Pagina 2 van 251 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 5012
    Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ng Bekijk bericht
    Burgemeester New York wil roken in huis verbieden | zita

Right, verbied dan gewoon sigaretten in het algemeen.
    Ah nee, dat zou te logisch zijn. Ge moogt ze nog kopen, ge moogt gewoon nergens nog roken.
    Is wel een stap te ver. Wat me logischer lijkt is de huurders de mogelijkheid te geven om roken al dan niet toe te staan.

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Goed idee!
    In appartementcomplexen rook je als medebewoner al snel mee. Het hangt wat af van de leeftijd van het gebouw maar in veel oudere gebouwen is dit een probleem. Ik weet niet of dat je voor alle appartementsgebouwen het roken moet verbieden, ik zou het per gebouw bekijken.
    Ik hoop dat ook hier over enkele jaren het roken in parken, op stranden enzovoorts wordt verboden. We waren wat later met de invoering van een rookverbod voor het werk, openbare gebouwen, het openbaar vervoer en de horeca, hopelijk lopen we ook met deze uitbreiding van het rookverbod achter.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ultieme doel: roken verbieden toucours...

Wie zou er nu eigenlijk roken missen, moest het niet bestaan...?

En begin niet over de accijnzen hé...
    Stel dat roken niet meer zou bestaan, dan zou de staat inderdaad die inkomsten van die accijnzen niet meer hebben, maar dan zou je een deel terugwinnen door minder ziektekosten, hogere productiviteit,... en de rest dat overblijft kan je als het moet gewoon uit andere belastingsposten halen. Nee, ik stel geen verhoging van belasting voor, maar een verschuiving en verdeling van de inkomsten van de huidige accijnzenstructuur naar een
    1. Verbod op tabakswaren
    2. Vervanging van de inkomsten uit accijnzen door:
    - Minder ziektekosten (relatief grote parameter)
    - Hogere productiviteit (relatief kleine parameter)
    - En het nog resterende saldo door herverdeling over de huidige belastingen

Rokers zouden blij moeten zijn met bovenstaand voorstel want:
    1. Je moet stoppen met roken. Eindelijk van die ellendige verslaving af!
    2. Minder ziektes, zowel voor jezelf als in je familie en vriendenkring. Wie kan daar tegen zijn?
    3. De taxen die je nu betaalt via de accijnzen zullen in mijn voorstel herverdeeld worden over ALLE belastingsplichtigen ipv enkel de rokers. Dus jullie zullen 2x voordeel doen: je krijgt nieuw budget vrij omdat je die stomme sigaretten niet meer moet/mag/kan kopen en je moet minder belastingen betalen erbij!
    Ik en alle andere niet rokende belastingbetalers zullen met plezier wat extra belastingen op ons nemen om jullie te steunen en ook voor ons een rookvrije wereld te creëeren!

/utopiemodus out...
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    oh hiapoe heeft olie op het vuur gegooid... je weet toch dat mensen die roken per definitie meer sociaal zijn, meer uitgaan en meer plezier maken dan al die zure niet-rokers?

Waarom dat gelinkt is aan roken weet ik ook niet, maar iemand zal dat hier snel genoeg komen uitleggen

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    oh hiapoe heeft olie op het vuur gegooid... je weet toch dat mensen die roken per definitie meer sociaal zijn, meer uitgaan en meer plezier maken dan al die zure niet-rokers?

Waarom dat gelinkt is aan roken weet ik ook niet, maar iemand zal dat hier snel genoeg komen uitleggen
    Pardon?

Approved 9-lifer svp46's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Wall of text
    Een totaal rookverbod zou op vele vlakken goed (zoals je al aanhaalde) maar ikheb geen juiste cijfers maar de accijnzen brengen veel geld binnen voor de staat, dus zal het nog lang duren voor er een totaal-verbod komt.

iTrader
    0

LOL
    Baseer jij dat op je eigen kennissen- en vriendenkringen? Roken is natuurlijk per definitie een asociale handeling, zelfs de meest verslaafde nicotinejunkie moet in staat zijn om dat te begrijpen.
    Het zou kunnen dat de doorsneeroker wat bourgondischer is ingesteld of iets dergelijks (niet socialer) maar ik denk dat de doorsneeroker zich eerder gemakkelijker laat beïnvloeden door zijn medemens. Hoe anders kan je in deze tijd en 10, 20 en 30 jaar geleden nog starten met roken? Ik zou het interessant vinden als een of andere psycholoog of socioloog eens de correlatie tussen roken en beïnvloedbaarheid door reclame zou 'onderzoeken' en dit zou afzetten tegen de beïnvloedbaar door reclame voor de niet-rokers.

Ultieme doel: roken verbieden toucours...p
    Liever vandaag nog dan morgen.
    If you think education is expensive, try ignorance.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svp46 Bekijk bericht
    Een totaal rookverbod zou op vele vlakken goed (zoals je al aanhaalde) maar ikheb geen juiste cijfers maar de accijnzen brengen veel geld binnen voor de staat, dus zal het nog lang duren voor er een totaal-verbod komt.
    Als jij 15 seconden had genomen om die tekstmuur (we zijn Nederlandstalig ) te lezen dan zou jij hebben vastgesteld dat hij het al over die accijnzen had en dat hij terecht in vraag stelde of dat die accijnzen wel meer geld in het laadje brengen dan de kosten die de rokers veroorzaken.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    1. Verbod op tabakswaren
    2. Vervanging van de inkomsten uit accijnzen door:
    - Minder ziektekosten (relatief grote parameter)
    - Hogere productiviteit (relatief kleine parameter)

- En het nog resterende saldo door herverdeling over de huidige belastingen
    Bron? Of laat ik het algemener stellen, is de totale maatschappelijke economische kost lager of hoger bij een roker versus een niet-roker?
    Laatst gewijzigd door Kandul; 20 april 2012 om 15:35

iTrader
    0
    Een bron zou interessant zijn maar je mag natuurlijk evenmin zonder bron beweren dat die accijnzen financieel zwaarder wegen dan de kosten die ze veroorzaken.
    Dat de productiviteit van rokers lager is en dat rokers meer ziektekosten veroorzaken is overigens wel feitelijk aangetoond, die twee zaken hangen natuurlijk samen met elkaar.

De laatste regel in dit miniartikeltje is ook wel interessant: "De eerste mens die 1.000 jaar wordt, leeft nu al" - Gezondheid - De Morgen
    Financieel gezien is het echter wel weer gunstig als een roker eerder overlijdt, de vraag is hoe het zit met de medische kosten voorafgaand aan het overlijden.

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn sarcasme was niet duidelijk voor iedereen blijkbaar <.< Ik alludeerde op enkele argumenten die rokers elke keer aanhalen in die discussie

ng
    ng is offline
    Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht

De laatste regel in dit miniartikeltje is ook wel interessant: "De eerste mens die 1.000 jaar wordt, leeft nu al" - Gezondheid - De Morgen
    Over dat artikel. Ik vraag mij toch af of het wel zo interessant is om heel oud te worden.
    Zolang ge gezond blijft, geen probleem. Maar als dat er niet meer is, dan wil ik toch geen 100 jaar worden.

iTrader
    0
    Mijn sarcasme was niet duidelijk voor iedereen blijkbaar <.< Ik alludeerde op enkele argumenten die rokers elke keer aanhalen in die discussie
    Jouw sarcasme was in de verste verte niet duidelijk nee. Het overkomt mij nagenoeg nooit dat ik sarcasme niet in de gaten heb wanneer anderen het wel in de gaten hebben.

Over dat artikel. Ik vraag mij toch af of het wel zo interessant is om heel oud te worden.
    Zolang ge gezond blijft, geen probleem. Maar als dat er niet meer is, dan wil ik toch geen 100 jaar worden.
    Ik ook niet. Het lijkt mij echter dat als je het aftakelen tegengaat dat je dan ook veel gezonder bent op jongere leeftijd, alleen mogen ze mij dan in het normale tempo laten aftakelen in de laatste levensfase.

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen uitgebreid - De Standaard

en Turtelboom en Crevits op naaktkalender

Ge zou toch verwachten dat die andere dingen te doen hebben .

Ja het is een nobel doel en nee ik vind het niet gepast dat die twee bloot op zo'n kalender verschijnen. Vooral turtelboom. Als ge ziet welke notabelen haar functie sinds 1831 hebben bekleed vind ik het minachtend van haar om nu op een kalender te gaan staan met blote tetten. Geen respect voor de functie, maarja ze wou nooit minister van justitie worden (ik verwijs naar haar tv interview toen ze jong was) en is econoom van opleiding.

En "the first lady of europe". http://blog.lannoo.be/ check de lijst, daar staat letterlijk "the first lady of europe" ipv haar naam lol. Enkele weken geleden zei beke ook in een TV interview dat hij "zo trots was dat de first lady of europe nu ook voor de CD&V gaat opkomen". Wie wil/gaat daar nu voor stemmen? Is ze bekwaam? Heeft ze nog andere credentials dan de vrouw van van rompuy te zijn?
    Laatst gewijzigd door Hawk; 20 april 2012 om 16:25

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had het sarcasme wel door

Anyway:
    Bronnen: geen!

maar laat ons duidelijk zijn: Is roken gezond? Nee! Daar moet ik toch geen bronnen voor gaan opgeven, wel?

Nu betekent dit per definitie dat er extra gezondheidszorgkosten zijn door roken, nee... ik veronderstel inderdaad wel dat dit het geval is, maar ik heb daar geen onderzoek naar gedaan. Het is dus eerder een logische redenering dan een vaststaand feit of een door onderzoek gestaafde mening (wat trouwens nog niks wil zeggen, want voor elke stelling kan ik onderzoeken pró vinden en onderzoeken anti, soit...)

Als je wil kan je waarschijnlijk zelfs onderzoeken vinden en bronnen waarin 'bewezen' wordt dat mensen die veel roken langer leven en nooit longkanker krijgen als gevolg van hun roken.

Anyway, stel dat bij het afschaffen en totaal verbieden van roken en rookwaren er niks impact zou zijn op de gezondheidskosten en/of productiviteit, dan NOG zou je het volledige bedrag dat binnenkomt bij de staat via de accijnzen kunnen vervangen door extra belastingen.
    Ik weet dat alleen al het zinsdeel "extra belastingen" bij de meesten onmiddellijk als een rode lap op een stier werkt. Maar mijn principe blijft duidelijk:
    - Geen accijnzen meer via rookproducten
    - Ergo: die verloren inkomsten via belastingsverhoging innen en zodoende spreiden over alle belastingplichtigen ipv enkel de rokers
    - Ergo: win-win-win-win voor de rokers. (1. van de verslaving af (gedwongen), 2. Minder mensen in uw familie / vrienden / jezelf die met een vreselijke slepende pijnlijke ziekte te maken krijgen, 3. extra budget waar ge andere toffe dingen mee kunt doen en 4. minder belastingen voor de roker want de accijnzen worden verdeeld over alle belastingplichtigen ipv enkel de rokers).

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Ja het is een nobel doel en nee ik vind het niet gepast dat die twee bloot op zo'n kalender verschijnen. Vooral turtelboom. Als ge ziet welke notabelen haar functie sinds 1831 hebben bekleed vind ik het minachtend van haar om nu op een kalender te gaan staan met blote tetten. Geen respect voor de functie, maarja ze wou nooit minister van justitie worden (ik verwijs naar haar tv interview toen ze jong was) en is econoom van opleiding.
    welk respect voor de functie mis je als je voor een aktie als KOTK in een 'naakt'kalender staat?

Member Tuninboy's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Welcome to "Perfect Earth".

Verbied dan ook maar alcohol.

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Verbieden van tabak gaat toch niet werken. Je gaat de staat enkel 2,5 miljard euro accijnzen per jaar doen kwijtraken, vervolgens veel geld spenderen in de vervolging van tabak. Zo de georganiseerde criminaliteit een steuntje in de rug geven. En tenslotte merken dat er nog evenveel mensen roken en de terugverdieneffecten nihil zijn.

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuninboy Bekijk bericht
    Welcome to "Perfect Earth".

Verbied dan ook maar alcohol.
    Dat hebben ze in de jaren '30 geprobeerd. Zie maar hoe het is afgelopen.

Roken verbieden gaat te ver. Ik ben zelf geen roker, maar ik vind dat men als mens vrij moet kunnen beslissen wat men met z'n eigen lichaam doet en wat niet

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten