Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 287
    Member
    iTrader
    0

Holebi-geweld: wat is jouw mening?

De laatste weken is geweld tegen holebi's n van de hoofdpunten geweest in de kranten en het nieuws. Toch is dit niet de eerste keer.
    Persoonlijk vind ik het jammer hoe kortzichtig de meeste mensen zijn als het over geaardheid en gender gaat. Hoe sta jij tegenover holebi's?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als holebi sta ik daar wel vrij positief tegenover, ja

Member the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Tegenover het geweld? Of andere holebi's?
    Voor mij is het simpel, ik ben tegen gelijk welke vorm van zinloos geweld. Ik heb ook niets tegen holebi's.

Member Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kan mij eigenlijk bitter weinig intresseren

Wat mij wel intresseert is dat elke vorm van geweld praktisch niet vervolgd en of deftig bestraft word en als er dan wel een straf is moet men meestal niet naar de gevangenis, en als men dan wel moet gaan, is men vrij na 1/3de van de tijd.

Elke vorm van geweld moet bestraft worden, men zou beter daar een hoofdpunt van maken

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moto Bekijk bericht
    Kan mij eigenlijk bitter weinig intresseren

Wat mij wel intresseert is dat elke vorm van geweld praktisch niet vervolgd en of deftig bestraft word en als er dan wel een straf is moet men meestal niet naar de gevangenis, en als men dan wel moet gaan, is men vrij na 1/3de van de tijd.

Elke vorm van geweld moet bestraft worden, men zou beter daar een hoofdpunt van maken
    Nagel op de kop.

Member zwerver's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog beter dan bestraffen, is preventie. Daar zijn ook nog mogelijkheden, denk ik...

Member DeMoN's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Idd zelf ook al gereageerd op HLN & DeMorgen berichten. Ipv altijd die onderscheid te maken en geweld tegen holebis of vrouwen strenger te bestraffen, voer tegen lle vormen van geweld & criminele feiten een deftige nulltolerantiebeleid in. 't Moet maar eens gedaan zijn met die lachwekkende "straffen".
    Die onderscheid maken is misschien wel relevant om een motief vast te stellen, maar zou geen verzwarende omstandigheden mogen krijgen ivg geweld tegen hetero's. Alsof wij daar beter tegen kunnen ofzo? Positieve discriminatie = bs en maakt het de geviseerde groepen in the long run alleen maar moeilijker.

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ze straffen liever mensen die 5km/u te snel rijden met hun wagen...

Eindredacteur StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    72 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah Bekijk bericht
    Ze straffen liever mensen die 5km/u te snel rijden met hun wagen...
    Of tegen nen boom pissen.

Holebi's, kheb daar geen last van. Ze zouden idd meer aan preventie moeten doen en werkelijk straffen.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Onvoorstelbaar dat er nog mensen in 2012 problemen maken van anders geaarden. Mja de meeste problemen komen dan ook door buitenlanders die hun "cultuur" niet kunnen loslaten, jammer.

Het voorstel dat nu op tafel ligt vind ik dan weer belachelijk. Misdrijven zwaarder gaan bestraffen als ze voortvloeien uit racisme.
    Waarom zo een dader minder straf moeten krijgen als hij mij ineenslaat dan dat hij een homo/Turk/Vlaming/... ineenslaat?

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eigenlijk is dit soort threads dan ook tamelijk zinloos...

Want een discussie zal hier nooit ontstaan. Zij die 'tegen' holebi's zijn zullen hier niet leuk komen posten dat ze een homo in elkaar gaan slaan morgen h

Dus in een thread als deze zal je enkel mensen zien posten die erdoor verontwaardigd zijn.

Zoals ik dus ook

Iedereen gelijk voor mij... vrouw, man, homo, hetero, blank, zwart,... allemaal dezelfde rechten n plichten (dat laatste vergeten sommigen soms wel... '...ah hebben we ook plichten?' )

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Mja de meeste problemen komen dan ook door buitenlanders die hun "cultuur" niet kunnen loslaten, jammer.
    De extreme uitingen van haat en of geweld kan je misschien vaker toedichten aan "buitenlanders", maar we moeten onszelf vooral niet te hard op de borst gaan kloppen omdat "wij" ze niet in elkaar slaan. Hoe vaak hoor je niet n van volgende uitspraken:

"Ik heb niets tegen homo's, zolang ze maar normaal doen"
    "Ik heb niets tegen homo's, zolang ze maar van mijn lijf blijven (de hitsige vetzakken)"
    "Ik heb niets tegen homo's, zolang ze maar niet voor mijn neus zitten te kussen" (lesbiennes mogen dat natuurlijk wel, maar alleen als het hete grieten en geen vieze dikke potten zijn).
    ...

There's still a looooooong way to go.
    "Elendes Eintagsgeschlecht, des Zufalls Kinder und der Mhsal, was zwingst du mich dir zu sagen, was nicht zu hren fr dich das Erspriesslichste ist? Das Allerbeste ist fr dich gnzlich unerreichbar: nicht geboren zu sein, nicht zu sein, nichts zu sein. Das Zweitbeste aber ist fr dich - bald zu sterben."

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zolang ze niet t onnozel doen heb ik er geen problemen mee. Je hebt homo's en je hebt homo's mijn inziens. Ik krijg het echt van die oververwijfde homo's, die vormen echt een karikatuur van zichzelf. Dat je homo bent tot daaraan toe maar doe in hemelsnaam eens normaal want dergelijk overachting gedrag gaat vlug vervelen.

Member
    iTrader
    24 (100%)
    Ik vraag mij af wat er met "preventie" bedoeld wordt, dat is hier al een paar keer voorgesteld namelijk. Zo een idioot vaag begrip.

Zullen we wat posterkes hangen langs de snelwegen om mensen te overtuigen dat kontneuken ook leuk kan zijn en goed is voor de gezondheid? Alle homo's vanaf nu enkel nog gekleed in een kevlar bodysuit het straat opsturen? Kinderen brainwashen van in het eerste kleuterklasje tot aan hun pensioen? Of misschien een rechtszaal vullen met waarzeggers en iedereen arresteren die volgens hun in de toekomst ooit een homo gaat bijeen meppen?

Versta me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen dit soort geweld, en kom zelf regelmatig voor de sfeer in homobars, ik vind dat super leuke mensen. Maar ik ben het woord preventie echt beu gehoord de laatste 10 jaar, toch als het over criminaliteit gaat. Daar is geen preventie tegen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht
    Ik vraag mij af wat er met "preventie" bedoeld wordt, dat is hier al een paar keer voorgesteld namelijk. Zo een idioot vaag begrip.

Zullen we wat posterkes hangen langs de snelwegen om mensen te overtuigen dat kontneuken ook leuk kan zijn en goed is voor de gezondheid? Alle homo's vanaf nu enkel nog gekleed in een kevlar bodysuit het straat opsturen? Kinderen brainwashen van in het eerste kleuterklasje tot aan hun pensioen? Of misschien een rechtszaal vullen met waarzeggers en iedereen arresteren die volgens hun in de toekomst ooit een homo gaat bijeen meppen?

Versta me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen dit soort geweld, en kom zelf regelmatig voor de sfeer in homobars, ik vind dat super leuke mensen. Maar ik ben het woord preventie echt beu gehoord de laatste 10 jaar, toch als het over criminaliteit gaat. Daar is geen preventie tegen.
    Er bestaat al een applicatie voor holibi's op de Iphone en Ipad dacht ik. Plaatsen waar holibi's in het verleden zijn aangevallen of zich onveilig voelden kunnen daarop worden gepost, alsook plaatsen waar ze zich veilig voelden.

Maar dan moet het systeem ook correct gebruikt worden. Het is niet omdat je het slachtoffer wordt van een caf-ruzie of een diefstal dat het is omdat men holibi is, want anders zullen er veel onveilige plaatsen zijn

Member
    iTrader
    1 (100%)

Het probleem met de meeste vormen van discriminatie komt voort uit het feit van gebrek aan kennis. Net zoals bij racisme is er een soort van stereotype dat alle zwarte mensen dieven zijn en allemaal gebrekkig Nederlands praten!

Natuurlijk eens je eens met een zwarte gepraat hebt dan weet je ook evengoed dat het 8/10 keer een gewoon persoon is zoals jij maar dan met een andere huidskleur ... Net zoals de meeste holibi's net zoals hetero's zijn, met de uitzondering dat ze graag mensen van hetzelfde geslacht zien.

Hoe je dat bij mensen aanbrengt ... geen idee. Het in contact komen met de gediscrimineerde partij (zonder stereotiepen) kan volgens mij al veel oplossen, maar ik kan me natuurlijk slecht inbeelden dat het een goed idee is om een stel homobashers bij holebi's te zetten.

@Gentille
    Niemand moet geen fan worden van holibi's, er zijn nu eenmaal ook mensen die geen fan zijn van macho's (zoals Spliffrider hieronder aanhaalt). Ik ben ook geen fan van macho's, maar die ga je toch ook niet zitten lastigvallen over zoiets ... Wat volwassenen doen in privsfeer is toch geen van mijn zaken, of dat nu tussen 2 van hetzelfde geslacht is, of SM.

Member spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht
    Zolang ze niet t onnozel doen heb ik er geen problemen mee. Je hebt homo's en je hebt homo's mijn inziens. Ik krijg het echt van die oververwijfde homo's, die vormen echt een karikatuur van zichzelf. Dat je homo bent tot daaraan toe maar doe in hemelsnaam eens normaal want dergelijk overachting gedrag gaat vlug vervelen.
    Zelfde geldt voor pocherige macho's btw

Member
    iTrader
    7 (100%)
    De mensen duidelijk maken dat er niets mis is met holebi's is een belangrijke belangrijke stap om het geweld tegen holebi's te doen afnemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht
    Er bestaat al een applicatie voor holibi's op de Iphone en Ipad dacht ik. Plaatsen waar holibi's in het verleden zijn aangevallen of zich onveilig voelden kunnen daarop worden gepost, alsook plaatsen waar ze zich veilig voelden.

Maar dan moet het systeem ook correct gebruikt worden. Het is niet omdat je het slachtoffer wordt van een caf-ruzie of een diefstal dat het is omdat men holibi is, want anders zullen er veel onveilige plaatsen zijn
    Dat vind ik geen preventie, dat vind ik het ontwijken van het probleem.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spliffrider Bekijk bericht
    Zelfde geldt voor pocherige macho's btw
    Ja natuurlijk, in elke groep heb je er altijd wel "extremisten" in datgene wat ze doen of zijn. Maar als ik denk aan homo's heb ik echt een gruwel van die overdreven gevallen.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Preventie werkt ook nauwelijks bij bepaalde types mensen. Je hebt nu eenmaal mensen die graag eens op de vuist gaan. Dit heeft volgens mij ook nauwelijks iets met holebi's te maken. Voor hetzelfde geld hadden ze het gemunt op bv. vreemdelingen. Zolang er maar een reden is om eens wat zinloos geweld aan de dag te kunnen leggen.

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten