Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Brusselse hoertjes krijgen boetes

In de Standaard van vandaag staat een interessant artikel:

Brusselse hoertjes krijgen boetes - De Standaard

BRUSSEL - Om prostituees uit de Alhambrawijk rond de Koninklijke Vlaamse Schouwburg weg te jagen, wil de Brusselse burgemeester Freddy Thielemans hen overlastboetes opleggen.

Wie tippelt in de buurt van 'openbare instellingen' in de Alhambrawijk, overtreedt straks het aangepaste Brusselse gemeentereglement en kan een overlastboete verwachten, de zogeheten 'Gemeentelijke Administratieve Sanctie' (GAS). Die begint vanaf 75 euro, maar bij herhaalde inbreuken kan het bedrag oplopen tot 250 euro.
    Denken jullie dat dit veel zal uithalen? GAS-boetes worden zo goed als nooit betaald door buitenlanders gezien ze niet onmiddelijk inbaar zijn. En probeer deze maar eens geÔnd et krijgen vanuit pakweg RoemeniŽ.

Ik start deze discussie op omdat mijn thesis wat in deze lijn ligt en misschien kom ik vanuit deze hoek nog een creatief idee tegen. Hoe zouden jullie de "overlast" door prostitutie inperken? Door legalisering zoals in bv. Antwerpen door een heus Schipperskwartier te hebben of toch repressief zoals in Brussel?

Member JackM's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mijn ervaring zegt dat ik me toch veel veiliger voel in Antwerpen als ek met een paar maten inc meiskes door het schipperskwartier loop richting cda dan als we in Gent soms van de charlatan naar de overpoort lopen of bij 2 vrienden die in die buurt zitten op bezoek ga.
    Daar in Antwerpen is het ruim, klaar en loopt het er vol politie (in burger) terwijl het in Gent precies op een buitenwijk trekt die al jaren verkommerd is. In beide hoort ge even weinig nederlands ... In Brussel zou ek het al heel niet riskeren van daar te passeren. Vanuit den trein ziet het er daar al maar verdacht uit :/

Naar mijn mening kan het enkel maar verbeteren door het samen te steken op 1 locatie en die locatie ten minste iet of wat op te waarderen.

Ik dacht trouwens ooit es gelezen te hebben hier dat tippelen verboden was in belgie?

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JackM Bekijk bericht
    Ik dacht trouwens ooit es gelezen te hebben hier dat tippelen verboden was in belgie?
    Enkel prostitutie op zich is niet verboden. Alles wat daarrond hangt wel. (exploitatie, reclame, tippelen,..)

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn ervaring zegt dat ik me toch veel veiliger voel in Antwerpen als ek met een paar maten inc meiskes door het schipperskwartier loop richting cda dan als we in Gent soms van de charlatan naar de overpoort lopen of bij 2 vrienden die in die buurt zitten op bezoek ga.
    Daar in Antwerpen is het ruim, klaar en loopt het er vol politie (in burger) terwijl het in Gent precies op een buitenwijk trekt die al jaren verkommerd is. In beide hoort ge even weinig nederlands ... In Brussel zou ek het al heel niet riskeren van daar te passeren. Vanuit den trein ziet het er daar al maar verdacht uit :/

Naar mijn mening kan het enkel maar verbeteren door het samen te steken op 1 locatie en die locatie ten minste iet of wat op te waarderen.

Schipperskwartier is dan ook gereguleerd, maar dit is niet de enige buurt in Antwerpen waar er veel prostitutie is. Rond het St Jansplein, Conincxplein etc loopt het vol met crackhoeren en daar is het een pak minder veilig dan in de hoerenbuurt.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik vraag mij af hoe ze dat gaan bewijzen. het zoals in amerika uitlokken?

iTrader
    8 (100%)
    In da geval zou het beter zijn strenger op te treden tegen die rondzwervers en het 'aanmoedigen' van dingen zoals int schipperskwartier.
    Als we van aan die grote baan komen, voel ek me duust keer veiliger in de raamstraten dan langs da plein te moeten gaan, terwijl het toch net iets korter is.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In Brussel zou ek het al heel niet riskeren van daar te passeren. Vanuit den trein ziet het er daar al maar verdacht uit :/
    Ik heb daar twee jaar gewerkt en moest dus ook dagelijks door de Aarschotstraat en de Weidestraat. Eigenlijk heb ik me daar nooit onveilig gevoeld, het is er enkel enorm smerig. Over de sfeer 's avonds en 's nachts kan ik me moeilijk uitspreken, maar het is wel al Bulgaars wat de klok slaat daar.

Dit is trouwens een gekende hoerenbuurt, dus daar knijpt men wel een oogje toe.

Member Skyscraper's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Welke precieze buurten/straten van Gent vindt ge dan zo onveilig op die route?

Approved 9-lifer Trebby's schermafbeelding
    iTrader
    47 (98%)
    Het probleem zal gewoon verschuiven naar een andere buurt. Simpel. En het is trouwens niet alsof het enkel daar is. Paar straten verder vlak voor mijn werk is het na 8u in de avond ook niet meer enkel gewoon volk dat ge daar ziet.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    ik vraag mij af hoe ze dat gaan bewijzen. het zoals in amerika uitlokken?
    Uitlokken mag hier in BelgiŽ niet.

Maar uiteindelijk is dat toch niet nodig? Uiteindelijk is het iets subjectiefs, voor overlast zorgen, dus met andere woorden: die boetes kunnen ze geven aan wie en wanneer ze willen.

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Ik heb daar twee jaar gewerkt en moest dus ook dagelijks door de Aarschotstraat en de Weidestraat. Eigenlijk heb ik me daar nooit onveilig gevoeld, het is er enkel enorm smerig. Over de sfeer 's avonds en 's nachts kan ik me moeilijk uitspreken, maar het is wel al Bulgaars wat de klok slaat daar.

'S nachts moet ge daar niet alleen lopen in de Rue d'Aerschot. Een groot verschil dat met den dag. Ben toch benieuwd hoe ze dat gaan oplossen trouwens.

Member orac's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    ... In Brussel zou ek het al heel niet riskeren van daar te passeren. Vanuit den trein ziet het er daar al maar verdacht uit :/
    Het gaat hier niet over de achterkant van het Noordstation die effectief gecontroleerd wordt door Oost-Europeanen en gedoogd wordt, maar over de wijk rond de KVS in de driehoek v/d metrostations Rogier-IJzer-St Katelijne. (Er rijden daar geen bovengrondse treinen)
    Ik neem aan dat wie 's avonds in de Aarschotstraat rondkuiert meestal op zoek is naar dat soort vertier, terwijl het geviseerde gebied dichter bij het stadscentrum ligt en een gewone mix is van restaurants,winkels,bureau's,bewoning,cultuur en waar de meeste passanten minder gediend zijn van een "aanklamping/commercieel aanbod" van de tippelaarsters.
    Laatst gewijzigd door orac; 12 mei 2012 om 11:47

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Inderdaad, in die driehoek verblijven ook enorm veel toeristen en studenten. Vooral vrouwelijke studentes (uit persoonlijke verhalen) worden in die buurt soms lastig gevallen door mannen die op zoek zijn naar 'meer'. Heel die buurt opkuisen, want het is een vrij centrum en mooi gelegen gebied

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Aan de UCG cinema in Brussel is het ook overdreven. Toen ik nadien naar huis reed, kwam ik 200 hoertjes tegen in een totaal van 2 straten

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is net die driehoek...

Member TimeFtw's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Ik vraag mij af langs welke omweg gij van de charlatan naar de overpoort gaat?

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimeFtw Bekijk bericht
    Ik vraag mij af langs welke omweg gij van de charlatan naar de overpoort gaat?
    Langs de keizer karellaan tot ad belgradostraat. Gewoon omdat daar nog ne maat zit 2 huizen ervoor en die meestal nog wel es durft meegaan op een onnozel uur Da's niet zo'n omtoer ze. Langs de reep afslaan is mss korter, maar zoveel scheelt da nie.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht

Mijn vriendin moest daar enkele jaren geleden dagelijks door omdat ze iets verderop studeerde.
    Werd s morgens bijna dagelijks lastig gevallen door "jongeren" in die buurt. Beledigingen waren dagelijkse kost, ook al omsingeld geweest door groepjes...
    Heb een serieuse degout van brussel gekregen door dit soort situaties, heb er zelf een tijdje gewoond en ook voldoende meegemaakt.

Member Aimooo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Mijn vriendin moest daar enkele jaren geleden dagelijks door omdat ze iets verderop studeerde.
    Werd s morgens bijna dagelijks lastig gevallen door "jongeren" in die buurt. Beledigingen waren dagelijkse kost, ook al omsingeld geweest door groepjes...
    Heb een serieuse degout van brussel gekregen door dit soort situaties, heb er zelf een tijdje gewoond en ook voldoende meegemaakt.
    dagelijks lastiggevallen? ik nog nooit, zelfs nog nooit iemand zien lastiggevallen worden. en ja, ik passeer daar dagelijks.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aimooo Bekijk bericht
    dagelijks lastiggevallen? ik nog nooit, zelfs nog nooit iemand zien lastiggevallen worden. en ja, ik passeer daar dagelijks.
    Bijna dagelijks. Jij bent ook een meisje van begin 20?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten