Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 138
    Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patatten Bekijk bericht
    Maar ik ga er volledig mee akkoord hé, dat er een probleem is met sommige mensen die ons land binnen komen. De cijfers liegen er niet om (38% vreemdeling in de gevangenissen). Zelf beschouw ik me niet als links/rechts. Maar op zich denk ik wel bv. dat VB het probleem naar zijn hand stelt. Allochtonen en autochtonen worden alsmaar meer uit elkaar geduwd door zo'n partijen (zo zie ik het toch).
    Het VB is ondertussen (gelukkig) niet meer dan een partij in de marge geworden.
    Ik denk niet dat zij de oorzaak zijn, hoor. Eerder een resultaat van wat al jaren misloopt, met name het gefaald integratiebeleid.

Ik ga allesbehalve akkoord met de Sp.a en Groen als het om de partij draait. Ik vind dat er bij veel partijen (ook rechtse) individuen zijn die goede politiekers zijn. Helaas zijn het maar individuen en geen volledige partijen...

Maar ik vind dat de Paarse regering (waaronder de sossen) veel kapot heeft gemaakt... En eigenlijk vind ik geen enkele partij bekwaam genoeg om de problemen op te lossen.
    Tja, wat je best kan doen is wat ik vroeger deed. Ga naar politiek debatten, de meeste universiteiten hebben wel groepen die er geregeld organiseren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Gij? Moeilijk om voor te stellen.

Ja
    Tis thans waar. Heb jaren op politics.be de linkse rakker uitgehangen.

Approved 9-lifer noreeeee's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Het VB is ondertussen (gelukkig) niet meer dan een partij in de marge geworden.
    Ik denk niet dat zij de oorzaak zijn, hoor. Eerder een resultaat van wat al jaren misloopt, met name het gefaald integratiebeleid.

Tja, wat je best kan doen is wat ik vroeger deed. Ga naar politiek debatten, de meeste universiteiten hebben wel groepen die er geregeld organiseren.

Tis thans waar. Heb jaren op politics.be de linkse rakker uitgehangen.
    Extreem rechts doet het altijd en over heel de wereld goed heeft niets te maken met een falend integratiebeleid. Ook bijvoorbeeld de nazi-partij in Duitsland toen was er nog niet eens een migratieproblematiek en toch hebben ze met anti-gevoelens de macht kunnen grijpen.

Politieke debatten zijn vaak (zelfs op universiteiten) van zo'n bedroevend laag niveau dat je er eigenlijk niets uit leert. Spreekavonden over een serieus onderwerp leer je veel meer uit, aangezien er dan experts en mensen met kennis ter zaken aanwezig zijn. Dan primeert de inhoud boven de vorm en het populisme. Ten gronde worden dan bepaalde zaken besproken.
    Because I'm not afraid to dream,
    Because I refuse to remain silent.

Member thecoon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noreeeee Bekijk bericht
    Extreem rechts doet het altijd en over heel de wereld goed heeft niets te maken met een falend integratiebeleid. Ook bijvoorbeeld de nazi-partij in Duitsland toen was er nog niet eens een migratieproblematiek en toch hebben ze met anti-gevoelens de macht kunnen grijpen.

Politieke debatten zijn vaak (zelfs op universiteiten) van zo'n bedroevend laag niveau dat je er eigenlijk niets uit leert. Spreekavonden over een serieus onderwerp leer je veel meer uit, aangezien er dan experts en mensen met kennis ter zaken aanwezig zijn. Dan primeert de inhoud boven de vorm en het populisme. Ten gronde worden dan bepaalde zaken besproken.
    populisme komt weer naar boven, een paar dagen geleden op de radio gehoord dat mensen daar op afgeven, waarom proberen de andere partijen dat dan ook niet.
    De grote reden waarom de (meeste)mensen stemmen op rechtse partijen is juist wel voor de migratie en integratie beleid.
    The only thing I know, is that I know nothing-> Socrates

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thecoon Bekijk bericht
    populisme komt weer naar boven, een paar dagen geleden op de radio gehoord dat mensen daar op afgeven, waarom proberen de andere partijen dat dan ook niet.
    De grote reden waarom de (meeste)mensen stemmen op rechtse partijen is juist wel voor de migratie en integratie beleid.
    Omdat populisme het niveau naar beneden haalt, dat sommige partijen en mensen daar geen probleem mee hebben is maar zo. Andere partijen proberen een onderbouwd en eerlijk beleid te voeren.

Member thecoon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Omdat populisme het niveau naar beneden haalt, dat sommige partijen en mensen daar geen probleem mee hebben is maar zo. Andere partijen proberen een onderbouwd en eerlijk beleid te voeren.
    Die andere partijen hoor ik soms op de 7de dag en ik moet zeggen echt sterk komen ze niet over en misschien

en het niveau naar onder halen bedoel je de discussie of wat?
    The only thing I know, is that I know nothing-> Socrates

iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thecoon Bekijk bericht
    Die andere partijen hoor ik soms op de 7de dag en ik moet zeggen echt sterk komen ze niet over en misschien

en het niveau naar onder halen bedoel je de discussie of wat?
    Kijk bijvoorbeeld naar het Vlaams Belang. Al jaar en dag zijn ze een partij met een sterke neo-liberale agenda waarbij ze enorm veel kritiek spuien op de sociale welvaartsstaat die we zijn. Nu is het crisis en draaien ze 100% met de wind, nu dat de blanke werkman ook het slachtoffer wordt van de vrije markt gaan ze een solidaristisch discours volgen. Nu hebben ze kritiek op te veel vrije markt en willen ze onze sociale rechten beschermen en uitbouwen. Dat is populisme, met de wind meedraaien zonder onderbouwd discours. Dan spreek ik nog niet eens over alle zondebokken die ze aanduiden waarom dat het hier zo 'slecht' gaat. Op zo'n partij valt niet te bouwen en het is gewoon intellectueel een oneerlijke partij.

Member gazmask's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Of Belgen worden bij elkaar geslagen door een meute Marokkanen, of een Marokkaan wordt bijeengeslagen door een groep skinheads, same story
    i5-3450|Asrock H77|16GB CORSAIR XMS3 1600mhz| HIS Radeon 7770 IceQ X Turbo|Samsung 830 SSD 64GB|Hitachi 1TB|WD 160GB Scratch Disk w/ Premiere CS5|CM Storm Scout|Logitech G15|CM Storm Xornet|Win 7

Approved 9-lifer cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het Belgisch populisme is niet alleen te wijten aan het migratiebeleid maar ook aan de stemplicht. Aangezien het gros van de bevolking zich niet interesseert in politiek, proberen de partijen de aandacht van het volk te krijgen door een meer populair dan inhoudelijk programma op te stellen.

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Andere partijen proberen een onderbouwd en eerlijk beleid te voeren.
    Zo ben ik er nog geen enkele tegengekomen.
    Kysr\mmf

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik vind uw constante voorspellingen van een nieuwe uitroeiing van bevolkingsgroepen wel griezelig. Misschien moet je psychologische hulp gaan zoeken?
    Hij heeft nochtans ergens gelijk hoor, alleen niet op de manier zoals hij hoopt.
    Binnen x-aantal jaar bestaat het merendeel van de Europese populatie (+60%) uit mensen met een oorspronkelijke origine van buiten de EU. Heeft simpelweg te maken met de (te) lage fertiliteit van autochtonen en de hoge fertiliteit van nieuwkomers.

Er zijn eigenlijk twee grote elementen die vaak in de discussie vergeten worden:
    1) globaal gezien zijn de socio-economische en geografische kenmerken van personen van allochtonen afkomst slechter: lagere diploma's, meer werkloosheid, slechtere huisvesting, hogere criminaliteit, conjunctuurgevoelige jobs, (generatie)armoede... Wat sommige theorieën de lage klasse zouden noemen. Dit heeft eigenlijk niets te maken met hun huidskleur of afkomst en wordt hier vaak ten onrechte wel aan toegeschreven. Het is dus een multiproblematiek waar allochtonen vaak verzeild in zitten, maar hun allochtoon-zijn is hier niet (per se) de oorzaak van.
    2) Het gegeven discriminatie. Wetenschappelijk onderzoek bewijst dat er wel degelijk discriminatie is op basis van huidskleur of naam. (Het onderzoeksopzet is trouwens heel simpel). Discriminatie is dus een echt feit en moet hard aangepakt worden.

Om een compleet gesegregeerde samenleving te voorkomen, moet er dus kei-hard gewerkt worden op verschillende vlakken.

Iemand of een partij die denkt dat met grenzen te sluiten het probleem is opgelost heeft het heftig mis. Er moet op àlle terreinen gewerkt worden: goede immigratiepolitiek, een degelijk integratietraject, maar ook werken aan armoede, kwaliteitsvolle jobs, attitudewijzigingen (bij iedereen!),....
    En daar zijn serieus wat middelen voor nodig, dus als deze multi-problematiek echt prioritair is, vergeet dan maar even (be)lastingverlaging.
    .

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu heb ik door dat hij het over die 'paar jaar' had.

Nog een paar jaar, en die kerel draait wel bij bedoelde ik.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member DeMoN's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik herken mijn 20 jarige zelf gewoon in je. Was nogal zeer idealistisch, moskees bezoeken, VB-verkiezingsborden gaan slopen, het minste wat naar rechts rook stond gelijk aan nazis. De sossen en de groen gingen de wereld redden.
    haha idd, die tijden herinner ik mij ook nog. Ik ging uiteindelijk zelfs een stapje verder door van Turnhout naar midden in Borgerhout te gaan wonen. Iedereen verklaarde mij zot, maar ik ging het tegendeel bewijzen.
    Ik was immers zelf migrant, (van Engeland dan) en was perfect ingeburgerd, dus kon het er bij mij niet in dat anderen niet evenveel moeite zouden doen. Laat staan na meerdere generaties.

Als ik nu jaren later terugkijk besef ik dat ik gewoon naïef en zelfs wereldvreemd was. Mijn kijk - vooral op migratie - is vollédig veranderd.
    Wat wil je ook. In Turnhout was die éne Marokkaan in onze klas zelfs één van de weinige allochtonen op onze school. De groeit op tussen Belgen, dus is buiten een tintje niet te onderscheiden van anderen.

Maar laat die opgroeien in Antwerpen of Brussel en je krijgt 9/10 een heel ander typetje op't einde van de rit. Veel van die mannen groeien op in een gesloten kring die kicken op geweld, vandalisme en jeugdige criminaliteit.

Sorry hoor. Als keer op keer vooroordelen bevestigd worden (overlast, pesterijen zien op straat, vechtpartijen alsof het de normaalste zaak ter wereld is) moet je al veel moeite doen een reputatie schoon te maken.
    Ook hier in de nabije omgeving inbraken, gewapende overvallen en diefstallen. En keer op keer blijken de daders Noord-Afrikanen. En ik zit dan nog in de goeie kant van Borgerhout...

Hier int gebouw ook ene hardhandig buitengezet door de flikken. Dealde hier vlak voor het gebouw vanuit z'n auto waar hij gans den dag door in zat. Constant groepjes vieskijkende buitenlanders aan onze voordeur en onder mijn raam. Of lawaaierige feestjes tot 4-5am waar flikken niets aan deden. Werken moesten ze ook niet. Gezellig! Opgelucht dat die weg zijn, maar voor mij is de maat vol. Ik verhuis binnenkort naar buiten de Singel in de hoop dat het daar beter is.

Toch raar trouwens dat die geviseerde groepen iedereen die hen geen kansen meer geeft als racisten bestempelt, ook al zijn die mensen dan gewoon één specifieke groep beu.
    Ik heb bv. nog nooit in m'n leven iemand iets negatief horen zeggen over Japanners, Chinezen of Koreanen in Europa. Nochtans waren de Jappen niet te lang geleden zelfs de vijand. Die hebben gewoon een heel ander cultuur en mentaliteit waardoor ze zich perfect inburgeren.
    Wanneer is de laatste keer dat iemand overvallen en bijeengeslagen werd door een groepje Joden of Chinezen?

Diezelfde mensen die daarover kritisch zijn zullen even goed hun gal spuien over bv. Polen of Roemenen, net omdat daar ook veel problemen mee zijn. En zij zijn nochtans blank.
    Laatst gewijzigd door DeMoN; 18 juni 2012 om 11:02
    Freelance webdesign & illustration
    www.konraddobson.com
    (vernieuwde portfolio online!)

Member squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeMoN Bekijk bericht
    Als ik nu jaren later terugkijk besef ik dat ik gewoon naïef en zelfs wereldvreemd was. Mijn kijk - vooral op migratie - is vollédig veranderd.
    Wat wil je ook. In Turnhout was die éne Marokkaan in onze klas zelfs één van de weinige allochtonen op onze school. De groeit op tussen Belgen, dus is buiten een tintje niet te onderscheiden van anderen.

Maar laat die opgroeien in Antwerpen of Brussel en je krijgt 9/10 een heel ander typetje op't einde van de rit. Veel van die mannen groeien op in een gesloten kring die kicken op geweld, vandalisme en jeugdige criminaliteit.

Sorry hoor. Als keer op keer vooroordelen bevestigd worden (overlast, pesterijen zien op straat, vechtpartijen alsof het de normaalste zaak ter wereld is) moet je al veel moeite doen een reputatie schoon te maken.
    Ook hier in de nabije omgeving inbraken, gewapende overvallen en diefstallen. En keer op keer blijken de daders Noord-Afrikanen. En ik zit dan nog in de goeie kant van Borgerhout...

Toch raar trouwens dat die geviseerde groepen iedereen die hen geen kansen meer geeft als racisten bestempelt, ook al zijn die mensen dan gewoon één specifieke groep beu.
    Ik heb bv. nog nooit in m'n leven iemand iets negatief horen zeggen over Japanners, Chinezen of Koreanen in Europa. Nochtans waren de Jappen niet te lang geleden zelfs de vijand. Die hebben gewoon een heel ander cultuur en mentaliteit waardoor ze zich perfect inburgeren.
    Wanneer is de laatste keer dat iemand overvallen en bijeengeslagen werd door een groepje Joden of Chinezen?

Diezelfde mensen die daarover kritisch zullen even goed hun gal spuien over bv. Polen of Roemenen, net omdat daar ook veel problemen mee zijn. En zij zijn nochtans blank.
    voila, hiermee haal je een voor mij zeer belangrijk punt aan. Racisme bestaat voor mij niet als politiek gegeven. Dat lijkt misschien een stevige uitspraak, maar als je er goed over nadenkt gaat het verder dan dat.

Bij correcte politieke argumentatie zou men moeten vertrekken van logische argumenten voor of tegen bepaalde standpunten. Men kan hierin racisme betrekken, maar valt dan uiteindelijk door de mand aangezien racisme geen objectief argument is. Wat echter wel objectieve argumenten kunnen zijn, zijn criminaliteitscijfers, scholingsgraad, gemiddeld inkomen, gemiddeld aantal kinderen, taal, ... noem maar op. Maar racisme is geen objectief argument en dus IMHO ongepast in politieke discussies.

Dat is de grote fout van de centrumpartijen (vooral SPa dan) geweest. Ze hebben lang geprobeerd om een aantal objectieve argumenten als racisme te bestempelen om ze zo te kunnen negeren. Dat zaakje heeft zich in de jaren negentig resoluut in hun gezicht opgeblazen. Het feit dat ze verbaasd waren over het succes van vlaams belang wijst er volgens mij dan ook alleen maar op dat de traditionele partijen lang politiek bedreven zonder strategisch inzicht.

Iemand haalde hier populisme aan. Ook dat is volgens mij zo'n non-argument om je standpunt mee te verdedigen. So what als je zegt wat het volk wil? De silent majority is toch niet per definitie dom? So what als je net niet zegt wat het volk wil? Het al dan niet gelijk hebben hangt echt niet van non-argumenten als populisme af hoor.

soit, TLDR: racisme zou geen politiek argument mogen zijn, maar is het helaas wel

Member Cuth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik maak graag politiek incorrecte mopjes over mensen van andere origine, mindervaliden, mensen met een andere geaardheid, mensen met een andere godsdienst,... Maar ik ben nog wel in staat om te beseffen dat die mopjes gebaseerd zijn op veralgemeningen en mijn politiek gedachtegoed dus niet mogen beïnvloeden.

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kan me wel vinden met dem0n. Ik ben geen racist maar heb wel een probleem met veel vreemdelingen, niet omdat ze vreemdelingen zijn maar omdat er gewoon een groot deel zijn die geen meerwaarde aan de maatschappij bieden. Dat is mijn enige maatstaf, respect moet je verdienen, huidskleur of origine heeft daar absoluut niets mee te maken.
    Ik besef ook wel dat het een minderheid van rotte appels zijn maar zelfs daar wordt niets aan gedaan en daar ligt het probleem. Die rotte appels beïnvloeden zowat half de allochtone jeugd in buurten als Borgerhout of Molenbeek maar daar mag niets tegen gedaan worden want dan zijn wij racisten.
    Laatst gewijzigd door BeeLz; 18 juni 2012 om 00:58
    Recedite, Plebes

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten