U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Politiek & Actualiteit

Politiek & Actualiteit - Hier kan je terecht voor ernstige discussies.
Aparte registratie verplicht!!!!

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 9 februari 2012, 12:00   #3201  
ng is offline ng Stuur een bericht via MSN naar ng
ng's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 1 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenima Bekijk bericht
Quickie & Milquet botsen over pensioen brandweer

Madame Non doet haar naam weer alle eer aan.
Echt weer typisch voor die klucht van een regering.
Zijn er al zoveel stakingen geweest vanwege quickie zijn plannen gaat die trut nu ook nog wat dwarsliggen.

Ge zou haast geloven dat madam bezig is met politieke spelletjes, kwestie van wat stemmen te veroveren.
Maar kom, dat zou niet kunnen. Toch?

Nu het is ook wel serieus geklungel van quickie. De volgende kunnen wel vroeger op pensioen (politieagenten, militairen en treinbestuurders). Waarom de brandweer dan niet?
Brandweer is heel wat belastender dan treinbestuurder denk ik.
Zit niet echt veel lijn in z'n ontwerp. Buiten dan kromme, dat dan weer wel.
Oud 9 februari 2012, 13:48   #3202 (permalink)  
memorexxx is nu online memorexxx
memorexxx's schermafbeelding
Member
iTrader: 5 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GMotha Bekijk bericht
Toevallig wanneer er een vakbondskantoor in de fik staat, eens zien hoezeer gebrand ze dan op staken zijn.
pun intended zeker

Toch is het belachelijk, wat gaat een brandweerman die zo oud is nog (veilig) kunnen doen van werk daar? Dispatching ofzo zeker niet, naar het schijnt zowat een van de lastigste taken bij de brandweer en als ge uw kopke er niet bij houd zijn de gevolgen niet te overzien denk ik... Alleen al vragen van een mens van 60 om van 19.00 tot 07.00 (de uren die m'n kameraard moet kloppen als hij op dispatch zit) waakzaam te zijn is al dom imo...

Milquet heeft gelijk, den Quickie zijn gedachtengang rond z'n pensioenbeleid is kinderachtig en compleet onrealistisch.
Oud 9 februari 2012, 16:22   #3203 (permalink)  
Swagger is offline Swagger
Swagger's schermafbeelding
Member
Pensioenleeftijd van brandweer gaat toch niet omhoog? In tegendeel, Milquet wil ze gaan verlagen op het moment dat de regering een inspanning vraagt aan iedereen. Als signaal kan dat wel tellen.

Trouwens, als er een brandweerman op de ladder kruipt, dan is dat dikwijls ne jonge gast. Iemand van 58 is dan al lang in een coördinerende rol aan het werk.
Oud 9 februari 2012, 16:52   #3204 (permalink)  
Eagle` is offline Eagle`
Eagle`'s schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
pun intended zeker

Toch is het belachelijk, wat gaat een brandweerman die zo oud is nog (veilig) kunnen doen van werk daar? Dispatching ofzo zeker niet, naar het schijnt zowat een van de lastigste taken bij de brandweer en als ge uw kopke er niet bij houd zijn de gevolgen niet te overzien denk ik... Alleen al vragen van een mens van 60 om van 19.00 tot 07.00 (de uren die m'n kameraard moet kloppen als hij op dispatch zit) waakzaam te zijn is al dom imo...

Milquet heeft gelijk, den Quickie zijn gedachtengang rond z'n pensioenbeleid is kinderachtig en compleet onrealistisch.
en waarom ni, is ne mens van 60 mentaal niet meer in staat omdat te doen ofwa ?
Oud 10 februari 2012, 07:12   #3205 (permalink)  
Aenima is offline Aenima
Aenima's schermafbeelding
Member
Er zijn in mijn opinie heel wat taken dat een oudere brandweerman op zich kan nemen, bijvoorbeeld Dispatching, verschillende van mijn collega's bij de politie die in het CICOV zitten zijn ook niet ver van de 60 verwijderd. Verder denk ik nog aan controles op brandveiligheid in nieuwe gebouwen & preventie, etc ...
Oud 10 februari 2012, 08:00   #3206 (permalink)  
ng's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Niet iedereen kan die controles zomaar doen.
Oud 10 februari 2012, 08:40   #3207 (permalink)  
memorexxx is nu online memorexxx
memorexxx's schermafbeelding
Member
iTrader: 5 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle` Bekijk bericht
en waarom ni, is ne mens van 60 mentaal niet meer in staat omdat te doen ofwa ?
In staat zijn is veel gezegd, maar ik weet van m'n maat dat zo'n dienst dispatching niet te ondeschatten is en dat ge uw kopke er goed bij moet houden.
Oud 10 februari 2012, 11:12   #3208 (permalink)  
zwerver is offline zwerver
zwerver's schermafbeelding
Member
EU drive to protect drug firms puts fight against Aids at risk - Health News - Health & Families - The Independent
De EU vindt de winsten van een aantal farmaceutische bedrijven belangrijk genoeg om miljoenen mensen het recht op (waardig) leven te ontzeggen. Hoera.
Oud 10 februari 2012, 11:20   #3209 (permalink)  
Alpine is offline Alpine
Member
Politie agenten en militairen moeten ze ook ook maar tot 60 laten gaan dat zou hun al honderden miljoenen euro's per jaar schelen.
Er zijn vele zwaardere beroepen dan dat, maar daar doen ze hun ogen liever voor dicht.
Oud 10 februari 2012, 11:36   #3210 (permalink)  
GMotha is offline GMotha
GMotha's schermafbeelding
Member
iTrader: 8 (100%)
Citaat:
pun intended zeker .
Yeps^^

Citaat:

Ik heb geen problemen met brandweerlui die vroeger op pensioen gaan, op zich is hun job zwaarder dan dat van de gemiddelde flik (en hun pensioen wordt niet aangeraakt).
In't algemeen ben ik wel akkoord dat er langer gewerkt mag worden (er zijn uitzonderingen). Mensen boven de 50 hebben meestal wel een ervaring die doorgegeven kan worden aan jongere collega's, dit zouden ze in't achterhoofd moeten houden als ze deze mensen aan't werk willen houden.
Oud 10 februari 2012, 13:21   #3211 (permalink)  
Bluto is nu online Bluto Stuur een bericht via MSN naar Bluto
Bluto's schermafbeelding
Crew Member
Twee jaar cel voor woordvoerder Sharia4Belgium - Binnenland - De Morgen
Oud 10 februari 2012, 13:34   #3212 (permalink)  
zwerver is offline zwerver
zwerver's schermafbeelding
Member
het meest ironische is nog de eerdere veroordeling voor diefstal met geweld :')
Oud 10 februari 2012, 14:32   #3213 (permalink)  
zengi is offline zengi
Member
iTrader: 2 (100%)
Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat hij is veroordeeld. En dit los van alle emotionele gedoe rond de figuur zelf, maar als je slechts naar de feiten kijkt.

Marie rose morel belagen...seriously? En dat oproepen tot haat en geweld, heeft em letterlijk opgeroepen tot belgen bestrijden?
Oud 10 februari 2012, 14:38   #3214 (permalink)  
ng's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zengi Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat hij is veroordeeld. En dit los van alle emotionele gedoe rond de figuur zelf, maar als je slechts naar de feiten kijkt.

Marie rose morel belagen...seriously? En dat oproepen tot haat en geweld, heeft em letterlijk opgeroepen tot belgen bestrijden?
"Niet-moslims nog vuiler dan dieren"
Belkacem en de Britse Anjem C.(44) hadden tijdens een persconferentie op 22 mei 2010 en in filmpjes die via internet verspreid werden hun toehoorders onder meer opgeroepen om toe te treden tot de groep van de salafistische jihadisten die geloven in de gewapende strijd. Ze stelden dat "een vlijmscherp zwaard" de enige oplossing was tegen de ongelovigen en de afvalligen en riepen hen op om de niet-moslims - die ze "nog vuiler dan dieren" noemden - te bestrijden.

Neen, niet letterlijk belgen. Maar kom, ge moet nu niet veel moeite doen.

En het is het belagen van de nabestaanden van marie rose, wel lezen wat er staat.

Marie-Rose Morel
Belkacem werd naast het aanzetten van haat en geweld ook veroordeeld voor het belagen van de nabestaanden van Marie-Rose Morel en dan vooral van haar echtgenoot Frank Vanhecke. Een dag na haar overlijden had hij haar ziekte een "straf van Allah" genoemd. Filip Dewinter, Bart De Wever en alle andere "vijanden van Allah" mochten zich aan hetzelfde verwachten.
Oud 10 februari 2012, 17:08   #3215 (permalink)  
exo is offline exo
exo's schermafbeelding
Member
iTrader: 7 (83%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zengi Bekijk bericht

Gij kunt toch niet anders dan moslim zijn? :’)
Indien niet moet ge ff u adres geven, dan stuur ik een schroevendraaier op om u oogkleppen los te maken.
Oud 10 februari 2012, 17:36   #3216 (permalink)  
=CID=Drone is offline =CID=Drone Stuur een bericht via ICQ naar =CID=Drone
=CID=Drone's schermafbeelding
Member
iTrader: 11 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exo Bekijk bericht
Gij kunt toch niet anders dan moslim zijn? :’)
Indien niet moet ge ff u adres geven, dan stuur ik een schroevendraaier op om u oogkleppen los te maken.
vraagt aan ne bouwvakker een drilboor, ze hebben ze toch niet van doen op de moment
Oud 10 februari 2012, 18:39   #3217 (permalink)  
Silence is offline Silence
Member
2 jaar ? En alle straffen onder de 3 jaar moeten niet uitgezeten te worden

Meneer met een grijns op zijn bakkes naar buiten, opgewacht door zijn vriendjes en maar slogans roepen binnen en buiten
Tzal indruk maken

Over de manier waarop hij daar vertrekt in het nieuws kan hij daar geen boete voor krijgen ?
Willen keren, zien dat hij niet in 1x rondgeraakt en dan maar langs rechts langs een geparkeerd voertuig rijden, over het voetpad
Oud 10 februari 2012, 19:07   #3218 (permalink)  
Time is offline Time Stuur een bericht via MSN naar Time
Time's schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
De Leeuw ligt nog eens onder vuur.
Rudy De Leeuw onder vuur - De Standaard

Toch is er sprake van winsten die de vennootschap nu maakt. In zijn communiqué schrijft de Leeuw: 'Het financieel beheer van die vennootschap gebeurt nu door een boekhoudkantoor. Om elke dubbelzinnigheid te vermijden, heb ik in juli 2011 trouwens ontslag genomen uit de Raad van Bestuur van die vennootschap.'

'Ik draag in die vennootschap dus geen enkele verantwoordelijkheid meer. Ik heb bovendien altijd in volle openbaarheid mijn bestuursmandaten bekend gemaakt.'

Ontslag van een bestuurder wordt gepubliceerd in de bijlage van het Belgisch Staatsblad. Enige beweging die in 2011 te zien is, is een verlenging van het mandaat van de bestuurders, inclusief dat van De Leeuw, tem 2017.
Van een ontslag is dus geen enkele sprake, bizar dat hij daar nu over loopt te liegen.
Oud 10 februari 2012, 20:04   #3219 (permalink)  
janwouters is offline janwouters
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
2 jaar ? En alle straffen onder de 3 jaar moeten niet uitgezeten te worden

Meneer met een grijns op zijn bakkes naar buiten, opgewacht door zijn vriendjes en maar slogans roepen binnen en buiten
Tzal indruk maken

Over de manier waarop hij daar vertrekt in het nieuws kan hij daar geen boete voor krijgen ?
Willen keren, zien dat hij niet in 1x rondgeraakt en dan maar langs rechts langs een geparkeerd voertuig rijden, over het voetpad
Zal wrs idd geen seconde in de bak zitten, maar een veroordeling van 2 jaar is toch ferm ze.

En spijtig dat Etienne Schouppe staatssecretaris af is, die had wrs persoonlijk die boete uitgeschreven.
Oud 10 februari 2012, 22:45   #3220 (permalink)  
zengi is offline zengi
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ng Bekijk bericht
"Niet-moslims nog vuiler dan dieren"
Belkacem en de Britse Anjem C.(44) hadden tijdens een persconferentie op 22 mei 2010 en in filmpjes die via internet verspreid werden hun toehoorders onder meer opgeroepen om toe te treden tot de groep van de salafistische jihadisten die geloven in de gewapende strijd. Ze stelden dat "een vlijmscherp zwaard" de enige oplossing was tegen de ongelovigen en de afvalligen en riepen hen op om de niet-moslims - die ze "nog vuiler dan dieren" noemden - te bestrijden.

Neen, niet letterlijk belgen. Maar kom, ge moet nu niet veel moeite doen.
Maar dat is het net juist, het "moeite doen" lijkt me zo aanwezig in deze zaak. Want het punt wordt hier gemaakt dat hij oproept tot haat en geweld. Maar t.o.v. wie vraag ik me af? T.o.v. van belgen? Waar zegt hij dat dan...

Citaat:
En het is het belagen van de nabestaanden van marie rose, wel lezen wat er staat.
Marie-Rose Morel
Belkacem werd naast het aanzetten van haat en geweld ook veroordeeld voor het belagen van de nabestaanden van Marie-Rose Morel en dan vooral van haar echtgenoot Frank Vanhecke. Een dag na haar overlijden had hij haar ziekte een "straf van Allah" genoemd. Filip Dewinter, Bart De Wever en alle andere "vijanden van Allah" mochten zich aan hetzelfde verwachten.
Dat snap ik dus ook niet, hij heeft zijn eigen gestoorde mening over de dood van Marie-Rose Morel en opeens wordt dat gezien als een belaging van de nabestaanden? Waarom mag hij het geen straf noemen van Allah of Jezus of wie dan ook?
Net zoals onze kardinaal, aids een imminente rechtvaardigheid noemde.

Ik denk dat er inderdaad geen plaats is voor de woorden van deze man in onze maatschappij maar het lijkt nu alsof m'n het op de man speelt ipv op de feiten.
Discussie gesloten

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten