Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste
    Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonzo Bekijk bericht
    JFK.

Kun je nu de link leggen of moet ik een tekening maken voor jou?
    je zal toch nog een tekening moeten maken vrees ik, ik snap het nog steeds niet. Ik ken JFK zijn speech waar elke CT over door lult, jij ziet er misschien een bewijs in, ik zie vage verwoordingen die op een gans resem van zaken kunnen slaan. Ik weet niet wat JFK bedoelde, en misschien was JFK even nuts als sommige van de CT aanhangers. wie weet. maar is het bewijs? hah!

Laat me raden, vanwege deze speech is JFK neergeschoten (vanaf the grassy knoll natuurlijk!)

bedankt maar ik heb liever

Feiten

en geen

vaagheid.

natuurlijk kan ik dan evengoed zeggen dat ik geen CT's wil, vaagheden zijn nu eenmaal eigen aan zaken die eigenlijk geen steek houden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Maar zeg gewoon toch eens wat je bedoelt ipv niks te zeggen.
    ah laat em, zonder zijn complot verhalen is ie waarschijnlijk erg saai.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing

spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zijn ze hier weer met hun conspiracy shit?

Als leonzo & cranberry nog meer "linken leggen" gaan de illuminati de maanlanding nog gehoaxt hebben ter voorbereiding van de moord op JFK door reptilians. Ahja want die wist nauurlijk hoe de vork in de steel zat mbt niburu; 9/11; 12/2012; 4, 8, 15, 16, 23, 42 en de verrijzenis van Elvis.

Noi viviamo sommersi nel fondo d'un pelago d'aria
    E. Toricelli

iTrader
    0
    ik ben meer voor de south park verklaring, alle conspiracy's zijn uitgevonden door de VS regering zelf om trachten te verstoppen dat ze constant falen.
    'Nee nee, twas de bedoeling dat die vliegtuigen de torens raakten, george heeft dat uitgedokterd tussen 2 cocktails en een lijn coke in.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain

Believing is seeing

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Complottheorieën zien is eigenlijk een geestelijke aandoening. In een onderzoek heeft men eens een aantal believers van complottheorieën en een neutrale controlegroep naar een beeldscherm met volledig random ruis laten kijken. Nadien meende een groot deel van de eerste groep bepaalde patronen in de ruis te ontwaren, terwijl de controlegroep enkel willekeurige ruis zag. Blijkbaar zijn bij aanhangers van complottheorieën de hersendelen die verbanden moeten leggen overactief, waardoor men ook verbanden begint te leggen die er niet zijn.

Zelf denk ik dat het ook te maken heeft met een neiging tot oversimplificatie en het niet kunnen omgaan met de notie dat gebeurtenissen puur willekeurig en vaak zonder reden gebeuren. Vaak moet die ingebeelde reden dan ook nog specifiek tegen hen (de 'simpele burger') gericht zijn ook.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

leonzo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Complottheorieën zien is eigenlijk een geestelijke aandoening. In een onderzoek heeft men eens een aantal believers van complottheorieën en een neutrale controlegroep naar een beeldscherm met volledig random ruis laten kijken. Nadien meende een groot deel van de eerste groep bepaalde patronen in de ruis te ontwaren, terwijl de controlegroep enkel willekeurige ruis zag. Blijkbaar zijn bij aanhangers van complottheorieën de hersendelen die verbanden moeten leggen overactief, waardoor men ook verbanden begint te leggen die er niet zijn.

Zelf denk ik dat het ook te maken heeft met een neiging tot oversimplificatie en het niet kunnen omgaan met de notie dat gebeurtenissen puur willekeurig en vaak zonder reden gebeuren. Vaak moet die ingebeelde reden dan ook nog specifiek tegen hen (de 'simpele burger') gericht zijn ook.

Bij deze krijgt u de award voor grootste bullshit dat ik ooit gelezen heb op het telenet games forum. Na 13 jaar lidmaatschap heb ik nog nooit dergelijke bullshit gelezen en ondertussen is er al een groot stuk bullshit gepost geweest op telenet games maar dit is toch wel de kers op de taart .

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat is nochtans algemene kennis hoor.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonzo Bekijk bericht
    Bij deze krijgt u de award voor grootste bullshit dat ik ooit gelezen heb op het telenet games forum. Na 13 jaar lidmaatschap heb ik nog nooit dergelijke bullshit gelezen en ondertussen is er al een groot stuk bullshit gepost geweest op telenet games maar dit is toch wel de kers op de taart .
    Idd, net zoals alle andere studies in Nature even grote bullshit zijn. Of nee, wss een samenzwering van omgekochte wetenschappers.

Je doet er beter aan eens sites te checken als snopes.com en Screw Loose Change die al die complottheorieën vakkundig weerleggen. Stop met te geloven wat anderen je willen doen geloven, doe je ogen open en denk voor je zelf! Gedaan met een mak schaap te zijn dat complottheorieën gevoederd krijgt!
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Heb je een referentie naar dat artikel? Ik wil het wel eens lezen

En de waarheid kwetst zeker, Leonzo?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb hem hier ooit es gepost in een andere thread, maar vind em niet direct terug. Vanavond nog es zoeken. Denk dat het met dit artikel te maken had. Als je op 'conspiracy theorists psychology' zoekt vind je ook wel nuttige lectuur over de psychische oorzaken van complotdenken.
    _/Forum Supervisor

memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Al een geluk dat psychologie een exacte wetenschap is!
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

iTrader
    0

vergeet ook niet dat mensen die in complot theorieen geloven ook wel een soort elitaire flair hebben. het is in zekere zin sexy omdat jij dingen weet en geloofd waar de rest niet eens van wil weten. de rest is dom, jij weet de waarheid.

sexeh!

Believing is seeing

themummy123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Weeral een zoveelste complottheorie mbt een Nieuwe (Amerikaanse) Wereldorde .
    Tis geen geheimzinnig gedoe hoor.

In pursuit of its foreign-policy goals, the administration of President George W. Bush has attempted a dramatic reshaping of the vision of the Middle East in the American mind. References to the "new" or "greater" Middle East now include countries far outside traditional concepts of the region, including those in West Africa, Southeast Asia, and Central Asia. The administration argues that this region is defined not by cultural (Arab) or religious (Islam) characteristics but by a lack of democracy; hence a grand strategy is needed to execute reform. This article examines current U.S. efforts to achieve reform in the region, the components of the ideological construction of the New Middle East, the perceived role of Iraq, Turkey's potential role as a "model" for the region, and responses from the region to current U.S.-led reform efforts.
    JSTOR: The Greater Middle East and Reform in the Bush Administration's Ideological Imagination

De complottheorieën gaan niet over het feit of al dan niet zo'n project bestaat. Die gaan eerder over de inhoud van het project. En dat is ook niet zo abnormaal. Elk land heeft namelijk naast z'n officiële agenda haar geheim agenda.

spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Het wordt wel heel triestig als men gewoon alles waar men het niet mee eens is op de hoop met conspiracies gaat gooien, ook al is het duizend keer neergeschreven en bevestigd.
    De topklasse weet het.
    De onderklasse weet het niet.
    De middenklasse wil het niet weten.

Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Leest ge daar niet wat te veel in?
    Al wat dat abstract claimt is dat als Bush over het Midden-Oosten spreekt (allee, sprak), hij dat ruimer zag dan de Arabische landen.
    En dat hij nood zag aan verandering in hun gebrek aan democratie.

Allee, als ge spreekt van 'het groot Midden-Oosten project', dat klinkt alsof hij er 1 superland van wou maken.
    Het abstract indiceert overigens ook niet dat dit via militaire middelen wou doordrukken. (niet dat ge dat beweert, maar via diplomatieke wegen is er niet veel complot meer aan he)
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Uiteraard niet, de term 'Great Middle East' wordt al sinds de jaren 80 gebruikt, en is zelfs officieel in gebruik door de G8 dacht ik. Maar de bewering dat de VS moedwillig gaan destabiliseren is er wel over. De VS willen vooral stabiliteit in het Midden-Oosten, en als een land stabiel is onder een dictator zullen ze laten betijen (cfr Assad, Khadafi etc). Als ze echter zien dat er kiemen van een levensvatbare oppositie die voor meer democratie wil vechten aanwezig is zullen ze natuurlijk die wel steunen, omdat ze er van uitgaan dat democratie voor een meer duurzame stabiliteit zorgt. Maar ik denk niet dat de VS zelf het initiatief gaan nemen, of een speciale pro-actieve agenda hiervoor hebben. Ze zullen natuurlijk elke opportuniteit hiertoe aanwenden, maar dat kan moeilijk een verwijt zijn.
    _/Forum Supervisor

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten