat iemand hier mij even in de juiste weg kan duwen zodat ik weer wat verder kan gaan prutsenEn waarom ik dat perse in dos wil? Omdat ik het later echt op een heel oude computer wil laten draaien. Die laptop die ik nu heb is ook van enige leeftijd, maar wil later naar dos only computers gaan (laptop draait al win 95).
merci voor de hulp

LinkBack URL
About LinkBacks
En waarom ik dat perse in dos wil? Omdat ik het later echt op een heel oude computer wil laten draaien. Die laptop die ik nu heb is ook van enige leeftijd, maar wil later naar dos only computers gaan (laptop draait al win 95).
Met citaat reageren

) en de zaken die je daar beschrijft is daar echt maar een regeltje of 10 werk. Nu je kent niks van programmeren dus dat kan mss nog een probleem vormen omdat je het gaat moeten compilen voor dos. Mss moet je in die richting eens een paar zaken eens opzoeken.