Pagina 57 van 251 EersteEerste ... 74753545556575859606167107157 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.121 t/m 1.140 van 5012
    Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    is diksmuide een drukke stad? Die winkel is blijkbaar dag & nacht open en dat al een hele tijd.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    maior singulis, universis minor"

Member
    iTrader
    0
    Typisch kleinburgerlijk SP.A

Ze zijn voor zogezegd voor jobs en groei, maar alles moet wel eerst via het bureaucratisch apparaat passeren en ter goedkeuring gelegd worden van hun elitair kliekje, die om magische reden wel aan het algemeen goed zouden denken.

Wat is er trouwens authentieker aan al de c&a's en de mcdonaldsen dan aan een project zoals uplace?
    Als dit project klanten van hun zou pikken moeten ze maar zorgen dat ze zelf aantrekkelijker worden in plaats van alternatieven te blokkeren.

En vervuiling is nu ook niet echt een argument, de meerderheid van de bezoekers zou zoiezo wel ergens naartoe rijden. En het zit al 20 jaar potdicht op de brusselse ring. Die milieurapporten bevestigen dat blijkbaar ook min of meer.
    Laatst gewijzigd door elDuderino; 31 mei 2012 om 22:46

Member Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Onlusten-in-Molenbeek-na-politiecontrole-van-vrouw-in-niqab

"Voorlopig is ook niemand opgepakt."

Alé.. ge moogt dus een commissariaat bestormen en ge wordt er niet voor opgepakt, wa voor een belachelijk pussy-land is dees toch.
    Laatst gewijzigd door Darkseid; 31 mei 2012 om 23:00

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    Onlusten-in-Molenbeek-na-politiecontrole-van-vrouw-in-niqab

"Voorlopig is ook niemand opgepakt."

Alé.. ge moogt dus een commissariaat bestormen en ge wordt er niet voor opgepakt, wa voor een belachelijk pussy-land is dees toch.
    ik lees nergens iets van een bestorming door 100 man?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ik lees nergens iets van een bestorming door 100 man?
    ""Rond 19.00 uur stonden een honderdtal mensen voor het commissariaat en een aantal van hen probeerde binnen te dringen, wat mislukte""

Het waren er zelfs maar een aantal, nog gemakkelijker om ze op te pakken dan.

Approved 9-lifer
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elDuderino Bekijk bericht
    Rant @ SPA
    Het mes snijdt aan twee kanten beste vriend.

De SPA (lieten en tobback jr toch) maakt zich hier belachelijk door eerst alles goed te keuren en er nu kritiek op te geven. De NVA maakt zich dan weer belachelijk door weer eens op de kap van de SPA, haar coalitiepartner in de Vlaamse regering, te zitten.

Ik vind UPlace echter geen goede zaak, ik heb dit nooit gevonden. Sommigen vergelijken uplace met de lange wapper in antwerpen. Totaal niet vergelijkbaar imo. De lange wapper is van maatschappelijk belang voor Antwerpen, de Antwerpenaren en het verkeer in en rond Antwerpen. Uplace is vooral van belang voor het fortuin van Bart Verhaeghe. Straf wat zo'n Belgisch-Zwitsers zakenman erdoor kan krijgen met zijn politieke connecties.

Ik sluit mij aan bij enkele punten van terechte kritiek over uplace:
    - Middenstand in de nabije steden sterft op termijn uit
    - Megalomaan project waar de Vlaamse regering miljoenen moet aan bijdragen
    - Het fileprobleem
    - De "overeenkomst" met de lijn. Die zou extra bussen/tramlijnen moeten creëren voor dit ene project terwijl ze verlieslatend is?
    - De diverse juridische aspecten van de hele zaak

De evolutie van zo'n projecten toont ons ook aan dat vele "malls" in de US uiteindelijk niet meer rendabel blijven en gewoon afsterven en verloederen. --> The vanishing shopping mall - The Week
    ("3000" jobs terug naar nul!)

Uit stof zijn wij geboren en tot stof zullen wij vergaan --> Brownfield to "mall", "mall" to brownfield?
    Laatst gewijzigd door Hawk; 31 mei 2012 om 23:16
    maior singulis, universis minor"

Member
    iTrader
    7 (100%)
    ik denk niet dat ik de persoon ben om doodleuk dingen te verzinnen.

- combinatie woon-werkverkeer: had ik verkeerd uitgedrukt, ik zat met belastinegn in m'n hoofd. Ik bedoelde eigenlijk gezin-werk. Als je winkels 7/7 en 24/24 wil laten openhouden, moet je met een ploegenstelsel werken. Het is bewezen dat ploegenstelsels negatief zijn voor de gezondheid. Hiapoe, zoek daar maar een opportuniteit in, tenzij je nog extra ziekenhuizen wil . Bovendien is het problematisch qua kinderopvang, gezien het overgrote aandeel personeel vrouwelijk is en die iets meer voor kinderen zorgen (zeker als ze alleenstaand zijn) dan mannen.
    - overlast, criminaliteit: zie de nachtwinkels, men probeert die nu ook al weg te krijgen/pesten/... in vele steden. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de kleine contactGB's bij grotere openingsuren plek worden voor hangjongeren, zeker als er 24/24 alle producten (incl. alcohol) verkocht mogen worden.

Ik heb niks tegen een uurtje extra later open, moet nu al haalbaar zijn. Vroeger openhouden mag nu ook al, maar slechts enkele winkels zijn open voor 8 uur (gewoon al omdat dit qua personeel héél lastig zou worden). 7/7 is iets anders, al zit je dan weer met kinderopvangproblemen. Dat is de reden waarom verkoper nu al een knelpuntberoep is, eens je dat massaal op zondag zou toelaten (wat nu helaas deels al het geval is), vind je nog nauwelijks personeel.

Het nut? ja, je zou 's nachts in de Colruyt je boodschappen kunnen doen. Dat zie ik weinigen doen, de grote supermarkten gaan niet massaal personeel inzetten (je hebt toch minstens al 5 man nodig, vermoed ik) 's nachts om die enkelingen te bedienen.
    Ploegenstelsels bestaan al jaar en dag in andere sectoren, waarom het juist veroordelen bij gewone winkels? Daarbij, zolang men volk vindt dat bereid is om in een ploegenstelsel te werken maakt het niet veel uit dat dit wat negatieve gevolgen heeft.
    Een GB heeft geen baat bij hangjongeren dus ze zullen dat zoveel mogelijk trachten vermijden, een GB gaat normaal gezien ook geen 24/24 open zijn wegens totaal niet rendabel. Door alle winkels te laten kiezen wanneer ze open zijn, kunnen ze beter inspelen op de behoeften van de klant. Doordat er dan meer winkels zijn zou het logisch zijn dat de overlast veroorzaakt door hangjongeren vermindert doordat ze niet meer geconcentreerd is rond enkel nachtwinkels. Ik ben wel benieuwd naar de problemen omtrent hangjongeren en nachtwinkels, dat is het eerste wat ik daar van hoor.
    Geen personeel lost zich vanzelf op, dan blijft de winkel noodgedwongen bij zijn normale openingsuren. Geen klanten is ook geen probleem, doordat men dan gewoonweg niet zal open zijn en als men wel open is dan moet dat bedrijf dat toch zelf weten?

Er zijn nu al 4 personen met ervaring uit verschillende landen waar het wél toegelaten is om 7/7 24/24 open te zijn en daar leidt dat niet tot de problemen die jij beschrijft, je zal met wat betere argumenten moeten afkomen hoor.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht

Ik sluit mij aan bij enkele punten van terechte kritiek over uplace:
    - Middenstand in de nabije steden sterft op termijn uit
    - Megalomaan project waar de Vlaamse regering miljoenen moet aan bijdragen
    - Het fileprobleem
    - De "overeenkomst" met de lijn. Die zou extra bussen/tramlijnen moeten creëren voor dit ene project terwijl ze verlieslatend is?
    - De diverse juridische aspecten van de hele zaak

De evolutie van zo'n projecten toont ons ook aan dat vele "malls" in de US uiteindelijk niet meer rendabel blijven en gewoon afsterven en verloederen. --> The vanishing shopping mall - The Week
    ("3000" jobs terug naar nul!)

Uit stof zijn wij geboren en tot stof zullen wij vergaan --> Brownfield to "mall", "mall" to brownfield?
    Het zou helemaal niet mogen afhangen van zijn politieke connecties. Ik vind net dat "de politiek" er nu al veel te veel over te zeggen heeft

Om te reageren op de puntjes:

- Is het volgens jouw nu de middenstand die gaat uitsterven, of het project dat gaat verloederen? Het antwoord is in elk geval niet beiden, maar ja het minst populaire alternatief zal waarschijnlijk sluiten of zich aanpassen op termijn. Dat heet vooruitgang...

- Ik vind niet dat de vlaamse regering het moet blokkeren, maar ze moeten er ook niet aan bijdragen. Het geld waarmee ze zouden bijdragen nemen ze tenslotte toch af van de bevolking.

- Er is al zo lang een fileprobleem en er werd altijd weinig aan gedaan, dat komt heus niet door zo'n projecten. Bovendien is het misschien net beter als het gecentraliseerder wordt want dat maakt openbaar vervoer efficiënter.

- De lijn als bedrijf is verlieslatend, maar ik betwijfel of de lijnen in een dichtbevolkt gebied naar een winkelcentrum dat ook gaan zijn. Met alle subsidies en reglementeringen is het trouwens bijna onmogelijk uit te maken wat nu werkelijk de toegevoegde waarde is van een organisatie als de lijn.

- Welke diverse juridische aspecten bedoel je precies?

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Wetende dat er in Brussel 2 soortgelijke winkelcentra gepland staan op slechts enkele kilometers van Uplace, is het gewoon duidelijk dat dit een ramp in wording is.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Member
    iTrader
    0
    Dat moeten de investeerders van het project weten hé

Ik vind dan ook niet dat we daar allemaal via de belastingen moeten mee instappen, die kritiek volg ik helemaal.

Member Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elDuderino Bekijk bericht
    Dat moeten de investeerders van het project weten hé

Ik vind dan ook niet dat we daar allemaal via de belastingen moeten mee instappen, die kritiek volg ik helemaal.
    Tja, meebetalen gaan we sowieso doen. En ondertussen heeft de Vlaamse Regering zich weer eens laten meeslepen in een weinig doordacht project waarin prestige de belangrijkste drijfveer is.

Er is in Vlaanderen zeker ruimte voor grote en prestigieuze projecten. Het pobleem is dat dat de huidige Vlaamse Regering er gewoon niet in slaagt om zo'n projecten deftig uit te werken.
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Member
    iTrader
    0
    Ik ben hier toch iets interessants tegengekomen op youtube:

2012 Siemens - eHighway Test track - YouTube

Misschien toch iets voor de toekomst?

Voor zij die geïnteresseerd zijn hoe dit werkt:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=kMev1FCMQLU

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik vind het aartsmoeilijk om me een mening te vormen over het Uplace project. Vooral omdat ik de indruk heb dat er bitter weinig tot geen onderzoeken en verslagen zijn die het totaalplaatje objectief bekeken.

Als je alle kritieken van belangengroepen naast je neer legt (wat ook de bedoeling is imo, het zijn belangengroepen...), wat schiet er dan nog over? Het milieueffectenrapport? Bestaat er voor een project van dergelijke omvang in het verzadigde Vlaanderen ook maar ergens een locatie waar zoiets een positief milieueffectenrapport kan krijgen én goed genoeg gelegen is om een rendabel project te hebben?

Datzelfde type rapport zorgt ook bij langetermijnvisiewerken op de Brusselse ring en bij de Oosterweelverbinding in Antwerpen voor de problemen, lees: stilstand. Vlaanderen is gewoon een chaos als het op vergunningenbeleid aankomt, dat erkent de Vlaamse Regering zelf ook.

Ik ben eerder geneigd naar een pro stem. Als grootste reden het feit dat dit project nu nog onderuit schoppen gelijk staat aan een middenvinger richting potentiële investeerders in onze regio. Je moet de geschiedenis van krantenartikels hierachter eens bekijken, enkel de titels. Het begint met "Uplace mag bouwen als het grote lap grond volledig zelf saneert".

Langere files is ook een totaal onzinargument. Er zijn waarschijnlijk bijna een tiental rapporten die stellen dat de lange files in die regio de oorzaak zijn van deccenialang wanbeleid op het vlak van fiscaliteit inzake bedrijfswagens en mobiliteit. Daar Uplace nu het slachtoffer van maken zou daar gewoon een voortzetting van zijn.

Ook heel opvallend dat de Vlaamse Regering er in slaagt alle slechte pr richting Uplace te kanaliseren, terwijl zij de gedupeerde lijken te worden in dit dossier omwille van Vlaams wanbeleid.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Het mes snijdt aan twee kanten beste vriend.

De SPA (lieten en tobback jr toch) maakt zich hier belachelijk door eerst alles goed te keuren en er nu kritiek op te geven. De NVA maakt zich dan weer belachelijk door weer eens op de kap van de SPA, haar coalitiepartner in de Vlaamse regering, te zitten.
    Ehr, de NVA maakt zich belachelijk omdat ze Lieten een draai rond haar oren geven omdat Lieten een collega-minister aanvalt?
    http://quaddamage.be/
    . Mijn stek op het internet waar ik wat over indie games schrijf.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Ik vind het aartsmoeilijk om me een mening te vormen over het Uplace project. Vooral omdat ik de indruk heb dat er bitter weinig tot geen onderzoeken en verslagen zijn die het totaalplaatje objectief bekeken.

Als je alle kritieken van belangengroepen naast je neer legt (wat ook de bedoeling is imo, het zijn belangengroepen...), wat schiet er dan nog over? Het milieueffectenrapport? Bestaat er voor een project van dergelijke omvang in het verzadigde Vlaanderen ook maar ergens een locatie waar zoiets een positief milieueffectenrapport kan krijgen én goed genoeg gelegen is om een rendabel project te hebben?

Datzelfde type rapport zorgt ook bij langetermijnvisiewerken op de Brusselse ring en bij de Oosterweelverbinding in Antwerpen voor de problemen, lees: stilstand. Vlaanderen is gewoon een chaos als het op vergunningenbeleid aankomt, dat erkent de Vlaamse Regering zelf ook.

Ik ben eerder geneigd naar een pro stem. Als grootste reden het feit dat dit project nu nog onderuit schoppen gelijk staat aan een middenvinger richting potentiële investeerders in onze regio. Je moet de geschiedenis van krantenartikels hierachter eens bekijken, enkel de titels. Het begint met "Uplace mag bouwen als het grote lap grond volledig zelf saneert".

Langere files is ook een totaal onzinargument. Er zijn waarschijnlijk bijna een tiental rapporten die stellen dat de lange files in die regio de oorzaak zijn van deccenialang wanbeleid op het vlak van fiscaliteit inzake bedrijfswagens en mobiliteit. Daar Uplace nu het slachtoffer van maken zou daar gewoon een voortzetting van zijn.

Ook heel opvallend dat de Vlaamse Regering er in slaagt alle slechte pr richting Uplace te kanaliseren, terwijl zij de gedupeerde lijken te worden in dit dossier omwille van Vlaams wanbeleid.
    Het grootste oorzaak van files in België is onze formidabele ruimtelijke ordening. Een project als Uplace is de meest extreme uiting van die ondoordachtheid.
    -Het is niet omdat Uplace het fileprobleem op de ring niet heeft gecreeerd dat ze daarom het probleem erger mogen maken.
    -Het is niet omdat we een zeer negatief boodschap sturen aan potentiële investeerders in het geval dat uplace door de Raad van State toch wordt afgekeurd we daarom door moeten gaan met dit uiterst slechte project.
    -Het is niet omdat je een belangengroep bent dat je automatisch geen legitieme argumenten kan aanwenden.

Member
    iTrader
    0
    ik denk niet dat ik de persoon ben om doodleuk dingen te verzinnen.

- combinatie woon-werkverkeer: had ik verkeerd uitgedrukt, ik zat met belastinegn in m'n hoofd. Ik bedoelde eigenlijk gezin-werk. Als je winkels 7/7 en 24/24 wil laten openhouden, moet je met een ploegenstelsel werken. Het is bewezen dat ploegenstelsels negatief zijn voor de gezondheid. Hiapoe, zoek daar maar een opportuniteit in, tenzij je nog extra ziekenhuizen wil . Bovendien is het problematisch qua kinderopvang, gezien het overgrote aandeel personeel vrouwelijk is en die iets meer voor kinderen zorgen (zeker als ze alleenstaand zijn) dan mannen.
    - overlast, criminaliteit: zie de nachtwinkels, men probeert die nu ook al weg te krijgen/pesten/... in vele steden. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de kleine contactGB's bij grotere openingsuren plek worden voor hangjongeren, zeker als er 24/24 alle producten (incl. alcohol) verkocht mogen worden.

Ik heb niks tegen een uurtje extra later open, moet nu al haalbaar zijn. Vroeger openhouden mag nu ook al, maar slechts enkele winkels zijn open voor 8 uur (gewoon al omdat dit qua personeel héél lastig zou worden). 7/7 is iets anders, al zit je dan weer met kinderopvangproblemen. Dat is de reden waarom verkoper nu al een knelpuntberoep is, eens je dat massaal op zondag zou toelaten (wat nu helaas deels al het geval is), vind je nog nauwelijks personeel.

Het nut? ja, je zou 's nachts in de Colruyt je boodschappen kunnen doen. Dat zie ik weinigen doen, de grote supermarkten gaan niet massaal personeel inzetten (je hebt toch minstens al 5 man nodig, vermoed ik) 's nachts om die enkelingen te bedienen.

Oja, het zijn niet de sossen die hier radicaal tegen zijn (vakbond radicaal, SP.A ziet er gewoon het nut niet van in), maar vooral UNIZO. die willen verhinderen dat kleine zelfstandigen nog meer in de problemen komen en gedwongen worden om te concurreren met de middenklasse (franchise's).

Hiapoe, kan je me echt eens laten weten hoe je extra kinderopvangproblematiek, hogere ziektekosten, lagere levensverwachtingen, hogere kans op criminaliteit, ... als een opportuniteit ziet? Lijkt me enkel leiden tot extra kosten voor de overheid.

Voor alle duidelijkheid: een uurtje (of net iets meer) langer open: voor mij zeker bespreekbaar. Een algemene regeling voor zondagsopeningen die niet hypocriet ('toeristische gemeentes') is: zeker bespreekbaar. Uren vroeger open: nu al geen probleem, winkels mogen vanaf 5 uur open zijn.

7/7, 24/24 zomaar: no way.
    No offence, maar hier verschillen we duidelijk op vlak van socialist tot liberaler

Is het minder gezond om 's nachts te werken, ja zeker... dat kan ik best geloven. er is al door iemand anders aangehaald dat er in genoeg sectoren nachtwerk bestaat... ik zou zelfs durven zeggen in zo goed als ALLE sectoren behalve in de winkels... heel bizar...

En ja, het gezinsleven van de personen in kwestie 'lijdt' daaronder. Opnieuw ALLE nachtwerk / shiftwerk zorgt hiervoor. Maar goed, als werknemer wordt je daar dan ook voor vergoed met nachtpremies etc.

Trouwens, hier ben ik van mening dat wij niet moeten beslissen voor anderen hoe zij hun leven moeten inrichten! 't Is niet alsof we mensen verplichten om 's nachts in een winkel te gaan werken hé.

De nachtwinkels die nu bestaan, zijn hoofdzakelijk zelfstandig gerund, dus die kan je niet vergelijken met als we zouden toelaten aan grote ketens om in dit systeem te stappen.

Criminaliteit argument is echt ronduit fout! Ten eerste heb ik daar in Dublin NOOIT iets van gemerkt. En ten tweede vind ik dit een beetje een argument om mensen angst te proberen aanjagen en niks meer of minder dan dat. Alsof als er plots winkels 's nachts open zijn er een hele boel meer criminelen op straat zullen komen 's nachts ala:
    "Eindelijk, ik ben een crimineel en kan nu eindelijk 's nachts buitenkomen, vroeger kon ik dat niet want er waren geen winkels open..." blah, nee sorry maar das écht een onbestaande stok zoeken om een hond te slaan. En ik trap er alvast niet in, want ik heb het live meegemaakt dat het niet zo is!

Nee JPV, ik denk dat we over dit onderwerp niet eens zullen raken.
    Wat niet wil zeggen dat we niet tot een compromis zouden kunnen komen als we er zouden over samen zitten
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik zie er het nut niet van in en ik kan me moeilijk voorstellen dat het voordelig zou zijn voor een supermarkt om 's nachts open te blijven voor de 12 man die om middernacht plots wil koken.
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hwer Bekijk bericht
    Ik ben hier toch iets interessants tegengekomen op youtube:

2012 Siemens - eHighway Test track - YouTube

Misschien toch iets voor de toekomst?

Voor zij die geïnteresseerd zijn hoe dit werkt:

Siemens eHighway technology animation - YouTube
    Ze rijden nu al regelmatig tegen bruggen
    Of hangt er eens iemand aan de lijn
    Of worden de lijnen gestolen voor koper/...
    Hoe gaat dat betalen voor verbruik juist werken...

Leuk denkproces, maar ik zie daar verder geen graten in

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Utred Bekijk bericht
    Ik zie er het nut niet van in en ik kan me moeilijk voorstellen dat het voordelig zou zijn voor een supermarkt om 's nachts open te blijven voor de 12 man die om middernacht plots wil koken.
    Als het niet voordelig is dan zullen ze niet open zijn. Er zijn veel andere mensen die daar wel het nut van inzien en de tegenargumenten zijn tot hiertoe vrij mager.

Pagina 57 van 251 EersteEerste ... 74753545556575859606167107157 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten