Bekijk resultaten enquÍte: Voor wie zou jij stemmen? Obama of Romney?

Aantal stemmers
462. Je mag niet stemmen in deze enquÍte
  • Mitt Romney/Paul Ryan

43 9,31%
  • Barack Obama/Joe Biden

419 90,69%
Pagina 2 van 55 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 1097
    Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Ik vind dat een moeilijke keuze. Economisch zou ik resoluut voor Romney kiezen.
    Op alle andere vlakken Obama: abortus, homohuwelijk, defensie, onderwijs

Moesten ze in de VS eens de helft van van hun Defensiebudget in deftig en betaalbaar onderwijs steken , het land zou er veel mooier uitzien.
    Naar mijn mening is dat ook ťťn van de weinige zaken waar de overheid zich mee moet moeien.
    Life is short, art long, opportunity fleeting, experiment uncertain, and judgment difficult

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    - Oorlog beloven tegen Iran: Iran

- Verhoging militair budget (dat al waanzinnig hoog ligt), maar afschaffing Medcare. Hypocriet.

- Mitt Romney’s education plan: READ - The Washington Post

In het kort: Proffen die voor hogere punten bij hun studenten zorgen zouden meer moeten verdienen => verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat vele proffen gewoon vals spelen om hun eigen loon hoger te zien gaan.

En nog zo'n 100 idiote voorstellen...
    Ik vind de optie van oorlog tegen Iran moesten ze te dicht komen bij de ontwikkeling van een kernwapen volledig normaal, trouwens Obama zegt net hetzelfde.

Romney wil Medicare hervormen aangezien op dit moment 55% van de financiering ervoor geleend wordt.

Verhoging van het militaire budget zal nooit gebeuren. Nu zal er al in gesneden worden. Hij zal er wel minder op besparen, maar nooit verhogen.

Over onderwijs, dat zal allemaal zo rap niet gebeuren. Het gaat hier gewoon om een idee.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door z3r0nline Bekijk bericht
    Ik vind de optie van oorlog tegen Iran moesten ze te dicht komen bij de ontwikkeling van een kernwapen volledig normaal, trouwens Obama zegt net hetzelfde.

Romney wil Medicare hervormen aangezien op dit moment 55% van de financiering ervoor geleend wordt.

Verhoging van het militaire budget zal nooit gebeuren. Nu zal er al in gesneden worden. Hij zal er wel minder op besparen, maar nooit verhogen.

Over onderwijs, dat zal allemaal zo rap niet gebeuren. Het gaat hier gewoon om een idee.
    - Waarom, geef eens wat argumenten? Waarom zou Iran geen kernwapens mogen bezitten en IsraŽl wel? Denk je nu echt dat Iran IsraŽl gaat aanvallen? Bovendien, je weet toch dat de VS nooit die oorlog gaat winnen? Irak & Afghanistan was een lachertje met wat Iran voorstelt.

-Verhoging militair budget gaat er zoiezo komen.

-Ik heb het niet over dat idee, maar de algemene aanpak. Voor iemand die 250M dollar heeft kunnen zijn kinderen naar de beste privť-scholen en universiteiten, maar wat over de middenklasse die steeds dommer en dommer wordt door het pover onderwijs.

Romney zit trouwens in een sekte, just saying.
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mormoons geloof is er een zoals alle andere hoor, even gatachterlijk als dat van Obama.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Je denkt toch niet dat Obama geen geld krijgt van Wall St.? Een voorbeeld hiervan is het Solydra schandaal.
    Fijn dat je niet eens de moeite doet heel m'n post te lezen .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Mormoons geloof is er een zoals alle andere hoor, even gatachterlijk als dat van Obama.
    Toch wel een serieus verschil met jodendom, christendom en islam als je het mij vraagt.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Romney zou een ramp zijn:

- Een verbod op abortus zou zorgen voor armoede, criminaliteit en medische rampen in de vorm van illegale abortus.

- Het voorgestelde federal marriage amendment is een aanval op de vrijheid van staten en is een ontoelaatbare vorm van discriminatie. Idem voor het ongedaan maken van ENDA en DADT.

- Zijn buitenlands beleid is een ramp

- Snoeien in wetenschap, milieu en onderwijs?

- Afkalven van scheiding tussen Kerk en staat

- ...

Over de merites van zijn economisch beleid kun je discussiŽren (persoonlijk zie ik er geen heil in, maar er zijn goede argumenten voor het tegendeel te vinden), maar de langetermijngevolgen van zijn andere standpunten zijn zo destructief dat ik zelfs bij een perfect economisch beleid nog niet op Romney zou kunnen of willen stemmen.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - A. Einstein

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    - Waarom, geef eens wat argumenten? Waarom zou Iran geen kernwapens mogen bezitten en IsraŽl wel? Denk je nu echt dat Iran IsraŽl gaat aanvallen? Bovendien, je weet toch dat de VS nooit die oorlog gaat winnen? Irak & Afghanistan was een lachertje met wat Iran voorstelt.

-Verhoging militair budget gaat er zoiezo komen.

-Ik heb het niet over dat idee, maar de algemene aanpak. Voor iemand die 250M dollar heeft kunnen zijn kinderen naar de beste privť-scholen en universiteiten, maar wat over de middenklasse die steeds dommer en dommer wordt door het pover onderwijs.

Romney zit trouwens in een sekte, just saying.
    Waarom Iran geen kernwapens mag bezitten? Misschien omdat Ahmedinajat een complete zot is en dat de staat terreurorganizaties steunt en daarbovenop gezworen heeft om "IsraŽl van de kaart te vegen".

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silmarunya Bekijk bericht
    Romney zou een ramp zijn:

- Een verbod op abortus zou zorgen voor armoede, criminaliteit en medische rampen in de vorm van illegale abortus.

- Het voorgestelde federal marriage amendment is een aanval op de vrijheid van staten en is een ontoelaatbare vorm van discriminatie. Idem voor het ongedaan maken van ENDA en DADT.

- Zijn buitenlands beleid is een ramp

- Snoeien in wetenschap, milieu en onderwijs?

- Afkalven van scheiding tussen Kerk en staat

- ...

Over de merites van zijn economisch beleid kun je discussiŽren (persoonlijk zie ik er geen heil in, maar er zijn goede argumenten voor het tegendeel te vinden), maar de langetermijngevolgen van zijn andere standpunten zijn zo destructief dat ik zelfs bij een perfect economisch beleid nog niet op Romney zou kunnen of willen stemmen.
    Hoe zou Romney abortus nu kunnen verbieden? Abortus bestaat sinds Roe v. Wade en kan alleen ongedaan gemaakt worden door een grondwettelijk amendement die er nooit zal komen aangezien de Republikeinen de vereiste meerderheid niet hebben.

Ik ben persoonlijk tegen het homohuwelijk maar dat is een moeilijk thema om over te debatteren omdat je er nu eenmaal voor of tegen bent.

Snoeien moet er sowieso gedaan worden, en dat zal in alle departementen moeten gebeuren.

Er is nooit een absolute scheiding van kerk en staat geweest, en dat zal nu niet veranderen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Fijn dat je niet eens de moeite doet heel m'n post te lezen .
    Dit is toch maar een stuk van m'n antwoord?

Platinum Member
    iTrader
    0
    Er is nooit een absolute scheiding van kerk en staat geweest, en dat zal nu niet veranderen.
    bron?

lijkt mij dat er net wel een scheiding is...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1st amendement
    Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Zelf vind ik Obama geen goede president, en lijkt Romney mij de beste keuze tijdens deze economische crisis. Ik zou dus voor Romney stemmen. (Zijn sociale ideeŽn vind ik dan weer bagger)

Member
    iTrader
    0
    Waarom Iran geen kernwapens mag bezitten? Misschien omdat Ahmedinajat een complete zot is en dat de staat terreurorganizaties steunt en daarbovenop gezworen heeft om "IsraŽl van de kaart te vegen".
    Ahmadinejad heeft niet de macht in handen + IsraŽl zegt het niet expliciet, maar voert het gewoon uit op Palestina. Geen haan die ernaar kraait van de Republikeinen. Lekker hypocriet. Doe is wat research, uw ogen zouden nogal opentrekken

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Hoe zou Romney abortus nu kunnen verbieden? Abortus bestaat sinds Roe v. Wade en kan alleen ongedaan gemaakt worden door een grondwettelijk amendement die er nooit zal komen aangezien de Republikeinen de vereiste meerderheid niet hebben.

Ik ben persoonlijk tegen het homohuwelijk maar dat is een moeilijk thema om over te debatteren omdat je er nu eenmaal voor of tegen bent.

Snoeien moet er sowieso gedaan worden, en dat zal in alle departementen moeten gebeuren.

- De federale overheid kan abortus niet verbieden, maar kan het verdomd lastig maken om een abortus te krijgen (geen overheidssubsidies meer voor instellingen die abortus uitvoeren bijvoorbeeld).

- Je kunt er gerust tegen zijn, daar gaat het niet om. De Republikeinen hebben altijd gezegd dat ze de invloed van de federale overheid willen beperken en de staten zoveel mogelijk macht geven. Okť, maar op het gebied van homohuwelijk gaan ze lijnrecht in tegen hun eigen standpunten.

Tot de degoutante Defence of Marriage Act kon een staat zelf kiezen of ze een huwelijk erkennen of niet en de federale overheid moest dat aanvaarden. Toen kwam DOMA, dat zegt: een staat mag een huwelijk erkennen, maar de federale overheid hoeft het niet te doen. Dat is op zich al een inperking van de macht van staten. Het Federal Marriage Amendment zou nog verder gaan en staten niet langer het recht geven te beslissen over de huwelijkswetgeving. Dat zou de grootste uitbreiding van de macht van de federale overheid sinds Roosevelt zijn.

- In alle departementen behalve defensie bedoel je? Het afschaffen van EPA (een agentschap dat fantastisch werk levert trouwens) is een drama. Maar snoeien in onderwijs en innovatie is een regelrechte ramp voor een moderne economie als de VS en zal meer schade toebrengen aan de economie dan deregulering ooit zal kunnen opvangen. Komaan zeg, de National Institutes of Health afschaffen? Als er verdorie ťťn instelling is die iets voor de geneeskunde betekent...

- Nee, ze staat alleen maar in de grondwet en in alle schrijfsels van de Founding Fathers

De Republikeinen zijn bereid om hun eigen principes en waarden op te geven uit naam van achterhaalde, dogmatische interpretaties van het christendom. Dat is zorgwekkend.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - A. Einstein

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    bron?

lijkt mij dat er net wel een scheiding is...

Zelf vind ik Obama geen goede president, en lijkt Romney mij de beste keuze tijdens deze economische crisis. Ik zou dus voor Romney stemmen. (Zijn sociale ideeŽn vind ik dan weer bagger)
    Ik heb het hier over de praktijk, bijvoorbeeld de verwijzingen naar God in de oath van de president, pledge of allegiance, 'In God we trust' op het geld, ik kan zo blijven doorgaan. Dat is al altijd zo geweest en ik ben blij dat dat kan.

Member
    iTrader
    0
    Obama, alleen al door de (conservatieve) republikeinse houding tegenover abortus, euthanasie, homohuwelijk, evolutietheorie,..

Approved 9-lifer
    iTrader
    11 (100%)
    Wie bepaald dat hij een complete zot is? Anders zouden we ook kunnen zeggen dat Bush een complete zot was omdat hij een oorlog startte in Irak om massavernietigingswapens die ze nog steeds niet hebben gevonden..
    100%

Member
    iTrader
    2 (100%)
    De VS zit met een torenhoge schuldenberg waar Obama niks aan doet, in tegendeel, hij introduceert Obamacare die nog eens miljarden zal kosten niet alleen aan de federale staat, maar ook de deelstaten.

Op economisch vlak is Obama er nog steeds niet in geslaagd om de Amerikaanse economie terug op gang te trekken. Mitt Romney heeft als gouverneur van Massachusetts het begrotingstekort helemaal teruggedrongen en een surplus gecreŽerd zonder enige belastingverhoging.

Romney is geen ideale kandidaat maar is nog altijd een stuk beter dan Obama.
    Wees blij met de Obamacare, meer dan de helft en meer kan zen dokter en dergelijke niet betalen. Steun geven aan een Republein is zelfmoord aan de USA.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silmarunya Bekijk bericht
    - De federale overheid kan abortus niet verbieden, maar kan het verdomd lastig maken om een abortus te krijgen (geen overheidssubsidies meer voor instellingen die abortus uitvoeren bijvoorbeeld).
    Het enige dat er gebeurt telkens dat een Republikein aan de macht komt is dat ze organisaties verbieden van in het buitenland abortus te financieren. En het gaat hier om een sociaal thema waar je ofwel voor of tegen bent.

- Je kunt er gerust tegen zijn, daar gaat het niet om. De Republikeinen hebben altijd gezegd dat ze de invloed van de federale overheid willen beperken en de staten zoveel mogelijk macht geven. Okť, maar op het gebied van homohuwelijk gaan ze lijnrecht in tegen hun eigen standpunten.

Tot de degoutante Defence of Marriage Act kon een staat zelf kiezen of ze een huwelijk erkennen of niet en de federale overheid moest dat aanvaarden. Toen kwam DOMA, dat zegt: een staat mag een huwelijk erkennen, maar de federale overheid hoeft het niet te doen. Dat is op zich al een inperking van de macht van staten. Het Federal Marriage Amendment zou nog verder gaan en staten niet langer het recht geven te beslissen over de huwelijkswetgeving. Dat zou de grootste uitbreiding van de macht van de federale overheid sinds Roosevelt zijn.
    Ik vind dat de erkenning van het homohuwelijk iets is dat op federaal vlak moet gebeuren en ik ben er tegenstander van en net als Romney voorstander van een amendement in de GW die het zou verbieden.

En ik denkt dat Obamacare een veel grotere uitbreiding is van federale macht dan het FMA.

- In alle departementen behalve defensie bedoel je? Het afschaffen van EPA (een agentschap dat fantastisch werk levert trouwens) is een drama. Maar snoeien in onderwijs en innovatie is een regelrechte ramp voor een moderne economie als de VS en zal meer schade toebrengen aan de economie dan deregulering ooit zal kunnen opvangen. Komaan zeg, de National Institutes of Health afschaffen? Als er verdorie ťťn instelling is die iets voor de geneeskunde betekent...
    De EPA levert fantastisch werk? Het is het perfecte voorbeeld van 'government power gone wild'. Ik vind persoonlijk ook dat men voorzichtig moet zijn met snoeien is onderwijs maar aangezien Romney daar geen concrete plannen over heeft kan ik daar niet veel op zeggen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door silent785 Bekijk bericht
    Wie bepaald dat hij een complete zot is? Anders zouden we ook kunnen zeggen dat Bush een complete zot was omdat hij een oorlog startte in Irak om massavernietigingswapens die ze nog steeds niet hebben gevonden..
    Sorry maar hierop zal ik niet antwoorden

Member
    iTrader
    0
    Romney, ongetwijfeld. Een harde zakenman die orde op zaken wilt stellen. Beter dan Barak met zijn Obamacare plannen e.d.

Pagina 2 van 55 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten