Bekijk resultaten enquête: Ben je een Belg of een Vlaming

Aantal stemmers
357. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik ben een Belg

61 17,09%
  • Ik ben een Vlaming

144 40,34%
  • Ik ben zowel Belg als Vlaming

118 33,05%
  • geen antwoord/ ik weet het niet/ik ben een mens

34 9,52%
Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 261

Discussie: Belg of vlaming?

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Voor buitenlanders ben ik Belg. Voor Belgen ben ik Vlaming. Voor Amerikanen ben ik Europeaan. Voor Gentenaren ben ik nen Aalstenaar.

Op elk van deze ben ik trots

Member
    iTrader
    0
    Europeaan. Vlaming is maar een mythe.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Belg.

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, verhuis ik & verander ik mijn nationaliteit. Ik ben mss wel een vlaming, maar ik voel mij Belg.
    Carpe diem.

Member DJ BUZZE retro's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muismat Bekijk bericht
    Belg.

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, verhuis ik & verander ik mijn nationaliteit. Ik ben mss wel een vlaming, maar ik voel mij Belg.
    omwille van de frieten ,de chocola en de mayonaise en het gezellige apenlandgevoel?
    't Is niet al goud wat blinkt ...

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Ik voel mij Bourgondiër.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ BUZZE retro Bekijk bericht
    omwille van de frieten ,de chocola en de mayonaise en het gezellige apenlandgevoel?
    Ik weet niet hoe dat komt. Ik krijg altijd zo'n ongemakkelijk gevoel bij al die overtuigde vlamingen die met hun vlaamse leeuw zitten te zwaaien. Het zegt mij niks, het doet mij niks.

Maarja, ik vind het idd wel een charme hebben dat we wat kunnen lachen met de walen af en toe (dan ben ik precies wel vlaming ) en wat afgeven op de regering. Ik zeg niet dat het het ideale scenario is, maar een van de kleinste landjes van Europa in 2 hakken vind ik eig niet zo slim.
    Carpe diem.

iTrader
    1 (100%)
    Ik weet niet hoe dat komt. Ik krijg altijd zo'n ongemakkelijk gevoel bij al die overtuigde vlamingen die met hun vlaamse leeuw zitten te zwaaien. Het zegt mij niks, het doet mij niks.

Maarja, ik vind het idd wel een charme hebben dat we wat kunnen lachen met de walen af en toe (dan ben ik precies wel vlaming ) en wat afgeven op de regering. Ik zeg niet dat het het ideale scenario is, maar een van de kleinste landjes van Europa in 2 hakken vind ik eig niet zo slim.
    Kijk, ik zal niet zeggen dat ik u niet begrijp... want dat is ook mijn eerste reflex hoor.

Maar als je rationeel gaat denken, moet je toch toegeven dat het hier grandioos foutloopt omwille van het systeem, én door diegenen die weigeren afstand te doen van dat helse systeem. (de Franstaligen dus)

Bijgevolg zal ik nooit ofte nimmer mijn stem geven aan partijen die dat wankele België in stand willen blijven houden en dan bij gebrek aan argumenten dan maar de schuld schuiven op "die Vlaamse nationalisten".

Member
    iTrader
    0
    Vlaams nationalisten en rationalisme

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Drew_ Bekijk bericht
    Vlaams nationalisten en rationalisme
    Belgicisten en argumenten aanvoeren

Member
    iTrader
    0
    Want iedereen die niet in Vlaanderen gelooft is een belgicist

iTrader
    1 (100%)
    Want iedereen die niet in Vlaanderen gelooft is een belgicist
    Zo goed als altijd, als het niet in woorden is dan in bedekte termen... zoals "Europeaan". Een mooie uitleg waarmee je niks fout kan zeggen maar een uitleg die vooral niets om het lijf heeft. De realiteit is dat we in België vastzitten, en niet echt in Europa... de problemen die België kent bestaan bijvoorbeeld niet in Zwitserland hoor.

Member
    iTrader
    0
    Waarom heeft het niets om het lijf? Omdat het verder reikt dan de kerktoren?

iTrader
    1 (100%)
    En steeds weer die karikatuur... Vlaams zijn betekent een kerktorenmentaliteit. van enggeestigheid gesproken! Als dat alles is wat je erover kan zeggen :d

Omdat Europa niet voelbaar is voor de Vlaming of Waal, of zelfs de gemiddelde Europese burger. Het is een goed instrument en ik ben blij dat het er is -ik geloof dat we mede dankzij die instelling ook grootschalige oorlogen tussen Europese grootmachten hebben kunnen vermijden na 1945.-

Maar om nu zoals sommige naïeve schaapjes te doen alsof Europa de grote verlosser is voor alles is te gek voor woorden. Als het erop aankomt denkt elk land nog altijd aan "eigen belang eerst". De "eenheid" waarover men dweept is nogal ver zoek. Gaat dat "Europa" dan de Belgische problemen oplossen? "Ik voel me Europeaan" ... ja ik ook hoor, we leven op het Europese continent. Sommigen koesteren echter de illusie dat met het verdwijnen van de grenzen ook de grenzen van cultuur en - meningsverschillen zijn doorbroken. Een gevaarlijke realiteitsontkenning.

Ik zal de bal eens terugkaatsen en vragen waarom Vlaamse autonomie toch zo vreselijk is he. Ik verwacht me aan niets anders dan ingesproken emotioneel gekrakeel à la "kerktoren , racisme , liever land opbouwen dan afbreken en consoorten.

Waarom niet beter goede buren zijn, Vlaanderen en Wallonië ... die met elkaar een bevoordeelde relatie kunnen opbouwen. Maar dan uiteraard zonder bemoeienissen op elkaars territorium, en elke staat kiest voor z'n eigen beleid en hoest ervoor op. We zullen eens zien hoelang de PS nog kan blijven teren op een Waalse bevolking die eindelijk eens verantwoordelijkheid zal moeten opnemen!

iTrader
    1 (100%)
    Ik vermoed dat de voorbije verkiezingen wel een nachtmerrie voor u zijn geweest, met 44% pro-Vlaamse stemmen.

Ik wacht geduldig tot de kaap van 50% is bereikt.

Banned boeffel's schermafbeelding
    iTrader
    0

Voila, ik denk exact hetzelfde als u

Op sportevenementen, en dan praat ik vooral over wielerwedstrijden HAAT ik gewoon al die fucking vlaamse leeuwen (die dan nog eens fout zijn, want ze hebben vaak geen rode tong en rode klauwen), kunnen ze nu geen Belgische vlaggen gebruiken? buitenlanders noemen Tom Boonen een Belg he, geen Vlaming...

Allez, dit is wat België zo speciaal maakt, wat het zo goed maakt, wat zullen ze anders over Vlaanderen zeggen als appart land met een vet varken als belangrijkste politicus... en met marginalen (vind ik) die daar een debiel lied over ne leeuw in vlaanderen zitten te zingen, er komen niet eens leeuwen voor hier, behalve in de zoo...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffel Bekijk bericht
    Voila, ik denk exact hetzelfde als u

Op sportevenementen, en dan praat ik vooral over wielerwedstrijden HAAT ik gewoon al die fucking vlaamse leeuwen (die dan nog eens fout zijn, want ze hebben vaak geen rode tong en rode klauwen), kunnen ze nu geen Belgische vlaggen gebruiken? buitenlanders noemen Tom Boonen een Belg he, geen Vlaming...

Allez, dit is wat België zo speciaal maakt, wat het zo goed maakt, wat zullen ze anders over Vlaanderen zeggen als appart land met een vet varken als belangrijkste politicus... en met marginalen (vind ik) die daar een debiel lied over ne leeuw in vlaanderen zitten te zingen, er komen niet eens leeuwen voor hier, behalve in de zoo...
    Uw argumentatie is wel heel "sterk" moet ik zeggen.

Nuja, bedankt om nog eens aan de "Vlamingen" (die tot nu toe in deze enquête de grootste groep vormen) te tonen hoe de doorsnee Belgicist denkt. Jij bepaalt met welk vlaggetje de mensen moeten zwaaien. Ik stel voor dat je solliciteert voor een postje in Noord-Korea. Daar denkt men ook zo

Vlamingen en liefde voor België = stockholmsyndroom
    (als we dan toch de simplistische toer opgaan)

Member Unkn0wn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Eerst Europeaan, dan Belg, dan Vlaming.

Banned boeffel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Uw argumentatie is wel heel "sterk" moet ik zeggen.

Nuja, bedankt om nog eens aan de "Vlamingen" (die tot nu toe in deze enquête de grootste groep vormen) te tonen hoe Belgicisten denken. Jij bepaalt met welk vlaggetje de mensen moeten zwaaien. Ik stel voor dat je solliciteert voor een postje in Zimbabwe of Noord-Korea.

Vlamingen en liefde voor België = stockholmsyndroom
    (als we dan toch de simplistische toer opgaan)
    Maar ik probeer u niet van gedachte te veranderen, zo ben ik niet, ik zeg gewoon mijn gedacht, hoe het in mijn hoofd draait

mjah, ik begrijp wel hoe Flaminganten denken, en waarom, maar ik vind het een spijtige zaak dat dit in zo'n klein landje kan gebeuren. Nu moet je niet denken dat ik voor de volle 100% achter de Franstalige bevolking van België sta, want wat er soms in dit landje gebeurd is gewoon niet tolereerbaar.

Wat ik ook nogal raar vind, is dat ik de enige in de klas was die voor het vaderland ten strijde zou durven trekken, terwijl ik zelf maar voor de helft Belg ben... De rest kon het blijkbaar niet zoveel schelen.

Enfin, misschien is het omdat ik in BHV woon, of omdat ik deels in het Frans opgevoed ben, waardoor klasgenoten mij als 'de Waal' bestempelen, maar ik hou gewoon van dit land.., jammer genoeg hebben veel Belgen niet dezelfde visie als ik heb, maar dat vinden jullie waarschijnlijk ook van mij...

boodschap is dus: heb respect voor andermans visie, en probeer die ook te begrijpen...

Spartacus NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Van mensen die denken zoals DJ BUZZE retro krijg ik schrik
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Member dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Van mensen die denken zoals DJ BUZZE retro krijg ik schrik
    Da's vreemd. Hij heeft nochtans het gelijk aan zijn kant.
    NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

Pagina 4 van 14 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten