Pagina 6 van 35 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 516
    Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Veel drama queens hier, precies of het internet zoals we het nu kennen van de ene dag op de andere drastisch gaat veranderen

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat gaat ze niet tegenhouden om nog een wet te maken. SOPA is nu gemaakt om ook gewoon websites buiten de USA offline te halen, dus ik snap sowieso niet dat zoiets nog maar overwogen kan worden dat de USA dus gewoon zeggenschap krijgt over de wetten in andere landen die gerelateerd zijn aan media.
    Sites worden door SOPA/PIPA niet offline gehaald, je zal ze gewoon niet kunnen vinden op hun vertrouwde adres via DNS. Wat ook net één van de loopholes is in SOPA, als je bij voorbeeld google blokkeert dan kan je gewoon recht naar het IP gaan en dan krijg je de website ook.
    Laatst gewijzigd door shiftyke; 18 januari 2012 om 19:10
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Member
    iTrader
    0
    Auteursrechten moeten inderdaad gerespecteerd worden, maar de wijze waarop men het met SOPA en PIPA (en later ACTA) aanpakt is gewoonweg verkeerd.

Obama zal hier zijn vetorecht niet voor gebruiken. Republikeinen zullen hem dan wel 'chanteren' met andere maatregelen waar zij zullen tegenstemmen. Maar niet enkel Republikeinen, ook veel Democraten staan achter dit voorstel. Dat de voorzitter van de MPAA, Chris Dodd, voorheen een belangrijke Democratische pion was, hoeft weer niet te verbazen.

Laten we hopen dat het tegengehouden wordt, maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop.

Member megamold's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsmillo Bekijk bericht

En versta mij hier niet verkeerd. Auteursrecht en de naburige rechten daarvan dienen gerespecteerd te worden. Enkel is er een verschil tussen grote sites als bvb 'de piraat baai' offline proberen te halen en iedere gebruiker op youtube waar in de achtergrond de radio speelt te proberen vervolgen (en mogelijk gewoon youtube zelf offline halen).
    deze wetten gaan helemaal niks kunnen doen aan piraterij , enkel misschien de toegankelijkheid wat bemoeilijken, want zoals ik het begrijp draait heel het PIPA gedoe rond het bannen van domain names. niet zozeer de sites op zich aangezien er vaak weinig aan te doen is omdat deze sites gehost worden in het buiteland.

met andere woorden : je kan nog altijd een site zoals "de piraat baai" bezoeken als je het IP adress weet, je kan er alleen niet meer op door de domain name te gebruiken.
    dus iemand die echt iets voor niets wil zal een paar minuten moeten rondzoeken voor een site waar het IP adress opstaat wat ze nodig hebben en bingo ! piraterij !

verder heb ik slechts 1 ding te zeggen op de hele situatie :
    "zucht"
    << XBOX 360 >> GamerTag : Megamold
    << snowboarding >>
    << Audi >>

Member Springfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Online since 2002

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat gaat ze niet tegenhouden om nog een wet te maken. SOPA is nu gemaakt om ook gewoon websites buiten de USA offline te halen, dus ik snap sowieso niet dat zoiets nog maar overwogen kan worden dat de USA dus gewoon zeggenschap krijgt over de wetten in andere landen die gerelateerd zijn aan media.
    usa heeft geen zeggenschap over andere landen, en zal dat ook nooit krijgen. ze kunnen enkel servers in de US platleggen.

het probleem is (voor zover ik weet, ik ben geen expert) dat het internet voor een groot deel afhankelijk is van die servers in de US, ook voor buitenlandse sites. maar imo moet het perfect mogelijk zijn om het internet zodanig verder te ontwikkelen dat de de rest van de wereld onafhankelijk van de US kan werken.

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rhandd Bekijk bericht
    Wikipedia werkt vandaag niet
    jawel.

Zodra de pagina geladen is, onmiddellijk op esc drukken.
    works like a charm
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ze halen die websites niet offline. Wat ze willen doen is het mogelijk maken om die sites 'onbereikbaar' te maken vanuit de VS. Basically wat ze in china doen met sommige searchengines. ( of de resultaten daarvan)
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member megamold's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    zoals ik al zei : ze halen de domain names offline maar niet het IP adress

check het filmpje dan zal het duidelijker zijn
    << XBOX 360 >> GamerTag : Megamold
    << snowboarding >>
    << Audi >>

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het drijft mensen al zo ver dat je dit leest op youtube

Spoiler:

Begint al goed

Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Is het niet gewoon corporate America dat weer naar boven komt? Grote mediabedrijven kunnen hier massaal winst uitslaan, omdat dan mediaproducten enkel via de legale weg kunnen verkocht worden.
    En dat is net een goede zaak ook dat piraterij in de kiem gesmoord wordt. Enkel moet ik wel toegeven dat SOPA niet de correcte manier is en het veel te streng is en andere website's die niets met illegale content aan te bieden te maken heeft er ook last van kunnen ondervinden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    dit komt er toch niet door, denk ik. Hadden ze het kunnen in alle stilte stemmen dan misschien wel, maar met de huidige mediadruk...

Sowieso is dit toch de laatste stuiptrekking van een industrie die blijft vasthouden aan een voorbijgestreefd businessmodel...
    Er is niets mis met dat businessmodel als in éénmalig kopen en het voor altijd bezitten. Leuk detail, komt zelfs nog goedkoper uit in de meeste gevallen.
    For science.

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karre Bekijk bericht
    En dat is net een goede zaak ook dat piraterij in de kiem gesmoord wordt. Enkel moet ik wel toegeven dat SOPA niet de correcte manier is en het veel te streng is en andere website's die niets met illegale content aan te bieden te maken heeft er ook last van kunnen ondervinden.

Er is niets mis met dat businessmodel als in éénmalig kopen en het voor altijd bezitten. Leuk detail, komt zelfs nog goedkoper uit in de meeste gevallen.
    Het probleem is echter, dat ge niets bezit. ge hebt enkel een licentie tot het gebruik ervan.
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BraveHeart Bekijk bericht
    Ik denk als dit er door komt dat veel mensen hun internet gedag gaan zeggen.

Ik ga echt geen 50 euro per maand aan internet betalen als

Google
    Bing
    Youtube
    Facebook
    Twitter

....

niet meer werkt, iedere smartphone, tablet pc zijn zo ontworpen om juist die dingen te gebruiken.

Dat zal de aankoop van smartphones en tablets vies doen kelderen, apple & adobe zijn voor die wet, dus ze gaan in hun eigen vingers snijden ?

Je gaat zien hoeveel mensen nog een Apple product zullen kopen of een Adobe software pakket als dit er door komt, denk eens na, zijn die nu zo dom om hun eigen te kloten ?

Alles tegenwoordig werkt via het internet, Windows 8 dit jaar is een OS dat puur op apps gaat werken, denk eens na dat Windows 8 niet meer werkt zonder Bing & Google, die wet maakt iedere computer, tablet & smartphone waardeloos.

Waarvoor gebruik je die dingen het meest voor, juist ja, het internet.

Als dit er door komt leven we weer in het stenen tijdperk, er zullen veel mensen zijn die hun internet zullen afsluiten en hun computer, tablet & smartphone de deur zullen uitgooien als dit werkelijkheid wordt.
    Dat is net hetzelfde als Digitale tv en gaan snoeien in het vrije zender aanbod, door de zenders er uit te kieperen, je kan als idioot blijven betalen voor de dienst en het aanvaarden of de boel gewoon afsluiten.
    Wie wordt het hardst getroffen de eindgebruiker of de aanbieder van het product ?

Tablets & Smartphones verkopen niet meer zo goed, computers worden amper nog gebruikt omdat we zo afhankelijk zijn van het internet, dag dagelijks zitten we er op

Als dit er door komt hoeft internet voor mij ook niet meer, zij bepalen waar jij op surft ? hoe lang gaat dit duren denk je ?
    Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het zover komt. De kans is wel groot dat er veel zal veranderen, maar de mensen gaan internet niet opgeven omdat je tegenwoordig gewoon bijna niet meer zonder kan. Internet is als medium ondertussen zo ver geïntegreerd in onze samenleving dat ik het niet meer zie verdwijnen. Voor een groot aantal organisaties, bedrijven en diensten is het internet vandaag essentieel en ook overheden en administraties zijn intussen helemaal hervormd om ten volle gebruik te kunnen maken van het web. Wie in onze maatschappij nog geen internetaansluiting heeft, zal grote moeilijkheden hebben om nog mee te kunnen.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Piraterij is enkel maar een drogreden, ze willen gewoon heel simpel elke site kunnen neerhalen wanneer ze maar willen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer wikileaks (of iets dergelijks) down zal zijn?...
    En youtube , tja, wtf gaan die doen?... "Uw filmpje dient eerst gescreened te worden op auteursrechtelijk bescherm materiaal voor het beschikbaar is." ? Dat kunnen ze nooit waarmaken... , ideaal voor TV stations uiteraard. Nu mensen minder TV kijken en meer naar user generated content kijken verliezen ze terrein, die zien een site als youtube maar al te graag verdwijnen.
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Member thecoon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    misschien niet direct te maken met SOPA zelf maar heeft de VS ook niet in de jaren '30 geprobeerd alcohol te verbieden. Dat was ook al zo'n groot succes. Dus ik heb mijn twijfels hoelang dit gaat duren voordat er mensen bepaalde diensten gaan boycotten (hollywood, muziek, ... )
    The only thing I know, is that I know nothing-> Socrates

Pagina 6 van 35 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten