Bekijk resultaten enquête: Vlaamse verkiezingen 2009

Aantal stemmers
481. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • CD&V

24 4,99%
  • SP.a

34 7,07%
  • Open-VLD

76 15,80%
  • N-VA

121 25,16%
  • LDD

56 11,64%
  • Vlaams Belang

78 16,22%
  • Groen

33 6,86%
  • SLP

18 3,74%
  • Andere partij...

12 2,49%
  • Blanco/ongeldig

22 4,57%
  • Ik ben (nog) niet stemgerechtigd

7 1,46%
Pagina 6 van 76 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 1512
    Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    LDD, kwestie van den ambiance der in te houden. Het moeten niet altijd schandalen zijn over geld.

nee, ik weet het nog niet... diegene die het beste overeenkomen met mijn interesses hebben dan weer een tegenstellend gedachtegoed, en die waarmee m'n gedachtegoed dan weer wel compatibel is, zijn niet voordelig voor m'n eigen interesses.
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Mijn top3 bij de stemtest:

SP.A 64,9%
    Open VLD 63,7 %
    Groen! 61,3%

Klopt wel enigzins, deze top 3 heb ik al een tijdje in gedachten. Wellicht wordt het dan ook SP.A bij de echte verkiezingen.

Member Unkn0wn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Commissar12911 Bekijk bericht
    Grappig ....

Volgens die stemtest scoor ik:

SP.A 64%
    Vlaams Belang 63%
    N-VA 60%
    Lijst Dedecker 58%

CD&V, VLD, Groen, Spirit scoren het laagste gelukkig ... maar what the fuck doet die SP.A daar vanboven?
    Ik vind het uiterst ironisch hoe iemand met zo'n uitgesproken linkse standpunten als u zo rechts zou stemmen...

OT:
    Ik stem zowiezo Groen! Europees, omdat het een van de meest pro-europa partijen is in de EU en we een krachtiger beleid nodig hebben. Een groene Economie IS de ideale uitweg uit deze crisis, ik snap niet hoe meer mensen dit niet in zien. (En neen, ik ben helemaal geen hippie) Helaas worden de groenen in Europa nog te veel geassocieerd met Groen! in België hoewel ik er van overtuigd ben dat hun standpunten voor de Europese verkiezingen wel degelijk veel meer mensen zouden aanspreken.

En het is bv. niet omdat je federaal op de Tsjeven stemt dat je ook bij de Vlaamse en Europese verkiezingen die keuze moet maken, etc. De meesten zijn veel te immobiel op dat vlak.

Ik ben een hevige voorstander van het principe van 'pragmatisch stemmen'. We zitten in een diepe economische crisis met een recessie die mogelijks nog jaren kan aanslepen, daarom is het NU het moment bij uitstek om een groene partij op het Europese (en evengoed op het Vlaamse of federale) niveau te steunen opdat we een krachtig Europees/Federaal/Vlaams plan kunnen verwezenlijken.

Je moet er sowieso ook van uit gaan dat als een partij in de regeringscoalitie komt elke partij delen van haar programma zal inboeten t.o.v de andere deelnemers, ik zelf ga bijvoorbeeld bij lange niet akkoord met alle standpunten die Groen! de voorbije jaren al verspreid heeft (ik ga bv. niet akkoord met hun standpunt betreffende kerncentrales, etc), om nog maar te zwijgen van de ronduit idiote ideeën die men gelanceerd heeft. Het wordt met andere woorden sowieso GEEN groene dictatuur zoals sommige precies vrezen.

Wat het wel wordt is een groene partij die effectief constructief kan bijdragen EN ,nog belangrijkst van al, vanuit de regering druk kan uitoefenen op programma's betreffende Groene Economie. Wat overblijft van het programma van Groen! in een regeringscoalitie is de essentie, en het is die essentie van hun programma dat ik steun.

Dat er dan mensen enerzijds erkennen dat er nood is aan die Groene Economie/Duurzaam milieubeleid maar anderzijds gewoon blijven verder stemmen op partijen als LDD/CD&V/VLD/VB is gewoon pure hypocrisie.
    Laatst gewijzigd door Unkn0wn; 30 april 2009 om 19:17

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Dat is denk ik nog de test van de federale verkiezingen uit 2007.
    Zou best wel kunnen eigenlijk, Spirit heeft een andere naam etc.
    En veel vragen komen mij wel héél bekend voor.

Member
    iTrader
    0
    .: Vrije Christen Democraten :.

Weer een nieuwe partij! Spijtig genoeg enkel in west-Vlaanderen.

Als die verwachten de kiesdrempel te halen door op te komen in één kiesdistrict.
    Laatst gewijzigd door Bluto; 30 april 2009 om 23:04

Member dunno's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    2
    Ook die stemtest eens gedaan:

1. N-VA 76.5%
    2 VB 65.0%
    3. Open VLD 63.0%

Groen! als laatste.

Als je eens goed kijkt ziet je op de beginpagina linksonder een 07 staan.
    NoScript, de add-on om ongewenste reclame tegen te houden.

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kom uit bij Open VLD, een paar %'en hoger dan spirit.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Commissar12911 Bekijk bericht
    CD&V, VLD, Groen, Spirit scoren het laagste gelukkig ... maar what the fuck doet die SP.A daar vanboven?
    Vlaams Belang heeft dan ook een sterke sociale kant gekregen, met vele items die ze van de SP.a hebben overgenomen. Hun sociale programma is zelfs grotendeels gelijk aan dat van de SP.a, afgezien dat ze tegen de vakbonden zijn. Het is hun poging om ook wat politieke munt uit de huidige economische crisis te slaan.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Approved 9-lifer
    iTrader
    28 (100%)
    Dat is wel een stemtest van 07, staat er nog bij ook... het is ook bewezen dat dergelijke testen niets bewijzen, het zijn "losse standpunten en issues" die volledig de link met de daadwerkelijke verkiezingen verliezen of het nu federaal of regionaal zou zijn. Terwijl het in mijn ogen nog steeds gaat over de juiste man of hier partij op de juiste plaats.

Het heeft bijvoorbeeld geen zin om voor partijen als LDD of N-VA te stemmen voor Europees, stem dan eerder liberaal, de enige partij in mijn ogen die daar sterk staat (samen met andere liberale partijen)

En Vlaams zou ik stemmen op één van de huidige regeringspartijen (inclusief N-VA ! ) , ze hebben het goed gedaan, ik zou ze liever dezelfde ploeg nog 4 jaar verder laten doen (behalve anciaux, wat een geldverspilling allemaal ) maar dan wel N-VA er terug in ! (mijn stem op regionaal vlak zal nu wel duidelijk zijn)

Ik zie hier LDD 20, ik denk toch wel dat het aantal sterk zou dalen... nog een dikke maand voor de verkiezingen en die partij is al in elkaar aan het stuiken, toch vooral in Limburg, hier hoor je wel vaak dat er weer iemand opstapt
    "And, irrespective of what one might assume, in the life of a science, problems do not arise by themselves. It is precisely this that marks out a problem as being of the true scientific spirit: all knowledge is in response to a question. If there were no question, there would be no scientific knowledge. Nothing proceeds from itself. Nothing is given. All is constructed." - Social Constructivism

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarius Bekijk bericht
    Ik vind het uiterst ironisch hoe iemand met zo'n uitgesproken linkse standpunten als u zo rechts zou stemmen...

OT:
    Ik stem zowiezo Groen! Europees, omdat het een van de meest pro-europa partijen is in de EU en we een krachtiger beleid nodig hebben. Een groene Economie IS de ideale uitweg uit deze crisis, ik snap niet hoe meer mensen dit niet in zien. (En neen, ik ben helemaal geen hippie) Helaas worden de groenen in Europa nog te veel geassocieerd met Groen! in België hoewel ik er van overtuigd ben dat hun standpunten voor de Europese verkiezingen wel degelijk veel meer mensen zouden aanspreken.

En het is bv. niet omdat je federaal op de Tsjeven stemt dat je ook bij de Vlaamse en Europese verkiezingen die keuze moet maken, etc. De meesten zijn veel te immobiel op dat vlak.

Ik ben een hevige voorstander van het principe van 'pragmatisch stemmen'. We zitten in een diepe economische crisis met een recessie die mogelijks nog jaren kan aanslepen, daarom is het NU het moment bij uitstek om een groene partij op het Europese (en evengoed op het Vlaamse of federale) niveau te steunen opdat we een krachtig Europees/Federaal/Vlaams plan kunnen verwezenlijken.

Je moet er sowieso ook van uit gaan dat als een partij in de regeringscoalitie komt elke partij delen van haar programma zal inboeten t.o.v de andere deelnemers, ik zelf ga bijvoorbeeld bij lange niet akkoord met alle standpunten die Groen! de voorbije jaren al verspreid heeft (ik ga bv. niet akkoord met hun standpunt betreffende kerncentrales, etc), om nog maar te zwijgen van de ronduit idiote ideeën die men gelanceerd heeft. Het wordt met andere woorden sowieso GEEN groene dictatuur zoals sommige precies vrezen.

Wat het wel wordt is een groene partij die effectief constructief kan bijdragen EN ,nog belangrijkst van al, vanuit de regering druk kan uitoefenen op programma's betreffende Groene Economie. Wat overblijft van het programma van Groen! in een regeringscoalitie is de essentie, en het is die essentie van hun programma dat ik steun.

Dat er dan mensen enerzijds erkennen dat er nood is aan die Groene Economie/Duurzaam milieubeleid maar anderzijds gewoon blijven verder stemmen op partijen als LDD/CD&V/VLD/VB is gewoon pure hypocrisie.
    Op federaal en vlaams niveau zou ik nooit, maar dan ook nooit op groen stemmen. Toch neemt dit niet weg dat ik wel geloof in een nieuwe groene industriële revolutie. Helaas kan ik, zoals jij het zelf ook wat verwoord, gewoonweg niet leven met de Belgische groene partijen aangezien zij gewoon staan voor een links naïef pamperbeleid waarvan ik gewoonweg, op zijn zachtst uitgedrukt, moet van .
    Persoonlijk ben ik zelf zo goed niet op de hoogte van de Europese fracties met bijhorende standpunten maar zijn de Europese fracties vergelijkbaar met de Belgische? Of bestaan er in Europa centrum/rechtse partijen met oa. een groen beleid (op vlak van natuur, geen multiculturele zever enal)?

Banned
    iTrader
    0
    Die stemtest ook eens gedaan, wel een oudere test precies.

enfin

1 spirit
    2 Open vld
    3 sp.a
    4. groen

Was te verwachten.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toch waarschijnlijk LDD, heb het partijprogramma gelezen en het komt overeen met mijn meningen en opvattingen.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    2x Open VLD

Approved 9-lifer chosen1's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    auch! 72.1% Vlaams Belang
    70% LDD
    65.1% Open VLD
    ...
    .

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Persoonlijk vind ik kieskompas beter. Bij 'de stemtest' komt VB bijvoorbeeld op 1 bij mij terwijl ik nooit op het VB zou stemmen, bij kieskompas komt VB laatst.

N-VA 75%
    LDD 71%
    SLP 69%
    CD&V 66%
    VLD 65%
    SPA 61%
    GROEN 56%
    VB 54%

Deze lijst is dan ook hetgeen ik verwacht had.
    Laatst gewijzigd door tgc_9012; 1 mei 2009 om 21:02

Member mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    groen! europees,vlaams weet ik het nog niet

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Vlaams Belang heeft dan ook een sterke sociale kant gekregen, met vele items die ze van de SP.a hebben overgenomen. Hun sociale programma is zelfs grotendeels gelijk aan dat van de SP.a, afgezien dat ze tegen de vakbonden zijn. Het is hun poging om ook wat politieke munt uit de huidige economische crisis te slaan.
    Dat sociale kantje van het VB is inderdaad een façade. Ik ga niet zeggen dat er geen mensen in die partij zitten die iets interessants te vertellen hebben, want die zijn er degelijk wel. Maar buiten dat is het VB zonder ideologie gevallen, het is een leeg hulsel geworden. Daarom vind ik het ook zo jammer dat een groot deel van de Vlaamse Beweging nog zo vastgekluisterd zit aan die partij terwijl ze niets positief meer kan bijbrengen. Ik ben zowiezo van mening dat partijpolitiek inferieur is. Misschien hebben ze een variant van SP.a Rood nodig die de partij van een nodige onderbouw kan voorzien. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar geen hoop meer in.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tgc_9012 Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik kieskompas beter. Bij 'de stemtest' komt VB bijvoorbeeld op 1 bij mij terwijl ik nooit op het VB zou stemmen, bij kieskompas komt VB laatst.

N-VA 75%
    LDD 71%
    SLP 69%
    CD&V 66%
    VLD 65%
    SPA 61%
    GROEN 56%
    VB 54%

Deze lijst is dan ook hetgeen ik verwacht had.
    Het werkt niet bij mij. (pagina kan niet worden weergegeven)

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    dat vrt testje is toch maar iets vreemd hoor, ik kwam pvda uit als hoogste maar SPA als 3de laatste
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ty_00n Bekijk bericht
    Het werkt niet bij mij. (pagina kan niet worden weergegeven)
    Link werkt inderdaad niet meer. Dit is dezelfde test: Kieskompas - Het politieke landschap voor de federale verkiezingen

Pagina 6 van 76 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten