Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij op 14 oktober voor de gemeenteraad?

Aantal stemmers
403. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • PvdA

11 2,73%
  • Rood!

2 0,50%
  • Groen

28 6,95%
  • sp.a

40 9,93%
  • CD&V

36 8,93%
  • Open VLD

32 7,94%
  • N-VA

177 43,92%
  • LDD

1 0,25%
  • Vlaams Belang

14 3,47%
  • Andere/lokale partij

19 4,71%
  • Kartel/stadslijst

5 1,24%
  • Franstalige partij

2 0,50%
  • Ik stem blanco

17 4,22%
  • Ik ga niet stemmen

19 4,71%
Pagina 15 van 173 EersteEerste ... 51112131415161718192565115 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 300 van 3460
    Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Klassiek voorbeeld van waarom ik geen fan ben van stemmen op personen. Iemands uitstraling of 'charisma' zegt niks over hun intelligentie of de waarde van hun visie voor een gemeente of beleidsdomein. Maar toch stemmen mensen grotendeels omdat die of die 'wel sympathiek is'.
    Ahja? Ik vraag me af hoe succesvol NVA zonder BDW zou zijn. Veel nva stemmers stemmen op NVA voor BDW (= charisma, vooral toen hij nog lijvig was) en omdat ze de andere partijen beu zijn. Minder imo voor de politieke agenda van NVA zelf, tenzij ge echt (foutief) denkt dat Vlamingen "wakker" liggen in hun dagdagelijks leven van zaken zoals BHV, het koningshuis en de Walen.

En van die vrouw: Imo geen charisma en onbekend. Waarom zou men er op stemmen? Omdat ze een diploma TEW heeft? Omdat ze gemeenteraadslid is? Omdat ze een vijftiger is (?!?). Moet ze automatisch burgemeester worden omdat ze de kandidaat van NVA is? Mensen stemmen nu eenmaal voor politici die ze kennen van op TV, in de krant of die ze irl hebben gezien.
    Laatst gewijzigd door Hawk; 10 mei 2012 om 22:22

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Ahja? Ik vraag me af hoe succesvol NVA zonder BDW zou zijn. De meerderheid van nva stemmers stemt op NVA voor BDW (= charisma, vooral toen hij nog lijvig was) en omdat ze de andere partijen beu zijn. Minder imo voor de politieke agenda van NVA zelf, tenzij ge echt (foutief) denkt dat Vlamingen "wakker" liggen in hun dagdagelijks leven van zaken zoals BHV, het koningshuis en de Walen.
    Dank u, mooi voorbeeld van wat ik bedoel.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Dank u, mooi voorbeeld van wat ik bedoel.
    En dus wat zegt dit ons over de meerderheid van het volk volgens u?

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    En dus wat zegt dit ons over de meerderheid van het volk volgens u?
    Dat we allemaal gemakkelijk te manipuleren zijn. Maar dat kan je de mensen niet verwijten, het is het systeem dat fout is.

Ik wil er trouwens best inkomen dat je basically 'marketingmensen' nodig hebt om je programma aan de man te brengen maar daarom moeten die daarna niet efectief macht krijgen. Maar bon ik zou het hele systeem omgooien en ik weet ook wel dat dat niet mogelijk is. Wat niet wegneemt dat ik er me aan erger.

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    En sinds wanneer willen kiezers al jaren verandering zien op het vlak van de gemeenteraad?
    Wat bewijst dat dit niet zo is? Het feit dat sinds jaar en dag de kiezers geen andere keuzen hebben gehad dan de klassieke partijen kan onmogelijk aantonen of kiezers al dan niet verandering willen?(buiten af en toe eens een afzonderlijke lijst)? Het argument van zelf een lijst naar voor te brengen telt niet want hoe je het nu draait of keert is de drempel voor velen nog steeds veel te groot om zelf een lijst op te starten.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Dat we allemaal gemakkelijk te manipuleren zijn. Maar dat kan je de mensen niet verwijten, het is het systeem dat fout is.

Ik wil er trouwens best inkomen dat je basically 'marketingmensen' nodig hebt om je programma aan de man te brengen maar daarom moeten die daarna niet efectief macht krijgen. Maar bon ik zou het hele systeem omgooien en ik weet ook wel dat dat niet mogelijk is. Wat niet wegneemt dat ik er me aan erger.
    Idd. We hebben een filosoof-koning nodig (jk hé).
    Als ik tijd heb schrijf ik er volgende week een blogpost over.

Anyway = FOTOSPECIAL. Opmerkelijke kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen. - Het Nieuwsblad

In China hebben ze daar een naam voor. De "princelings"

Member =[PraetoriaN]='s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Interessante brochure voor het programma van de NVA nog niet deftig kent
    Of dit: Het Rijpen van de Geesten | Kif Kif

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syNk Bekijk bericht
    Wat bewijst dat dit niet zo is?
    een bewijs zou kunnen zijn dat nu plots in alle gemeenten de N-VA sterk op zou komen, terwijl je statistisch onmogelijk kan zeggen dat nu plots "reeds jarenlang" men in alle gemeenten een verandering in de gemeenteraad zou willen hebben...

iTrader
    14 (100%)
    terwijl je statistisch onmogelijk kan zeggen dat nu plots "reeds jarenlang" men in alle gemeenten een verandering in de gemeenteraad zou willen hebben...
    Mijn punt is net dat je eveneens niet kan aantonen dat het niet zo is. Desondanks is het wel onwaarschijnlijk dat plots men in alle gemeenten verandering zou willen, dat weet ik ook wel, maar de bewering dat het niet zo is mag je niet maken omdat je het gewoon niet kan weten. Na 14 oktober zal je wel enige conclusies kunnen trekken.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    die conclusie maak ik en kan ik idd niet bewijzen, maar statistisch is het mij waarschijnlijk genoeg om die te maken . Als effectief honderden gemeenten plots veranderen qua stemgedrag, dan heeft dit niks te maken met gemeentepolitiek, maar met nationale politiek en dus niet met een gewenste verandering in de gemeenteraad op zich.

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Als het NVA op nationaal niveau wint, wint het niet omwille vd nationale politiek, maar vooral omdat BDW in de Slimste mens is geweest.

Als NVA op gemeentelijk niveau zou winnen, is dat niet omwille vd gemeentelijke politiek, maar omwille van protest tegen de nationale politiek.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat NVA stemmers nooit weten waarom en waarop ze stemmen. Ze willen enkel protesteren en stemmen steeds om de verkeerde redenen. Wat een sukkelaars toch...

Met de onderliggende idee dat dat ze irrelevant maakt en je ze mag negeren, natuurlijk.

Member den crack's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
    Als het NVA op nationaal niveau wint, wint het niet omwille vd nationale politiek, maar vooral omdat BDW in de Slimste mens is geweest.

Als NVA op gemeentelijk niveau zou winnen, is dat niet omwille vd gemeentelijke politiek, maar omwille van protest tegen de nationale politiek.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat NVA stemmers nooit weten waarom en waarop ze stemmen. Ze willen enkel protesteren en stemmen steeds om de verkeerde redenen. Wat een sukkelaars toch...

Met de onderliggende idee dat dat ze irrelevant maakt en je ze mag negeren, natuurlijk.
    Mooie analise van een NVA stemmer

Je kan ze ook nog racisten en walenhaters noemen, dan is de cirkel compleet

En waarom zo negatief tegenover een proteststem? is dit verboden of wat, mogen mensen al niet meer een proteststem geven wanneer ze zich totaal niet meer kunnen vinden in de traditionele partijen op nationaal en gemeente niveau?
    En als ze dan zien dat het NVA programma alles wil aanspreken dat fout is bij de traditionele partijen, waarom zou die stem dan niet naar de NVA mogen gaan...

De enige sukkelaar hier ben jij volgens mij, omdat je geen respect kan opbrengen voor mensen die op iets anders stemmen dan jij.

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door den crack Bekijk bericht
    Mooie analise van een NVA stemmer

Je kan ze ook nog racisten en walenhaters noemen, dan is de cirkel compleet

En waarom zo negatief tegenover een proteststem? is dit verboden of wat, mogen mensen al niet meer een proteststem geven wanneer ze zich totaal niet meer kunnen vinden in de traditionele partijen op nationaal en gemeente niveau?
    En als ze dan zien dat het NVA programma alles wil aanspreken dat fout is bij de traditionele partijen, waarom zou die stem dan niet naar de NVA mogen gaan...

De enige sukkelaar hier ben jij volgens mij, omdat je geen respect kan opbrengen voor mensen die op iets anders stemmen dan jij.
    Hoewel het niet verwonderlijk is, gezien je spelfout, heb je duidelijk niet door dat spray-bunny ironisch reageerde op een vorige poster. Spray-bunny is zelf NVA stemmer dus je zit in hetzelfde kamp.

Member den crack's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoewel het niet verwonderlijk is, gezien je spelfout, heb je duidelijk niet door dat spray-bunny ironisch reageerde op een vorige poster. Spray-bunny is zelf NVA stemmer dus je zit in hetzelfde kamp.
    Alle excuses dan, ironie in tekstformaat is niet altijd zo eenvoudig om te zien.

Ik reageer ook veel te bot omdat ik de laatste tijd er mij aan erger hoe zwaar NVA stemmers gedemoniseerd worden.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Met zo'n mensen in het NVA-kamp moet de rest geen oppositie meer voeren .

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht

als iemand geen bewuste keuze maakt, vind ik hun stem idd niet echt de moeite waard, toch niet op gemeentelijk vlak. Kiessysteem is niet gemaakt om tegenstemmen te hebbeN. De beste partij die dat wél wou introduceren en waarvoor je dus gerust kon stemmen als tegenstem is het teloorgegane "Nee!".

Maar ik ben zeker niet een van de personen die ooit zou gezegd hebben dat de NVA op nationaal vlak enkel stemmen haalde van mensen die voor de NVA stemmen omwille van de slimste mens. Er zijn nog partijen die mensen nemen die populair zijn in tv-programma's, niet omwille van hun politieke ideeën. De N-VA heeft op nationaal vlak dus zeker een groot aantal 'kernprogramma'-stemmers.

Gelieve dus niks te insinueren over mijn mening die ik nooit geïnsinueerd heb.
    Sent From My Brain Using Common Sense

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door den crack Bekijk bericht
    Ik reageer ook veel te bot omdat ik de laatste tijd er mij aan erger hoe zwaar NVA stemmers gedemoniseerd worden.
    Dat is het enige alternatief als de klassieke partijen voelen dat de incestueuze zichzelf in stand houdende geldgraaiende groepje voelt dat ze hun greep verliezen. Het Vlaams Belang konden ze nog weren op basis van rationele argumenten maar bij NVA lukt het niet meer dus demoniseren maar en als je dat lang genoeg doet zullen ze wel kraken, een lot dat ik trouwens denk dat NVA ook zal ondergaan en 2014 zal hierbij reeds bepalend zijn.

Met zo'n mensen in het NVA-kamp moet de rest geen oppositie meer voeren .

Ja hoor want de klassieke partijen beschikken stuk voor stuk over de intellectuele stemmers en alleen de oenen stemmen NVA. (Ironisch voor alle duidelijkheid)
    Laatst gewijzigd door Kysr; 11 mei 2012 om 14:16

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Gelieve dus niks te insinueren over mijn mening die ik nooit geïnsinueerd heb.
    Op zich akkoord met u post.

Was niet specifiek op u bedoelt, daarmee dat ik u niet quote. Excuses als het zo overkwam.

Member elDuderino's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als iemand geen bewuste keuze maakt, vind ik hun stem idd niet echt de moeite waard, toch niet op gemeentelijk vlak. Kiessysteem is niet gemaakt om tegenstemmen te hebbeN. De beste partij die dat wél wou introduceren en waarvoor je dus gerust kon stemmen als tegenstem is het teloorgegane "Nee!".

Goed dat jpv er nog is om te zeggen welke proteststemmen wel kunnen en welke niet.

En ik snap nog altijd niet waarom het geen bewuste keuze zou zijn om het volgende te doen:
    Kijken naar de verschillende partijen, zien waar jouw mening het dichtst bij aansluit (met andere woorden de partij die het minst slecht is), en daarop stemmen.

Als je enkel zou stemmen op een partij die perfect overeenkomt met jouw eigen mening waren er 6 miljoen partijen van 1 persoon.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Utred Bekijk bericht
    Als je akkoord gaat met neem nu 75% van de standpunten van een partij, kan je die moeilijk de minst slechte noemen. Zo werkt taal niet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten