Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Banned
    iTrader
    0

Java Beginner Source Codes Examples

Hallo,

Ik ben bezig met Java,ik ben een complete übernoob(gebruiken mensen dit woord nog?).Ik heb nu 2 boeken:

Java Concepts 5th edition van Horstman en Thinking in Java 4th edition van Bruce Eckel.

Zijn er personen die nog handige resources hebben?

Ik vind wel tutorials à volonté, maar ik zou graag eens een boek/site hebben met alleen maar source codes, geschikt voor beginners en hopelijk binnen afzienbare tijd: voor gevorderden.

Ik heb de indruk dat in mijn boeken,ook al lijken het prima boeken, er toch meer uitleg dan source code instaat.
    Daarom dat ik graag zo een aanvulling zou hebben.

Ik heb ook vragen of het nog zinvol is om oude boeken/tutorials te lezen van oudere versies van java, daar men nu al aan versie 7 zit.
    De boeken die ik heb, van java 5/6.

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Head First Java en Core Java™, Volume I--Fundamentals, als ge daar door zijt: Effective Java (2nd Edition).

Maak u geen zorgen over boeken/tutorials die "nog" in java 6 geschreven zijn. Java 7 is nog maar net uit en der is niet veel wereldschokkends veranderd in versie 7.

Approved 9-lifer NeverwinterX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zodra je eenmaal de basis door hebt, kan je zeer gemakkelijk de nieuwe features in nieuwe releases begrijpen. Dat vormt geen probleem.
    Qua boeken zou ik eerder kijken naar boeken over degelijk OO programmeren of werken met design patterns. Java op zich is makkelijk genoeg en daar heb je geen duizend boeken voor nodig.

Banned
    iTrader
    0
    Core Java™, Volume I--Fundamentals ziet er nice uit, 4,5/5 op Amazon.

@NeverwinterX; wat bedoel je precies met "design patterns".
    Ik heb dus helaas nog nooit geprogrammeerd.Design patterns klinkt me al eerder voor geavanceerd software ontwerp?Of bedoel je algemenere algorithm's en methodes die gelden voor alle populaire programmeertalen?

Zijn er eigenlijk goede,populaire sites, waar Java-programmeurs hun codes plaatsen,geordend op moeilijkheidsgraad/categorie?

Zoals deze hier:

Java examples (example source code) Organized by topic Lijkt me eerder gevorderd.
    Java Language Fundamentals | Java Examples - Java Program Sample Source Code

Member forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Pill Bekijk bericht
    Ik heb de indruk dat in mijn boeken,ook al lijken het prima boeken, er toch meer uitleg dan source code instaat.
    Daarom dat ik graag zo een aanvulling zou hebben.
    IMHO bevat Thinking in Java toch behoorlijk wat voorbeeldcode. Bovendien staan er op het einde van elk hoofdstuk oefeningen waarvan je de oplossingen kunt downloaden (op Eckel zijn website dan wel op een minder legale manier).

Maar om eerlijk te zijn: hoewel Thinking in Java ook werd aangeraden in de thread van onze brossende student, blijf ik erbij dat dit geen boek voor beginners is. Er staat een inleiding in tot OO-programmeren ja, maar die is meer bedoeld voor mensen die al enige ervaring hebben in procedureel programmeren.

Ik zou eerder uitkijken naar Head First: Java of Head First: Programming.

En laat die design patterns nog maar achterwege voor een paar jaar. Iemand die nog niet eens de basisconcepten van programmeren, laat staan van OO onder de knie heeft, heeft daar absoluut geen boodschap aan.

Approved 9-lifer tinbie's schermafbeelding
    iTrader
    212 (99%)
    Weblogs
    1
    *hijack*

Ik ga eventjes gebruik maken van jouw topic.
    Ik volg sinds augustus een opleiding Java bij de VDAB Dendermonde.
    Heb voor Java gekozen omdat me dat wel redelijk lag in het hoger onderwijs.

Nu de eerste maand kwam er nix van Java aan te pas en hadden wij programmatie-logica Struktograaf.

Nu dat het eindelijk Java is (ze nemen er veel verlof en we zijn ondertussen nog maar 5dagen ver in Java) ben ik mijne kluts volledig kwijt.
    Die cursus gaat er op een ontzettende rampzalige manier in.
    Heb ondertussen een boek gekocht. En dan is er... Java van Gertjan Laan (met swing). Is deze goed om de basis van Java te snappen en dan de cursus van de VDAB?

Ik erger me er aan dood. Ik zat hier 6maanden naar uit te kijken om te mogen beginnen aan de cursus.
    1. blijkt dat we elke 5 dagen (soms langere periode) examen hebben. Niet door mag je terug naar huis.
    2. het is allemaal zelfstudie en als je dan een vraag hebt word deze amper uitgelegd. Je zou het maar zelf moeten weten.
    3. We hebben meer verlof dan dat we in het centrum aanwezig zijn (dat kan je ook wel positief bekijken) en geraken in een wir war van de lessen.

pfffff... Weet iemand raad? Ik zou graag er door zijn op mijn eerste examen Java Heb nog 15lesdagen.
    Thank You Steve - 1955-2011

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    http://www.9lives.be/forum/programmi...grammeren.html

En wat zijn 15 lesdagen?
    As in 3 weken? Dan zou ik aanraden uwe vdab cursus vanaf het begin te studeren en alles wat ge niet begrijpt op het internet opzoeken (voorbeelden genoeg) en/of vragen aan studiegenoten te stellen.
    As in 3 maanden? Bemachtig u één van bovenstaande boeken en leer daaruit. Het boek "En dan is er... Java" ken ik niet...

Ahja, door gewoon uw cursus te "lezen" gaat ge niks leren (buiten een beetje conceptuele kennis opdoen). Maakt oefeningen en verzin zelf varianten.

Succes

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forloRn_ Bekijk bericht
    IMHO bevat Thinking in Java toch behoorlijk wat voorbeeldcode. Bovendien staan er op het einde van elk hoofdstuk oefeningen waarvan je de oplossingen kunt downloaden (op Eckel zijn website dan wel op een minder legale manier).

Maar om eerlijk te zijn: hoewel Thinking in Java ook werd aangeraden in de thread van onze brossende student, blijf ik erbij dat dit geen boek voor beginners is. Er staat een inleiding in tot OO-programmeren ja, maar die is meer bedoeld voor mensen die al enige ervaring hebben in procedureel programmeren.

Ik zou eerder uitkijken naar Head First: Java of Head First: Programming.

En laat die design patterns nog maar achterwege voor een paar jaar. Iemand die nog niet eens de basisconcepten van programmeren, laat staan van OO onder de knie heeft, heeft daar absoluut geen boodschap aan.
    Ik zal Head First Java ook eens checken En de oplossingen van de boek van Eckel meteen erbij.
    Allen merci voor de titels.

Approved 9-lifer NoGo's schermafbeelding
    iTrader
    95 (100%)

Member matt77hias's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Programmeren in Java met BlueJ (Kolling & Barnes)
    Dit was ons eerste boekje bevat de basis, voorbeelden en vooral grote theoretische achtergrond die je behoedt voor foutief gebruik of kortzichtig denken

Member Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ik even een goeie raad mag geven. Als je java wilt leren, probeer één boek te volgen. Als je uit meerderen tegelijk gaat studeren kan het ingewikkeld worden, en ga je dingen dubbel lezen, wat tijdverlies is.

Welke IDE (programmeeromgeving) gebruik je?

Veel succes ermee!

Banned
    iTrader
    0
    Welke IDE (programmeeromgeving) gebruik je?
    Eclipse.

Ik denk dat ik daar wel goed mee zit

Ik had een paar jaar geleden ook is een poging gedaan tot Java, toen moest ge in command prompt gaan
    Dat "javac" gedoe was maar lelijk, ganse verbetering nu.

Member Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou gewoon beginnen met een standaard programmake (Hello World), en dat verder aanvullen met variabelen declareren en initialiseren, wat rekenen, enzovoort.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten