Pagina 49 van 51 EersteEerste ... 3945464748495051 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 980 van 1016
    Member
    iTrader
    0
    Hier zitten er toch wel een paar niet rituele tussen:

Top 10 Cases Of Human Cannibalism
    This wallpaper is dreadful, one of us will have to go - Oscar Wilde <3

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Ik heb de heer Bruers nog geen enkele keer horen zeggen: "Hmmm daar heb je misschien wel een punt, daar moet ik me eens verder in verdiepen", als het gaat over een mening die de zijne niet is.
    dat heb ik vroeger wel vaker gezegd. Maar na 10 jaar erover nadenken en met meer dan 1000 mensen te hebben gediscussieerd, wordt de kans klein. Sorry daarvoor.
    Ik heb het hier wel één keertje gezegd ivm het zoeken naar een geschikte definitie voor discriminatie.

Het is dus duidelijk dat zijn standpunt het enige echte evangelie is...
    wie zegt dat?
    enfin, ik kan erg gemakkelijk die bal terugkaatsen. Maar dat is niet zo relevant. wat telt zijn goeie argumenten

Meneer Bruers denkt dat hij na 30 jaartjes 'denken' tijd het walhalla van de ethiek neergepend heeft. honderd duizenden jaren evolutie en ontwikkeling kunnen niet aan hem tippen!
    is dat niet het ten onrechte toeschrijven van gedachten aan iemand?
    Jij denkt dat jij de slimste mens bent en een antwoord weet op alles. Voila

ach, stop ermee, slotje op deze thread graag, niks nuttigs komt hier nog uit voort
    zie je wel, je wil zo dictatoreel dominant zijn dat je denkt zomaar te kunnen weten wanneer een discussie zinloos is enzo. Jij wil dat iedereen luistert naar jouw visie op nuttigheid enzo.

toegegeven, wat ik net deed, was erg flauw. Ik ben niet zo voor op de man spelen en dingen terugkaatsen e stromannen enzo.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Goh een onderscheid tussen dieren en mensen, klinkt als speciësme >.>
    maar dat is het toch niet, want ik zei niet dat we alle mensen op die wijze gelijk moeten behandelen. Men moet naar individueel niveau kijken. Zo van: "eens kijken, kunnen we met deze mens praten of niet?"
    Enfin, baby's en diep mentaal gehandicapten kunnen inderdaad net zoals dieren niets van voorbehoedsmiddelen enzo begrijpen. Maar die mensen hoeven we niet te steriliseren, want ze planten zich nu toch niet voort.

Btw, over dat kannibalisme.. zijn er voorbeelden waarbij het gedaan werd omdat men het lekker vindt? Ik dacht het (meestal) rituele betekenis heeft/had.
    geen idee. We kunnen wel veronderstellen dat de smaak van mensenspieren niet zo heel sterk verschilt van die van varkensspieren. Ik vermoed dat er zowel bij kannibalisme als bij vleesconsumptie van dieren er verschillende motieven meespeelden, waaronder gevoel van macht, of status, overleving,...

Member GMotha's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers Bekijk bericht
    volgens jou dus ook?
    waar ligt bij jou de uitzonderng?
    Ik maak inderdaad uitzonderingen, maar uitzonderingen maken is niet consistent. Is consistentie niet één van jouw punten?
    Als sterilisatie ok is, kan men meer "wijzigingen" aanbrengen voor de bestwil van het dier/individu en dan wordt weer de grens verlegd (castratie, vleugels knippen, desnoods doden etc...)... Ik herhaal jou hier een beetje.
    proberen de jongen te verzorgen, ja.
    Als een verstoten kind zonder menselijk ingrijpen zou sterven en als dat puur natuur is, dan interesseert mij dat geen kl****
    En of ingrijpen de balans zou verstoten. de balans van wat?
    De balans roofdieren/prooidieren bijvoorbeeld.
    Laatst gewijzigd door GMotha; 12 september 2011 om 13:05
    Sent from bla bla bla, bende merk-hoeren.

Member
    iTrader
    0
    dat heb ik vroeger wel vaker gezegd. Maar na 10 jaar erover nadenken en met meer dan 1000 mensen te hebben gediscussieerd, wordt de kans klein. Sorry daarvoor.
    Ik heb het hier wel één keertje gezegd ivm het zoeken naar een geschikte definitie voor discriminatie.

wie zegt dat?
    enfin, ik kan erg gemakkelijk die bal terugkaatsen. Maar dat is niet zo relevant. wat telt zijn goeie argumenten

is dat niet het ten onrechte toeschrijven van gedachten aan iemand?
    Jij denkt dat jij de slimste mens bent en een antwoord weet op alles. Voila

zie je wel, je wil zo dictatoreel dominant zijn dat je denkt zomaar te kunnen weten wanneer een discussie zinloos is enzo. Jij wil dat iedereen luistert naar jouw visie op nuttigheid enzo.

toegegeven, wat ik net deed, was erg flauw. Ik ben niet zo voor op de man spelen en dingen terugkaatsen e stromannen enzo.
    Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik mag dit niet poneren en voelde me er ook niet goed bij achteraf gezien.

Ik bedoel dat voor mij persoonlijk de discussie zinloos is geworden, dus ik zal mij niet meer moeien.

Succes nog met al je projecten en je leven in de toekomst (indien deze voldoen aan de democratische regels en waarden tenminste. Geen succes toegewenst met je ondemocratische illegale acties! ).

Mijn finale conclusie:
    Jouw doel is nobel doch utopisch en houdt geen rekening met de imperfecties van het mens-zijn.
    Jouw weg ernaartoe is onrealistisch en fundamentalistisch.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    0
    Na met handen en voeten iemand te helpen empathisch discussiëren diezelfde persoon zo'n uitspraak zien maken is best wel confronterend. Bedankt voor de levensles Stijn, ik volg Hiapoe.
    Man is the measure of all things–of things that are, that they are, and of things that are not, that they are not. - Protagoras
    Be silent! Be still! That's it... and look upon this moment. Savor it! Rejoice with great gladness! Great gladness! - Excalibur (1981)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GMotha Bekijk bericht
    Ik maak inderdaad uitzonderingen, maar uitzonderingen maken is niet consistent.
    wie zegt dat? Dat is niet wat ik bedoel met inconsistentie. Uitzonderingen kunnen mits ze goed beargumenteerd zijn of overeenstemmen met sterke morele intuities op zo'n manier dat het axiomatisch systeem aan te passen is tot een systeem dat geen interne inconsistenties bevat.
    Merk op dat je in mijn 7 ethische basisprincipes, zoals in principe 1 en 3 reeds uitzonderingen kan lezen. En ook de andere principes zijn te lezen als een een principe met uitzonderingen. Dus uitzonderingen zijn eerder de regel.

Is consistentie niet één van jouw punten?
    Als sterilisatie ok is, kan men meer "wijzigingen" aanbrengen voor de bestwil van het dier/individu en dan wordt weer de grens verlegd (castratie, vleugels knippen, desnoods doden etc...)...
    desnoods doden? Heb je het over euthanasie ofzo?

De balans roofdieren/prooidieren bijvoorbeeld.
    en wat bedoel je precies met die balans? Is dat zoiets als een vaste verhouding roofdier/prooidier waarvan niet afgeweken mag worden of anders gaat er een soort uitsterven? Is dat er wel, zo'n balans? Enfin, er zijn geen enkele aanwijzingen dat bv door het verzorgen van wilde dieren in opvangcentra biodiversiteit bedreigd wordt; integendeel

iTrader
    8 (100%)
    desnoods doden? Heb je het over euthanasie ofzo?
    Onderandere, of eventueel doden omdat ze aan onze gewassen zitten etc...
    en wat bedoel je precies met die balans? Is dat zoiets als een vaste verhouding roofdier/prooidier waarvan niet afgeweken mag worden of anders gaat er een soort uitsterven? Is dat er wel, zo'n balans? Enfin, er zijn geen enkele aanwijzingen dat bv door het verzorgen van wilde dieren in opvangcentra biodiversiteit bedreigd wordt; integendeel
    Logisch, teveel roofdieren is niet goed voor een stabiele populatie prooidieren. Te weinig roofdieren: weet je hoeveel schade een teveel aan herten of konijnen aan het milieu kan aanrichten?

Wat als zo'n dier het feitelijk niet meer zou trekken omdat het doeltreffendere natuurlijke concurrentie heeft? (wilde katten in australië, ok: die horen daar niet, maar wat zou jij er mee doen?)

Member jager te paard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    (wilde katten in australië, ok: die horen daar niet, maar wat zou jij er mee doen?)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers
    ..we gaan dat wild opvangen en desnoods steriliseren...

Geld speelt geen rol voor Stijn, dat is oneindig. Al moeten ze 50000 opvangcentra bijbouwen in Australië.

iTrader
    8 (100%)
    Een gesteriliseerde kat zal nog steeds jagen, opvangcentra is beroven van vrijheid.

iTrader
    0
    Een gesteriliseerde kat zal nog steeds jagen, opvangcentra is beroven van vrijheid.

Maakt niet uit, want punt 4 staat boven alle andere. Dus zullen alle katten moeten gevangen en in opvangcentra geplaats worden.

Edit: Volgens Stijn mag er geweld (beroven van vrijheid in dit geval) gebruikt worden als er geen andere oplossing reikt.
    Laatst gewijzigd door jager te paard; 13 september 2011 om 14:11

Member
    iTrader
    0
    Een gesteriliseerde kat zal nog steeds jagen,
    en dan? Overpopulatie zal dan vermeden kunnen worden

opvangcentra is beroven van vrijheid.
    dat is verantwoord, net zoals iemand in een ziekenhuis of instelling houden verantwoord is (geen schending van fundamenbtele rechten). Men gebruikt dat slachtoffer immers niet als louter middel.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jager te paard Bekijk bericht
    vreemd, wat wil je hiermee zeggen?
    Kinderverwaarlozing is ernstig, ja

Member
    iTrader
    0
    Onderandere, of eventueel doden omdat ze aan onze gewassen zitten etc...
    soort van zelfverdediging?

Logisch, teveel roofdieren is niet goed voor een stabiele populatie prooidieren. Te weinig roofdieren: weet je hoeveel schade een teveel aan herten of konijnen aan het milieu kan aanrichten?
    denk je dat de biodiversiteit in het gedrang komt als we niet op herten in Belgie zouden schieten?

Wat als zo'n dier het feitelijk niet meer zou trekken omdat het doeltreffendere natuurlijke concurrentie heeft? (wilde katten in australië, ok: die horen daar niet, maar wat zou jij er mee doen?)
    je hebt het over het probleem van de agressieve exotische dieren? Zeer moeilijke kwestie, kan er geen antwoord op geven (buiten preventie).

Approved 9-lifer
    iTrader
    9 (100%)
    Damn, er woont een veganist bij ons in de straat, snel even de politie bellen!

Waarom post ge ook geen artikel over kinderen die obees zijn omdat hun ouders hun alleen fastfood laten eten?
    Brilpoetsdoekje
    om nom nom

iTrader
    0
    vreemd, wat wil je hiermee zeggen?
    Kinderverwaarlozing is ernstig, ja
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cranberry Bekijk bericht
    Damn, er woont een veganist bij ons in de straat, snel even de politie bellen!

Waarom post ge ook geen artikel over kinderen die obees zijn omdat hun ouders hun alleen fastfood laten eten?
    Zie hier

-Eet veganistisch (volledig plantaardig): informeer u over gezonde veganistische voeding. We hebben geen dierlijke producten nodig om gezond te leven. Gebruik geen dieren voor kleding, amusement,… We mogen mensen en andere voelende dieren niet verhandelen, bezitten, gebruiken als slaven, vermoorden, uitbuiten, slachten, opeten,…

Moedermelk is een dierlijk product.

iTrader
    0
    en dan? Overpopulatie zal dan vermeden kunnen worden
    Men steriliseert al een tijdje katten hier in Vlaanderen, en toch blijven ze maar bijkweken. Het is al zo erg geworden dat men alle
    katten geboren na 1/1/2011 in 2016 gaat steriliseren. En dat ga je dan doen bij alle dieren hier die er teveel zijn? Good luck.

dat is verantwoord, net zoals iemand in een ziekenhuis of instelling houden verantwoord is (geen schending van fundamenbtele rechten). Men gebruikt dat slachtoffer immers niet als louter middel.
    Iemand tegen zijn wil in een ziekenhuis of instelling houden is niet zomaar verantwoord. Personen kunnen er nog altijd tegenin gaan. Een dier kan dat niet.

iTrader
    8 (100%)
    denk je dat de biodiversiteit in het gedrang komt als we niet op herten in Belgie zouden schieten?
    Een teveel aan herten vereist meer territorium, aangezien er in België (buiten de mens) niet veel natuurlijke vijanden meer zijn is dan wel eens een optie als we niet aan populatiecontrole doen. Als het zover is zullen ze nieuw gebied gaan zoeken en waarschijnlijk dicht bij mensen komen met de gevolgen van dien. Of hun natuurlijke vijand met 4 wielen moet dat natuurlijk oplossen.
    Vergeet niet dat we in een ver verleden reeds hebben gezorgd dat er praktisch geen echte bedreigingen (buiten de mens) zijn voor grotere zoogdieren in dit land. Misschien een zonde uit het verleden, maar destijds vond men het niet zo prettig (totzelfs onveilig) om wolven of beren in hun tuin te hebben.

Member
    iTrader
    0
    Zie hier

-Eet veganistisch (volledig plantaardig): informeer u over gezonde veganistische voeding. We hebben geen dierlijke producten nodig om gezond te leven. Gebruik geen dieren voor kleding, amusement,… We mogen mensen en andere voelende dieren niet verhandelen, bezitten, gebruiken als slaven, vermoorden, uitbuiten, slachten, opeten,…

Moedermelk is een dierlijk product.
    Met moedermelk doe je niemand kwaad, het is ook voor de moeder beter om zelf de borst te geven (als dit kan). Door je kind moedermelk te geven, schaad je geen andere dieren (zo denk ik er althans over ).
    En sinds wanneer is de mens een dier in deze discussie? Er wordt altijd een onderscheid gemaakt, maar nu ineens niet meer
    This wallpaper is dreadful, one of us will have to go - Oscar Wilde <3

Pagina 49 van 51 EersteEerste ... 3945464748495051 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten