Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 269
    Member
    iTrader
    0

BelgiŽ: pro of contra en hoe verder?

Ik zie hier nog geen enkele thread over.

Laat u hier dus gaan.

Zelf ben ik voor de splitsing. Vlaanderen moet stoppen met zich zo afhankelijk op te stellen, want dat zijn we niet: uiteindelijk is WalloniŽ afhankelijk van ons, alleen negeren de Waalse politici dat (althans naar de pers toe).
    Dat degene die het meeste geld heeft en geeft het onderspit moet delven, is niet logisch. En wij hebben WalloniŽ niet nodig.
    Als Vlaanderen doorbraken willen, moet er harde taal gesproken worden: of akkoord met de Vlaamse wensen, of onafhankelijkheid.

Dat Waalse politici zoals Onkelinckx nu staan doen alsof zij de onafhankelijkheid ieder moment zullen uitroepen is hypocriet en zum kotsen. Het bewijst vooral dat ze in de illusie leeft dat de Vlamingen bang zijn voor wat komen gaat bij een verdeling, en daarom alsnog zullen toegeven en in hun zakken zullen laten tasten. Deze tactiek van dreigementen is walgelijk. Mŗŗr, dat wil niet zeggen dat de Waalse politici zich beter dringend gaan bezighouden met het op orde krijgen van hun begroting nu blijkt dat de Vlamingen niet meer bij zullen schieten voor al de uitkeringsgerechtigden en extra kosten die ze gecreŽerd hebben, zowel daar, als in Brussel!

En wat Brussel betreft. Waarom zou dat WalloniŽ toekomen? Dat zou gek zijn: een land dat uit twee delen bestaat (WalloniŽ + Brussel). Bovendien heeft Vlaanderen er altijd voor betaald... Echter, wat mij betreft gaat Brussel beter onafhankelijk. Dat is dan ook de oplossing voor het koningshuis: ze mogen over deze belangrijke deelstaat (Europees gezien) blijven regeren.

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik dacht een tijd geleden aan de perfecte oplossing: Brussel in 2 splitsen met een muur.
    Raptr | Steam | PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
    i5 2500K | 16 GB Kingston HyperX | 590 GTX

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Brussel onafhankelijk geleid door het Belgische koningshuis, die gaan ver raken! :')
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Banned
    iTrader
    2 (100%)
    Kan iemand soekie achter de onderhandelingstafel krijgen? Topargumentatie!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ah gaat er nog onderhandeld worden? Kdacht dat er enkel nog spelletjes gespeeld werden aan die tafel daar... Sorry, maar als ik hoor dat de PS alles van tafel wilt vegen bij nieuwe onderhandelingen, zou het voor mij al niet meer hoeven... Hoe kleingeestig kan je zijn...
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Member
    iTrader
    0
    Onderhandelen wat we nog verder samen willen doen ipv over hetgeen naar de deelstaten wordt overgeheveld. Wordt er geen akkoord bereikt over een bepaalde bevoegdheid (hoe de zaken moeten worden aangepakt enz.) dan wordt deze gesplits

Member
    iTrader
    0
    Deze duscussie kan wel verder in dit topic denk ik:
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...r-gezocht.html
    Er gaat toch hetzelfde gezegd worden.

Member Unkn0wn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Beter eens een poll maken en zien hoe iedereen hier denkt over de toekomst.
    (Splitsen/Confederale staat/Federale staat)

Maar gezien het hoge percentage N-VA stemmers hier zal de uitkomst nauwelijks verrassend zijn .

Member dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    2
    Deze discussie hebben we de laatste tijd wat te veel imo. Zelfde onderwerp, zelfde argumenten en we weten van iedereen wel ongeveer in welk kamp hij zich bevindt.
    NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Om even op soekie te argumenteren, de reden 'brussel ligt niet in walloniŽ dus hoort er niet bij' is een slechte redenering aangezien belgiŽ zo ook een deel in nederlandheeft liggen. (Baarle hertog)

Afgezien van dit maak het mij eerlijk gezegd niet uit hoe we het oplossen als het maar opgelost geraakt zodat er fatsoenlijk geregeerd kan worden, er transparantie is en een efficiŽnt beleid (nu is er IMo geen van dit alles). Of dit nu is door splitsing of juist niet maakt me eerlijk gezegd niets uit. Ik vind echter dat we het lang genoeg op traditionele manier hebben geprobeerd, het werkt niet meer en ik vind dus ook dat we NVA een kans moeten geven en niet zoals andere die direct veroordelen van en ze kunnen het niet zonder ze(NVA) nog maar een kans te geven terwijl ze zelf op traditionele partijen stemmen, die hebben bewezen dat ze het niet kunnen.

Overigens ben ik eerijkheidshalve ook voorstander voor bij de federale verkiezingen te kunnen stemmen op elke persoon, zowel waals als vlaams en iedere sem even zwaar meetelt, nu telt feitelijk een vlaamse stem minder door want we zijn met meer maar de kracht van alle waalse stemmen= alle vlaamse stemmen dus als vlaamse stemmer is onze stem minder waard.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
    Albert E.

Member
    iTrader
    0
    Somehow deed BelgiŽ mij een paar dagen geleden aan JoegoslaviŽ denken, buiten de oorlog en genocide enzo ( gelukkig maar).
    2 Volkeren in 1 land, verschillende taal, visie, instelling, ...
    Even terzijde.
    PSN: Monoslay-
    9LBe Funclan Juventus FC FC Barcelona STVV
    Messi - When the insane become the routine

Approved 9-lifer Dillyracer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Brussel onder het koningshuis.
    When I am King, you will be first against the wall.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    We geven Brussel aan de saxencoburgs ( of hoe ze ook noemen )
    en zetten een muur tussen vlaanderen, WalloniŽ en Brussel
    Wa ?

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    en dan een nuke erop? ben al lang fan van dat te doen met enkele grootsteden.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
    Albert E.

Member Troj's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunno Bekijk bericht
    Deze discussie hebben we de laatste tijd wat te veel imo. Zelfde onderwerp, zelfde argumenten en we weten van iedereen wel ongeveer in welk kamp hij zich bevindt.
    Als zelfs de Groot-Nederlanders de vijfduizendste keer er teveel aan vinden, ga ik volledig akkoord. Nu nog de communisten die hun tienduizendste discussie opgeven, en we komen ergens.
    puni: Ik ga volledig akkoord met Troj en ben stiekem jaloers op zijn kennis .

Member multavici's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monoslay Bekijk bericht
    Somehow deed BelgiŽ mij een paar dagen geleden aan JoegoslaviŽ denken, buiten de oorlog en genocide enzo ( gelukkig maar).
    2 Volkeren in 1 land, verschillende taal, visie, instelling, ...
    Even terzijde.

De taal is daar ongeveer hetzelfde dacht ik. De ServiŽrs hebben natuurlijk een ander alfabet. Het is vooral de religie die daar verschillend is/was. Net wat bij ons weer wel gelijk is.
    last.fm
    In the animal kingdom, the rule is, eat or be eaten; in the human kingdom, define or be defined.
    Thomas Szasz

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Zo lang Dewever niet ophoudt met zijn (imo ridicuul) idee dat Brussel geen gewest kan zijn, gaan we nergens raken.
    Kijk eigenlijk naar gans de onderhandelingen, wat hebben de Franstaligen al gekregen? Nougatbollen. Hun grootste zorg is Brussel en het is niet alsof responsabilisering en whatever niet kan werken met een Brussels Gewest.

In de eerste weken van de onderhandelingen geloofde ik nog even dat Dewever toch een serieus iemand was, maar dat was blijkbaar een serieuze fata morgana.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Kijk eigenlijk naar gans de onderhandelingen, wat hebben de Franstaligen al gekregen? Nougatbollen. Hun grootste zorg is Brussel en het is niet alsof responsabilisering en whatever niet kan werken met een Brussels Gewest.
    Wat willen ze ook?
    Ze willen geld voor Brussel en dat voor de rest alles hetzelfde blijft.
    Moesten ze nu zelf eens ideeŽn hebben om te besparen. Dan zouden we er over kunnen onderhandelen. Maar het enige wat ze willen is stilstand.

Crew Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Kijk eigenlijk naar gans de onderhandelingen, wat hebben de Franstaligen al gekregen? Nougatbollen.
    Euh. Te veel in Le Soir gelezen of zo? Ze krijgen exact hetzelfde als Vlaanderen, dus pakweg 15 miljard EUR verschoven naar het gewest. Alleen kregen de regio's niet de bevoegdheid om te bepalen hoe ze dat geld gaan spenderen (homogene bevoegdheden). En dan is er nog de kwestie dat de federale staatskas leeg is (financieringswet). Oh, en dan is er nog dat lapje grond in 't centrum waar 19 koninkjes hun koninkrijk niet willen kwijtraken, dat in prangende geldnood zit. Daar willen ze nu al 1 miljard voor inschrijven (over 4 jaar), met een optie op nog een miljard extra. Dus beide regio's hebben even weinig (of even veel) gekregen totnogtoe, alleen zien de Franstaligen dit als een toegeving (terwijl ze dus net hetzelfde krijgen als de Vlamingen). Begrijpe wie kan...
    Laatst gewijzigd door dJeez; 5 september 2010 om 18:56
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member LeSec's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Mja splitsing aint gonna happen.
    Mensen onderschatten zeer duidelijk de waarde die Brussel heeft (economisch, cultureel, etc..).

En Brussel is nu eenmaal de reden waarom splitsen praktisch onmogelijk is.

Khoop dat er snel een of ander akkoord komt, economie heeft dringend nood aan stabiele periode.

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten