Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 123
    Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nguaroth Bekijk bericht
    GEwoon zeggen ahja gewoon omdat we na zoveel jaar nog niets gevonden hebben is P != NP is gewoon zever.
    Men zegt dat niet "gewoon". Als je veel problemen ontleedt kom je gewoon tot de vaststelling dat sommige problemen te complex zijn om in polynomiale tijd op te lossen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Men zegt dat niet "gewoon". Als je veel problemen ontleedt kom je gewoon tot de vaststelling dat sommige problemen te complex zijn om in polynomiale tijd op te lossen.
    wel, en toch blijven er wetenschappers zeggen dat ze denken dat P toch gelijk kan zijn aan NP. We kunnen dit gewoon niet met zekerheid zeggen.

Approved 9-lifer NeverwinterX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    anyway om het nu over een andere boeg te gooien:

Happy birthday aan Windows 95, de ouwe rakker wordt 15 jaar oud.

Approved 9-lifer Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Tenzij je methodes kan gebruiken om die problemen om te zetten naar polynomiale problemen. Maar nogmaals, ik denk dat de meesten hier niet eens de kennis hebben om nog maar te discussiėren over het concept complexiteit, laat staat te discussiėren over een mogelijke oplossing ervoor.

iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurdt Bekijk bericht
    Tenzij je methodes kan gebruiken om die problemen om te zetten naar polynomiale problemen.
    That's the point, daar is nog niemand in geslaagd en zal waarschijnlijk niemand in slagen. Het is maar een kwestie van tijd voor iemand echt eenduidig zal bewijzen dat P != NP.

iTrader
    8 (100%)
    That's the point, daar is nog niemand in geslaagd en zal waarschijnlijk niemand in slagen. Het is maar een kwestie van tijd voor iemand echt eenduidig zal bewijzen dat P != NP.
    Domme aanname in mijn ogen, hoewel je waarschijnlijk wel gelijk hebt. Maar het is verkeerd om er dan verder geen onderzoek in de steken, de belangen zijn te groot.

Het aspect bestaat al van lang voor het bestaan van de computer. Sterker nog, de computer is gebaseerd op een thesis die geschreven is rond complexiteit, de Church-Turing-thesis Hierin wordt beschreven dat elk probleem opgelost kan worden met een Turing-machine, de abstracte voorloper van een computer. Al is deze thesis slechts een hypothese uiteraard.

We kunnen wel zeggen dat informatica zoals vandaag niet bestaan zou hebben zonder complexiteit. Het is toen dat informatica zich begon af te splitsen van de wiskunde. Iets wat jammer is want de meeste informatici nu hebben totaal geen wiskundige kennis meer.

Member Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het aspect bestaat al van lang voor het bestaan van de computer. Sterker nog, de computer is gebaseerd op een thesis die geschreven is rond complexiteit,
    Ge moet toch eens stoppen met de schoolleraar soms uit te hangen ze
    Denk dat Cycloon der wel van op de hoogte is

iTrader
    49 (100%)
    Domme aanname in mijn ogen, hoewel je waarschijnlijk wel gelijk hebt. Maar het is verkeerd om er dan verder geen onderzoek in de steken, de belangen zijn te groot.
    Heb ik gezegd dat ik het onbelangrijk vond om daar verder onderzoek aan te spenderen?

Voor de rest herhaal je eigenlijk jezelf elke keer opnieuw

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moto Bekijk bericht
    Ge moet toch eens stoppen met de schoolleraar soms uit te hangen ze
    Denk dat Cycloon der wel van op de hoogte is
    Het was ook niet voor Cycloon bedoeld Eerder op de grote groep informatici voor wie N vs NP een ongekend probleem is.

Member Messias.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    wel, en toch blijven er wetenschappers zeggen dat ze denken dat P toch gelijk kan zijn aan NP. We kunnen dit gewoon niet met zekerheid zeggen.
    Prof. Richard Lipton, naar wiens blog hier toch al een aantal keer gelinkt is, is zo iemand die toch zijn twijfels heeft bij de bewering P != NP. Tot zolang er geen bewijs is zal er toch zeker die onzekerheid zijn. Een goeie Bayesiaan denkt liever over zo'n hypothesen in termen van kansen in plaats van aanspraak te maken op de waarheid.
    Laatst gewijzigd door Messias.; 24 augustus 2010 om 17:30

iTrader
    2 (100%)
    Het was ook niet voor Cycloon bedoeld Eerder op de grote groep informatici voor wie N vs NP een ongekend probleem is.
    Denk niet dat het voor iemand hier een ongekend probleem is, maarja...

Approved 9-lifer NeverwinterX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocturn Bekijk bericht
    In het middelbaar heb je de inductie manier van bewijzen geleerd. (Bewijs n=1, bewijs n=n+1)

Op unief heb ik de bootstrap manier geleerd. Je bewijst n=1 en daarmee heb je bewezen dat dit geldt voor alle n element van de natuurlijke getallen.

Je slaagt gewoon de tweede stap over.
    Wat heeft dit met het vorige te maken? Je springt van de hak op de tak. Voorts neem ik aan dat je wat belangrijke informatie weglaat, want wat je nu zegt houdt geen steek.

edit: vreemd, hij heeft zijn post verwijderd
    Laatst gewijzigd door NeverwinterX; 24 augustus 2010 om 20:26

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moto Bekijk bericht
    Denk niet dat het voor iemand hier een ongekend probleem is, maarja...
    Jij bent nu net zo iemand, je weet misschien de naam en enkele kleine gevolgen, maar voor de rest weet je totaal niet waarvoor het staat.

iTrader
    8 (100%)
    Jij bent nu net zo iemand, je weet misschien de naam en enkele kleine gevolgen, maar voor de rest weet je totaal niet waarvoor het staat.
    Precies wat ik dacht, maar ik wou het al niet zeggen.

Member
    iTrader
    0
    Precies wat ik dacht, maar ik wou het al niet zeggen.
    Nu gaat hij waarschijnlijk reageren dat wij allemaal denken dat we het beter weten als hem en maar academisch gespuus zijn:P

iTrader
    49 (100%)
    Tijd om het over een andere boeg te gooien: deredactie.be: Oorzaak vliegtuigcrash Madrid computervirus?

Hoe kan een virus in godsnaam de besturing van een vliegtuig boycotten? Tenzij een insider of een terrorist speciaal een virus heeft ontworpen en binnen de software van het vliegtuig heeft gekregen lijkt dit verhaal mij behoorlijke onzin.

iTrader
    8 (100%)
    Mijn gok gaat uit naar het updaten van de software en waarbij een virus mogelijk foutjes heeft achtergelaten? Wel vreemd in ieder geval.

In zelfde context, in principe kunnen vliegtuigen vanop afstand bestuurd worden toch? Door simpel radiosignalen door te sturen die geļnterpreteerd kunnen worden. Al denk ik niet dat het toegepast wordt. Maar dan kan een - al dan intentionele - storing ook voor problemen zorgen.

Member Parnakra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik denk dat het eerder om desinformatie van de media gaat.

Een vermelding van een mogelijke computerfout in een verslag kan gauw omgevormd worden naar 'OHNOEZ, TEH WORLD HAS COME TO TEH END'.

iTrader
    2 (100%)
    Nu gaat hij waarschijnlijk reageren dat wij ...
    Toch nog rap effe reageren
    Vind dat ge allebei een schoon koppelke vormt , hoe Gurdt u altijd bijstaat met commentaar als "inderdaad", "Amen", "Precies wat ik dacht"
    Vind dat wel vrij schattig

Anyway over NP-complete problemen gesproken deze is wel leuk
    Fold It: The Protein Folding Game « Michael Graham Richard

Deed mij ook terugdenken aan deze -> Doom as an Interface for Process Management

Member Parnakra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nu de liefde teruggekeerd is: gisteren Aperture ontdekt, met bijhorende Chrome-plugin.

Tot nu toe bevalt het me uitstekend, aangezien ik vrijwel altijd een wikipedia/youtube pagina heb openstaan (of onmiddellijk opendoe als ik iets wil opzoeken).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten