Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
    Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra Bekijk bericht
    Voor een goed symmetrisch encryptiealgoritme te designen moet je eigenlijk niet zoveel wiskunde kennen hoor.

Het is enkel bij assymetrische encryptiealgoritmen dat er veel mooie wiskunde (number theory) komt kijken.
    tis niet omdat het geen mooie wiskunde is dat het geen wiskunde is he. Bij de meeste goede encryptiealgoritmen (symmetrisch is) komt meestal nogal wat deftige algebra en polynomiaalrekening kijken (neem een vb. aan AES). Het is niet omdat het verdoken zit in bitshifts ofzo dat het geen wiskunde is.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etl_mx Bekijk bericht
    We zullen het nu zien killgore. Als ze het nu oplossen, zal ik het lam leggen

Een normale zin zit hierin verborgen:
    I6T V]mXY aBp5\ ZYlZX 45b[Y ]Zf[= 5[-TZ Z^K.5 Z[ X\ _7f5Z YWuZ` *5eZW \Yu[N 5ZnVZ _`px5 ZU \W ]zq5Z UUfWW N5pZT YYuXl 5Y ]^ [Wfz5 Y]fZZ Y[j5Y ]Vj_[ /5fY\ ]_sXA 5Y"\[ X] P5 Y\ X_ Ya 5Y \V ^[ {5 Y[ ^_ `/ 5Y [] YX *5 Y[ [^ W! 5Y [Z ZY d5 Y[ YW ^. 5Y [X VX r5 Y[ V_ ]) 5Y [U __ ,5 Y[ UV ^S

Werkwijze is zelfde als in eerste post (ASCII), alleen bepaal ik niet het teken op de positie.
    Feistel cypher zit er ook in.
    Het is een andere key, dus met je -42(-35) zal je er niet geraken.
    Het decrypteerd perfect.

bonne chance!

wil ook nog eens iedereen bedanken om me wat wijzer te maken over encryptie.
    Ik denk wel dat je iets van de essentie mist. Het is echt niet moeilijk om een text met een eenvoudige "encryptie" om te zetten naar iets onleesbaar. Ik heb het gevoel dat het dat is dat jij aan het doen bent. Daar is geen kunst aan. Het is pas echt een goed encryptie algoritme als wij het algoritme mogen zien, en er dan nog niet in slagen de tekst te ontcijferen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door killgore Bekijk bericht
    tis niet omdat het geen mooie wiskunde is dat het geen wiskunde is he. Bij de meeste goede encryptiealgoritmen (symmetrisch is) komt meestal nogal wat deftige algebra en polynomiaalrekening kijken (neem een vb. aan AES). Het is niet omdat het verdoken zit in bitshifts ofzo dat het geen wiskunde is.
    De kracht van symmetrische algoritmes zit voornamelijk in het zo complex mogelijk permuteren en substitueren dat niemand nog de bomen door het bos ziet. Iets bvb 20 keer na elkaar op telkens 5 verschillende manieren beginnen substitueren en permuteren noem ik geen mooie wiskunde.

3-DES krijg je uitgelegd aan iemand die over niet al te veel wiskundige voorkennis bezit, een groot deel van AES trouwens ook. (het deel waarin er gepermutatieerd en gesubstitueerd wordt)

Mooie wiskunde vind ik een simpel doch zéér krachtig algoritme zoals bvb diffie hellman. Beautiful by its simplicity .
    Laatst gewijzigd door [BAT] Hydra; 7 augustus 2008 om 20:11
    Starcraft 2 profiles: T Hydra, InstantPizza | P FrozenFire

Member etl_mx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zal geven hoe ik aan een keywaarde kom en zal ook geven hoe ik aan een nieuw character kom. Als je nog iets wil weten, moet je maar vragen.

1) key maken
    ---------------------------------------------------------
    Eenheden uit de ascii cijfers halen.

vb.
    key: vbd

v => ascii = 118 >> 8
    b => ascii = 98 >> 8
    d => ascii = 100 > 0

key waarde = 880

2) Nieuw character bepalen
    => een totale waarde maken van:
    ascii waarde character
    + sleutelwaarde
    + sleutelwaarde / positie
    + de lengte van de sleutel in 9 'en ( in dit voorbeeld, sleutel is 3 lang, dus 999 )

=> die waarde deel je door 94 ( alle characters tussen ascii waarde 32 en 126 )
    de rest word je nieuw character.
    Dollarqueen, Rock & Roll sounds straight from the city of Bruges & it's imaginary streets of joy.
    http://www.dollarqueen.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etl_mx Bekijk bericht
    Zal geven hoe ik aan een keywaarde kom en zal ook geven hoe ik aan een nieuw character kom. Als je nog iets wil weten, moet je maar vragen.

1) key maken
    Eenheden uit de ascii cijfers halen.

vb.
    key: vbd

v => ascii = 118 >> 8
    b => ascii = 98 >> 8
    d => ascii = 100 > 0

key waarde = 880

2) Nieuw character bepalen
    => een totale waarde maken van:
    ascii waarde character
    + sleutelwaarde
    + sleutelwaarde / positie
    + de lengte van de sleutel in 9 'en ( in dit voorbeeld, sleutel is 3 lang, dus 999 )

=> die waarde deel je door 94 ( alle characters tussen ascii waarde 32 en 126 )
    de rest word je nieuw character.
    Hoeveel cijfers heb je in je sleutel gebruikt? Of "hoeveel bit is de encryptie?"
    Starcraft 2 profiles: T Hydra, InstantPizza | P FrozenFire

iTrader
    0
    sleutel is 7 characters
    Dollarqueen, Rock & Roll sounds straight from the city of Bruges & it's imaginary streets of joy.

iTrader
    0
    Mijn definitieve versie is klaar. Er zat nog 1 zwakheid die ik vandaag snel opgelost op.
    Heb mijn methode anders gemaakt dus moet ik een andere zin geven:

>UY TSXNX W]^IQ PS`NY XZbWK JQ GZ QM PR O] I^ ^U \^ NO ZO PN QJ WM P\ NJ8^W8 L8$]8 R8YV8 T8d\8 I8_]8 [8 Q8 U8 X8 O8 U8 U8 O8 V8 W8 X8 W8 Q8 S8 QWQaPT TW;QQ JSbET RO QK D]fIP GJ JQ OT F\ EQ FK RS D^ NQ HS RT QQ HR HT aN[_T PS_LK T^YN[ ^T`QN ZWWM[ [Q TP WY \P QR [P U_ SS O` R[ LQ NV VL ONV =NU^S HVVjV ITRbR IG GK ^H$>F [S NS }J 7R HS _D rJ {I 4R kG -I qJ RI H

Ik zal je ook mijn encryptie klasse geven:
    Encrypt.java

Je zal nog iets nodig hebben. De volgorde van de methoden.
    System.out.println("Geef uw sleutel in: ");
    String tekst = Stream.readString();

System.out.println("\nGeef uw tekst in: ");
    String tekst2 = Stream.readString();

Encrypt enc = new Encrypt(tekst2, tekst);
    enc.makenKey();
    enc.twist();
    enc.maken();
    enc.retwist();
    enc.feistel(9999);

bonne chance!

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten