Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (96%)

Wat is een socket server?

Het kan belachelijk lijken maar ik ben opzoek naar een duidelijke definitie die de vraag "wat is een socket server" beantwoord. Ik heb echter al wat google pagina's en wikipedia afgezocht maar ik kan het antwoord maar niet omvatten.

Thanks alvast
    .

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Gokje:

Wel, een socket is een concatenatie van een IP-adres en een poort, bv. 148.12.25.7:409 (IP-adresart). Communicatie bij client-server systemen kan gebeuren tussen paren van sockets. (bv. communicatie tussen een webserver en een host.)

Dit leidt tot de twijfelachtige conclusie dat een socket server "een client-server systeem waarvan de communicatie met sockets gebeurt" is? Allez-ja, best da iemand anders bevestigd, want ik kan er evengoed helemaal naast zitten. =p
    ...

Member
    iTrader
    0
    Dus, een socket is iet dat u in staat stelt om data te verzenden of te ontvangen naar andere programmas (al dan niet lokaal of remote). Sockets zijn net zoals files ne vorm IO en zijn normaal beschikaar in alle talen.

Ne socketserver is meestal nen daemon die op ne server runned en connectieverzoeken van 'clients' behandelt. Meestal zijn socketservers ook multithreaded.

Een perfect voorbeeld van een client/server architectuur is MSN. Gij hebt op u pc de client en ge connecteert me nen daemon die runned op de servers van microsoft. Uwe maat connecteert ook me die msn servers. Gij stuurt een berichteke via die socket naar de socket server en diene server stuurt het door naar uwe maat. Alle, 't zit iets ingewikkelder in mekaar maar da zijn de basics.

Ge kunt ze zo klein en simpel en zo groot en zwaar maken als ge wilt. Alles da een client/server architectuur gebruikt daar zit ne socket server achter. Msn, Yahoo, World of Warcraft, etc
    Laatst gewijzigd door Chaoz; 23 augustus 2010 om 03:20

Member
    iTrader
    18 (95%)
    World of warcraft

Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (96%)
    ok thanks voor de uitleg.
    .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten