Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Doxygen gebruiken in echte projecten?

Zijn er hier mensen die Doxygen gebruiken in projecten anders dan die van zichzelf? De bedoeling is natuurlijk om een geavanceerde codebrowser / API te bekomen, niet om zomaar commentaar te schrijven.

Doxygen lijkt me niet nodig in talen zoals: Java en C#. Python zelf heeft bv. geen goede docstring en persoonlijk vindt ik Sphinx een zware overkill voor enkel documentatie. Verder heb ik geen idee hoe ze het doen bij talen zoals C, C++, PHP, Perl, ..?

Ik persoonlijk gebruik Doxygen voor talen <> van Java en C#, maar zie het amper terug komen in Open Source projecten etc..

Vandaar deze vraag: zijn er hier mensen die Doxygen gebruiken op hun werk of in grote projecten? Of een goed alternatief kennen van Doxygen?

Alvast bedankt.

Member Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toen ik voor een project in Leuven zat werd daar Doxygen gebruikt om alle C code te documenteren. Maar alleen voor API's eigenlijk.

En ik denk dat zich dat wel kan doortrekken naar Open Source projecten. Als het echt om een library gaat dan kom je - of ik althans - wel regelmatig documentatie tegen. Maar ik denk dat het een beetje gaat zoals overal: liever code schrijven dan functies documenteren.

Vin
    Vin is offline
    Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik schrijf dit jaar mijn masterproef in C++, en het bedrijf waarvoor ik dat doe heeft gevraagd om met Doxygen te documenteren, zij documenteren zelf ook alles met doxygen.

Daarnaast: JUCE is ook volledig gedocumenteerd met doxygen.

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Specifiek voor PHP is phpDocumentor 2 in principe wel een aanrader (bouwt voort op phpDocumentor en DocBlox).

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Okay dan blijf ik bij Doxygen, merci voor de reacties.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten