U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Shopping Center Buy & Sell > Prijsschatting

Prijsschatting - Zolderkamer uitgemest , laat het hier schatten .

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 2 februari 2012, 13:02   #1  
weske is offline weske
weske's schermafbeelding
Member
iTrader: 32 (97%)
Mediacenter-pc AMD Phenom II X3

Graag een schatting van de complete pc (eventueel onderdelen individueel)

MS Tech MC1200 microATX 350Watt zilver brushed alu met front usb/audio (bureamodel)
AMD Phenom 2 X3 705e
MSI 890GXM-G65
2x Transcend 1GB DDR3 1333 CL9
Western Digital Caviar Green 500Gb
LG 48x DVD/CDROM

Van alles (behalve de dvd) is nog een aankoopbewijs op datum van 05/08/2010: dus nog onder garantie.

Hoeveel meer zou het opbrengen met een BDROM speler ingebouwd?

Alvast bedankt voor jullie schattingen!
Met citaat reageren
Oud 5 februari 2012, 16:01   #2 (permalink)  
MinM is offline MinM Stuur een bericht via Instant Messenger naar MinM Stuur een bericht via Yahoo naar MinM Stuur een bericht via Skype™ naar MinM
MinM's schermafbeelding
Member
iTrader: 31 (88%)
Nieuw case 102.99€(zelfde case zwart geborsteld alu met remote)
CPU is EOL vervang deze door aand AMD Athlon II X3 460@3.3Ghz aan 82€
http://www.cpu-world.com/Compare/183...I_X3_705e.html
Moederbord 54.90€
geheugen 11€ (corsair 2 gig 1333Mhz)
HDD 80€
DVD 15€

nieuw kost uw systeem 345€(welliswaar met betere cpu)
courant worden systemen 2de hands aan 60% nieuwprijs verkocht.

Ik zou zeggen min 150 meneem 200
steek je die blu ray er in dan kan je gaan naar min 200 meeneem 250
Met citaat reageren
Oud 6 februari 2012, 18:51   #3 (permalink)  
weske is offline weske
weske's schermafbeelding
Member
Ben het eigenlijk niet volledig eens...

De cpu die je voorstelt is sneller, maar verbruikt meer energie. (50% meer) In mijn ogen is dat slechter voor een media center. 1080p materiaal afspelen kunnen ze alletwee even goed
Je vergeet ook assemblage + installatie OS. Ok, op 9lives forum is dit waarschijnlijk niet veel waard omdat iedereen het hier wel zelf kan... begrijp ik ook wel. Maar eventueel op andere fora/2dehands site lijkt me dit toch wel iets waard?

Als ik er de blue ray insteek + een Trust Thinity Wireless MC Keyboard: zou €300 dan een goede prijs zijn?
Met citaat reageren
Oud 6 februari 2012, 20:43   #4 (permalink)  
washikiki is offline washikiki
washikiki's schermafbeelding
Member
iTrader: 23 (96%)
Ge hebt een punt met u processor, die is inderdaad iets beter voor een mediacenter. Assemblage heeft wel geen meerwaarde + is waarschijnlijk een gedownloade OS? ALS een persoon daar meer wilt voor betalen is dat puur omdat ze onderdelen kopen dat nieuw zijn en dus in garantie (en niet willen riskeren dat ze kapot gaan), tweedehands daarentegen zie ik niet in waarom mensen er meer zouden voor betalen...
Tot wat wil ik eigenlijk komen, MinM zijn prijsschatting vindt ik correct. Desondanks "slechtere" cpu heb je dan wel een nieuw systeem met garantie (een extra jaartje tegenover het uwe dan). 150-200 euro vindt ik correcte prijs.
Even ter vergelijking:
http://www.9lives.be/forum/b-s-hardw...eceiver-2.html weggegaan voor 360€ maar VEEL meer storage en sterker...
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 01:27   #5 (permalink)  
MinM is offline MinM Stuur een bericht via Instant Messenger naar MinM Stuur een bericht via Yahoo naar MinM Stuur een bericht via Skype™ naar MinM
MinM's schermafbeelding
Member
iTrader: 31 (88%)
@ de 2 hier boven.
Jullie vergeten dat TDP een maximale waarde is die nooit zal gehaald worden buiten het bij het booten van OS en dan nog ...

Ik neem het voorbeeld van een OS dat ik zou gebruiken namelijk XBMC. Deze kan je zo instellen dat codering etc allemaal via gfx chipset/gfx card loopt zo doende geen belasting is voor de cpu.
Ik weet uit jouw verkoop topic dat jij ubuntu er bij ging leveren. Ik kan maar 1 reden bedenken waarom jij ubuntu kiest is dat jij ook een NAS functionaliteit hebt en daar heb je dan 100% gelijk dat jouw CPU beter geschikt is echter omdat de CPU die ik gekozen is krachtiger is in bijna alle opzichten zal de presatie vele male beter zijn in de NAS functie.

In XBMC gaan beide CPU bijna constant op idle staan of een maximale load hebben van 10% ga je dat in Wattage omzetten kan je er vanuit gaan dat beide idle +-10-12W gaan verbruiken(dubbele ATOM)

Ik zie niet waar jouw systeem zuiniger zou zijn dan het geen ik jouw de prijs mee vergelijk.

Laatst gewijzigd door MinM; 10 februari 2012 om 01:34
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 18:56   #6 (permalink)  
weske is offline weske
weske's schermafbeelding
Member
Laat het ons bij prijsschatting houden en niet welke cpu/OS het best is voor een mediacenter... Denk dat we dan eeuwig gaan bezig zijn

Als ik alles goed begrijp neem ik de nieuwprijs van alles en dan mag ik 50-60% van die prijs verwachten, eventueel iets minder omdat sommige hardware verouderd is.

Als ik alle prijzen neem van op Pricewatch T.net:
€90,50 - MS Tech MC1200 (MS-Tech MC-1200 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
€97,50 - AMD Phenom 2 X3 705e (AMD Athlon II X3 420e Boxed prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
€119 - MSI 890GXM-G65 (MSI 890GXM-G65 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
2x€6,48 - 2x Transcend 1GB DDR3 1333 CL9 (Transcend JetRam JM1333KLU-1G prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
€77,40 - Western Digital Caviar Green 500Gb (Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
€43 - Lite-On 4x BDROM SATA (Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)
€49,40 - Trust Thinity Wireless Entertainment keyboard (Trust Thinity Wireless Entertainment Keyboard prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch)

Mijn case heeft geen afstandsbediening en mijn cpu is lichter dus mag ik rekenen op iets minder.

Nieuwprijs totaal is €489,76. 60% daarvan is €293,856.

Dus €300 meeneem lijkt mij dan een goede prijs (misschien wat hoog)
En dan misschien €200 als minimumprijs?
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten