Pagina 2 van 2 Eerste 12
    D3C0Y's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    UDK, Unity3d. google it
    Mr Veko

Ciberth's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Ik heb het topic hier nu wat zitten bijlezen en allemaal wel relatief interessante informatie. Maar nergens staat er door iemand vermeld dat een game maken, ontwikkelen niet zo vanzelsprekend is in je eentje:

- ga je alles zelf tekenen ?
    - ga je alles zelf programmeren ?
    - ga je alles zelf doen (in het algemeen)

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg dat als je alles alleen wil doen dat je echt maar dan ook echt veel tijd zal verliezen (winnen (?) ).

Ik vind het wel interessant dit te volgen dus hou ons op de hoogte
    Op zoek naar: - Kingdom Hearts collector item's + Xbox360 FF13 editie + Kingdom Hearts Goodies

BlackDevil-619's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik ben er juist een weekendje tussen uit geweest.
    Door al de informatie ben ik al meteen veel wijzer geworden.

Zoals de meeste hier ook zeggen kan ik veel leren van tutorials wat ik dus ook ga doen, you tube staat er vol van en als ik het tekenen onder de knie heb kan ik beginnen met het programmeren.

Ik heb vanuit al deze reactie al veel meer te weten gekomen en ik denk dat ik er dan ook maar is mee ga beginnen.

Nu zou ik nog 1 ding willen vragen, kan er iemand met de nodige kennis hier eens een overzichtelijk stappen plan uittekenen.

Ook nog even dit, ik volg momenteel niets in de richting van informatica maar ik ga dat na mijn studies wel avond school doen, misschien zelfs dat gamedeveloper mij meer ligt dan de studies die ik nu doe.

en om nog even een reactie te geven op ciberith.
    Ik weet dat dat allemaal veel werk is, misschien dat ik eerst alles goed onder controle wil hebben en daarna zoeken naar een helper, ik heb nu wel voldoende tijd in mijn leven maar, vooral door de vakantie die er momenteel is.

Mvg, Thomas

Sorry als het heel raar getypt is maar het gaat me vandaag niet zo goed af precies.
    PS3: BlackDevil-619
    Steam: Fullion
    currently playing: to busy to play games

iTrader
    0
    Om eerlijk te zijn gaat dit u nooit lukken.

Je hebt nog nooit geprogrammeerd en je denkt dat je een game gaat kunnen schrijven met complexe algoritmen en dergelijke? Denk je dat dat allemaal vanzelf komt? Hoogst waarschijnlijk ga je al moeite hebben om gewoon een spelletje als sudoku of minesweeper in elkaar te steken .

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nguaroth Bekijk bericht

Je hebt nog nooit geprogrammeerd en je denkt dat je een game gaat kunnen schrijven met complexe algoritmen en dergelijke? Denk je dat dat allemaal vanzelf komt? Hoogst waarschijnlijk ga je al moeite hebben om gewoon een spelletje als sudoku of minesweeper in elkaar te steken .
    En waarom niet? Ik ken genoeg indy game developers die alleen, of met 2-3 vrij toffe games in elkaar steken. Kijk maar eens naar de populairste games op iPhone of Steam die gemaakt zijn door indy developers. Dat zijn ook maar teams van 1 tot 5 personen meestal. Zolang je maar interesse vertoont en wil bijleren zijn games de beste en tofste manier om iets te maken.

't Is niet dat het morgen af moet he. Als hij over 2 maand een tetris variant kan maken staat hij al ver, en dan kan je verder gaan denken.

SavaB's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Hij wilt een 2D sidescrollinggame maken. Nauwelijks het soort waar je complexe algoritmes voor nodig hebt.
    En dan nog, je moet het wiel niet per sé opnieuw uitvinden he. Zelfs als hij iets van complexe AI nodig heeft, zijn er genoeg voorbeelden en tutorials te vinden die laten zien hoe het moet.

*edit* oops, verwisseld met een ander topic
    Laatst gewijzigd door SavaB; 30 juni 2011 om 08:26

devilution.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je moet ook ergens beginnen

Denken dat je vanaf dag 1 een top game kan maken is een illusie.

Maar begin met simpele games programmeren en ge zult gaandeweg genoeg kennis opdoen om uiteindelijk uw eigen stuff in elkaar te steken.

Het zal wel héél veel tijd in beslag nemen. (u leven zal enkel nog bestaan uit programmeren)

Veel succes
    Deep in the heart where the mysteries emerge.

nteractive's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Sorry, maar dit is gewoon gemeen. Als hij dit echt wilt doen en aandurft, laat het hem proberen. Ja, hij zal er waarschijnlijk een paar jaar over doen om iets deftigs te produceren, maar dat wil niet zeggen dat het hem niet zal lukken.

Als je de logica hebt, dan kan je redelijk snel weg zijn met programmeren. Er zullen inderdaad veel uren in kruipen, maar moet dat hem tegenhouden?

Ontpic nu: Ik zou je toch ook eerst aanraden om te beginnen met een paar 2D-games die een deftig verhaal hebben en die goed werken voor je echt met 3D begint. Ik denk dat de overstap veel beter zal meevallen als je al redelijk wat 2D-ervaring hebt. Ook qua gameplay kan je hieruit veel opsteken, zeker als je wat feedback vraagt aan de community.
    PS3: Nteractive
    Wii u: Nteractive

GizeH's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)

Cinema 4D gebruiken als game engine

Je kan anders eens kijken naar python icm pygame . Hier ben ik momenteel mee bezig.
    Verder staan er 2 goede gratis beginners boeken op inventwithpython.org

dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)

Cinema 4D gebruiken als game engine

Wat een heel goed begin is is de source SDK van valve.

Hiermee kan je al ruime 3d werelden tekenen,
    En op het internet zijn ruime scripts te vinden hoe je de zaken daar zo kan programeren zodat er ook wat gebeurt.
    Dit heb ik ook zonder enige hulp onder de knie gekregen.

Wanneer je daar wat degelijks in mekaar hebt geknutseld kan je wat dieper gaan en andere programmas gaan gebruiken.

Source van valve zal je beperken in bepaalde dingen, maar voor te beginnen is het super ideaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk.
    Play for fun.

Jerre Muesli's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Re: Cinema 4D gebruiken als game engine

Ik zou ook gewoon beginnen met een MOD voor en bestaand spel te maken. Op die manier krijg je inzicht in het ontwikkelen van games en kom je veel sneller aan resultaat. Kan je dit na verloop van tijd goed, probeer dan je eigen game van 0 te schrijven. Door mods te maken raak je niet ontmoedigd als je na een half jaar nog steeds niets concreets hebt omdat je dan het wiel niet moet heruitvinden.

Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Zeg manne, da's wel van 2011 geleden dat hierop gepost is geweest é
    The man in black. He rides alone to a final destination unknown.
    The man in black. He rides alone. He's moving on, not coming home.

#Team.Bp//USSR's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wij willen updates!
    i5 760 - 8Gb dd3 1333 7-7-7-20 HyperX ram - ASUS Sabertooth 55i - 4 * 1Tb HD - Gainward GTX 570
    met vlagen ben ik geniaal ....
    maar het is hier altijd windstil ....

iTrader
    0
    Ik denk dat dit meer iets is voor u
    The Game Creators - Make Your Own Game - Computer - Design and Making Software gebruik er ook programma's van en op hun forum vind je tuts en andere nuttige dingen die ja gratis kan downloaden

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Tags for this Thread

Regels voor berichten