Pagina 151 van 333 EersteEerste ... 51101141147148149150151152153154155161201251 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.251 t/m 2.265 van 4991
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Als we zouden vertrouwen op de intelligentie van de mensen (wat jij blijkbaar wilt doen) dan zou deze hele discussie niet bestaan want dan waren er geen rokers. Ieder individu kan en zal domme beslissingen maken. ( Hiermee zeg ik niet dat rokers dom zijn, ik stel wel dat beginnen roken een domme beslissing is)
    Dit weerspiegelt perfect wat jullie (fout ingebakken) denkpatroon is. Jullie denken: "Roken is dom, niemand wil dat eigenlijk maar sommigen geraken er willens nillens aan verslaafd en die mensen moeten wij helpen!".
    Neen. Soms rook ik en dat is een hele bewuste keuze. Omdat ik het gezellig vind, omdat het smaakt bij een pint, ... wat ook de redenen mogen zijn trouwens want dat zijn niemands zaken.

Ik oordeel dat ik liever die vrijheid heb om te roken (wetende dat het ongezond kan zijn) dan allerlei vrijheden te laten uit een soort onrealistisch gezondheidsfetisjisme.

Ik ben daarbij helemaal niet minder intelligent dan de niet-rokers. Ik vind het persoonlijk zelfs intelligenter om een hogere graad van vrijheid (en dus levensvreugde) na te streven i.p.v. te kiezen voor gemiddeld een maand langer te leven.

Ik raad jullie dus aan om uit jullie vastgeroest egocentrisch denkpatroon te stappen en te beseffen dat andere mensen er wel eens een andere levensvisie op kunnen nastreven.

Omdat je gaat van 'rookverbod in cafés, ja of nee?' naar 'Bent u tegen een verbod op alles wat anderen schade kan berokkenen en die geen maatschappelijk nut hebben?'. Als een vraagstelling zo verwijden de enige manier is democratisch verantwoorde beslissingen te nemen moet je dat ook over *alles* doen.

Voorbeeldje: een aanpassing van de kinderbijslag zou dan moeten opengebroken worden tot iets in de aard van 'Wat vindt u van een financiële ondersteuning ten gevolge van een actie waar je volledig zelf voor gekozen hebt'. Dan heb je in 1 zwaai studiebeuzen,vakantiegeld, sommige pensioenregelingen, etc mee. Want als je dat niet doet maak je het opportunistisch en heb je die met kinderen en die onder kinderen ( of kinderwens)

En zo werkt het dus niet.
    Ik ga mij inderdaad niet uitspreken over andere problematieken. Ik geef toe dat de juiste vraagstelling heel belangrijk is en daar zal dus het meeste tijd in kruipen. Om dit hier eventjes uit mijn duim te zuigen op een internetforum voor elk random onderwerp zal dus niet lukken. Dat kan ik niet en jij ook niet. Daar moeten politiek-onafhankelijke experts zich over buigen.
    De alternatieve (en volgens mij juiste) vraagstelling die ik poseerde was een voorbeeld van een vraagstelling die al véél meer ideologische en democratische waarde bevat maar ik pretendeer ook niet dat dit de enige juiste is.

Desalniettemin is dit toch wel het belangrijkste onderdeel. Als je al zou toegeven dat de vraagstelling "ben jij pro rookverbod?" 0,0 ideologische of democratische waarde bevat dan zouden we al een heel eind verderkomen.

Net zoals "ben jij pro belastingsverlaging voor iedereen behalve voor wie (pakweg) z'n achternaam met de letter 'z' begint?" zou moeten vervangen worden door "ben jij pro belastingsverlaging voor iedereen behalve voor een totaal willekeurige groep mensen?". De eerste zal "democratisch" goedgekeurd worden, het tweede niet. Terwijl beiden eigenlijk zouden moeten afgekeurd worden.

Het komt er dus op neer om niet een bepaalde groep te viseren.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Dit weerspiegelt perfect wat jullie (fout ingebakken) denkpatroon is. Jullie denken: "Roken is dom, niemand wil dat eigenlijk maar sommigen geraken er willens nillens aan verslaafd en die mensen moeten wij helpen!".
    Neen. Soms rook ik en dat is een hele bewuste keuze. Omdat ik het gezellig vind, omdat het smaakt bij een pint, ... wat ook de redenen mogen zijn trouwens want dat zijn niemands zaken.
    je maakt hier een denkfout:
    't is niet omdat iemand een bewuste keuze maakt dat dit geen domme/irrationele keuze kan zijn.

Daarbij direct gezegd dat ook irrationele keuzes perfect goed kunnen zijn, voor je m'n woorden verdraaid.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het absurde aan mensen die zich gelengheidsrokers noemen - bv. enkel wanneer ze op café gingen - is natuurlijk dat die gelegenheden zich wel met een zekere regelmaat voordeden, en ze uiteindelijk eveneens verslaafden zijn.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    't is niet omdat iemand een bewuste keuze maakt dat dit geen domme/irrationele keuze kan zijn.

Daarbij direct gezegd dat ook irrationele keuzes perfect goed kunnen zijn, voor je m'n woorden verdraaid.
    Zijn werkelijke denkfout is echter dat hij denkt autonoom (en dus bewust) te handelen maar het eigenlijk de verslavende stoffen zijn die hem begeleiden in zijn keuze.

Ik ga mij inderdaad niet uitspreken over andere problematieken. Ik geef toe dat de juiste vraagstelling heel belangrijk is en daar zal dus het meeste tijd in kruipen. Om dit hier eventjes uit mijn duim te zuigen op een internetforum voor elk random onderwerp zal dus niet lukken. Dat kan ik niet en jij ook niet. Daar moeten politiek-onafhankelijke experts zich over buigen.
    De alternatieve (en volgens mij juiste) vraagstelling die ik poseerde was een voorbeeld van een vraagstelling die al véél meer ideologische en democratische waarde bevat maar ik pretendeer ook niet dat dit de enige juiste is.
    Niet echt, nu gooi je allerlei problematieken op een hoop die niks te maken hebben met de roken in caféproblematiek. Wat jij probeert te doen is de discussie te verschuiven naar iets waar jij gemakkelijker jouw gelijk kan halen.
    Laatst gewijzigd door Kandul; 28 december 2011 om 12:13

Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dJeez Bekijk bericht
    Als het maatschappelijke draagvlak voldoende groot was, dan zou de overheid een ander beleid voeren. Denk daar maar gerust eens over na alvorens het over egoïsme en opportunisme te hebben.
    Kom, als dat waar is dan zouden we een rechtse regering hebben.

edit: Weet niet of het hier al heeft gestaan.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...11227_Magnette

Zeer lastig, lijkt mij serieuse bullshit. Volgens mij wilt hij eerder de vakbonden niet op de tenen trappen. En natuurlijk stemmen behouden.
    Alle religies zijn sektes, de enigste reden dat ze niet zo staan geklasseerd is omdat ze voldoende macht hebben vergaard om dit tegen te werken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Ik zeg niet dat ik een intelligente keuze maak omdat die keuze bewust is zoals jij hier suggereert.

Ik zeg dat ik een intelligente keuze maak omdat ik vrijheid (en dus levenskwaliteit) belangrijker acht dan de gemiddelde procentuele kans om een maand vroeger te sterven (levenskwantiteit).

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Ik oordeel dat ik liever die vrijheid heb om te roken (wetende dat het ongezond kan zijn) dan allerlei vrijheden te laten uit een soort onrealistisch gezondheidsfetisjisme.
    Het staat u uiteraard volledig vrij van te roken. Maar voor mij valt dat in dezelfde categorie als religie. Het staat iedereen perfect vrij gelovig te zijn, maar puur in de privésfeer en nooit ergens waar een ander er last van kan hebben. Ik ben blij dat we daar met roken bijna zijn, nu de rest nog.

Ik ben daarbij helemaal niet minder intelligent dan de niet-rokers. Ik vind het persoonlijk zelfs intelligenter om een hogere graad van vrijheid (en dus levensvreugde) na te streven i.p.v. te kiezen voor gemiddeld een maand langer te leven.

Ik raad jullie dus aan om uit jullie vastgeroest egocentrisch denkpatroon te stappen en te beseffen dat andere mensen er wel eens een andere levensvisie op kunnen nastreven.
    Je beseft toch dat jouw denken even egocentristisch is aangezien gebaseerd op jouw visie van wat beter is eh? ( alsook ik heb expliciet gesteld dat ik NIET zeg dat rokers minder intelligent zijn.)

Desalniettemin is dit toch wel het belangrijkste onderdeel. Als je al zou toegeven dat de vraagstelling "ben jij pro rookverbod?" 0,0 ideologische of democratische waarde bevat dan zouden we al een heel eind verderkomen.

Net zoals "ben jij pro belastingsverlaging voor iedereen behalve voor wie (pakweg) z'n achternaam met de letter 'z' begint?" zou moeten vervangen worden door "ben jij pro belastingsverlaging voor iedereen behalve voor een totaal willekeurige groep mensen?". De eerste zal "democratisch" goedgekeurd worden, het tweede niet. Terwijl beiden eigenlijk zouden moeten afgekeurd worden.

Het komt er dus op neer om niet een bepaalde groep te viseren.
    Je viseert *altijd* een bepaalde groep. Dat is gewoon een gegeven als je niet met unanieme beslissingen wilt werken. Degene die het niet eens zijn zullen zich altijd tekort gedaan voelen.

Ohja je doet hier trouwens alsof beslissingen gebaseerd op het volgen van een ideologie te prefereren zijn en dat dit een vast gegeven is. Daar ben ik nog helemaal niet zo zeker van. Ideologisch denken leidt vaak tot vastgeroest zitten en een totale onmogelijkheid tot pragmatisch zijn.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Zijn werkelijke denkfout is echter dat hij denkt autonoom (en dus bewust) te handelen maar het eigenlijk de verslavende stoffen zijn die hem begeleiden in zijn keuze.
    en @ KnightOfCydonia;
    Ik rook soms 2 weken aan een stuk niet en ik voel geen enkele drang naar die sigaret. Jij weet helemaal niets van mij af, je hoeft dus ook niet te doen alsof dat wel het geval is.

Verder zou ik willen vragen dat alle uit de lucht gegrepen insinuaties vanaf nu stoppen en ik doe een oproep om uit uw vastgeroest en elitair denkpatroon te stappen en een ideologische discussie te voeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Niet echt, nu gooi je allerlei problematieken op een hoop die niks te maken hebben met de roken in caféproblematiek. Wat jij probeert te doen is de discussie te verschuiven naar iets waar jij gemakkelijker jouw gelijk kan halen.
    Aangezien je niet ingaat op hetgeen ik zeg en weer vanuit het niets een stelling poneert zal ik het dan maar zelf doen (dit is echt vermoeiend discussiëren zo, een gevecht tegen windmolens. De enige die hier deftig kan discussiëren van de anti-rookzijde lijkt me Zarathustra te zijn. Maar soit.) ;

Dus jij vindt dat we niet alles op een hoopje mogen gooien en dat bijgevolg alle wetten met een "democratische" meerderheid mogen doorgevoerd worden? Zelfs als we daarbij een specifieke groep mensen viseren en dat de vraagstelling geen enkele ideologische waarde heeft?

Member
    iTrader
    0
    Het staat u uiteraard volledig vrij van te roken. Maar voor mij valt dat in dezelfde categorie als religie. Het staat iedereen perfect vrij gelovig te zijn, maar puur in de privésfeer en nooit ergens waar een ander er last van kan hebben. Ik ben blij dat we daar met roken bijna zijn, nu de rest nog.
    "Nooit ergens waar een ander er last van kan hebben". KAN hebben?

Ik moet u teleurstellen maar een kerk is een minstens even openbaar gebouw als een café. Als u er binnenkomt zal u gegarandeerd last hebben van religie, en dat mag niet volgens jou. Ik stel dus voor dat we een wetsvoorstel maken die het verbiedt om religie te beoefenen in kerken en moskeeën?

Neen, als iemand last heeft van religie dan komt hij niet in een kerk en gaat hij daar ook niet zijn eisen opdringen aan de gelovigen.

Je beseft toch dat jouw denken even egocentristisch is aangezien gebaseerd op jouw visie van wat beter is eh? ( alsook ik heb expliciet gesteld dat ik NIET zeg dat rokers minder intelligent zijn.)
    Dat is nu net het geniale aan de vrije markt. Iedereen krijgt zijn zin. Je kan kiezen uit een rookcafé of een niet-rookcafé. Mijn visie is niet egocentrisch omdat ik niets of niemand zal opdringen om van alle café's rookcafé's te maken zodat ik meer keuze zou hebben om uit te gaan of omdat het voor mij aangenamer is om binnen te roken.

Je viseert *altijd* een bepaalde groep. Dat is gewoon een gegeven als je niet met unanieme beslissingen wilt werken. Degene die het niet eens zijn zullen zich altijd tekort gedaan voelen.

Ohja je doet hier trouwens alsof beslissingen gebaseerd op het volgen van een ideologie te prefereren zijn en dat dit een vast gegeven is. Daar ben ik nog helemaal niet zo zeker van. Ideologisch denken leidt vaak tot vastgeroest zitten en een totale onmogelijkheid tot pragmatisch zijn.
    Neem nu mijn alternatieve vraagstelling voor het rookverbod. Ik denk dat ik daar niemand mee viseer. Het enige wat ik daarmee doe is een bepaalde ideologische lijn volgen. Vervolgens kun je elke problematiek daaraan toetsen en kun je ook pragmatisch een land gaan besturen.

Ik zeg niet dat nergens nuances nodig zijn. Strikt een ideologie volgen lijkt me ook praktisch onmogelijk. Maar het kan toch allemaal iets ideologischer dan dat platvloerse en hypocriete rookverbod.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Vrijheidje beperken hier, dan eentje daar, morgen nog dat verbodje erbij lappen...
    Jullie zijn echt als een stel kikkers in een pan.
    Die blijven ook zitten als je het langzaam aan het koken brengt...

Gaat niet enkel over het rookverbod uiteraard. Genoeg voorbeelden :
    - Vet en-of suikertaksen
    - Decibelnormen
    - SOPA (dit is zelf nog de grofste van al imo, zoveel kikkers die denken dat dat een wet is tegen online Piracy )
    - Verbod om een huis in een bepaalde stijl te bouwen (eens een artikel gelezen over spaans uitziende woningen die de burgemeester de lelijk vond en niet meer in zijn dorp wou... )

Maarja jongens het is voor "the greater good he"...
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    4
    non plus ultra

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Vrijheidje beperken hier, dan eentje daar, morgen nog dat verbodje erbij lappen...
    Jullie zijn echt als een stel kikkers in een pan.
    Die blijven ook zitten als je het langzaam aan het koken brengt...

Gaat niet enkel over het rookverbod uiteraard. Genoeg voorbeelden :
    - Vet en-of suikertaksen
    - Decibelnormen
    - SOPA (dit is zelf nog de grofste van al imo, zoveel kikkers die denken dat dat een wet is tegen online Piracy )
    - Verbod om een huis in een bepaalde stijl te bouwen (eens een artikel gelezen over spaans uitziende woningen die de burgemeester de lelijk vond en niet meer in zijn dorp wou... )

Maarja jongens het is voor "the greater good he"...
    Nu gooi je een hoop dingen op elkaar die geen zaak met elkaar hebben, gezondheid != meningsuiting, zoals dat bij SOPA het geval is.

En bv. die bouwvoorschriften bestaan op veel plaatsen, maar zijn gekend voor de aankoop van grond/woning. Hier thuis mochten ze ook niet boven een bepaalde hoogte bouwen.

En de "kikkers" in een pot met kokend water zijn een mythe zonder wetenschappelijke basis.

Member Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0

'Niemand werd gearresteerd omdat de onruststokers allemaal geestelijken waren'

Wat een reden, achterlijk land.

iTrader
    3 (100%)
    "Een honderdtal Grieks-orthodoxe en Armeens-Apostolische geestelijken raakte slaags met elkaar tijdens een schoonmaakactie na de festiviteiten rond Kerstmis. "

"De Geboortekerk werd in de zesde eeuw na Christus gebouwd op de plaats waar Jezus Christus geboren zou zijn. Het beheer van de kerk is in de gezamenlijke handen van de Rooms-Katholieke Kerk, de Grieks-Orthodoxe Kerk en de Armeens-Apostolische Kerk."

De katholieken geven voor de verandering nog eens het goede voorbeeld :P... of waren wussies.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Nu gooi je een hoop dingen op elkaar die geen zaak met elkaar hebben, gezondheid != meningsuiting, zoals dat bij SOPA het geval is.

En bv. die bouwvoorschriften bestaan op veel plaatsen, maar zijn gekend voor de aankoop van grond/woning. Hier thuis mochten ze ook niet boven een bepaalde hoogte bouwen.

En de "kikkers" in een pot met kokend water zijn een mythe zonder wetenschappelijke basis.
    Ja ik weet het dat die geen onderling verband hebben? En dan?
    Feit blijft dat we als maatschappij ons eigen steeds meer en meer vrijheden laten afpakken en dat de meerderheid er niet om maalt of het zelf een goede zaak vindt.
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

Pagina 151 van 333 EersteEerste ... 51101141147148149150151152153154155161201251 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten