Pagina 32 van 39 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 640 van 771
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DuffyT Bekijk bericht
    En ik kan je volledig volgen in je mening. Maar als we even het probleem dieper uitspitten. Waarom moet een bedrijf in België voor een werknemer die 10 euro krijgt per uur er 20/30 betalen? Juist, opnieuw gewoon belastingen en waarom? Om terug te geven aan de bedrijven in de vorm van belastingsvoordelen a la de notionele intrestaftrek. Alles in dit land draait vierkant.
    En waarom werd de notionele intrestaftrek uitgevonden? ...
    Om bedrijven te overtuigen hier toch te investeren ondanks de hoge vennootschapsbelasting.

Iemand zich ooit al afgevraagd is hoe het mogelijk is dat we één van de hoogste belastingsvoeten ter wereld hebben, en tegelijkertijd een torenhoge staatsschuld?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wopke Bekijk bericht
    Ik ben die eenzijdige blik op onze maatschappij stilaan beu. Yes you are free. Now get back to work!
    Luiemanspraat.

Als het u niet aanstaat om te werken, moet je maar uw ontslag indienen.

Spijtig genoeg kloot je hiermee wel de mensen die vooruit willen in het leven aangezien hun belastingsgeld dan gebruikt dient te worden om u te onderhouden.

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dat is TOT 3800. Dat is na X aantal jaren dienst, met 13e maand, en met vakantiegeld. Plus dat dat zeker niet voor de normale man is. Wanneer ik nogis in de haven kom zal ik ze het is vragen sé.
    Doe je er nu om ofzo? De journalist zegt letterlijk dat die 3800 bijna kan verdubbeld worden als ze hun schema wat inrichten.

En wat je argument over volle continu betreft. Het aantal functies in volle continu waarbij de arbeid zelf ook nog eens zwaar is, die even goed betalen als de loodsen, kan je in België op 1 hand tellen. En het zal allemaal chemie zijn ook.
    Het is slecht voor je bioritme, maar dat geldt voor duizenden jobs in Vlaanderen die allemaal maar de helft of minder verdienen.

Loodsen zijn fucking verwende nesten. Totaal negeren en met politie en gerechtsdeurwaarders dienstverlening afdwingen, dat moet gebeuren.
    En iets doen zodat die egoïstische parasieten kunnen afgedankt worden.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Totaal negeren en met politie en gerechtsdeurwaarders dienstverlening afdwingen, dat moet gebeuren.
    En iets doen zodat die egoïstische parasieten kunnen afgedankt worden.

Hilarisch... Dwangarbeid verdomme! Als het zooooo belangrijk is maat, kruip dan zelf op zo'n loods bootje...
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxandrian Bekijk bericht
    Ik vind zowel de bedrijven als de stakers egoïsten. Ben jij even consequent? Of vind je misschien toch dat vakbonden/stakers eigenlijk geen egoïsten zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Mensen zijn egoïstisch van nature.
    Goed dat je dat erkent.
    Vanzelfsprekend dat alle mensen egoïsten zijn en opkomen voor hun eigen belang. Zoiets heeft nooit ter discussie gestaan.
    Zal zelfs meer zeggen: geef eenderwie een bepaalde vorm van ongecontroleerde macht, en hij zal die consequent gaan misbruiken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    werknemers zijn vervangbaar, werkgevers niet.
    Verklaar hoe werknemers het land dan kunnen platleggen?
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Voorlopig. Met de vergrijzing in aantocht (+ de crisis) zal dit beduidend minder worden omdat de overheid dit gewoonweg niet kan betalen. Ook ik doe aan pensioensparen, omdat ik wel moet. Anders kan ik op mijn oude dag niet overleven.

Als jij vind dat ze echt zoveel verdienen, doe jij hun job dan, en laat me weten wat je er van vind. Ik heb volcontinu shiften gedraaid, en fuck me, het is zwaar. Het is onnatuurlijk, ongezond, en ondragelijk om jaren aan een stuk vol te houden. Doe het, ik daag u uit, en ge zult de pré hebben. Ach juist, de mensen die er op kakken kennen het volcontinu systeem nog geneens, ze beseffen niet wat dit doet aan uw metabolisme, en slaappatroon. Ze weten niet hoe zwaar het is en beseffen niet dat de dikke pré maar een schrale troost is om heel uw leven in een roes te leven zodat andere mensen maar in de rij kunnen gaan staan om de nieuwe Iphone te kopen.

Het is banaal, ridicuul, overbodig, en voorbijgestreefd.
    Er zijn andere manieren, maar we zijn té blind om dit in te zien. We kijken liever naar het zoveelste fokking kookprogramma en kakken op de stakers, want die ene goeie kip, die wil ik kunnen kopen. Pas dan ben ik echt gelukkig, maar die stakers staan tussen mij en de kip.

Boo-fucking-hooh

Ik ben die eenzijdige blik op onze maatschappij stilaan beu. Yes you are free. Now get back to work!

Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar ik denk dat Djeez het had over de pensioenen en niet wat ze nu verdienen.

Voor mij zou het ideale systeem zijn een minimumpensioen dat basically leefloon is voor iedereen en een max pensioen dat gelijk is voor iedereen en uitgekeerd wordt aan iedereen met een volledige loopbaan.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht

Hilarisch... Dwangarbeid verdomme! Als het zooooo belangrijk is maat, kruip dan zelf op zo'n loods bootje...
    Draai dat argument eens om, als 3800 net in de maand niet genoeg is en als het toch zo slecht is voor hun gezondheid.. waarom gaan ze dan niet iets anders doen? Wat houdt hen precies tegen? DAT zou pas effectief zijn, als blijkt dat niemand dat werk echt wil doen dan zullen de lonen omhoog gaan.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht

Omdat jij op korte termijn denkt en niet op lange. Uiteindelijk degene die gekloot worden als het land platligt zijn andere werknemers.

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Draai dat argument eens om, als 3800 net in de maand niet genoeg is en als het toch zo slecht is voor hun gezondheid.. waarom gaan ze dan niet iets anders doen? Wat houdt hen precies tegen? DAT zou pas effectief zijn, als blijkt dat niemand dat werk echt wil doen dan zullen de lonen omhoog gaan.
    Volgens jou is een job een soort liquide transactiemiddel, precies.
    Omdat jij op korte termijn denkt en niet op lange. Uiteindelijk degene die gekloot worden als het land platligt zijn andere werknemers.
    Iedereen wordt daardoor gekloot. Het is dan ook de taak van regering om rekening te houden met het feit dat dat kan gebeuren.

Betaal crisis op kap van werkgevers => enkele bedrijven verlaten land
    Betaal crisis op kap van werknemers=> Grote stakingen, economische schade, en enkele bedrijven verlaten het land.

Dat is een economische realiteit. Regering kan moeilijk zeggen dat vakbonden het verpesten, want hun stakingsgedrag hadden ze perfect kunnen voorspellen.

'Betaal crisis op kap van werknemers -> iedereen blij' was nooit een optie.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Het loon boeit me niet. Er worden genoeg mensen zwaar overbetaald, die loodsen kunnen er ook wel nog bij. Het ging me vooral over het feit dat hij mensen wou verplichten onder dwang van politie en gerechtsdeurwaarders om te werken...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    en waarom niet ?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Het loon boeit me niet. Er worden genoeg mensen zwaar overbetaald, die loodsen kunnen er ook wel nog bij. Het ging me vooral over het feit dat hij mensen wou verplichten onder dwang van politie en gerechtsdeurwaarders om te werken...
    Tuurlijk is het loon relevant.

Mja hij wou die mensen onder dwang doen werken, die loodsen dwingen nu mensen om niet te werken. waar zit het verschil juist ?

En zoals gezegd, als de job u niet aanstaat, als je te weinig verdient... doe dan iets anders!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Tuurlijk is het loon relevant.

Mja hij wou die mensen onder dwang doen werken, die loodsen dwingen nu mensen om niet te werken. waar zit het verschil juist ?
    Mensen "dwingen" (klopt uiteraard niet volledig he, ze kunnen nog steeds een andere job zoeken... Loods bijvoorbeeld. ) om niet te werken ==> "OMFG! Schande! Economische schade! Onverantwoordelijke tamzakken! Moord! Brand!"

Mensen dwingen (fysiek (politie) of mentaal(gerechtsdeurwaarder)) om te werken ==> "Ahja, logisch, want al die bedrijven en degene die wel willen werken en boehoehoe..."

Rare ethische gedachtengang heb jij imo...

En zoals gezegd, als de job u niet aanstaat, als je te weinig verdient... doe dan iets anders!
    Zou best wel lachen zijn als die allemaal van vandaag op morgen hun ontslag geven. Als ze dat zouden doen was deze stiptheidsactie het minste van hun zorgen... Uiteraard kunnen ze dat niet aangezien je geld nodig hebt om te overleven en je geen dop kan trekken als je zelf uw ontslag indient...

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Het hoeft ook geen liquide transactie middel te zijn opdat die stelling waar zou zijn. Stel dat die job te onderbetaald is. Dan daalt de instroom en stijgt de uitstroom uit die job. Ge gaat natuurlijk geen grote verschillen zien van de ene dag op de andere. Het is eerder gradueel. Maar kijk eens terug na 1 of 2 jaar en dan zie je dat er veel minder loodsen overblijven en dat de lonen moeten verhoogd worden om nieuwe loodsen aan te trekken. En als het gaat over te lage lonen, dan is het redelijk om niet de korte termijn te bekijken, maar een iets langere termijn.

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Vanzelfsprekend dat alle mensen egoïsten zijn en opkomen voor hun eigen belang. Zoiets heeft nooit ter discussie gestaan.
    OK, dus toon even hoe consequent je bent: zijn mensen die staken voor hun eigenbelang even grote egoïsten als bedrijven die hun heil ergens gaan zoeken enkel en alleen uit winstbejag?

Zal zelfs meer zeggen: geef eenderwie een bepaalde vorm van ongecontroleerde macht, en hij zal die consequent gaan misbruiken.
    Dus ook bij de vakbond komt machtsmisbruik voor?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Mensen "dwingen" (klopt uiteraard niet volledig he, ze kunnen nog steeds een andere job zoeken... Loods bijvoorbeeld. ) om niet te werken ==> "OMFG! Schande! Economische schade! Onverantwoordelijke tamzakken! Moord! Brand!"
    Verschil hier is dat de staker beslist wanneer hij zijn actie doet. Het slachtoffer daarvan niet en zou zelfs moest hij dat willen niet van job kunnen veranderen. En in geval van niet kunnen werken komt het er in veel gevallen op neer dat mensen overuren moeten draaien om het werk toch nog af te krijgen acheraf.

Mensen dwingen (fysiek (politie) of mentaal(gerechtsdeurwaarder)) om te werken ==> "Ahja, logisch, want al die bedrijven en degene die wel willen werken en boehoehoe..."

Rare ethische gedachtengang heb jij imo...
    Nee, ik vind beide even onlogisch. Ik heb een afkeer van al die groepsacties. Als daar een loods is die vindt dat hij niet tevreden is met zijn job dan zoekt hij iets anders waar hij wel tevreden mee is. NIEMAND dwingt hem/haar om loods te zijn.

Zou best wel lachen zijn als die allemaal van vandaag op morgen hun ontslag geven. Als ze dat zouden doen was deze stiptheidsactie het minste van hun zorgen... Uiteraard kunnen ze dat niet aangezien je geld nodig hebt om te overleven en je geen dop kan trekken als je zelf uw ontslag indient...
    Wat zeg je nu, dat er geen enkele job te vinden is die beter is dan wat ze nu hebben? Waarom staken ze dan ook al weer? (oh ja ik weet niet of je dit weet, maar je kan solliciteren en een andere job vinden voor dat je je ontslag geeft. )

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Verschil hier is dat de staker beslist wanneer hij zijn actie doet. Het slachtoffer daarvan niet en zou zelfs moest hij dat willen niet van job kunnen veranderen. En in geval van niet kunnen werken komt het er in veel gevallen op neer dat mensen overuren moeten draaien om het werk toch nog af te krijgen acheraf.
    Ochja, ze willen zo graag werken, dus die overuren doen er niet veel toe zeker... Maar waarom deze mensen geen andere job zouden kunnen zoeken en de loodsen wel begrijp ik niet...
    Nee, ik vind beide even onlogisch. Ik heb een afkeer van al die groepsacties. Als daar een loods is die vindt dat hij niet tevreden is met zijn job dan zoekt hij iets anders waar hij wel tevreden mee is. NIEMAND dwingt hem/haar om loods te zijn.
    Nee inderdaad nu dwingt er niemand hen, goed zo nietwaar? Laten we dat maar zo houden, dwangarbeid blijft hopelijk iets uit het verleden...
    Wat zeg je nu, dat er geen enkele job te vinden is die beter is dan wat ze nu hebben? Waarom staken ze dan ook al weer? (oh ja ik weet niet of je dit weet, maar je kan solliciteren en een andere job vinden voor dat je je ontslag geeft. )
    Jep ik weet dat! Zot he? Naar het schijnt kunt ge zelf verlof eisen om te solliciteren... En waarom ze staken? Omdat ze een betere loopbaan en pensioensregeling willen blijkbaar...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ok die replies zijn totaal niet gelinkt aan wat je quote.. dus nevermind.

Member Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Omdat werknemers onterecht teveel macht hebben in de vorm van een vakbond.
    Iedereen wordt daardoor gekloot. Het is dan ook de taak van regering om rekening te houden met het feit dat dat kan gebeuren.

Betaal crisis op kap van werkgevers => enkele bedrijven verlaten land
    Betaal crisis op kap van werknemers=> Grote stakingen, economische schade, en enkele bedrijven verlaten het land.

Dat is een economische realiteit. Regering kan moeilijk zeggen dat vakbonden het verpesten, want hun stakingsgedrag hadden ze perfect kunnen voorspellen.

'Betaal crisis op kap van werknemers -> iedereen blij' was nooit een optie.
    Hopelijk verandert dit en verliezen vakbonden een groot deel van hun onverdiende macht. Dat iedereen blij is zal inderdaad nooit een optie zijn, dat ze er niks tegen kunnen doen (en terecht) hopelijk wel. Deze veranderingen zijn helemaal geen reden voor staking of whatever, dat die stakertjes eens leren dat ze jaren boven hun stand hebben geleefd, en het zo niet kan blijven duren.
    In dit land wordt ge nooit verplicht van te werken, dus stop met die onzin.
    Ge zou ook moeten ontslagen kunnen worden zonder dop te kunnen trekken indien ge uw stakingsrecht misbruikt imo, zal mensen als u eens leren hoe de realiteit is.

't is heel simpel: uw job staat u om eender welke reden niet aan? neem ontslag en zoek een betere job. Vindt ge er geen betere? zwijg dan en zijt blij dat ge die job hebt. Gij beseft écht niet dat ge geen algemeen RECHT op een goede job hebt hé, dat bestaat niet.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    In dit land wordt ge nooit verplicht van te werken, dus stop met die onzin.

Ge zou ook moeten ontslagen kunnen worden zonder dop te kunnen trekken indien ge uw stakingsrecht misbruikt imo, zal mensen als u eens leren hoe de realiteit is.
    Voor de 3rde keer ofzo, gelukkig dat ge niet verplicht kunt worden van te werken. Het zou er nog aan moeten ontbreken. Mijn opmerking was een reply op Time z'n opmerking dat deze stakers adhv politie en gerechtsdeurwaarders verplicht aan het werk zouden moeten gezet worden...
    En nogmaals, uw stakingsrecht misbruiken?... Wat een grap, wie bepaalt wat gebruiken en wat misbruiken is? De overheid? De bedrijven? Hoe ge niet kunt inzien dat dat niet te bepalen valt kan er bij mij echt niet in...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    't is heel simpel: uw job staat u om eender welke reden niet aan? neem ontslag en zoek een betere job. Vindt ge er geen betere? zwijg dan en zijt blij dat ge die job hebt. Gij beseft écht niet dat ge geen algemeen RECHT op een goede job hebt hé, dat bestaat niet.
    Tja en gij beseft niet dat er stakingsrecht is (en er altijd zal blijven) en dat bedrijven geen recht hebben op opstandelijke loonslaafjes die altijd braaf gehoorzamen en handelen naar het "algemeen" goed.

Pagina 32 van 39 EersteEerste ... 22282930313233343536 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten