Hello ppl,
Heb momenteel toch een iets wat redelijk interessant programma (denk ik) en wil het graag licenceren.
Ik wil in feite een licentie erop zetten die gebruikers er toe in staat stelt om de source code te kunnen zien/gebruiken om bugs en verbeteringen te kunnen aantonen maar dat het programma altijd in eigendom van mij blijft. Met andere woorden, ze installeren het programma, kunnen het gebruiken, kunnen het reverse engineren en bugs er uit halen of markeren en dan eventueel nog optie toevoegen maar dat dit altijd via mij moet gebeuren.
Ik zit namelijk ook met het 'probleem' dat een onbekend zijn hulp heeft aangeboden aan mij om mee het programma te helpen ontwikkelen. Maar ik wil wat zekerheid hebben dat hij er niet mee kan gaan lopen van zodra ik de source code overhandig.
Ik heb het hele gebeuren op GNU al eens gelezen maar ik snap er eerlijk gezegd de ***** van met al de verschillen onderling en versies dan nog eens.
Kan iemand mij wat toelichten hieromtrent?
PS: Ik heb op dit moment wel een EULA erin steken die tevoorschijn komt tijdens het installeren. Maar ik weet niet als dat genoeg is, als het wel correct is, en hoe het dan zit met het delen van de source code aan iemand om mee te helpen...

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
.