Pagina 41 van 251 EersteEerste ... 313738394041424344455191141 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 801 t/m 820 van 5012
    Member
    iTrader
    0
    ik hoor hier nu wel megaveel politie/sirenes
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwerver Bekijk bericht
    Het is vrij duidelijk waarom ze hier zijn, inderdaad. Roma worden zwaar gediscrimineerd in hun 'land van oorsprong'. (bv. Europe's Roma community still facing massive discrimination | Amnesty International)
    De rest van uw beweringen wil ik wel eens gestaafd zien.
    roma worden overal 'gediscrimineerd', en imo terecht ook.
    niemand wil ze (nog), en dat hebben ze aan zichzelf te danken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walkabout Bekijk bericht
    Nu som je alle dingen op die het meest 'negatief' moeten overkomen.. Een stijl die me bekent in de oren klinkt. Dingen alsdat die jongen zich 200% geëngageerd heeft, Nederlands praat, jeugdbeweging etc etc tellen niet mee? Ik denk niet dat het hier om een 'profiteur' gaat? We zijn toch ook nog mensen voor, tijdens en na een staatshervorming, of plots niet meer dan???
    Die persoon is hier op een illegale wijze binnengekomen en zijn hele verblijf hier is altijd al illegaal geweest. Zijn (geslaagde) integratie verandert daar fundamenteel niets aan, noch legitimeert dat ineens zijn verblijf hier.

Ach, het gaat hier gewoon over de nva en niet over dit dossier. Dat zij hier, van dit menselijk voorval, beter willen worden hoeft niet te verbazen. Men zal de nva pas doorlichten eens ze aan de macht zijn.

Dat is de moeillijkheid soms van dingen, men wil nieuwe rtichtlijnen maar plots duiken er dan allemaal voorvallen op die niet meteen in de mal passen en voorzien waren. Zo eenvoudig is het allemaal dus niet altijd..
    Als men het al gewoon over zou laten aan de bevoegde instanties was ik al lang content, maar hier hebben ze puur met de wet gespeeld (en een uitzondering gemaakt) o.w.v. de media-belangstelling.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Die persoon is hier op een illegale wijze binnengekomen en zijn hele verblijf hier is altijd al illegaal geweest. Zijn (geslaagde) integratie verandert daar fundamenteel niets aan, noch legitimeert dat ineens zijn verblijf hier.

Als men het al gewoon over zou laten aan de bevoegde instanties was ik al lang content, maar hier hebben ze puur met de wet gespeeld (en een uitzondering gemaakt) o.w.v. de media-belangstelling.
    Je schrijft dingen waar ik eigelijk reeds mijn idee over zei..

Men heeft hier eveneens voorkomen dat Belgie zichzelf belachelijk maakt is mijn mening en vind ik ook belangerijk. Tuurlijk moet er wel iets gebeuren, de instroom is niet te houden, maar die mulicultuur zal ook niet meer verdwijnen hoor.. Leren omhelzen zou ik proberen.

Ik weet en begrijp ook wel dat men altijd mensen kwetsen zal en ergens zal moeten beginnen.. Maar dan liever zo min mogelijk door eerder de toekomst te viseren + dit is toch wel een erg uitzonderlijk geval, indien niet zouden we dat de komende weken vanzelf moeten merken....

Ik vind die bijltjes redeneringen nogal makkelijk, makkelijker gezegd iig. n/o he.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walkabout Bekijk bericht
    Tuurlijk moet er wel iets gebeuren, de instroom is niet te houden, maar die mulicultuur zal ook niet meer verdwijnen hoor.. Leren omhelzen zou ik proberen.
    We moeten ook niet heiliger dan de paus proberen te zijn... En ik weet dat dit een heel gevoelig en taboe statement is, maar sommige culturen en specifieke tradities, gebruiken en/of wetten die vasthangen aan die culturen, zijn onverenigbaar met de tradities, gebruiken en/of wetten van andere culturen.

Maar eerst moet je dan een definitie geven van cultuur natuurlijk, anders zijn we weer naast elkaar aan het spreken.

Ik zou een cultuur omschrijven als:

Een cultuur is een verzameling van tradities, gebruiken en maatschappijvormgevingen die als consensus door een groep mensen wordt aanvaard en nageleefd om zodoende een samenhangende, werkende en te onderscheiden eenheid te kunnen vormen.

In de praktijk houdt dit ook in dat dit een sterke geografische verbinding heeft, maar dat is eerder een secundair gevolg van deze definitie dan dat het er onderdeel van is. Het is echter wel een belangrijk gevolg.

Als twee culturen in elkaars geografisch gebied vermengen, dan krijg je sowieso spanningen. Uiteraard past de ene cultuur beter bij de andere. Afhankelijk van hoe sterk verschillend de geconventioneerde tradities, gebruiken en maatschappijvorm is.

Als je echt fundamentele verschillen hebt, dan wordt het heel moeilijk om samen te leven en dáár houdt voor mij het verhaal van de multiculturele samenleving op!

Ik zou graag ook nog willen zeggen, dat ik helemaal geen voorkeur uitspreek over de ene of andere cultuur. Ik ben trouwens ervan overtuigd dat elke cultuur (met z'n specifieke tradities, gebruiken en maatschappijvorm) z'n voordelen en z'n nadelen heeft...
    Maar het is niet omdat je twee zaken hebt die goed werken apart, dat die ook goed gaan samengaan als je ze mengt...
    Beetje zoals chemische reacties. Twee aparte stoffen kunnen hun eigen nuttige werking hebben, maar als je ze mengt ontploffen ze omdat ze bepaalde elementen in zich dragen die fundamenteel botsen (letterlijk & figuurlijk ).
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Grappig toch? Mensen die denken dat ze in deze geglobaliseerde wereld iets kunnen veranderen aan het feit dat de verschillende culturen ook mee globaliseren...
    Of om het anders te bezien : Het rijke westen zegt elders : werk voor ons, geef ons uw grondstoffen, leer onze gewoontes, maar blijf zelf wel buiten uit "onze" landen want onze culturen "mixen" niet!...
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Grappig toch? Mensen die denken dat ze in deze geglobaliseerde wereld iets kunnen veranderen aan het feit dat de verschillende culturen ook mee globaliseren...
    Of om het anders te bezien : Het rijke westen zegt elders : werk voor ons, geef ons uw grondstoffen, leer onze gewoontes, maar blijf zelf wel buiten uit "onze" landen want onze culturen "mixen" niet!...
    1. Waar ergens zeg ik dat ik daar iets aan kan of wil veranderen?

2. Ofwel heb je mijn post niet helemaal gelezen, ofwel is het geen reactie op mijn post, ofwel ben je ignorant, want ik zeg letterlijk dat ik geen waarde oordeel vel over de ene of andere cultuur, en ik zeg al zeker nergens dat ik onze cultuur als hoger waardig acht dan enige andere cultuur!

maw. Uw reactie houdt absoluut nul steek!
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Triest om te zien hoe VQ en Gwendolyn Rutten op twitter meteen over de n-va beginnen in deze omdat een lokale afdeling een andere kijk heeft. Tot zover vrijheid volgens open vld, waar iedereen hetzelfde denkt.

Ook: "mensen zijn geen administratieve beslissingen." Maak dan geen wetten he kind.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    1. Waar ergens zeg ik dat ik daar iets aan kan of wil veranderen?

2. Ofwel heb je mijn post niet helemaal gelezen, ofwel is het geen reactie op mijn post, ofwel ben je ignorant, want ik zeg letterlijk dat ik geen waarde oordeel vel over de ene of andere cultuur, en ik zeg al zeker nergens dat ik onze cultuur als hoger waardig acht dan enige andere cultuur!

maw. Uw reactie houdt absoluut nul steek!
    Ik heb toch nergens gezegd dat gij gezegd hebt dat ge er iets aan kunt of wilt veranderen, en nee mijn post was geen directe reply op die van u...

Ik had het gewoon over de overgrote meerderheid van de mensen zenne, niet specifiek over u, ik ken u niet eens man...

maw. Take a chill pill...
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Ik heb toch nergens gezegd dat gij gezegd hebt dat ge er iets aan kunt of wilt veranderen, en nee mijn post was geen directe reply op die van u...

Ik had het gewoon over de overgrote meerderheid van de mensen zenne, niet specifiek over u, ik ken u niet eens man...

maw. Take a chill pill...
    OK
    Chill pill taken.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ron paul stopt ermee:
    Videozone

En lees wat dit journaalmadam zegt. Hij was vooral populair bij de Tea Party?
    Serious?! Like WHAT THE FFFFFFFFFFF*****???

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    DSK klaagt kamermeisje aan en eist miljoen dollar - Buitenland - De Morgen
    De man heeft ballen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zengi Bekijk bericht
    Ron paul stopt ermee:
    Videozone

En lees wat dit journaalmadam zegt. Hij was vooral populair bij de Tea Party?
    Serious?! Like WHAT THE FFFFFFFFFFF*****???
    Die man is zowat de uitvinder van de Tea Party.
    http://www.theatlantic.com/magazine/...-s-brain/8280/
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TM3Q64DH

‘Legal highs' worden illegaal
    STRIJD TEGEN SYNTHETISCHE DRUGS OPGEVOERD

Daarnaast wordt de aanmaak, het aanbieden, de verkoop en verschaffing van psychoactieve stoffen in alle gevallen strafbaar. ‘De zogeheten catch all-benadering. Het probleem daarbij is dat veel van die stoffen wel legaal zijn. Ze komen voor in alcohol, tabak, energiedrankjes... De strafwet moet dus een evenwicht zien te vinden tussen die twee toepassingen en het legale gebruik uitsluiten.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Het lijkt me logisch dat je moleculen met een bepaalde basisstructuur verbiedt. Designer drugs zijn organische bestanddelen die de leuke eigenschap hebben dat ze heel eenvoudig aan te passen zijn. Als je in zo'n molecule ook maar 1 ding verandert dan werkt de stof compleet anders, dan gaan ze bv. aan andere receptoren binden.

Die catch-all benadering is het beste wat ze kunnen doen, het is veel efficienter om uitzonderingen te maken voor bepaalde producten aangezien er redelijk vlug nieuwe moleculen worden gevonden die het gewenste effect hebben. Zoals we weten zou de wetgever hier niet tijdig op reageren waardoor de wet zijn doel zou voorbijschieten.

Ben ik trouwens de enige die het vervelend vindt dat de journalist geen correct chemisch jargon gebruikt? Een molecule betekent niet hetzelfde als een functionele groep.
    Laatst gewijzigd door cdp1193; 16 mei 2012 om 14:17

Member Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    Ben ik trouwens de enige die het vervelend vind dat de journalist geen correct chemisch jargon gebruikt? Een molecule betekent niet hetzelfde als een functionele groep.
    Het zou mij net verbazen als journalisten de juiste wetenschappelijke termen wel kennen & weten wanneer ze die moeten gebruiken, zo'n zaken zijn écht zeldzaam hoor

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Volgende fase kruispunt Geel-Oost - Nieuws

Vanaf maandagmorgen 14 mei vangt deelfase 4b aan (werken aan oostzijde N174 Nieuwe Baan).

Gedurende de volgende 6 weken zullen de oprit richting Antwerpen en de afrit van de E313 vanuit de richting Hasselt volledig afgesloten blijven.

Het éénrichtingsverkeer richting Hezemeer blijft ondertussen ook van kracht.

Bestemmingsverkeer op de E313 vanuit richting Hasselt zal afgeleid worden via afrit 25 (Ham/Tessenderlo).

DAt zal wat geven.
    En dit er bovenop:
    Monsterfile na ongeval in Geel - Gva.be

En wat voor debiele verkeerslichten ze nu gebruiken in geel op bepaalde plaatsen -_-.
    Het staat op rood, het verspringt, dus je verwacht groen, nee, zijn dat van die orange plinkende lichten ipv groene. Zo van euhm...
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 16 mei 2012 om 14:26
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solide Bekijk bericht
    http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TM3Q64DH

‘Legal highs' worden illegaal
    STRIJD TEGEN SYNTHETISCHE DRUGS OPGEVOERD

Daarnaast wordt de aanmaak, het aanbieden, de verkoop en verschaffing van psychoactieve stoffen in alle gevallen strafbaar. ‘De zogeheten catch all-benadering. Het probleem daarbij is dat veel van die stoffen wel legaal zijn. Ze komen voor in alcohol, tabak, energiedrankjes... De strafwet moet dus een evenwicht zien te vinden tussen die twee toepassingen en het legale gebruik uitsluiten.

Ja, ik kan mij inbeelden dat het moeilijk wordt voor de strafwet. Kwestie dat er geen consequente argumentatie kan bestaan die kan bepalen welke verslavende, schadelijke stoffen legaal zijn en welke niet. Arbitraire regels de schijn van consequentie laten ophouden, daar moet je een erg goede advocaat voor hebben.

Member
    iTrader
    0
    Het is een hobby.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Pagina 41 van 251 EersteEerste ... 313738394041424344455191141 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten