In de Standaard van vandaag staat een interessant artikel:
Denken jullie dat dit veel zal uithalen? GAS-boetes worden zo goed als nooit betaald door buitenlanders gezien ze niet onmiddelijk inbaar zijn. En probeer deze maar eens geïnd et krijgen vanuit pakweg Roemenië.Brusselse hoertjes krijgen boetes - De Standaard
BRUSSEL - Om prostituees uit de Alhambrawijk rond de Koninklijke Vlaamse Schouwburg weg te jagen, wil de Brusselse burgemeester Freddy Thielemans hen overlastboetes opleggen.
Wie tippelt in de buurt van 'openbare instellingen' in de Alhambrawijk, overtreedt straks het aangepaste Brusselse gemeentereglement en kan een overlastboete verwachten, de zogeheten 'Gemeentelijke Administratieve Sanctie' (GAS). Die begint vanaf 75 euro, maar bij herhaalde inbreuken kan het bedrag oplopen tot 250 euro.
Ik start deze discussie op omdat mijn thesis wat in deze lijn ligt en misschien kom ik vanuit deze hoek nog een creatief idee tegen. Hoe zouden jullie de "overlast" door prostitutie inperken? Door legalisering zoals in bv. Antwerpen door een heus Schipperskwartier te hebben of toch repressief zoals in Brussel?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
zegt dat ik me toch veel veiliger voel in Antwerpen als ek met een paar maten inc meiskes door het schipperskwartier loop richting cda dan als we in Gent soms van de charlatan naar de overpoort lopen of bij 2 vrienden die in die buurt zitten op bezoek ga.