Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij op 14 oktober voor de gemeenteraad?

Aantal stemmers
403. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • PvdA

11 2,73%
  • Rood!

2 0,50%
  • Groen

28 6,95%
  • sp.a

40 9,93%
  • CD&V

36 8,93%
  • Open VLD

32 7,94%
  • N-VA

177 43,92%
  • LDD

1 0,25%
  • Vlaams Belang

14 3,47%
  • Andere/lokale partij

19 4,71%
  • Kartel/stadslijst

5 1,24%
  • Franstalige partij

2 0,50%
  • Ik stem blanco

17 4,22%
  • Ik ga niet stemmen

19 4,71%
Pagina 10 van 173 EersteEerste ... 678910111213142060110 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 200 van 3460
    Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Grotendeels akkoord met wat JPV hierboven schreef.

één zaak begrijp ik wel niet over het VB: Niet alle VB'ers zijn racisten, maar als VB politici krijg je toch het stigma van een racist "by association" door de partij en door de domme uitspraken van FDW. Waarom zou je dan VB politicus worden als ge kunt kiezen tussen het VB en de NVA (of O-VLD)? Dat vroeg ik me af toen ik 2 weken geleden die jonge VB politicus (limburger) in terzake (of zevende dag) bezig zag.

Of misschien is hij een van de racisten

Member squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    VB-stemmers waren voor een groot deel duidelijk proteststemmers, dat is duidelijk nu ze massaal overschakelen naar het N-VA... Wat niet wil zeggen dat N-VA geen échte partij kan worden met "normale" aanhangers, maar nu zijn ze imho (en waarschijnlijk ook volgens vele analisten) hoger gewaardeerd qua stemmen dan dat ze effectief als publiek hebben. Voor alle duidelijkheid: N-VA heeft een programma waarover gediscussieerd kan worden, is geen pamfletpartij zonder inhoud of enkel met sloganeske taal. Aan de inhoud mag echter nog altijd deftig gesleuteld worden, maar da's logisch voor een jonge partij
    Ik ben eerder van mening dat ex-VB-stemmers afdoen als proteststemmen net is wat de belgische politiek om zeep heeft geholpen. Dat deze geschiedenis zich herhaalt steunt mij alleen maar in die visie.
    En dat is het grote verlies geweest van SP.a: Ze erkenden niet dat in het paarse bestuur vanalles misliep (justitie, migratie etc, net de sterke standpunten van VB/ N-VA). De kiezer koos dus niet uit protest tegen de regering, maar uit protest tegen hun excessen en fouten. SP.a heeft zich, door zich minder te profileren als een arbeiderspartij en meer als een mondiaal solidaristische partij, serieus mispakt IMHO.

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is van een partij als NVA in een gemeentebestuur (buiten de gemeenten aan de rand van brussel)... Maar overal zal de NVA wsl masaal stijgen. Doesn't make any sense...
    En wat zou de meerwaarde zijn van pakweg CD&V of openVLD? Elke partij heeft per gemeente een eigen programma dat nog bitter weinig te maken heeft met de nationale programma's.

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Jawadde, NVA weer met belangrijke zaken bezig.

N-VA wil vliegverbod boven kasteel van Laken opheffen - HLN.be
    Als je nu ook maar even de ligging van Zaventem zou bekijken zou je inzien dat dat veel overlast kan vermijden ja. Het is nl. zo dat de 07L/25R en de 07R/25L van Zaventem quasi in het verlengde van het kanaal liggen. Langs dat kanaal ligt het paleis, maar verder is dat vooral industriegebied en quasi geen bewoning en al zeker geen hoogbouw (tot de mislukte Uplace toren er in de weg komt staan misschien). Nu moeten vliegtuigen die opstijgen richting Brussel steeds snel opstijgen en een bocht maken om de no-fly zone te vermijden. Resultaat : hoger verbruik voor de vliegtuigen in kwestie èn ook meer geluidsoverlast (stond in oude artikels over het spreidingsplan, zoek ze eens op). Als ze daarentegen over het kanaal kunnen opstijgen zouden ze quasi in rechte lijn kunnen vliegen, wat zuiniger is en minder lawaai zou opleveren. Dit gezegd zijnde : ik heb niet echt last van de vliegtuigen hier, tenzij in de zomer als de ramen openstaan...
    Laatst gewijzigd door dJeez; 25 april 2012 om 21:12
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member SpArdA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    Ik stem zeker geen SPA in Antwerpen.
    Janssens die goed werk verricht? ik vraag me af in welke dimensie. Buiten wat PR-stunts zoals het MAS is er aan Antwerpen weinig verbeterd.
    Volgens mij is Janssens iemand die denkt dat alle problemen zichzelf oplossen als je de door stadsmarketing gecreëerde illusie maar lang genoeg ophoudt.
    Ik stem niet voor de SP en ook niet voor lafaards die er al op voorhand mee samenspannen.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tgc_9012 Bekijk bericht
    En wat zou de meerwaarde zijn van pakweg CD&V of openVLD? Elke partij heeft per gemeente een eigen programma dat nog bitter weinig te maken heeft met de nationale programma's.
    het verschil is natuurlijk wel dat de plaatselijke N-Va's opgericht zijn als gevolg van het nationale discours van de partij, niet omwille van traditie en/of lokale kwesties.

De belangrijkste programmapunten van de N-VA hebben, behalve in bepaalde regio's, helemaal géén zaken met de lokale partijpolitiek. Dit terwijl de andere partijen wel degelijk een lokale politiek hebben opgebouwd.

Dat kan natuurlijk wel nog groeien, maar momenteel is de meerwaarde van vele lokale N-VA lijsten beperkt, toch qua programmapunten. De meeste stemmers op de lokale N-VA-lijsten zullen stemmen tégen andere partijen, maar niet voor het programma van N-VA. Dat bewijzen ook de reacties op dit forum.

(opnieuw: dit is logisch en maakt niet dat de N-VA daarom slécht is, maar je kan wel kanttekeningen zetten bij het succes en de bewuste keuze van de mensen).
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Uw gemeente in cijfers - De Standaard
    Iemand enig idee hoe het komt dat bv. uitgaven personeel/inwoner zo sterk verschillen van gemeente tot gemeente? (Er is een factor 2 verschil tussen de gemeente waar ik woon en die waar m'n vriendin woont, en hebben +- zelfde aantal inwoners... Daarentegen geeft de gemeente van vriendin 3 keer zoveel uit aan onderwijspersoneel terwijl er in die gemeente de neiging is richting een dichtbijzijnde centrumstad te trekken voor onderwijs, terwijl de gemeente waar ik woon juist mensen van omliggende gemeenten aantrekt... Doesn't make sense!)

Member Bent's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aap Bekijk bericht
    Met al die ex vlaams belangers die overgelopen zijn naar de NVA, zal het zeker een propere partij zijn. Ik meen mij te herinneren dat er zelfs één racist tussen zat en dat dit werd toegegeven door Filip Dewinter. Ik kan mij vergissen uiteraard. + vrijpostigaards zijn ook welkom, tot dat er een klacht is. En de selectie van de nieuwe kandidaten zijn "zeer streng" naar verluid. :/

Gematigd zijn ze niet. Zo willen ze geen of te weinig compromissen sluiten. Dit werd al aangegeven als één van de hoofdredenen waarom de NVA momenteel niet in de federale regering zit. Bovendien wilen ze serieus veel meer snoeien in de pensioenen/brugpensioen/uitkeringen/index afschaffen of uithollen en zo verder.
    Indien je karim van overmeire bedoelt, dan stel ik voor dat je je wat beter informeert. Lees bv. Zijn boek eens, lijkt me een meer dan bekwaam persoon die uit onvrede met de radicale beleidscultuur is opgestapt.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Ik ga blanco stemmen, of er moest een of andere kerel zijn die ik ken die opkomt. Dan stem ik erop voor lolz.
    Gemeenteraadsverkiezingen boeien me echt te weinig om nog maar 1 zin uit hun programmaboekses te lezen. Waarover gaat dat nu? De prijs van vuilniszakken, boetes om op de rugleuning van een bankje te zitten en hoe gaan ze de verkeersituaties nog slechter maken dan ze reeds zijn. Achterlijke first-world "problems"...
    Ik vraag me ook af wat de meerwaarde is van een partij als NVA in een gemeentebestuur (buiten de gemeenten aan de rand van brussel)... Maar overal zal de NVA wsl masaal stijgen. Doesn't make any sense...
    Dingen als crisis of misnoegdheid hebben er ook wel mee te maken. Neem die weg en de wereld ziet er vaak plots helemaal anders uit.

Ik stem zeker niet blanco *

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mja dat van die ex-VB kiezers ik vind het toch maar iets vreemd. Ga 10 jaar terug en men zat massaal te kappen op al die mensen, op het hoogte punt kon je in de pers ( en hier) dingen lezen als '1 op de 4 mensen die je tegenkomt is een racist of gewoon dom'. Nu zitten al die racisten en domme mensen ergens anders ( vooral bij de n-va). En oorspronkelijk kwamen ze in grote mate van de SP.

Daaerom dat ik het toch altijd een beetje belachelijk vind als men de kiezers gaat aanvallen ( zoals in frankrijk gebeurt of Karel De Gucht zijn uitspraken van vroeger.)
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Ik verwonder mij keer op keer dat politici zich verlagen tot zulke uitspraken. Onze liefste Freya kan er bv ook niet over ophouden dat de NVA de kiezers van het VB wil overtuigen. En ze zegt dat niet met een neutrale toon, nee ze heeft het bijna over paria's die worden binnengehaald. Zij is de nagel op de kist van de sossen in Gent, arm schaap.

Member
    iTrader
    0
    Ik zou in Gent toch nog altijd voor Termont gaan, geen van de andere partijen heeft iemand die qua capaciteit in de buurt komt imo. En ik ben dan nog CD&V-er.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Ik zou in Gent toch nog altijd voor Termont gaan, geen van de andere partijen heeft iemand die qua capaciteit in de buurt komt imo. En ik ben dan nog CD&V-er.
    idem. non quis sed quid
    Laatst gewijzigd door Hawk; 3 mei 2012 om 19:42

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Termont is dan ook iets meer rechts dan de doorsnee sos (hoewel dat een enigszins subjectief is). Had hij niet besloten om een coalitie te vormen met groen had ik mogelijks op hem gestemd. Iets minder de nadruk leggen op grootse projecten en het imago van de stad (hoewel dat uiteraard niet altijd slecht is) en wat meer doen aan mobiliteit, wonen en veiligheid want vooral die eerste twee punten zijn zogezegd kernpunten van spa maar de laatste 10 jaar zie ik toch een (sterke) achteruitgang op die twee vlakken. Desondanks blijkt zonder meer dat Gent het er een heel stuk beter vanaf gebracht heeft dan veel andere grootsteden en dat is zeker met dank aan Termont, ere wie ere toekomt. De kans dat Termont nog een termijn krijgt lijkt me overigens bijzonder groot aangezien de concurrentie bijna lachwekkend is.
    Laatst gewijzigd door Kysr; 4 mei 2012 om 20:35

Member Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Gisteren naar het Gentse lijsttrekkersdebat geweest en het was best flauw te noemen. Bracke (NVA) heeft op geen enkel moment weten te overtuigen en kwam niet verder dan wat algemene praat over het feit dat hij gaat voor een beleid voor alle Gentenaars. Yüksel (CD&V) is een slappe vod, kon zich gedurende het hele debat niet profileren en moest in mijn ogen zelfs onderdoen voor Deckmyn (VB). De Clercq (Open VLD) is duidelijk gedesillusioneerd door het plotse breken van paars door Termont en zijn coalitie met Groen en kwam dan ook niet tot het naar voren brengen van de kernpunten van zijn liberaal programma. Burgemeester Termont (Spa-Groen) heeft duidelijk gemaakt dat hij er helemaal niet aan denkt om de fakkel in 2014 mogelijk door te geven aan Freya VDB (God spare ons daar van!) en dat hij weldegelijk het laatste woord had in de vorming van de coalitie met Groen.

Punten als mobiliteit, migratie en wonen werden in een haastje afgerammeld en nooit kwam het tot inhoudelijke discussies. Het enige punt van discussie was de coalitie Spa-Groen. Zowel Open VLD, CD&V, NVA als VB haalden enkele voorbeelden naar boven waar de Groene fractie een stok in de wielen stak (Station Sint-Pieters, de uitbreiding van de haven, aanpak bedelarij bouw van studentenkoten, etc.) Termont kon hier geen redelijk antwoord op geven en toonde nog eens zijn gebreken aan als politicus, de vergelijking in stijl met Beke werd dan ook nog eens gemaakt.

Het wordt nog een boeiende campagne in Gent waarbij er vooral tegen Spa-Groen zal worden gestreden. Of burgemeester Termont door deze coalitie in zijn eigen vel heeft gesneden? Ik denk het wel.
    KAA Gent // Borussia Mönchengladbach
    Men hoeft niet te hopen om iets te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Member SinDweller's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik twijfel nog tussen N-VA en Pirate Party. Gent.

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sindweller Bekijk bericht
    Awesome post. Mocht ik kunnen reppen .

Vandaag een flyer van Groen! in de bus gekregen. En vorige week van het VB. The race is duidelijk "on".

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sindweller Bekijk bericht
    Sinds ik weet dat die laatste ook in Gent opkomt, ben ik ook van plan erop te stemmen. Niet omdat er capabele mensen in zitten, hoe meer die partij doorbreekt, hoe beter voor het publieke debat rond hun kernpunten.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Wou het ook net posten. Prachtig gewoon. Maar 't is maar een vrij beperkte poll.

Groen doet het ook heel goed. Stel u voor: een NVA-groen coalitie.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten