Bekijk resultaten enquête: Voor wie zou jij stemmen? Obama of Romney?

Aantal stemmers
462. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Mitt Romney/Paul Ryan

43 9,31%
  • Barack Obama/Joe Biden

419 90,69%
Pagina 19 van 74 EersteEerste ... 91516171819202122232969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 1097
    Member Grishnar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    High IQ = Liberal, Atheist, Monogamous

“Higher intelligence is associated with liberal political ideology, atheism, and men’s (but not women’s) preference for sexual exclusivity” « Vashtyism

Does a low IQ make you right-wing? That depends on how you define left and right | Mail Online

Liberals and atheists smarter? Intelligent people have values novel in human evolutionary history, study finds

Religiosity and intelligence - Wikipedia, the free encyclopedia

Ok dat waren de eerste 4 google pagina's

Wel nu straddle, gelukkig voor u ben ik experimentele psycholoog van opleiding en kan ik snel nog even een andere bron geven (let vooral op de 2de slide).

De universiteit lacht alleszins niet met u mee: http://hecelcius.be/upload/Larz/IQ.PNG

Met zwaar gecorreleerd bedoelde ik statistisch significant (wat in de wetenschap betekent dat het verband zodanig hoog is dat het experimenteel is aangetoond dat ze een invloed op elkaar uitoefenen)

Member
    iTrader
    0
    Lol, wil jij hier serieus beweren dat er in de wetenschap een algemene consensus zou heersen dat er een sterk positieve correlatie zou zijn tussen de mate waarin iemand progressief is en zijn IQ? In die eerste slide (62) staat een opsomming van een hele hoop eigenschappen (die zowel bij conservatie als progressieve mensen doorkomen) en in die tweede slide staat een gelijkaardige opsomming. En schaart heel de universitaire wereld zich soms achter die 2 slides uit een powerpointpresentatie van Gent? Is het dat wat je wilt zeggen?

Met zwaar gecorreleerd bedoelde ik statistisch significant (wat in de wetenschap betekent dat het verband zodanig hoog is dat het experimenteel is aangetoond dat ze een invloed op elkaar uitoefenen)
    Een psycholoog moet mij hier niet komen uitleggen wat statistisch significant is hoor, ik heb zelf studies en onderzoek gedaan met een zwaardere statistische achtergrond dan psychologie. Je kan tussen 2 random variabelen ook (temporele) correlaties aantonen die statistisch significant zijn, dat impliceert echter nog geen zak over het causale verband.

Member streanex's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Raw Video: Chris Christie delivers the RNC keynote address - YouTube

De keynote address van een van m'n favoriete Republikeinen: Gov. Chris Christie

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik snap niet goed hoe je die ene correlatie zo hard zou betwisten Straddle. Kan je me zeggen wat voor jouw precies progressief en conservatief betekent? Stel progressief niet gelijk aan links eh...
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Ik snap niet goed hoe je die ene correlatie zo hard zou betwisten Straddle.
    1) Die correlatie die hij aanhaalt is helemaal geen correlatie waarover een algemene consensus heerst binnen de academische wereld
    2) Mocht er al zo'n consensus komen uit onderzoek dan impliceert dit nog niets of er al dan niet een causaal verband zou zijn. Voorbeeldje: Een tijdje terug stelde een Belgische professor economie in de USA een sterk correlerend verband vast tussen de reacties op Twitter en de de beweging in de Dow Jones index de volgende dag. Deze correlatie was statistisch significant. Als je ze echter gebruikt om hiermee voorspellingen te doen over wat de beurs de volgende dag ging doen was ze waardeloos. Over de causaliteit zei ze niets.

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grishnar Bekijk bericht
    Statistisch significant wil natuurlijk niet zeggen dat er een groot verband is. Enkel dat het onwaarschijnlijk is dat het verband gevonden wordt door toeval. Maar het verband zelf kan zeer klein zijn.
    Laatst gewijzigd door nite; 30 augustus 2012 om 00:14
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

iTrader
    0
    Lol, wil jij hier serieus beweren dat er in de wetenschap een algemene consensus zou heersen dat er een sterk positieve correlatie zou zijn tussen de mate waarin iemand progressief is en zijn IQ?
    Euh...ja ?

In die eerste slide (62) staat een opsomming van een hele hoop eigenschappen (die zowel bij conservatie als progressieve mensen doorkomen) en in die tweede slide staat een gelijkaardige opsomming.
    Idd. Dus ? Die variabelen zijn wel niet even gedistrubueerd tss de 2 partijen. Ik denk dat de religious zealots in de arme staten (alabama, missispi) de gemiddelde IQ ferm onderuit halen. (gelijkaardig met wat de zwarten doen met de democratische IQ)

dat impliceert echter nog geen zak over het causale verband.
    Dat moet ook niet en dat heeft ie ook niet beweerd. Als je een republikein/conservatief bent en je mag kiezen of ie nou een hoog of laag iq heeft, dan kan je beter gokken dat ie een laag iq heeft. Causaal of niet, it's still pretty bad

Wat vonden jullie van de speech van anne romney ? Ik vond het awkward as phuck, maar het lijkt alsof het haar toch gelukt is (dankzij de cheers natuurlijk) om een warme mitt romney voor te stellen. Also would hit it, maar minder sexy dan mccains bish.

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    1) Die correlatie die hij aanhaalt is helemaal geen correlatie waarover een algemene consensus heerst binnen de academische wereld
    2) Mocht er al zo'n consensus komen uit onderzoek dan impliceert dit nog niets of er al dan niet een causaal verband zou zijn. Voorbeeldje: Een tijdje terug stelde een Belgische professor economie in de USA een sterk correlerend verband vast tussen de reacties op Twitter en de de beweging in de Dow Jones index de volgende dag. Deze correlatie was statistisch significant. Als je ze echter gebruikt om hiermee voorspellingen te doen over wat de beurs de volgende dag ging doen was ze waardeloos. Over de causaliteit zei ze niets.
    Causaal verband of niet, als er een significante correlatie is hoe kan ze dan zo slecht voorspellend werken? Dat zou afbreuk doen van de significante correlatie.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cooldehla Bekijk bericht
    Euh...ja ?
    Alle, Freya Vandenbossche en Steve Stevaert voor president.

Dat moet ook niet en dat heeft ie ook niet beweerd. Als je een republikein/conservatief bent en je mag kiezen of ie nou een hoog of laag iq heeft, dan kan je beter gokken dat ie een laag iq heeft. Causaal of niet, it's still pretty bad
    Ik zou wel eens een test willen zien die dat effectief bevestigd bij Amerikaanse kiezers.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matt. Bekijk bericht
    Causaal verband of niet, als er een significante correlatie is hoe kan ze dan zo slecht voorspellend werken? Dat zou afbreuk doen van de significante correlatie.
    Ik had hier een uitleg neergetypt, maar zie net dat het op wikipedia beter uitgelegd staat:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
    Een (significante) correlatie suggereert ook geen oorzakelijk verband. Als er een correlatie wordt gevonden tussen verhoogde agressiviteit bij kinderen en het aantal uren dat ze naar tv kijken is daarmee niet bewezen dat kinderen agressief worden van het televisiekijken. Net zo goed is het mogelijk dat kinderen die in aanleg meer neigen tot agressiviteit ook vaker televisiekijken als vrijetijdsbesteding kiezen, of dat een derde variabele (bijvoorbeeld sociaal milieu) verantwoordelijk is voor de samenhang tussen televisie kijken en agressiviteit. Er is in dit geval dus slechts sprake van een statistisch verband, en niet van een oorzakelijk verband.

Bekende voorbeelden van zulke "nonsenscorrelaties" zijn: de sterke, positieve correlatie tussen de grootte van de schade bij een brand en het aantal ingezette brandweerlieden, en de positieve correlatie tussen het aantal gesignaleerde ooievaars in Nederland en het geboortecijfer.

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik had hier een uitleg neergetypt, maar zie net dat het op wikipedia beter uitgelegd staat:
    En nu graag een antwoord op de vraag? Dat is de uitleg dat correlatie geen causatie impliceert. Jij zei dat significante correlatie voor slechte predictie kan zorgen, waarop ik zei dat deze slechte predictie afbreuk zou doen aan de significante correlatie en dus vroeg hoe je dat zou verklaren.

iTrader
    0
    Alle, Freya Vandenbossche en Steve Stevaert voor president.
    lol, not sure if srs.

Ik zou wel eens een test willen zien die dat effectief bevestigd bij Amerikaanse kiezers.
    grishnar heeft toch de artikels gepost ?
    Anders zoek je het zelf maar op in google scholar. Ik herinner me zelf nog een kleine neuropsychologisch artikel waarin liberals een groter voorbrein hadden en conservatieven een groter stukje van de amygdala (wat is geassocieerd met angst...past mooi binnen hun reactionair thema )

Hier een beknopte samenvatting: http://www.ucl.ac.uk/news/news-articles/1012/10122301
    Komt van professor Rees, zo'n troll neuropsycholoog die van alles zit te correleren mbt tot breinstructuren.
    Laatst gewijzigd door Cooldehla; 30 augustus 2012 om 01:43

Member Cin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Keeping up appearances @ the RNC:

Delegates from Nevada tried to nominate Mr. Paul from the floor, submitting petitions from their own state as well as Minnesota, Maine, Iowa, Oregon, Alaska and the Virgin Islands. That should have done the trick: Rules require signatures from just five states. But the party changed the rules on the spot. Henceforth, delegates must gather petitions from eight states.
    When Mr. Romney and the RNC cheat so blatantly, they make the game no longer about politics: they make themselves ineligible for the vote of anyone who cares about his own morality, his own honesty or his own integrity -- regardless of his politics.
    Robin Koerner: Ron Paul Won
    "A man's ethical behaviour should be based effectually on sympathy, education, and social ties and needs; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death."
    - Albert Einstein

iTrader
    0
    Kwil het verhaal wel van onafhankelijken horen (van deftige bronnen ook), want tzal niet de eerste keer zijn dat paulbots claimen dat er fraud gepleegd werd. Ze kunnen de preference poll riggen (waar paul 10% ofzo scoorde int algemeen), maar independent polls toonden ook aan dat paul maar 10% ging winnen. Hoe verklaart men dat ? Ron paul is niet zo populair als de palbots ons wil doen geloven. Hun beperkt aantal delegates is nog steeds niet genoeg om de nominatie te halen (ohio, maine, etc zijn amper allemaal 100 delegates waard. Tel daarbij nog 200 extra bij wat ie eerlijk verdient heeft en das max 300. Belachelijk)

Pagina 19 van 74 EersteEerste ... 91516171819202122232969 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten