Pagina 39 van 180 EersteEerste ... 293536373839404142434989139 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 585 van 2697
    Approved 9-lifer Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mig el pig Bekijk bericht
    1) er wonen voornamelijk Russen

.
    Zijn het Russen, of zijn het mensen die Russisch spreken? Vind ik toch wel een verschil.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Zijn het Russen, of zijn het mensen die Russisch spreken? Vind ik toch wel een verschil.
    Ja, zijn Russen, na onafhankelijkheid was men wel verplicht Oekraïnse nationaliteit aan te nemen.

Wil ook nog wel eens herhalen, men voelt zich hier echt niet bedreigd of wat dan ook als etnishe Rus, dus die reden is al helemaal absurd van poetin..
    Ik woon in het zuiden van Oekraïne klein 200km van de Krim en reis geregeld heel het land door en heb alleen nog maar reactie gehad hoe absurd ze het vinden, buiten de Krim wat meer.

Member Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mig el pig Bekijk bericht
    Had ik het ergens over een inval, ik spreek gewoon de bewering tegen dat Rusland NIETS met de krim zou te maken hebben
    Leg geen woorden in mijn mond. Ik zei dat Rusland niets te zeggen heeft over het Krim. Soevereiniteit van Oekraïne en what not.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk

Member Swindels's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Iedereen weet donders goed dat de "bescherming tegen etnisch geweld" een drogreden is.
    To err is human, to forgive divine.

Banned
    iTrader
    0
    Symbolische reden/geen gezichtsverlies willen oplopen.

Member Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mensen zitter hier al te zagen over het nationalisme & populisme van bepaalde Vlaamse partijen.
    Die comments die ik lees van pro-Russen/Russen op verschillende sites, die uitlatingen ... amai.
    Dat ontbreken aan een sterk Europees/EU gevoel zal ons in de toekomst noch zwaar parten spelen op geopolitiek vlak.

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    Mensen zitter hier al te zagen over het nationalisme & populisme van bepaalde Vlaamse partijen.
    Die comments die ik lees van pro-Russen/Russen op verschillende sites, die uitlatingen ... amai.
    Dat ontbreken aan een sterk Europees/EU gevoel zal ons in de toekomst noch zwaar parten spelen op geopolitiek vlak.
    Ik heb een Europees gevoel, maar dan moet Rusland er wel bij. Een meer continentaal Europa in een multipolaire wereld.

Member Swindels's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    EU + Russia? Denk niet dat dat ooit kan gebeuren als je ziet hoe Poetin re(a)geert.
    To err is human, to forgive divine.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swindels Bekijk bericht
    EU + Russia? Denk niet dat dat ooit kan gebeuren als je ziet hoe Poetin re(a)geert.
    Wishful thinking, wellicht. Ik geef Legatus wel gelijk, want je ziet nu al hoe zwak het buitenlandse beleid van de EU is. Na veel vijven en zessen komen we af met wat waarschuwingen die op termijn misschien wel eens kunnen leiden tot sancties. Daarmee schrik je iemand als Poetin niet af, laat staan iemand als Assad.

Over de historische gronden van het al dan wel niet behoren van de Krim aan Rusland: misschien doet dat er niet eens aan toe.

Zoals Epyon (en anderen) hebben aangehaald is Poetin iemand die de teloorgang van de Sovjet-Unie als een historische vergissing ziet, wat begrijpelijk is uit de ogen van een Rus: ooit was Rusland samen met de VS de grootste wereldmacht, nu is Rusland daar nog een schim van.

Rusland heeft al eeuwenlang een bepaalde "rijksgedachte", waarvan een continuïteit bestaat van de tsaren over de SU-dictators tot de presidenten van nu. Oekraïne, meer bepaald Kiev-Rus, wordt door Russische volkeren als het begin van hun bestaan beschouwd. Zonder dat land was een Sovjet-Unie niet mogelijk, wat mede verklaart waarom de Sovjet-Unie implodeerde toen Oekraïne in december 1991 haar onafhankelijkheid uitriep. De invloedssfeer van Rusland wordt door het Westen in de loop der jaren teruggedrongen, dus dit conflict is een manier om deze inkrimping te vermijden. Noem het een stuiptrekking, noem het niet-zo-charmante assertiviteit, Rusland voelt zich bedreigt in haar belangen en reageert daarop. He Westen doet dat op andere manieren, zoals destabiliserende factoren in een land te steunen.

Leeft Poetin in zijn eigen wereld, zoals Merkel zegt? Misschien. Ik twijfel er ook niet aan dat de meeste Russen niet zoveel besef hebben van hoe de voormalige Sovjetrepublieken zoals de Baltische staten of Polen een trauma hebben opgelopen na decennialange Sovjetheerschappij. Langs de andere kant zijn Russen ook een erg trots volk en ik denk dat de Westerse media vooral te weinig moeite doet om het conflict langs de ogen van Moskou te zien.

Wij Westerlingen begrijpen de Russen niet. Sterker nog. We hebben de Russen nooit begrepen.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Wie zegt dat ze bij ons niet hetzelfde doen?.. De Russen geloven die propaganda, net zoals wij de anti-Russische propaganda geloven ;-).
    Wil maar zeggen, het is niet omdat wij het "Westen" democratisch zijn, dat er niet aan propaganda wordt gedaan ;-)
    Zoek dan een niet propaganda bron. Niemand zegt dat je fox news klakkeloos moet geloven maar de honderd tot duizenden bronnen die we hebben zijn echt niet allemaal biased hoor.

Zinloos argument dus.
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Wishful thinking, wellicht. Ik geef Legatus wel gelijk, want je ziet nu al hoe zwak het buitenlandse beleid van de EU is. Na veel vijven en zessen komen we af met wat waarschuwingen die op termijn misschien wel eens kunnen leiden tot sancties. Daarmee schrik je iemand als Poetin niet af, laat staan iemand als Assad.

Over de historische gronden van het al dan wel niet behoren van de Krim aan Rusland: misschien doet dat er niet eens aan toe.

Zoals Epyon (en anderen) hebben aangehaald is Poetin iemand die de teloorgang van de Sovjet-Unie als een historische vergissing ziet, wat begrijpelijk is uit de ogen van een Rus: ooit was Rusland samen met de VS de grootste wereldmacht, nu is Rusland daar nog een schim van.

Rusland heeft al eeuwenlang een bepaalde "rijksgedachte", waarvan een continuïteit bestaat van de tsaren over de SU-dictators tot de presidenten van nu. Oekraïne, meer bepaald Kiev-Rus, wordt door Russische volkeren als het begin van hun bestaan beschouwd. Zonder dat land was een Sovjet-Unie niet mogelijk, wat mede verklaart waarom de Sovjet-Unie implodeerde toen Oekraïne in december 1991 haar onafhankelijkheid uitriep. De invloedssfeer van Rusland wordt door het Westen in de loop der jaren teruggedrongen, dus dit conflict is een manier om deze inkrimping te vermijden. Noem het een stuiptrekking, noem het niet-zo-charmante assertiviteit, Rusland voelt zich bedreigt in haar belangen en reageert daarop. He Westen doet dat op andere manieren, zoals destabiliserende factoren in een land te steunen.

Leeft Poetin in zijn eigen wereld, zoals Merkel zegt? Misschien. Ik twijfel er ook niet aan dat de meeste Russen niet zoveel besef hebben van hoe de voormalige Sovjetrepublieken zoals de Baltische staten of Polen een trauma hebben opgelopen na decennialange Sovjetheerschappij. Langs de andere kant zijn Russen ook een erg trots volk en ik denk dat de Westerse media vooral te weinig moeite doet om het conflict langs de ogen van Moskou te zien.

Wij Westerlingen begrijpen de Russen niet. Sterker nog. We hebben de Russen nooit begrepen.
    Sorry te simpel.

Deel van de reden is er 1 die wij al te goed kennen : putin zijn populariteit is tanend. Niet zo erg als semi dictator maar hij ziet toch liever anders. De aandacht dan afleiden en wat punten scoren als sterke verdediger van het moederland tegen het fascistische westen...
    "Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946)

Member Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Persoonlijk vindt ik ons Belgisch nieuws ook maar pover.
    Grote copy paste van internationale media, waar ze bovendien nog enkele uren achter lopen. Kortom: Ons nieuws loopt continu achter de feiten aan.
    Toen het nieuws in de wereld was dat de militaire aanval om 4u een misverstand was dan stond op de homepage in de Standaard nog altijd de titel dat Rusland een deadline heeft gegeven...na enkele uren hebben ze het eindelijk aangepast.

Maarja wat gebeurt er dan?
    De Belgische burger leest dit en is gedesinformeerd en de angst slaat toe, terwijl er allang geen sprake meer is van een dreiging...

Hier http://2.bp.blogspot.com/-X_k7dzYJBQ...91724987_n.jpg
    Nog altijd de beste foto imo
    ...Ω...

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik ben alvast heel benieuwd naar de memoires van Merkel en co over X aantal jaar.
    Zouden die nu echt zo naïf zijn te geloven dat de boel met onderhandelingen zal opgelost raken of is het een showke voor het thuispubliek omdat er niemand Poetin nog de Krim regio kan ontzeggen?
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik bekijk BBC en Euronews elke avond uitgezonderd verslaggeving over onnozele dingen zoals het proces van Pistorius. Ik lees DS en Foreign Policy ook. Dit neemt veel tijd in beslag maar het strookt met mijn studierichting en dus in feite ook mijn taak.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk

Member Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swindels Bekijk bericht
    Europa en de EU zijn twee verschillende dingen. Met de huidige EU en het huidige Rusland is zulks alleszins ondenkbaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik twijfel er ook niet aan dat de meeste Russen niet zoveel besef hebben van hoe de voormalige Sovjetrepublieken zoals de Baltische staten of Polen een trauma hebben opgelopen na decennialange Sovjetheerschappij.
    Sowieso, maar dat verleden wordt wel constant opgerakeld, uitvergroot en misbruikt in dienst van politieke belangen. Ik heb niet de indruk dat de politici van de Oost Europese naties de slachtoffers van de Sovjet Unie veel meer eer aan doen. Het leed van hun voorouders lijkt daar soms niet meer dan een nuttig propagandamiddel in dienst van populisme, al dan niet anti-Russisch.

In elk geval, de grootste verliezers van de situatie zijn misschien wel de bewoners van de Krim zelf. Zij blijven in hun armtierige regio geperst tussen Kiev's extreem rechtse politici, lokale oligarchen en cynische manoeuvres van de Russische staat. Vandaag is er nog heel wat patriottisch gejuich maar binnen een paar dagen is het nieuwe daar waarschijnlijk ook van af. En dan begint het verhaal gewoon opnieuw.
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange

Pagina 39 van 180 EersteEerste ... 293536373839404142434989139 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten