Dit gaat toch enkel over controle. Dit wil niet zeggen dat daarom mensen vastgehouden mogen worden of zich automatisch moeten verdedigen. Ze kunnen gewoon zeggen: zoek maar, je zal toch niks vinden. Ik wil gewoon de mogelijkheid van onderzoeksdaden vergroten. in dit concrete geval het volledig opheffen van een bankgeheim. Strikt genomen hoeft men daar zelfs nooit De Gucht voor lastig te vallen (ik zou wel een meldingsplicht invoeren).
Zou een volledige opheffing van het bankgeheim (voor politiediensten) dan ook een schending zijn van "onschuldig tot het tegendeel"?Dat stuk was dan ook tegenover de beheerder van een TOR-server: zoals ik hierboven zeg, heb ik géén probleem tegen het bestaan van zo'n netwerken, op voorwaarde dat er een minimale controle is.
Net zoals bvb dit forum verantwoordelijk is voor posts indien ze illegale content blijven laten bestaan, zou een Tor-netwerk ook verantwoordelijk moeten zijn voor het bestaan ervan én de zaken die erop gebeuren indien ze geen controle toepassen.
Een individuele persoon zou natuurlijk niet gestraft mogen worden enkel omdat hij gebruikt maakt van een slecht gemanaged systeem, tenzij er kan bewezen worden dat hij daar illegale zaken doet.
Ik ben er redelijk zeker van dat je nu reeds de interesse van de politie zal krijgen indien je elke dag opgemerkt wordt bij 3 basisscholen waar je niks mee te maken hebt en bvb een van de leerkrachten dit opmerkt... Net zoals Franse nummerplaten hier in de streek vaak systematisch genoteerd worden.Oorspronkelijk geplaatst door Kandul
Internet is ook legaal, toch moeten de providers bepaalde zaken bijhouden. Een controlesysteem op een netwerk waar jij de organisator van bent is net zoals dat de overheid verwacht dat ik weet wat er in m'n huis gebeurt en/of ligt. Ik verwacht niet meer of niet minder dan een zekere controle op wat er gebeurt als je iets organiseert. Net zoals I Love Techno ook verantwoordelijk is voor de (drugs)veiligheid op hun feesten en daarvoor moet samenwerken met de politie, moet zoiets ook op internet kunnen. Dat wil NOOIT zeggen dat je niet meer kan zeggen wat je wil, wel dat er een minimale vorm van controle én vooral verantwoordelijkheid moet zijn.Oorspronkelijk geplaatst door Kandul

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren
. Je moet meer middelen hebben. Ik zou het doen door controle te eisen door de Tor-netwerkbeheerders, maar elk ander punt is goed.