Pagina 124 van 267 EersteEerste ... 2474114120121122123124125126127128134174224 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.461 t/m 2.480 van 5332
    Member SinDweller's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Ge hebt gelijk, maar de meeste mensen zijn niet zo breeddenkend als u .

Nu wordt allochtoon ook gebruikt voor "vreemde" mensen met de belgische nationaliteit hoor.
    (terwijl het terzelfde tijd wordt gebruikt voor illegalen, go figure )

En Belg met turkse origine of turkse belg = potato potato. semantiek.
    Dus omdat verkeerd geďnformeerde mensen het woord verkeerd gebruiken, is het een slecht woord? Iemand die in België geboren is, is toch per definitie geen allochtoon? Die persoon heeft dan weliswaar 'vreemde' roots, het is een Belg. Zijn of haar ouders zijn dan allochtone Belgen (er vanuit gaande dat ze de Belgische nationaliteit verworven hebben natuurlijk ).
    't Is bijna even absurd als de situatie met het 'n' woord in Amerika. Als je zwart bent mag je nigger zeggen, als je blank bent ben je een racist . Nigger is weliswaar een wat denigrerend woord, negro of het Nederlandse neger zijn dat hoegenaamd niet.

Lijkt me echt een non-issue. Ze maken de zaken er alleen maar ingewikkelder op door termen als 'Gentse Turken', Gentse Marokkanen' of 'Gentse West-Vlamingen' (serieus ) in te voeren. Kies dan toch tenminste voor 'inwijkelingen' ofzo, dan is er al helemaal geen onderscheid meer tussen Turken, Chinezen, West-Vlamingen en Marsmannetjes en zijn de anti-discriminatiestrijders ook content.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SinDweller Bekijk bericht
    Dus omdat verkeerd geďnformeerde mensen het woord verkeerd gebruiken, is het een slecht woord? Iemand die in België geboren is, is toch per definitie geen allochtoon? Die persoon heeft dan weliswaar 'vreemde' roots, het is een Belg. Zijn of haar ouders zijn dan allochtone Belgen (er vanuit gaande dat ze de Belgische nationaliteit verworven hebben natuurlijk ).
    't Is bijna even absurd als de situatie met het 'n' woord in Amerika. Als je zwart bent mag je nigger zeggen, als je blank bent ben je een racist . Nigger is weliswaar een wat denigrerend woord, negro of het Nederlandse neger zijn dat hoegenaamd niet.

Lijkt me echt een non-issue. Ze maken de zaken er alleen maar ingewikkelder op door termen als 'Gentse Turken', Gentse Marokkanen' of 'Gentse West-Vlamingen' (serieus ) in te voeren. Kies dan toch tenminste voor 'inwijkelingen' ofzo, dan is er al helemaal geen onderscheid meer tussen Turken, Chinezen, West-Vlamingen en Marsmannetjes en zijn de anti-discriminatiestrijders ook content.
    Inwijkelingen?

1 word: incest

(sorry, ik heb een zieke geest)
    http://quaddamage.be/
    . Mijn stek op het internet waar ik wat over indie games schrijf.

Member nixie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    en het volgende woord waarmee ze ze gaan benoemen gaat op den duur ook weer een negatieve bijklank krijgen...
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Member
    iTrader
    0
    Vanaf wanneer zijt ge dan niet meer een "Turkse Gentenaar", maar een volwaardige Gentenaar...?
    3e generatie?

Ik zou sowieso enkel het woord "allochtoon" (of "Turkse Gentenaar") gebruiken voor mensen die hier niet geboren zijn.

Weet ge wat, vanaf ik nu een allochtoon zie, noem ik hem een Turkse Gentenaar... zelfs als het een Marrokaan in Antwerpen is
    Dat wordt lachen!
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Het is nietszeggend, veel te algemeen, heeft een negatieve bijklank en het is te ruim.

Stel u voor dat gij een turk v/d 2de generatie zijt die hier woont (gelijk mummy vanop't forum?). Gij zijt hier geboren, hebt hier schoolgelopen, werkt hier etc. Maw ge kent niets anders. Zou ge blij zijn als mensen u "allochtoon" (hetzelfde woord dat ze gebruiken voor die neger van zimbabwe die vorige maand toekwam en net asiel heeft aangevraagd) noemen? Moest ik in die zijn plaats zijn zou ik dat niet willen.

Een turkse belg is concreter. Toont aan dat gij de belgische nationaliteit hebt met turkse roots.
    En moet ge daarvoor speciaal uw documenten gaan herschrijven?
    De vergelijking met african american vind ik zelf niet opgaan, bij onze allochtone gemeenschap zit die band met hun roots er nog veel harder in.
    Bij de afro amerikaan niet.

Ik vind allochtoon een perfect normaal woord, juist zoals ik zwarte ook normaal vind.
    Alle religies zijn sektes, de enigste reden dat ze niet zo staan geklasseerd is omdat ze voldoende macht hebben vergaard om dit tegen te werken.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb alleszins een nieuw concept bijgeleerd vandaag. De "tredmolen van het eufemisme".
    Fiery the angels fell, deep thunder rolled around their shores, burning with the fires of Orc.

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Iemand die een andere taal dan NL/FR/DE in België spreekt is ne allochtoon. 2e generatie of niet, als ge zelfs onze taal nog niet beheerst zijt ge ne allochtoon voor mij. Cultureel etnisch te mottig om onze taal te spreken.
    Laatst gewijzigd door dacuba; 14 februari 2013 om 16:42
    I just burned 3000 calories. I forgot there was a pizza baking in the oven.
    C55H104O6
    9lives 2013 fanmail. Deel 1. Deel 2. Deel 3.
    9lives 2014 fanmail. Deel 1.

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Het betekent dat iemand of een groep mensen er niet bij hoort.
    Aldus de Gentse schepen van Gelijke Kansen, Resul Tapmaz (SP.A). Volgens mij en Van Dale betekent dat woord toch iets anders, maar als je er zelf zo een negatieve definitie aan geeft is het niet verwonderlijk dat het woord dan een negatieve bijklank heeft.
    ik ben groter dan maaltijdbox

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herc Bekijk bericht
    En moest er al een negatieve connotatie zijn, dat men dan de problemen die daar achter zitten aanpakt. Alsof het niet gebruiken van een woord daar enige soelaas in gaat bieden.
    Er is wel een connotatie met het woord allochtoon, maar zich vragen stellen bij de redenen daarvoor .., nee dan kunnen we beter het woord afschaffen.

In plaats van "paard" noemen we het "knol" en niemand zal de kromme poten nog zien ..

Hilarische discussie.

Approved 9-lifer
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    LIVE-INTERVIEW EINDIGT IN KNOKPARTIJ - Videozone

"Ik zal je slangenhoofd afsnijden"..
    maior singulis, universis minor"

Member KiPpIe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is toch net hetzelfde met "gehandicapten" ?
    Die naam is de laatste jaren ook al geëvolueerd naar mindervalide, andersvalide, persoon met een lichamelijke beperking ...
    Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit en zal de nieuwe term die uitgevonden wordt toch alle negatieve bijklanken overnemen.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KiPpIe Bekijk bericht
    Die naam is de laatste jaren ook al geëvolueerd naar mindervalide, andersvalide, persoon met een lichamelijke beperking ...
    Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit en zal de nieuwe term die uitgevonden wordt toch alle negatieve bijklanken overnemen.
    Er is wel een overgangsperiode waarin het ene woord de negatieve connotatie heeft en het andere woord die connotatie niet heeft. Het is geen permanente oplossing, maar dat is ook de bedoeling niet. Dat is niet eens mogelijk aangezien de betekenis van woorden constant verandert.

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    't is toch vooral een nutteloze discussie. maar ik kan wel begrijpen dat je als overheid in je documenten etc bepaalde woordenschat gaat vermijden, en voorkeur gaat geven aan andere termen.

Member squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    't is toch vooral een nutteloze discussie. maar ik kan wel begrijpen dat je als overheid in je documenten etc bepaalde woordenschat gaat vermijden, en voorkeur gaat geven aan andere termen.
    Maar echt nuttig is die discussie toch niet? Dat we gemeenteraadsleden blijven betalen voor dergelijk on- of contraproductieve zever dat snap ik nu es echt nie. Hebben die niets beters te doen?

Approved 9-lifer
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silmarunya Bekijk bericht
    1) Incorrect, er is geen enkel bewijs dat de medicijnen in kwestie schadelijk zijn in de dosis aanwezig in een stuk paardenvlees. Bovendien is de controle op in de voedselketen verboden medicijnen uiterst streng (er wordt normaal gezien niet gekeken welk soort vlees er in een product zit, wel of er al dan niet schadelijke micro-organismen of chemische stoffen aanwezig zijn).
    Quid?

Nieuwe dimensie in schandaal: Paardenvlees blijkt nu ook besmet - Nieuws - De Morgen
    maior singulis, universis minor"

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Maar echt nuttig is die discussie toch niet? Dat we gemeenteraadsleden blijven betalen voor dergelijk on- of contraproductieve zever dat snap ik nu es echt nie. Hebben die niets beters te doen?
    mja, als je ziet dat ze het in sommige steden druk hebben met welke vlaggen ze al dan niet in hun raadszaal hangen, vermoed ik dat we het antwoord al weten.

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Belachelijk, die reacties op de nazi-parodie in Aalsterse carnavalsstoet.

Dat den unesco zijn werelderfgoed in zijn hol steekt!
    Fucking belachelijke kutconservatieven.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Paniek en gewonden na meteorietenregen in drie Russische steden - HLN.be

En vandaag passeert er juist een meteoriet redelijk dichtbij. Ik zit met een armaggedon gevoel

Wel zot dat ze een meteoriet afgeschoten hebben met luchtafweergeschut

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KiPpIe Bekijk bericht
    Het woord moet dan ook niet vervangen worden.
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duckwhisperer Bekijk bericht
    Belachelijk, die reacties op de nazi-parodie in Aalsterse carnavalsstoet.

Dat den unesco zijn werelderfgoed in zijn hol steekt!
    Fucking belachelijke kutconservatieven.
    Ah,gij zijt van aalst, dus in weze mag men niets fouts zeggen over aalst carnavalzeker ? : ]

Soit,ik vond het ook maar een domme joke . Er zijn al genoeg hitler en nazi vergelijkingen geweest de voorbije maanden. Uiteindelijk vind ik het vreemd dat men een wereldtragedie projecteert op een lokale politicus.

Mochten ze nu eens origineel uit de hoek komen en het inkleden als een soort van NWO of zo. Dan zou de mop geslaagder zijn.
    http://quaddamage.be/
    . Mijn stek op het internet waar ik wat over indie games schrijf.

Pagina 124 van 267 EersteEerste ... 2474114120121122123124125126127128134174224 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten