Die recente provocatie voor de afsluiting van de Straat van Hormuz is daar nu een onderdeel van. Een stuk van hun strategie. Het is absurd te geloven dat Iran dit zou menen of dat dit op een gewapend conflict zal uitdraaien. De toon wordt alweer wat gemilderd en binnenkort kan het Westen weer "gerust" slapen omdat Iran zo goedhartig is om te willen praten! Dolle vreugde! We beginnen al euforisch te worden als het land in kwestie willens is om te PRATEN over het akkoord dat ze schenden. Zo ver is het gekomen.
We worden in slaap gewiegd waar we bij staan maar we doen er niets aan voor de lieve vrede. Ondertussen werkt Iran rustig verder met hun kernwapen. Ondertussen ontwikkelen ze hun eigen nuclaire staven, ondertussen testen ze middellange afstandsraketten.
En jullie, VS-sceptici of Iran-naïevelingen, werken mee aan dat verhaal. Het zal door jullie zijn dat Iran erin zal slagen een kernwapen te ontwikkelen. Ik had gehoopt dat ik dan ook zou kunnen zeggen dat jullie dan maar de gevolgen zullen moeten dragen. De waarheid is echter dat we dat ALLEMAAL zullen moeten doen en dat die gevolgen bijzonder onvoorspelbaar zullen zijn. (Wat ga je doen als ze dreigen met het afsluiten van de straat van Hormuz als Iran een kernwapen heeft? Aan jullie de eer om een oplossing te vinden.

En dan heb ik het nog niet over hun aangeboren haat tegen het Westen, hun verklaring om Israël van de kaart te vegen, enzovoort. )
Als we Iran niet laten ophouden met het ontwikkelen van een kernwapen storten we ons in een blind avontuur waar jullie voor verantwoordelijk zijn en waar iedereen de gevolgen van zal dragen. Dus ik hoop dat, voor het te laat is, Iran verplicht zal worden
zijn eigen verdragen te doen respecteren op eender welke manier dat moge zijn. Ook militair. De economische sancties van vandaag zijn een eerste vredevolle stap naar dat doel, maar dat zal niet volstaan.