Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Discussie: C++ aanleren

Approved 9-lifer voltje's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

C++ aanleren

Hey hey
    Ik vraag mij af hoe je best tewerk gaat om te beginnen met C++?
    Ikzelf heb reeds 5 jaar ervaring in .net maar zou graag eens C++ bekijken op mezelf...

Basis programmeer zaken zoals OO, if structuren, lussen etc zijn niet noodzakelijk.
    Hiervoor heb ik gewoon de syntax nodig en dan ben ik daar wel met weg.
    Maar C++ is meer dan "een andere syntax" ivm C# dachtik dus...

Verder vroeg ik ook af hoe het zit voor jobs in C++...
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke richtingen je uitkan met C++.

Thanks!
    BLOG: http://blog.voltje.be/
    DESKTOP: AMD Phenom x4 925 / ASUS Mobo / ATI RADEON HD5770 1GB DDR5 / 4GB DDR3 / 1x 24" Full HD Samsung/ Logitech G9x / QPad Lowsense / Logitech Illuminated !
    LAPTOP: Lenovo T510 / Intel i5 @ 2.40Ghz / 8GB Ram / 120GB SSD
    WOW CHAR: Averlena, Protection Paladin @ Talnivarr

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dan koop je volgens mij best een referentie boek die zo veel mogelijk streeft naar portable C++ programmas. M.a.w. je focussen op de std bibliotheek.

Een online referentie die mij werd aangeraden is deze: C++/C++0x/C++11 reference - Cppreference

Boeken die ik zelf niet heb, maar ook aangeraden door ex-collegas:
    - Als je al kan programmeren maar alles nog eens mooi uitgelegd wilt zien (bv hobby Java/C#/.. -> C++): Accelerated C++: Practical Programming by Example C++ in Depth Series: Amazon.co.uk: Andrew Koenig, Barbara E. Moo: Books
    - elk boek van Andrei Alexandrescu: http://www.amazon.com/Andrei-Alexand..._athr_dp_pel_1

Indien je de embedded wereld in wil duiken:
    C en C++ in één boek, leest heel vlot (niet kopen als je ooit al een deitel boek hebt, alle C++ voorbeelden zijn dezelfde als die van Java/C#): C How to Program, 6/e

iTrader
    4 (100%)
    Allright alvast bedankt.
    Dan nog enkel de "domme" vraag:
    Verder vroeg ik ook af hoe het zit voor jobs in C++...
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke richtingen je uitkan met C++.
    DESKTOP: AMD Phenom x4 925 / ASUS Mobo / ATI RADEON HD5770 1GB DDR5 / 4GB DDR3 / 1x 24" Full HD Samsung/ Logitech G9x / QPad Lowsense / Logitech Illuminated !

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    I am thee and thou art me and all of one is the other.
    TED talk: Richard Dawkins on militant atheism

iTrader
    4 (100%)
    Thanks, maar ik ben nu gene mongool ook hé...
    Ik denk dat ge goed genoeg beseft wa da mijn vraag is.
    Ik ben nu .net ontwikkelaar bij RealDolmen, en ja hier doe ik C# en ik weet ook welke kanten je zoal opkan met c#.

Ik weet ook dat je met c++ bvb games kan ontwikkelen etc. Maar dat is helemaal mijn bedoeling niet.
    De vraag is gewoon, welke richtingen kan je uit.
    Van C++ kan ik 0,0. Ik heb dus totaal geen idee wa je daar zoal mee kan doen in de professionele wereld.

Ik ben ook niet van plan vandaag nen boek te kopen van C++ en morgen een job te zoeken hé.
    Maar ik zou wel eens graag weten welke kanten je op kan...

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    C++ heeft meer een historische meerwaarde als je het mij vraagt. Bedrijven gebruiken het nog altijd omdat ze er ooit eens mee begonnen zijn. Niet omdat het momenteel de beste keuze is voor de nieuwe producten. Zo blijf ik er van overtuigd dat ik 2x zo snel kan ontwikkelen in C# dan in C++, ook zonder GUI elementen.

Maar wanneer je natuurlijk in een bedrijf komt die nog een groot deel van de product firmware schrijft is de kans groot dat de frontend applicatie in C++ is omdat de firmware in C/C++ is en de OS driver in C++.

M.a.w. C++ is ruim toepasbaar in het werk veld (ruimer dan C# en Java), er valt moeilijk een oordeel over te vellen.

iTrader
    4 (100%)
    Als ik uw post begrijp, voelt het aan alsof het geen "meerwaarde" geeft om c++ aan te leren wetende dat ik momenteel ontwikkel in C# ?

Member forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat je je tijd beter kunt spenderen.

Het is nuttig, in die zin dat je sowieso een betere programmeur wordt door andere talen aan te leren, maar dan zou ik eerder opteren voor een taal die ook populair is maar sterk afwijkt van C#, bijvoorbeeld Python.

Approved 9-lifer
    iTrader
    51 (100%)
    C++ wordt nog vaak gebruikt in omgevingen waar vooral met hardware wordt gewerkt. Als backend code is het al sterk in verval geraakt. Maar met C++ kan je evenveel als met C# uiteraard, het is maar een programmeertaal als een andere. Dus je vraag is moeilijk te beantwoorden.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

Member
    iTrader
    0
    Grootste verschil tussen c# en c++ zijn pointers en afwezigheid van garbage collection in c++. Qua jobs. Grote projecten worden in .net gedaan tegenwoordig. C++ is vooral nog handig wanneer zware performance vereist is of om makkelijk(er) bij de hardware te raken
    dude

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door voltje Bekijk bericht
    Thanks, maar ik ben nu gene mongool ook hé...
    Ik denk dat ge goed genoeg beseft wa da mijn vraag is.
    Ik ben nu .net ontwikkelaar bij RealDolmen, en ja hier doe ik C# en ik weet ook welke kanten je zoal opkan met c#.

Ik weet ook dat je met c++ bvb games kan ontwikkelen etc. Maar dat is helemaal mijn bedoeling niet.
    De vraag is gewoon, welke richtingen kan je uit.
    Van C++ kan ik 0,0. Ik heb dus totaal geen idee wa je daar zoal mee kan doen in de professionele wereld.

Ik ben ook niet van plan vandaag nen boek te kopen van C++ en morgen een job te zoeken hé.
    Maar ik zou wel eens graag weten welke kanten je op kan...
    Als je die vacatures had bekeken, had je anders prima geweten welke richting je ermee uit kan. En heel wat betrouwbaarder dan iemands mening op een forum.
    Laatst gewijzigd door NeverwinterX; 26 oktober 2011 om 23:12

Approved 9-lifer
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    Grootste verschil tussen c# en c++ zijn pointers en afwezigheid van garbage collection in c++.
    Dit soort van uitspraken wijst op een grote onwetendheid. De verschillen zijn net niet de pointers. In C# zijn alle "object-variabelen" net pointers (of referenties), in C++ kan je ook zonder "pointers" werken. Dat is het échte verschil.
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Dit soort van uitspraken wijst op een grote onwetendheid. De verschillen zijn net niet de pointers. In C# zijn alle "object-variabelen" net pointers (of referenties), in C++ kan je ook zonder "pointers" werken. Dat is het échte verschil.
    so ?

in c# zal je nooit met pointers werken zoals men dat in c++ moet doen
    dude

Approved 9-lifer
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    so ?

in c# zal je nooit met pointers werken zoals men dat in c++ moet doen
    In c++ kan je perfect werken zoals in c# (buiten de licht verschillende syntax, hier en daar een extra * plaatsen...). In c++ heb je wél de vrijheid om ook op andere manieren te werken en dan zakt de moed velen precies in de schoenen. Maar goed, ik wil deze discussie niet te ver trekken.

Member jeranimo05's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Zit in mijn derde jaar elektronica-ict en wij krijgen enkel c en c#. Dus moest je geïnteresseerd zijn in met hardware werken dan heeft het niet echt zin om voor c++ te gaan.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Dit soort van uitspraken wijst op een groot gebrek aan empathie. Je zou perfect moeten weten dat hij dat heus weet en bedoelt.

iTrader
    4 (100%)
    Lets not make this a flame thread, shall we ?

@NetherwinterX: Tuurlijk kan ik vacatures bekijken. Ik wil gewoon eens toetsen naar de mening van mede programmeurs met al dan niet ervaring in C++

Ik zal mij maar gewoon blijven verdiepen in C# als ik dit zo lees.

Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik vind dat hier wel heel negatief naar C++ gekeken wordt. Vele serieuze toepassingen worden nog steeds in C++ geschreven en alsmaar minder programmeurs kennen deze taal. Je kan er zeker iets mee doen op de arbeidsmarkt in specifieke domeinen. Daarenboven krijg je een veel diepere kijk op programmeren door C++ te leren. Het is natuurlijk iets volledig anders dan C#.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeverwinterX Bekijk bericht
    Dit soort van uitspraken wijst op een groot gebrek aan empathie. Je zou perfect moeten weten dat hij dat heus weet en bedoelt.
    dikke 2nd
    Dell laptop kopen met mooie korting? PM mij!

Approved 9-lifer
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeverwinterX Bekijk bericht
    Dat heeft niks met empathie te maken. Je maakt mensen die onbekend zijn met c++ gewoon bang van de taal door zo'n uitspraken te doen. Vraag aan iemand die geen c++ kent wat volgens hem de grootste moeilijkheid is in die taal en 99% kans zegt die pointers, terwijl dat eigenlijk zelden het probleem is. Ik probeer enkel duidelijkheid te brengen in de discussie en aan te geven dat zijn statement op technisch vlak op niks sloeg.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Dat heeft niks met empathie te maken. Je maakt mensen die onbekend zijn met c++ gewoon bang van de taal door zo'n uitspraken te doen. Vraag aan iemand die geen c++ kent wat volgens hem de grootste moeilijkheid is in die taal en 99% kans zegt die pointers, terwijl dat eigenlijk zelden het probleem is. Ik probeer enkel duidelijkheid te brengen in de discussie en aan te geven dat zijn statement op technisch vlak op niks sloeg.
    Het gaat erom dat iedereen die zegt "pointers" eigenlijk wel bedoelt wat jij zegt, maar dat niet expliciet helemaal gaat uitschrijven omdat iedereen toch weet wat er bedoeld wordt. En met bang maken heeft het niks te maken: het blijft hetzelfde ding dat anders is in C++, of je het nu kortaf "pointers" noemt of "de mogelijkheid tot expliciet gebruik of niet-gebruik van referencing en dereferencing in plaats van enkel niet-gebruik bij primitieve types en altijd-gebruik bij alle andere types".

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten