Pagina 4 van 26 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 516
    Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Obama kan de wet wel tegenhouden, want hij heeft een vetorecht.
    De wet kan daarna wel goedgekeurd worden met een 2/3 meerderheid in het parlement. En ik denk nu niet dat er zoveel belangstelling is voor de wet in Congress.

Deze wet is gewoon te doen om geld. In plaats dat mediabedrijven 20 miljard per jaar winst maken zal na de eventuele wetstemming de winst 40 miljard bedragen. Welja, America...
    Ik betwijfel ten zeerste dat Obama voor zoiets zijn vetorecht zal gebruiken.
    Das namelijk iets waar hij voorzichtig mee moet omspringen.

Member SavaB's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Net daarom, een verkiezingsjaar met een bang volk, waarin een censuurwet wordt doorgedrukt die gesteund wordt door een groot deel van de media (hollywood), het klinkt allemaal niet goed.
    Eerlijk gezegd was de Patriot Act 15 jaar geleden al even ondenkbaar, maar als ge ziet hoe wanhopig snel die er is doorgedrukt...

Member sharpshot's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    SOPA is nog niet zo "erg" als PIPA erdoor komt wordt hebt pas echt belachelijk.

Approved 9-lifer PHOBIAS's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Is het niet gewoon corporate America dat weer naar boven komt? Grote mediabedrijven kunnen hier massaal winst uitslaan, omdat dan mediaproducten enkel via de legale weg kunnen verkocht worden.
    Natuurlijk is dat corporate America, maar niet vergeten dat we hier ook met ACTA zitten.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    En jij bent dan weer een exponent van de ' het is cool om ongebaseerde statements te maken gevolgd door een smiley' beweging?

Misschien eerst eens even verder denken dan je neus lang is. Dit heeft weinig tot niks te maken met piraterij. 2 punten

a) Er is geen bewijs nodig. Microsoft bijvoorbeeld zou een website die linux distro's aanbiedt kunnen platleggen als ze dat willen, de enige manier om dit ongedaan te maken is door een rechtszaak aan te spannen. En dan moet je kunnen bewijzen dat ze dit gedaan hebben goed wetend dat de klacht ongegrond was EN bedoeld was om financieel schade toe te brengen. Wat ten eerste al een hoop tijd en geld kost en ten tweede bijna niet te bewijzen valt.

b) Het maakt het risico veel te groot voor bedrijven om nog financiering te kunnen vinden. Voorbeeldje, Universal wil zijn eigen webwinkel oprichten. Amazon kan dan niet meer riskeren dat iemand in de reviews een link post naar een site waar mogelijks iemand anders ergens een link gepost heeft die mogelijks naar copyrighted informatie verwijst want Universal kan Amazon dan zonder problemen neer halen. Natuurlijk amazon heeft nu geld, maar niet 10 jaar geleden toen het een startup was. Zelfde met youtube, facebook, reddit, etc Of diensten als twitch.tv zouden zelfs niet meer kunnen beginnen want het hele systeem kan neer gehaald worden als een van de streamers een copyrighted song aan het neurieën is.
    Dat is normaal toch al lang aangepast dat er toch een rechter nodig is?

Approved 9-lifer shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ng Bekijk bericht
    Land of the free
    Whoever told you that is your enemy zong Zack De La Rocha

Voor wie wat tijd over heeft

What is Wrong with SOPA? | Open Culture

Member Rivfader's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als dit erdoor komt mag je vaarwel zeggen tegen alle zoekmachines. Ik hoop dat deze regel tegengehouden wordt maar Amerika kennende zullen ze hem wel goed proberen door te drukken. Obama gaat denk ik zijn naam daar niet proberen te schaden om voor zoiets zijn vetorecht te gaan gebruiken.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik denk als dit er door komt dat veel mensen hun internet gedag gaan zeggen.

Ik ga echt geen 50 euro per maand aan internet betalen als

Google
    Bing
    Youtube
    Facebook
    Twitter

....

niet meer werkt, iedere smartphone, tablet pc zijn zo ontworpen om juist die dingen te gebruiken.

Dat zal de aankoop van smartphones en tablets vies doen kelderen, apple & adobe zijn voor die wet, dus ze gaan in hun eigen vingers snijden ?

Je gaat zien hoeveel mensen nog een Apple product zullen kopen of een Adobe software pakket als dit er door komt, denk eens na, zijn die nu zo dom om hun eigen te kloten ?

Alles tegenwoordig werkt via het internet, Windows 8 dit jaar is een OS dat puur op apps gaat werken, denk eens na dat Windows 8 niet meer werkt zonder Bing & Google, die wet maakt iedere computer, tablet & smartphone waardeloos.

Waarvoor gebruik je die dingen het meest voor, juist ja, het internet.

Als dit er door komt leven we weer in het stenen tijdperk, er zullen veel mensen zijn die hun internet zullen afsluiten en hun computer, tablet & smartphone de deur zullen uitgooien als dit werkelijkheid wordt.
    Dat is net hetzelfde als Digitale tv en gaan snoeien in het vrije zender aanbod, door de zenders er uit te kieperen, je kan als idioot blijven betalen voor de dienst en het aanvaarden of de boel gewoon afsluiten.
    Wie wordt het hardst getroffen de eindgebruiker of de aanbieder van het product ?

Tablets & Smartphones verkopen niet meer zo goed, computers worden amper nog gebruikt omdat we zo afhankelijk zijn van het internet, dag dagelijks zitten we er op

Als dit er door komt hoeft internet voor mij ook niet meer, zij bepalen waar jij op surft ? hoe lang gaat dit duren denk je ?

Member Marsmillo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rivfader Bekijk bericht
    Als dit erdoor komt mag je vaarwel zeggen tegen alle zoekmachines. Ik hoop dat deze regel tegengehouden wordt maar Amerika kennende zullen ze hem wel goed proberen door te drukken. Obama gaat denk ik zijn naam daar niet proberen te schaden om voor zoiets zijn vetorecht te gaan gebruiken.
    Obama wil nochtans het imago wekken van een jonge, vernieuwende president. Zijn camange in de tijd was ook heel sterk gericht op sociale media e.d. Als er iemand is die zijn veto daarvoor zou moeten gebruiken is het hij wel. Maar ja, in de realiteit is dat allemaal weer anders. Teveel geld en machtige bedrijven mee gemoeid en het draagvlak om zijn veto te gebruiken is denk ik veel en veel te klein.

Dus geen veto; Welkom SOPA, weg internet zoals we het kennen.

En versta mij hier niet verkeerd. Auteursrecht en de naburige rechten daarvan dienen gerespecteerd te worden. Enkel is er een verschil tussen grote sites als bvb 'de piraat baai' offline proberen te halen en iedere gebruiker op youtube waar in de achtergrond de radio speelt te proberen vervolgen (en mogelijk gewoon youtube zelf offline halen). Sopa is gewoon een veel te grove borstel, die volgens mij meer kwaad zal doen (en niet enkel aan het internet, maar ook aan de muziek/fiilm industrie zelf, de grote voorstanders).

Maar ja, wat gaan wij daaraan kunnen veranderen, de amerikanen hebben nu eenmaal de zogenaamde sleutels op het internet. Wat zij beslissen zal wel dorogedrukt worden naar ons allemaal... Ik zie de toekosmt van het internet zoals het er nu voor staat (en eindelijk al bij de aankondiging van die wetvoorstellen) vrij sober in.

Approved 9-lifer PinkyNTheBrain's schermafbeelding
    iTrader
    112 (98%)
    Is dat vandaag dat ze daarover stemmen?

iTrader
    0
    24ste dacht ik

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ah, als het echt zo'n vaart loopt als sommigen hier beweren dan zal het niet lang duren voor er een concurrerend systeem ontstaat dan onafhankelijk is van de usa. er zijn gewoon teveel systemen wereldwijd die vertrouwen op het internet.

Member Rage's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ik betwijfel heel hard, dat als SOPA erdoor komt, dat ze sites als google en facebook gaan sluiten.

In principe is dit mogelijk als iemand warez verspreid via facebook, maar ik kan mij echt moeilijk voorstellen dat deze dingen gaan verdwijnen.

Neemt niet weg dat SOPA iets slecht is.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    ah, als het echt zo'n vaart loopt als sommigen hier beweren dan zal het niet lang duren voor er een concurrerend systeem ontstaat dan onafhankelijk is van de usa. er zijn gewoon teveel systemen wereldwijd die vertrouwen op het internet.
    Dat gaat ze niet tegenhouden om nog een wet te maken. SOPA is nu gemaakt om ook gewoon websites buiten de USA offline te halen, dus ik snap sowieso niet dat zoiets nog maar overwogen kan worden dat de USA dus gewoon zeggenschap krijgt over de wetten in andere landen die gerelateerd zijn aan media.

Member BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    En dat noemt zich het wereld wijde web, tegenstrijdig niet ?

http://webwereld.nl/analyse/109224/s...-blokkade.html

Member
    iTrader
    0
    kunnen online games hiermee stilgelegd worden ? dan zie ik wel wat mmorpg's en steam verdwijnen

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Veel drama queens hier, precies of het internet zoals we het nu kennen van de ene dag op de andere drastisch gaat veranderen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat gaat ze niet tegenhouden om nog een wet te maken. SOPA is nu gemaakt om ook gewoon websites buiten de USA offline te halen, dus ik snap sowieso niet dat zoiets nog maar overwogen kan worden dat de USA dus gewoon zeggenschap krijgt over de wetten in andere landen die gerelateerd zijn aan media.
    Sites worden door SOPA/PIPA niet offline gehaald, je zal ze gewoon niet kunnen vinden op hun vertrouwde adres via DNS. Wat ook net één van de loopholes is in SOPA, als je bij voorbeeld google blokkeert dan kan je gewoon recht naar het IP gaan en dan krijg je de website ook.
    Laatst gewijzigd door shiftyke; 18 januari 2012 om 19:10

Member
    iTrader
    0
    Auteursrechten moeten inderdaad gerespecteerd worden, maar de wijze waarop men het met SOPA en PIPA (en later ACTA) aanpakt is gewoonweg verkeerd.

Obama zal hier zijn vetorecht niet voor gebruiken. Republikeinen zullen hem dan wel 'chanteren' met andere maatregelen waar zij zullen tegenstemmen. Maar niet enkel Republikeinen, ook veel Democraten staan achter dit voorstel. Dat de voorzitter van de MPAA, Chris Dodd, voorheen een belangrijke Democratische pion was, hoeft weer niet te verbazen.

Laten we hopen dat het tegengehouden wordt, maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop.

Member megamold's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsmillo Bekijk bericht

En versta mij hier niet verkeerd. Auteursrecht en de naburige rechten daarvan dienen gerespecteerd te worden. Enkel is er een verschil tussen grote sites als bvb 'de piraat baai' offline proberen te halen en iedere gebruiker op youtube waar in de achtergrond de radio speelt te proberen vervolgen (en mogelijk gewoon youtube zelf offline halen).
    deze wetten gaan helemaal niks kunnen doen aan piraterij , enkel misschien de toegankelijkheid wat bemoeilijken, want zoals ik het begrijp draait heel het PIPA gedoe rond het bannen van domain names. niet zozeer de sites op zich aangezien er vaak weinig aan te doen is omdat deze sites gehost worden in het buiteland.

met andere woorden : je kan nog altijd een site zoals "de piraat baai" bezoeken als je het IP adress weet, je kan er alleen niet meer op door de domain name te gebruiken.
    dus iemand die echt iets voor niets wil zal een paar minuten moeten rondzoeken voor een site waar het IP adress opstaat wat ze nodig hebben en bingo ! piraterij !

verder heb ik slechts 1 ding te zeggen op de hele situatie :
    "zucht"
    << XBOX 360 >> GamerTag : Megamold
    << snowboarding >>
    << Audi >>

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten