Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member Sherminator's schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Head First: Java (2nd edition)

Hey,

Ik had even een vraagje i.v.m. het boek Head First: Java (de 2e editie). Mijn plan is om Java te leren schrijven, op zen minst toch de basis. Na wat rond te lezen, leek dit me wel een goed boek om mee te beginnen. Maar in dit boek (in de inleiding) spreken ze van Java SE 5 (Java 1.5) maar wanneer ik op de site van Java keek, zag ik dat er al een Java SE 6 en Java SE 7 is...

Nu was mijn vraag of er veel verschil zit tussen 6, 7 en 5? En of het dan wel zinvol is dit boek te nemen, in plaats van een ander boek?

Alvast bedankt.
    *** Lenovo Thinkpad Edge E530
    *** ZTE Blade (Orange San Fransisco) - Mobile Vikings
    *** xfire: iracha
    *** Steam: irachaah

Member forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tussen 5 en 6 waren er geen language changes, en tussen 6 en 7 zijn ze minimaal en al helemaal niet van het niveau generics/annotations die je in de overgang naar van 1.4 naar 5 had. Ik zou er persoonlijk niet te zwaar aan tillen.

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het zou uit de inleiding moeten duidelijk worden dat je je geen zorgen moet maken (een van de grote voordelen van Java!).

iTrader
    0
    Oké, bedankt! Wou gewoon zeker weten of ik niets zou missen en vooral dat ik geen verkeerde basis opbouw.

iTrader
    0
    (Sorry voor de dubbelpost) Heb nog een vraagje, maar het lijkt me niet nodig er een nieuw topic voor te openen. Vraag: als ik een programma'tje (voorbeeldprogrammatje uit dit boek) run, dan krijg ik een error melding: Error: could not open 'C:\Program Files\Javajre7\lib\amd64\jvm.cfg' ... Nu dit kan best zijn aangezien dit file niet aanwezig is op mijn computer... Maar wat doe ik hier aan? :/

Alvast bedankt!

Member Messias.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Staat ook niet in Program Files (x86)?

iTrader
    0
    Nope.

Approved 9-lifer SDEC's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Misschien ben ik het, maar ik vind "Head First Java" erg kinderachtig uitgelegd (véél te véél tekeningetjes, "dialogen" tussen persoon A en B om iets duidelijk te maken, kinderachtige referenties, ...), alsof ze Java proberen te leren aan 12-jarigen.

Begrijp me niet verkeerd, de uitleg is duidelijk en correct maar de versimpeling van de uitleg ergert me mateloos (we moesten dit boek kopen voor onze opleiding Toegepaste Informatica, en ik ben niet de enige in mijn klas die het een "te simpel" boek vind). Mensen die het boek al gelezen hebben zullen me wellicht begrijpen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten