Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 130
    Member Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nee, zei ik dat dan? De VS had tenminste een doel om ginds te zijn met name om de bevolking te bevrijden van een regime dat de eigen bevolking al jaren terroriseerde.
    Idd 250.000 onschuldige mensen doden met een doel is Ok
    Die 500.000 onschuldige kinderen door het embargo in Irak waren ook Ok

Als wij een doel willen bereiken zijn eender welk nummer van onschuldige slachtoffers GEEN ENKEL Probleem
    Zolang het maar niet te veel in het nieuws komt

Of hier een mooie quote
    In August 1988 Newsweek quoted Vice President George H. W. Bush as saying "I'll never apologize for the United States of America. Ever, I don't care what the facts are."
    US Navy schiet een burger-vliegtuig af, 290 mensen dood, zich nooit verontschuldigd, en de mensen die het vliegtuig afschoten krijgen een medaille.
    Goed bezig zeg ik dan

Iran Air Flight 655 - Wikipedia, the free encyclopedia

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deus ex Machina Bekijk bericht
    bullshit, je hebt totaal geen idee hoe religie werkt in de geesten van sommigen.
    Prachtige reactie moet ik zeggen. Niets houd je tegen om je mening te specifieren in plaats van iemand anders zijn menig/idee af te doen als bullshit.

Member Drew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Nee, zei ik dat dan? De VS had tenminste een doel om ginds te zijn met name om de bevolking te bevrijden van een regime dat de eigen bevolking al jaren terroriseerde.
    Een regime dat ze al jarenlang aan de macht hielden. Gelukkig is het vervangen door een ex-CIA informant, die sjoemelde met stembiljetten (daar kennen de Bush's ook wel wat van) en een van 's werelds meest notoire opiumdealers als broer heeft. En dan spreken we nog niet over CentGas of UNOCAL
    Laatst gewijzigd door Drew; 11 september 2011 om 22:35

iTrader
    0
    ja, enkel jammer dat dat niets met degenen die de aanslagen pleegden te zien heeft
    Omdat Osama afkomstig is van een rijke tak en familie in SA? Osama vocht al sinds de jaren '80 in het MO dacht ik. Veronderstel dan ook wel dat een "vrijheidsvechter" (zoals hij oorspronkelijk werd afgebeeld tijdens de oorlog met de Russen) heeft gezien hoe het Westen bepaalde "leiders" op hun plaats dropte in het MO en economisch voordeel deden.

Naast religie zijn dat ook bepaalde zaken die allemaal in kaart dienen te worden gebracht om de daden van die man trachten in beeld te brengen of zijn beweegredenen trachten te begrijpen. Religie is zeker niet het enige dat Osama gemaakt heeft als terrorist zijnde.

Member Deus ex Machina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentille Bekijk bericht
    Prachtige reactie moet ik zeggen. Niets houd je tegen om je mening te specifieren in plaats van iemand anders zijn menig/idee af te doen als bullshit.
    wel dat is het dan ook

'een medium om mensen te doen vechten'
    dat is overdreven nationalisme ook, daarom wil dat niet zeggen dat het niet slecht is.

'De redenen liggen wel dieper dan een terrorist die s'morgens opstaat en eventjes bij zichzelf denk om in de WTC-torens te vliegen omdat Allah hem dat opdraagt.'

nee het gebeurd niet van de ene dag op de andere, die gasten waren wel degelijk goed voorbereid. En of ie denkt dat allah het hem opdraagt weet ik niet, maar het is alleszins religieus geïnspireerd. De daders van 9/11 waren dan ook geen sukkelaars die zich met een ezeltje in the middle of nowhere moesten zien te redden, het waren mensen die hier opgegroeid zijn, en eigenlijk nooit last hebben gehad van het 'westen'. Tzijn ook zij die de middelen hebben om zoiets te doen.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain
    -J. Krishnamurti (1895-1986)-

Believing is seeing

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drew Bekijk bericht
    Een regime dat ze al jarenlang aan de macht hielden. Gelukkig is het vervangen door een ex-CIA informant, die sjoemelde met stembiljetten (daar kennen de Bush's ook wel wat van) en een van 's werelds meest notoire opiumdealers als broer heeft. En dan spreken we nog niet over CentGas of UNOCAL
    De Taliban had toch de touwtjes in handen vanaf '95 of '96? En daar hebben ze toch een streng islamitisch land van gemaakt? Dus ergens heeft hij wel een punt...

iTrader
    0
    Omdat Osama afkomstig is van een rijke tak en familie in SA? Osama vocht al sinds de jaren '80 in het MO dacht ik. Veronderstel dan ook wel dat een "vrijheidsvechter" (zoals hij oorspronkelijk werd afgebeeld tijdens de oorlog met de Russen) heeft gezien hoe het Westen bepaalde "leiders" op hun plaats dropte in het MO en economisch voordeel deden.

Naast religie zijn dat ook bepaalde zaken die allemaal in kaart dienen te worden gebracht om de daden van die man trachten in beeld te brengen of zijn beweegredenen trachten te begrijpen. Religie is zeker niet het enige dat Osama gemaakt heeft als terrorist zijnde.
    ja wel vreemd dat de man die jaren steun van de Vs genoot er zich plots toe keerde. Osama en de moslims uit die streken spraken al decennia over het overwinnen van 'de twee grote satans', de VS en de USSR. Het moest juist lukken natuurlijk dat de USSR juist afghanistan binnen viel dus zowat alle aandacht ging naar het bestrijden van de invasie van de sovjets. De amerikanen waren gewoon zo kortzichtig om de ene vijand te bewapenen zodat die de grotere vijand kon bestrijden.
    I don't know what you mean when you say big mind and little mind. First of all, there is the brain

Believing is seeing

Member Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    nee het gebeurd niet van de ene dag op de andere, die gasten waren wel degelijk goed voorbereid. En of ie denkt dat allah het hem opdraagt weet ik niet, maar het is alleszins religieus geïnspireerd.
    Zal het nog eens herhalen zodat ge het nog eens kunt negeren
    Dit was dus een ECHTE bron van inspiratie, dus zeker niet verder lezen want het is "anti-westers"

given the major role that Iraq sanctions play in the ideology of archenemy Osama bin Laden; his recruitment video features pictures of Iraqi babies wasting away from malnutrition and lack of medicine
    'We Think the Price Is Worth It'

iTrader
    0
    wel dat is het dan ook

'een medium om mensen te doen vechten'
    dat is overdreven nationalisme ook, daarom wil dat niet zeggen dat het niet slecht is.

'De redenen liggen wel dieper dan een terrorist die s'morgens opstaat en eventjes bij zichzelf denk om in de WTC-torens te vliegen omdat Allah hem dat opdraagt.'

nee het gebeurd niet van de ene dag op de andere, die gasten waren wel degelijk goed voorbereid. En of ie denkt dat allah het hem opdraagt weet ik niet, maar het is alleszins religieus geïnspireerd. De daders van 9/11 waren dan ook geen sukkelaars die zich met een ezeltje in the middle of nowhere moesten zien te redden, het waren mensen die hier opgegroeid zijn, en eigenlijk nooit last hebben gehad van het 'westen'. Tzijn ook zij die de middelen hebben om zoiets te doen.
    Dus omdat die mensen geld hebben kunnen ze geen politieke ideeën hebben? Zij kunnen het imperalisme/neo-kolonisatie van het Westen niet aanvechten?

En natuurlijk zijn die mensen opgeleid. Met dat statment wil ik enkel aanduiden dat het verder gaat dan enkel religie.Hun haat tegen over het Westen (en specifiek Amerika) is gegroeid uit andere feiten en antecedenten. Niet omdat Allah of Mohammed dat in hun oor heeft gefluisterd. Aan de hand van hun religie slagen ze er in om te recruteren. Als de ene terrorist het niet wil doen voor Allah zal hij zichzelf wel opblazen omdat Uncle Sam zijn bom op het huis van zijn broer is gevallen. Actie - reactie en zo blijven we bezig (gaat beide kanten uit)

iTrader
    0
    ja wel vreemd dat de man die jaren steun van de Vs genoot er zich plots toe keerde. Osama en de moslims uit die streken spraken al decennia over het overwinnen van 'de twee grote satans', de VS en de USSR. Het moest juist lukken natuurlijk dat de USSR juist afghanistan binnen viel dus zowat alle aandacht ging naar het bestrijden van de invasie van de sovjets. De amerikanen waren gewoon zo kortzichtig om de ene vijand te bewapenen zodat die de grotere vijand kon bestrijden.
    Is dat vreemd te noemen? Wat waren de banden tussen Amerika (cia) en de Moejadieen? Was dat enkele opleiding en wapens? Was er eventuele politieke steun beloofd na het verjagen van de Sovjets? Wie zal het zeggen.

In de jungle van Vietnam lopen nu ook nog inboorlingen rond die opgejaagd worden door 3 regeringen en die mensen hopen nog dagelijks dat een huey uit de lucht zal neerdalen om hen te redden en hen naar Amerika zal brengen zoals beloofd als ze de wapens opnamen tegen de Vietcong. Om maar aan te tonen dat bepaalde beloftes wel eens kunnen verbroken worden en eventueel kwaad bloed kunnen zetten. de één blijft oeverloos wachten, de andere onderneemt iets.

Het is maar giswerk wat ik doe maar vergezocht lijkt het me niet gezien precedenten.

Er hangt een geschiedenis aan vast die waarschijnlijk nooit volledig zal ontrafeld worden. Maar die geschiedenis is voor mij althans een teken om te geloven dat religie zeker niet de enige beweegreden was tot 9/11. Er is een beetje teveel toeval aanwezig mijn inziens
    Laatst gewijzigd door Gentille; 11 september 2011 om 23:06

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moto Bekijk bericht
    Zal het nog eens herhalen zodat ge het nog eens kunt negeren
    Dit was dus een ECHTE bron van inspiratie, dus zeker niet verder lezen want het is "anti-westers"

'We Think the Price Is Worth It'
    en wat bewijst dit? Propaganda zal altijd alle beelden en verhalen gebruiken om mensen voor hun kar te spannen, daarom noemt het ook propaganda.

en dat ganse gedeelte van 'the price is right' is een knap staaltje van gevoelsjournalistiek, alleen jammer dat het niets bewijst.

Believing is seeing

iTrader
    0
    Dus omdat die mensen geld hebben kunnen ze geen politieke ideeën hebben? Zij kunnen het imperalisme/neo-kolonisatie van het Westen niet aanvechten?

En natuurlijk zijn die mensen opgeleid. Met dat statment wil ik enkel aanduiden dat het verder gaat dan enkel religie.Hun haat tegen over het Westen (en specifiek Amerika) is gegroeid uit andere feiten en antecedenten. Niet omdat Allah of Mohammed dat in hun oor heeft gefluisterd. Aan de hand van hun religie slagen ze er in om te recruteren. Als de ene terrorist het niet wil doen voor Allah zal hij zichzelf wel opblazen omdat Uncle Sam zijn bom op het huis van zijn broer is gevallen. Actie - reactie en zo blijven we bezig (gaat beide kanten uit)
    En omdat ze geld hebben kunnen ze plots ook niet meer religieus zijn en in staat zijn om voor hun religie aanslagen te plegen?
    en lol, weet je wel wat imperialisme en neo kolonialisme is? Van imperialisme is er al zeker geen sprake, aangezien het toch wel sinds de duitsers is geleden dat een westers land zich daar nog schuldig aan heeft gemaakt.

Is dat vreemd te noemen? Wat waren de banden tussen Amerika (cia) en de Moejadieen? Was dat enkele opleiding en wapens? Was er eventuele politieke steun beloofd na het verjagen van de Sovjets? Wie zal het zeggen.
    ehm jij precies want je veronderstelt wel heel veel. je weet het niet, maar toch haal je het aan. Ik heb redenen (lees bewijs) om aan te tonen dat religie de drijvende factor was, jij hebt hypothesen. Ik zeg niet dat er geen andere redenen meespeelden, maar je kan de religieuze invloed toch niet ontkennen? ze geven het zelf toe, wat wil je nog meer?

Christopher Hitchens on Suicide Terrorism - YouTube

In de jungle van Vietnam lopen nu ook nog inboorlingen rond die opgejaagd worden door 3 regeringen en die mensen hopen nog dagelijks dat een huey uit de lucht zal neerdalen om hen te redden en hen naar Amerika zal brengen zoals beloofd als ze de wapens opnamen tegen de Vietcong. Om maar aan te tonen dat bepaalde beloftes wel eens kunnen verbroken worden en eventueel kwaad bloed kunnen zetten. de één blijft oeverloos wachten, de andere onderneemt iets.

Het is maar giswerk wat ik doe maar vergezocht lijkt het me niet.
    nee het is gewoon triviaal. Ik kan ook gissen. Ze hebben de cd van justin bieber gehoord en aldus moet het westen branden omdat we zo een monster hebben voortgebracht.

ik zou ze nog helpen moest dat de reden zijn.

Er is een beetje teveel toeval aanwezig mijn inziens
    welk toeval?

Believing is seeing

Approved 9-lifer moustii's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karre Bekijk bericht
    Zonder de aanslagen zouden er hoe dan ook al databanken gekomen zijn om zo veel mogelijk informatie van ons bij te houden. Kijk naar Google, die houdt ook heel wat informatie van ons bij zodat men hun Ads op de gebruikers kunnen afstemmen.
    Wat je zegt is waar. Maar een groot deel van de informatie verzameld door de staat wordt verzameld onder het mom van de strijd tegen het terrorisme. Zonder 9/11 zou het bv. veel moeilijker zijn om mensen te overhalen om door zo´n bodyscanner te gaan.
    "To succeed you have to stop being ordinary and be legend - wait for it - dary" Barny Stinson

Member zikje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Van imperialisme is er al zeker geen sprake, aangezien het toch wel sinds de duitsers is geleden dat een westers land zich daar nog schuldig aan heeft gemaakt.
    Tuurlijk is er nog imperialisme. De Britten en de VS hebben in Iran bvb de shah afgezet owv olie (CIA en MI5), en hun eigen mannetje geïnstalleerd. De reactie daarop kennen we natuurlijk, en daar zitten we de dag van vandaag nog altijd mee.

Nog wat info over Bin Laden:
    http://www.guardian.co.uk/world/2011...hs-cia-arsenal
    LRRP http://www.lrrp.be "Our armies do not come into your cities and lands as conquerors or enemies, but as liberators." -- Baghdad, March, 1917 -- (Frederick Stanley Maude)

Approved 9-lifer moustii's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zikje Bekijk bericht
    Tuurlijk is er nog imperialisme. De Britten en de VS hebben in Iran bvb de shah afgezet owv olie (CIA en MI5), en hun eigen mannetje geïnstalleerd. De reactie daarop kennen we natuurlijk, en daar zitten we de dag van vandaag nog altijd mee.
    Dit zijn zeker niet de enige voorbeelden. Denk maar aan Israel, het panamakanaal,...

En mss Libië.
    "To succeed you have to stop being ordinary and be legend - wait for it - dary" Barny Stinson

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten