Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 85

Discussie: Tolerantie religie

Member
    iTrader
    21 (100%)

Tolerantie religie

Zijn we even tolerant aan moslims als we tolerant zijn aan joden(of andere religies)?

De chassidische groep wordt groter om twee redenen. 'Het zijn grote gezinnen -tien kinderen is geen uitzondering- en ook al bestaat de traditie om te huwen met iemand uit het buitenland, toch vestigen ze zich in Antwerpen', aldus Rosenberg. 'Omdat ze hier, in het Jeruzalem van het noorden, een vrijgeleide krijgen. Zo zijn er ontelbare niet-erkende religieuze schooltjes. De honderden kinderen krijgen daar geen enkel profaan vak en er wordt geen woord Nederlands gesproken. De verpaupering van de gemeenschap is een vicieuze cirkel en de overheid laat maar betijen. Als moslims zulke scholen zouden oprichten, staat het land op z'n kop
    De Standaard Online - 'Over vijftig jaar zijn er geen joden meer in Antwerpen'

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wel, het is en blijft een feit natuurlijk dat we met die probleemjoden veel minder geconfronteerd worden dan met probleemmoslims omdat het op kleinere schaal gebeurt.
    Ik tolereer het echter even min, om uw vraag te beantwoorden.
    Voor mij geldt "iedereen gelijk voor de wet", jood, moslim of christen ...

Mensen moeten bovendien leren geloven in zichzelf en de mensen rond hen in plaats van in die sprookjes. Dan pas zullen we een bloeiende maatschappij kennen "IMO".
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Uranium Bekijk bericht
    Omdat enkele joden tijdens WO2 zijn overleden moet nu iedereen maar knikken zonder kritiek te uiten. Dat lijkt mij overduidelijk.
    Ik snap uw punt maar deze zin getuigt imo van bitter weinig respect...

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Sinds wanneer hebben de joden respect voor andere volkeren en mensenrechten in het algemeen?

YouTube - Jewish Hate Caught on tape
    zelfde kan over moslims gezegd worden.

Overigens dat ze eigen scholen oprichtren e.d. stoor ik me niet aan, mogen molims ook van mijn part, het grote verschil is joden komen naar hier, en blijven in hun eigen gemeenschap, regelen daar alles en negeren de rest, moslims kome naar hier, ze komen naar onze scholen en verwachten dat wij ons aan hen aanpassen, en dat stoort me vooral.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
    Albert E.

Member
    iTrader
    0
    Omdat enkele joden tijdens WO2 zijn overleden moet nu iedereen maar knikken zonder kritiek te uiten. Dat lijkt mij overduidelijk.

Dat ze maar wegtrekken en wegblijven. Helaas is dat arrogante volk nergens anders gewild. Doorheen de geschiedenis hebben ze nog voor niets anders gezorgd dan problemen, dusja.
    Omdat ze continu vervolgd werden misschien? Ze waren altijd de zondebokken bij uitstek, maar ben je naÔef genoeg om te geloven dat dat altijd terecht was?
    If not, dan zou je beter zo'n zinnen niet neerpennen.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Omdat ze continu vervolgd werden misschien? Ze waren altijd de zondebokken bij uitstek, maar ben je naÔef genoeg om te geloven dat dat altijd terecht was?
    If not, dan zou je beter zo'n zinnen niet neerpennen.
    als gij echt gelooft dat er geen reden is waarom net de joden gedurende hun hele geschiedenis vervolgd werden dan zijt ge even naÔef.

echte chassidische joden zijn vergelijkbaar met de taliban.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    als gij echt gelooft dat er geen reden is waarom net de joden gedurende hun hele geschiedenis vervolgd werden dan zijt ge even naÔef.

ik zie die ons anders toch ni beschieten in antwerpen...
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
    Albert E.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smitske Bekijk bericht
    ik zie die ons anders toch ni beschieten in antwerpen...
    Dat is dan ook 'land' niet. Israel *hint*

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Drew_ Bekijk bericht
    Dat is dan ook 'land' niet. Israel *hint*
    9/11 was ook niet in het land van de taliban of een buurland, zelfde voor die bomaanslagen in westerse landen.
    Joden zagen om gelijk te krijgen, (en vechten in palestina, maar dat migt toch nog iets anders), moslims hier die vechten erom eo gebruiken geweld (het gaat om diegene die in belgiŽ wonen) en daar zit wel een fundamenteel verschil.
    Albert E.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smitske Bekijk bericht
    9/11 was ook niet in het land van de taliban of een buurland, zelfde voor die bomaanslagen in westerse landen.
    Al Qaeda bedoel je
    En het gaat niet alleen om gewelddadige feiten, ook over het systematisch brainwashen van de religieuzen in een systeem waar de religie boven de politiek staat en het zich alles kan permitteren.

moslims hier die vechten erom eo gebruiken geweld
    Ze doen dit niet uit religieuze motieven. Dat is een politiek probleem.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Drew_ Bekijk bericht
    Al Qaeda bedoel je
    En het gaat niet alleen om gewelddadige feiten, ook over het systematisch brainwashen van de religieuzen in een systeem waar de religie boven de politiek staat en het zich alles kan permitteren.

Ze doen dit niet uit religieuze motieven. Dat is een politiek probleem.
    wat de motieven ook zijn (en godsdienst heeft er in veel gevallen indirect wel mee te maken, zoals de mentaliteit van velen) feit is nog altijd dat hier de moslims soms met geweld iets willen doordrijven, de joden niet. Dat de mensen zelf te dom zijn om te gaan geloven in hun zever zijn mijn zakes niet,maar dat zij mij gerust laten methun gedrag, Chassidische joden doendit ze zonderen zichzelf af (in extreme mate wel, zich aanpassen zou ook al goed zijn maar ze willen dit niet maar ze vallen ons niet lastig) moslims daarintegen vallen ons wel lastig als ze zich niet willen aanpassen (niet allemaal uiteraard er zijn er die dit wel doen en daar heb ikgeen problemen mee).
    Albert E.

Member
    iTrader
    0
    De reden waarom moslims dit doen is omdat ze geen rijke lobby hebben in BelgiŽ dan toch, veel van die extremistische strekkingen worden wel ferm gesponsord vanuit Saudi-ArabiŽ.

Member _DM_'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Dat ze maar wegtrekken en wegblijven. Helaas is dat arrogante volk nergens anders gewild. Doorheen de geschiedenis hebben ze nog voor niets anders gezorgd dan problemen, dusja.
    Ik zal hier waarschijnlijk een warning voor krijgen, maar bon:

Onnozelaar.

De Joden hebben in Antwerpen meer bijgedragen dan eender welke bevolkingsgroep (Buiten Belgen dan).
    My Anime List
    If a man speaks in the forest and there is no woman there to hear him... Is he still wrong ?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Ja de redenen waren zoiets als
    -ze hebben de Heer vermoord
    -ze zijn succesvoller dan ons, dus we zijn jaloers
    -ze zijn rijke bankiers die teren op de kap van de mensen (niet moeilijk aangezien christenen dat niet mochten zijn)
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    3 (100%)
    Er valt niks uit te leggen, uw post was van zodanig laag niveau dat er geen andere reactie op mogelijk was.

Je kan misschien beginnen met uit te leggen vanwaar je mening komt.
    Nergens anders gewild ? Vreemd, in Brussel blijkbaar wel.
    Arrogant ? Niet arroganter dan de gemiddelde Antwerpenaar.
    'Enkele Joden' ? Negationisme much ?
    My Anime List
    If a man speaks in the forest and there is no woman there to hear him... Is he still wrong ?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _DM_ Bekijk bericht
    De Joden hebben in Antwerpen meer bijgedragen dan eender welke bevolkingsgroep (Buiten Belgen dan).

En wat hebben moslims nu eigenlijk al bijgedragen voor Antwerpen of BelgiŽ? Ik doe mijn best, maar kan werkelijk niets bedenken. Buiten misdaad, irritatie, seculier middeleeuws gedoe, en een hoop kosten en last moet ik de eerste bijdrage nog tegenkomen.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht

En wat hebben moslims nu eigenlijk al bijgedragen voor Antwerpen of BelgiŽ? Ik doe mijn best, maar kan werkelijk niets bedenken. Buiten misdaad, irritatie, seculier middeleeuws gedoe, en een hoop kosten en last moet ik de eerste bijdrage nog tegenkomen.

De joden passen zich aan of laten ons gerust, moslims doen voor een deel van hen toch geen van beiden.
    Vergeet niet dat dankzij de joden hun juwelierszaken en vooral diamanten antwerpen zo bekend is.
    Albert E.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Joden zijn even erg als moslims. Ze dragen kleren volgens religie en er is een grote groep extremisten. Het enige verschil is dat de joden moslims gaan opblazen in het midden-oosten terwijl de moslims zich gaan opblazen hier in het westen.

Ik kan alleen over mezelf spreken natuurlijk, maar ik ben voor geen van beide groepen tolerant.

Aan de andere kant hebben de joden wel geld, en dat is positief voor de economie.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

Member GMotha's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Niemand heeft echt last van Joden (wil niet zeggen dat ze geen serieus mentaliteitsprobleem hebben, maar swat).
    Ook wel grappig hoe joden weggejaagd worden door onze islamitische (of toch afkomstig van dergelijke cultuur) bevolking. Dan zijn de westerlingen de rotzakken en racisten...
    Sent from bla bla bla, bende merk-hoeren.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sypro9000 Bekijk bericht
    Joden zijn even erg als moslims. Ze dragen kleren volgens religie en er is een grote groep extremisten. Het enige verschil is dat de joden moslims gaan opblazen in het midden-oosten terwijl de moslims zich gaan opblazen hier in het westen.

Ik kan alleen over mezelf spreken natuurlijk, maar ik ben voor geen van beide groepen tolerant.

Aan de andere kant hebben de joden wel geld, en dat is positief voor de economie.
    Met dat verschil dat de Chassidische Joden (Dus die met hun zalige hoeden en krullen) in de minderheid zijn, terwijl de meer extreme Moslims meer en meer lijken op te komen.
    My Anime List

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten