Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 516
    Member Valkyrium's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

SOPA, het einde van vrijheid op het Internet?

Ik ben verbaasd dat hier nog niets over verschenen is, want de impact van de SOPA, of Stop Onlince Piracy Act, is gigantisch.

De SOPA is een Amerikaanse wet die bedrijven het recht zou geven om elke website neer te halen, die het auteursrecht niet respecteren. Zelfs websites waar met links of vermeldingen naar beschermde werken zouden gebanned kunnen worden en geldboetes krijgen. Websites zoals Facebook, Twitter, YouTube, G+, zouden ook verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor de content die hun gebruikers plaatsen.

Ook websites buiten de Verenigde Staten zouden zonder boe of bah neergehaald kunnen worden, zonder wettelijk bevel.

De wet wordt gesteund door o.a. Hollywood, McAffee, Adobe, Microsoft en Apple.

De tegenstanders zijn o.a. Google, Facebook, Mozilla, ... en zijn erg bezorgd om deze wet, omdat de SOPA niet enkel het Internet censureert, maar ook online innovatie zal fnuiken.

Dangerous Bill Would Threaten Legitimate Websites - David Sohn & Andrew McDiarmid - Technology - The Atlantic

Sopa condemned by web giants as 'internet blacklist bill' | Technology | guardian.co.uk

Denken jullie dat deze wet erdoor zal komen? Zo ja, is dit inderdaad de eerste stap naar een wereldwijde censuur op het Internet?
    "Beauty lies in the eyes of the beholder"

Member Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ow noes, not apple, but they are so hip and groovy!

nja laat ons hopen van niet. het zal alleszins nog wel even duren.

ng
    ng is offline
    Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als deze er niet door geraakt dan zullen ze wel blijven proberen. Land of the free, maar ze willen wel alles controleren.

Member dragonflo's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Geen .net/.com/.org gebruiken, niet hosten in de VS en bijvoorbeeld moneybookers gebruiken ipv paypal. Ze kunnen je dan toch niets meer doen.
    Als ze daar 5s nadenken komt de wet er niet door, maar ik vrees ervoor. Censuur voor de Amerikaanse bevolking.

Member Krayola's schermafbeelding
    iTrader
    0
    EU parlement heeft zich ook al tegen die wet uitgesproken. Vraag mij af of het iets kan tegenhouden.

Bij de behandeling van die wet in beide kamers van het parlement in de VS, werd enkel Google als tegenstander gehoord tegenover vijf andere organisaties die voor zijn (waaronder MPAA).
    Zoek dan ook eens op waar de voorzitters van die commissies hun centen halen (vb. Patrick Leahy: Campaign Finance/Money - Summary - Senator 2012 | OpenSecrets / Lamar Smith: Campaign Finance/Money - Summary - Representative 2012 | OpenSecrets) en je weet genoeg.

Mottig word ik daarvan.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    "De tegenstanders zijn o.a. Google & Facebook"
    Voila, we zitten wel vrij safe dan denk ik... Die 2 samen hebben zeker meer macht dan gans de verenigde staten tesamen.

Ik bedoel maar als Facebook zegt "Als deze wet erdoor komt, dan zal het moeilijk zijn om Facebook nog te laten verder bestaan in de US." Dan zal het wel rap gedaan zijn zeker...
    Eens zien of de wet dan nog zoveel voorstanders heeft...

En dan is er nog Google... Die zouden dus verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor elke illegale content op het web, aangezien ze naar zowat alles linken...
    Er zijn hier in België ook zo eens grapjassen geweest die Google eens goed wouden kloten, een paar uur later was hun site van google gehaald. Nog iets later de klacht ingetrokken...

"Ook websites buiten de Verenigde Staten zouden zonder boe of bah neergehaald kunnen worden, zonder wettelijk bevel." ==> Ik veronderstel dan toch binnen de US? Er buiten hebben die toch geen poot om op te staan?...

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Ik bedoel maar als Facebook zegt "Als deze wet erdoor komt, dan zal het moeilijk zijn om Facebook nog te laten verder bestaan in de US." Dan zal het wel rap gedaan zijn zeker...
    Rap gedaan met facebook ook dan . USA is hun base, er zijn genoeg mensen in andere landen die een eigen versie van een facebookachtige social networkingsite ontwikkelen/kunnen ontwikkelen, vb in china (naam ontsnapt me). Ik vrees toch dat we hiernaartoe evolueren. De overheden zullen overal hun grip op het internet willen verstevigen.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus een zoekmachine zou geband worden als het naar sites linkt die auteursrechten schaden?

Dan zie ik eigenlijk geen toekomst voor zoekmachines in het algemeen.

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Werd zo'n beetje tijd

Approved 9-lifer Cranberry's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conqie Bekijk bericht
    Werd zo'n beetje tijd
    Haha

Member stormtrooper's schermafbeelding
    iTrader
    0

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cranberry Bekijk bericht
    Haha
    Semi-off-topic: Uw signature youtube linkje werkt niet meer, gecensureerd door HBO en CNBC.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuNaeTiX Bekijk bericht
    Rap gedaan met facebook ook dan . USA is hun base, er zijn genoeg mensen in andere landen die een eigen versie van een facebookachtige social networkingsite ontwikkelen/kunnen ontwikkelen, vb in china (naam ontsnapt me). Ik vrees toch dat we hiernaartoe evolueren. De overheden zullen overal hun grip op het internet willen verstevigen.
    Ja, dat is toch net goed dat USA hun base is?...
    Als facebook tegenstander is, en ze lanceren een bericht, om te protesteren tegen die SOPA buttfuck-wet. Omdat facebook anders niet meer beschikbaar zal zijn in the USA... Dan denk ik dat de wet op heel wat tegenstand zal kunnen rekenen. Don't touch their facebook man!...

OF Facebook krijgt veeel geld van de multimedia lobbies en ze bannen of beboeten iedereen die auteurrechten schend... Kan ook...

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cura Bekijk bericht
    Semi-off-topic: Uw signature youtube linkje werkt niet meer, gecensureerd door HBO en CNBC.
    Awesome, point proven

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    internet is té vrij en zal uiteindelijk wel geblokkeerd worden langs alle kanten, ook hier in belgie, wees maar gerust

Member EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valkyrium Bekijk bericht

De tegenstanders zijn o.a. Google, Facebook, Mozilla, ... en zijn erg bezorgd om deze wet, omdat de SOPA niet enkel het Internet censureert, maar ook online innovatie zal fnuiken.
    Nogal een zwak tegenargument van de tegenstanders: 'ook de online innovatie zal fnuiken'. Precies of de websites die nu 'groot' zijn/innovatie hebben gestimuleerd, allemaal hun eerste stappen hebben gezet in het illigale milieu van het internet.
    Hoeveel website's zijn er groot geworden door hun illigale content.
    Ik ken er maar 1: Youtube.

iTrader
    9 (100%)
    Awesome, point proven
    Point proven inderdaad, alleen niet uw punt

iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Grappig welke mentaliteit dat er toch eerst, op't internet mag en kan alles?

Member Wopke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    vergeet acta niet.

Say NO to ACTA - YouTube

iTrader
    9 (100%)
    Grappig welke mentaliteit dat er toch eerst, op't internet mag en kan alles?
    Precies nogal moeilijk voor sommigen om te begrijpen dat dit verder gaat dan nonkel jos die in het weekend de nieuwste box office torrent

Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten