Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Mobile App

Member Ee_Dh's schermafbeelding
    iTrader
    0

Talking Mobile App

Hallo iedereen!

Ik moet voor een opdracht op school, een mobile application mockup ontwerpen.

Mijn idee is dat je een kunstwerk van een bepaalde kunstenaar kunt scannen en dat deze applicatie het kunstwerk herkent en hiervan de gegevens kan weergeven.

Is dit al mogelijk? Het is veel complexer dan de QR codes enzo ntrlk.. maar ik dacht misschien iets dat gebaseerd is zoals "gezichtsherkenners" op foto's hier op het internet? Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen zoeken vandaar mijn vraag hier .

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik denk dat dat wel vrij moeilijk te implementeren is.

Op zich twee foto's tegen elkaar vergelijken zal nog wel lukken (kleuren vergelijken etc.).

Maar je gaat met het probleem zitten dat de foto altijd vanuit een andere hoek gaat zijn, en vaak met een camera van mindere kwaliteit, ...

iTrader
    0
    mh inderdaad, damn.

Ik zal mijn idee moeten herbekijken

Toch bedankt!

Ice
    Ice is offline
    Member Ice's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Als je een smartphone hebt kan je zoiets al doen met de google app. Je kan daar op basis van een foto zoeken en dat werkt vrij goed.

Als het dus een theoretische mockup is zou ik er zeker mee verder gaan. Als je het ooit in de praktijk moet maken zou ik iets anders kiezen

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat lijkt mij dan ook eerder een DSP toepassing dan een gewone Mobile App.

Wiskundig valt dit nog mee (basis herkenning met threshold match) maar tis het volledige plaatje dat bijzonder veel werk is.

Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ee_Dh Bekijk bericht
    Hallo iedereen!

Ik moet voor een opdracht op school, een mobile application mockup ontwerpen.

Mijn idee is dat je een kunstwerk van een bepaalde kunstenaar kunt scannen en dat deze applicatie het kunstwerk herkent en hiervan de gegevens kan weergeven.

Is dit al mogelijk? Het is veel complexer dan de QR codes enzo ntrlk.. maar ik dacht misschien iets dat gebaseerd is zoals "gezichtsherkenners" op foto's hier op het internet? Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen zoeken vandaar mijn vraag hier .
    Is -zoals Ice al zei- inderdaad al mogelijk met Google Goggles. Als ik een boek scan (uit gelijk welke hoek waarvan je redelijk een resultaat mag verwachten) geeft de app mij heel vaak dat boek Ún andere boeken die dezelfde kaftfoto gebruiken. De afbeelding wordt dus echt herkend, los van de titel die op het boek staat ofzo.

Moet dus mogelijk zijn met kunstwerken (zeker schilderijen, beeldhouwwerken al wat moeilijker). De grootste beperking die ik zie is dat je een centrale database moet hebben met alle kunstwerken in verzameld. Vaak worden die niet openbaar gemaakt geloof ik.

Member PunkDudez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zijn er geen grote webdatabases over kunstwerken ? Als deze dan een developer page emme kan je er nog wel iets van maken vermoed ik.

iTrader
    0
    Dankjewel iedereen voor de handige antwoorden ! Ik heb ze gelezen maar heel druk gehad met het werk. Ik ben er dus tijdje mee bezig geweest en heb er ook gewoon een soort van mock-up van gemaakt !

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten