Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 130
    Member zikje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Meent ge dat nu serieus? Doelbewust mikken op duizenden onschuldige burgerslachtoffers dat is die mensen hun verdiende loon? Een terecht gevolg van het politiek beleid?
    Het is geen terecht gevolg. Maar je weet toch zelf wel dat er grote frustratie is in het Midden-Oosten over het optreden van de VS aldaar.
    En dat kost niets?
    Dat kost minder, en werkt beter. De VS deden ook nogal neerbuigend tov ons. Maar hier hebben we al wel langer te maken met terrorisme. Een groot deel van de emotionele schok ginder, was dat dat de eerste aanslag was op het vaste land. Dat was bij Pearl Harbor ook al zo, maar dat is nog altijd ver weg. Dit was in hun midden en dat was de eerste keer.
    Binnenlands beleid is totaal verschillend qua gevolgen/aanpak dan buitenlands beleid hť. Kan je gewoon niet vergelijken.
    De War on Drugs is ook buitenlands beleid he. En dat is niet echt het punt, het gaat over de manier waarop ze dat beleid voeren. Die is wel goed bedoeld (wie wil nu drugs, criminaliteit en terreur), maar de manier waarop ze te werk gaan, is vaak ongelofelijk inefficiŽnt en gestoeld op emotionaliteit. Zo heeft een experten groep van de VN de War on Drugs bekeken en gezien dat die helemaal faalden. Ze maakten ook aanbevelingen; veel van die aanbevelingen gaan regelrecht in tegen de manier waarop de VS drugs bestrijdt.
    Leveren niets op? Zijn er dan nog aanslagen met vliegtuigen geweest van dit kaliber?
    Er zijn nog een aantal pogingen geweest, met de onderbroeken kerel, en de schoenen kerel. Die zijn niet tegengehouden geweest door de absurde check-ins in de luchthaven. Beiden waren volgens mij wel gekend door de inlichtingen diensten. In het geval van die onderbroeken kerel was die zelfs bekend door de inlichtingendiensten. Dus zorg er gewoon voor dat die geen steken laten vallen. Dat is efficiŽnter dan absurde veiligheidsmaatregelen.
    Nogmaals, ze konden moeilijk niet gereageerd hebben en andere opties kosten ook handenvol geld. Hoeveel is natuurlijk giswerk.
    Ik zeg nergens dat ze niet moesten reageren he. Stop toch eens met dat te insinueren. Ik zeg alleen dat ze het verstandiger hadden kunnen aanpakken. Vanaf 911 was Irak in het vizier, terwijl die er niks mee te maken had. Dat heeft dan nog even geduurd, maar achteraf zijn ze die toch binnengevallen. Rampzalig qua budget, qua geloofwaardigheid, en qua relaties met Europa en het Midden-Oosten. Afghanistan was wss wel gerechtvaardigd, maar de doelen waren daar nogal onduidelijk: puur anti-terreur actie of nation-building. Voor een deel zijn ze dit laatste gaan doen; en dat is schier onmogelijk, zeker als je de geschiedenis aldaar kent.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluto Bekijk bericht
    Inderdaad zeer schrijnend. Het aantal hulpverleners dat ziek is geworden of al overleden is, is schrikbarend hoog. Niettemin wil de overheid nog steeds niet duidelijk herkennen dat dat te wijten is aan de omstandigheden waarin die mensen moesten werken op de site. De hulpverleners worden ook zeer weinig betrokken bij de herdenking. Het doe me sterk denken aan de behandeling die teruggekeerde soldaten in de vs krijgen.
    Ik denk dat de democraten daar zelfs een wet voor hadden gemaakt; om ziekteverzekering te voorzien voor de reddingswerkers. In een medisch tijdschrift werd onlangs gemeld dat de kankergevallen 20% hoger zijn dan normaal (of zoiets). De republikeinen weigerden dat dan weer om god weet welke reden.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nieuwe volksvijand nr. 1 (De Moslim). Ik kan me toch niet herinneren dat er voordien ook al zoveel daarrond te doen was. Maar ik was ook 16 op het moment van de aanslagen, dus in de jaren daarvoor volgde ik niet echt de actualiteit, misschien heb ik het mis. Maar dat is toch mijn indruk.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Ja, allemaal de schuld van die bloeddorstige Amerikanen.
    Moslimterroristen kiezen ervoor om doelbewust onschuldige burgers te vermoorden. Met de aanslagen van 9/11 maar ook in eigen land met hun talloze bomaanslagen.

De Westerse Wereld wilde Al Qaeda & co uitschakelen omwille van het vermoorden van hun burgers en de eigen bevolking.
    In dat proces zijn er inderdaad burgerslachtoffers gevallen, dat is ook onvermijdelijk in een oorlog.
    En nogmaals, wat hadden ze anders moeten doen? Vriendelijk vragen aan Al Qaeda om er alsjeblieft mee op te houden?

Denk je dan dat de Afghaanse en Irakese bevolking nu dan veel slechter af is? Vrouwen mochten er nog niet eens naar school dankzij de Taliban en Saddam Hoessein was een dictator die een genocide op poten zette tegen de Koerdische bevolking.
    Hoeveel slachtoffers hebben die regimes geŽist?

Maar nee, het zijn de Amerikanen die de slechterikken zijn. De Afghanen en Irakezen stonden te popelen om de Taliban en Hoessein als leiders te hebben.
    De taliban en Hoessein werden wel gesteund door de VS in de jaren '80. Ik twijfel er niet aan dat het Amerikaanse interventionisme heeft geleid tot een sterke haat tegen het westen in het Midden-Oosten. En het is begrijpelijk dat er daarop reactie is gekomen. Maar dat vergoelijkt 9/11 natuurlijk niet.

Member Drew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Nieuwe volksvijand nr. 1 (De Moslim). Ik kan me toch niet herinneren dat er voordien ook al zoveel daarrond te doen was. Maar ik was ook 16 op het moment van de aanslagen, dus in de jaren daarvoor volgde ik niet echt de actualiteit, misschien heb ik het mis. Maar dat is toch mijn indruk.
    De religieuze motieven overschaduwen helaas te vaak de politieke. Het is makkelijk om de huidige problematiek af te schuiven als iets religieus ('ze plegen een aanslag want ze volgen geloof X') , terwijl het in feite voor het grootste deel politieke motieven zijn (Land Z zorgt er al decennia voor dat mijn volk Y onderdrukt wordt).

Member Jecht's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lol, ik kan begrijpen dat sommige mensen hier de VS 'haten', maar als ge er nog niet kunt verdragen dat er op de 10de verjaardag van zo'n gebeurtenis media-aandacht is voor de herdenking van de slachtoffers. Triestig ze.

Member Moto's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    En deze quote word binnekort 15 jaar

Lesley Stahl on U.S. sanctions against Iraq: We have heard that a half million children have died. I mean, that's more children than died in Hiroshima. And, you know, is the price worth it?

Secretary of State Madeleine Albright: I think this is a very hard choice, but the price--we think the price is worth it.
    --60 Minutes (5/12/96)

Een half miljoen onschuldige dode kinderen, gaan we daar misschiens ook eens een herdenkingske voor doen
    nuja het waren natuurlijk evil Moslim-kinderen, ahja en door ons toedoen, Whoopsie

'We Think the Price Is Worth It'

Then-Secretary of State Madeleine Albright's quote, calmly asserting that U.S. policy objectives were worth the sacrifice of half a million Arab children, has been much quoted in the Arabic press. It's also been cited in the United States in alternative commentary on the September 11 attacks (e.g., Alexander Cockburn, New York Press, 9/26/01).

But a Dow Jones search of mainstream news sources since September 11 turns up only one reference to the quote--in an op-ed in the Orange Country Register (9/16/01). This omission is striking, given the major role that Iraq sanctions play in the ideology of archenemy Osama bin Laden; his recruitment video features pictures of Iraqi babies wasting away from malnutrition and lack of medicine (New York Daily News, 9/28/01). The inference that Albright and the terrorists may have shared a common rationale--a belief that the deaths of thousands of innocents are a price worth paying to achieve one's political ends--does not seem to be one that can be made in U.S. mass media.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jecht Bekijk bericht
    Lol, ik kan begrijpen dat sommige mensen hier de VS 'haten', maar als ge er nog niet kunt verdragen dat er op de 10de verjaardag van zo'n gebeurtenis media-aandacht is voor de herdenking van de slachtoffers. Triestig ze.
    Er zijn er hier weinig die de VS haten. Dat maak jij er van. Er is een verschil tussen het tonen van ene herdenking, en een overrompeling van de media al weken over 911. Dit fenomeen is niet enkel bij 911 zo, maar ook bij andere sensationele gebeurtenissen. Er zou beter meer aandacht zijn voor analyse en reflectie. Gelukkig zit dat er ook af en toe tussen. Gisteren nog Maarten Van Rossem op de Nederlandse televisie. Of Timothy Garton Ash bvb: Het verloren decennium - De Standaard
    Nog eentje: http://www.nytimes.com/2011/09/07/op...kennedy07.html
    Dat brengt meer bij dan eindeloos die beelden te laten zien, en te vragen: "Waar was jij?".

Nas
    Nas is offline
    Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drew Bekijk bericht
    Welke grootmacht steunde die regimes vanaf de dekolonisatie om een verzekerde instroom aan grondstoffen te kunnen voorzien?
    Het was niet echt om grondstoffen te doen, eerder om tijdens de Koude Oorlog hun invloedssfeer zo groot mogelijk te maken.

Member Drew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nasty Nas Bekijk bericht
    Het was niet echt om grondstoffen te doen, eerder om tijdens de Koude Oorlog hun invloedssfeer zo groot mogelijk te maken.
    Want anders waren die grondstoffen voor de Sovjets. Buiten olie is er weinig reden voor de VS om de Saudis bevriend te houden. Tactiek gaat al decennia mee, tijdens WO II bvb. de Belgische regering onder druk zetten om goedkoop uranium uit Congo te krijgen.

Approved 9-lifer moustii's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    De wereld is veranderd sinds 9/11 echter niet in de positieve zin.
    • De vs is 2 zinloze oorlogen gaan voeren onder het mom van vrijheid,democratie,... Echter het waren zij die deze landen in het verleden steunden.
    • Wij verliezen als bevolking steeds meer en meer van onze vrijheden. Onze privacy zijn we voor eeuwig kwijt. Overal ter wereld worden gigantische databanken voorzien van onze data dit was compleet ondenkbaar voor 9/11.

Ik zie het als een rijk dat op zijn retour is. Net zoals vele rijken gaat de VS ten onder aan vele oorlogen,hoge schulden en een tekort aan werk. De toekomst zie ik rooskleurig voor het verre oosten voor ons komen er spijtig genoeg zwarte jaren aan.

Approved 9-lifer Karre's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Weblogs
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moustii Bekijk bericht
    De wereld is veranderd sinds 9/11 echter niet in de positieve zin.
    • De vs is 2 zinloze oorlogen gaan voeren onder het mom van vrijheid,democratie,... Echter het waren zij die deze landen in het verleden steunden.
    • Wij verliezen als bevolking steeds meer en meer van onze vrijheden. Onze privacy zijn we voor eeuwig kwijt. Overal ter wereld worden gigantische databanken voorzien van onze data dit was compleet ondenkbaar voor 9/11.

Ik zie het als een rijk dat op zijn retour is. Net zoals vele rijken gaat de VS ten onder aan vele oorlogen,hoge schulden en een tekort aan werk. De toekomst zie ik rooskleurig voor het verre oosten voor ons komen er spijtig genoeg zwarte jaren aan.
    Zonder de aanslagen zouden er hoe dan ook al databanken gekomen zijn om zo veel mogelijk informatie van ons bij te houden. Kijk naar Google, die houdt ook heel wat informatie van ons bij zodat men hun Ads op de gebruikers kunnen afstemmen.

Member UnFinished's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sinds 9/11 is het gevoel van oppermacht en onsterfelijkheid van de westerse wereld toch gebroken vind ik. Er was na de aanslagen vooral vťťl meer angst bij zowel de bevolking als in de politieke wereld, wat op zijn beurt zorgde voor:

- Afname van onze privacy, overheden willen niets meer aan het toeval overlaten en eisen meer controle over onze vrijheid
    - Meer xenofobisch gedrag en extreem-rechts dat aan stemmen wint(kijk maar naar het huidige politieke klimaat in Europa)
    - Toenemende individualisering/afzondering bij de bevolking

Ik denk dat vooral het Oosten (China, India) veel te danken heeft aan 9/11, voor hen lag nu de weg compleet open om de macht over de wereldeconomie te grijpen.

.

Member TheFuckingDutchman's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Meent ge dat nu serieus? Doelbewust mikken op duizenden onschuldige burgerslachtoffers dat is die mensen hun verdiende loon?
    Een terecht gevolg van het politiek beleid?
    De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben naar schatting meer dan 250.000 onschuldige mensen het leven gekost. hun verdiend loon wel?

Leveren niets op? Zijn er dan nog aanslagen met vliegtuigen geweest van dit kaliber?
    Nee, die zijn er inderdaad niet geweest. Maar niet omdat de veiligheidsdiensten ineens zo goed hun werk deden. Meer omdat er niet genoeg randdebielen in de wereld zijn om zich elke dag om zeep te helpen en daarbij in een toren te vliegen.

De onderbroekterrorist laatst op een vlucht naar USA is ook gewoon door alle checks heen gekomen. Dat is echter enkel gefaald door z'n eigen prutswerk en ingrijpen van een passagier.

Nogmaals, ze konden moeilijk niet gereageerd hebben en andere opties kosten ook handenvol geld.
    Hoeveel is natuurlijk giswerk.
    Niet reageren was inderdaad geen optie geweest. Maar beseffen dat niet iedere moslim, de hele taliban en heel afghanistan achter de aanslagen zit wel. Uiteindelijk is het een miniscuul kleine groep geweest die dit heeft georganiseerd. De jarenlange zoektocht naar Osama Bin Laden in grotten is ook overbodig gebleken. Tot deze conclusie had de CIA met goed speurwerk ook al kunnen komen.

Ben je eigenlijk, nota bene, onlangs nog in de VS geweest?
    Volg eens een paar dagen het nieuws; CNN, Daily Show, Fox News, MSNBC.

Dan weet je dat hij gelijk heeft over het belachelijke politieke en mediaklimaat dat er op dit moment heerst in de USA.
    Laatst gewijzigd door TheFuckingDutchman; 12 september 2011 om 00:07

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drew Bekijk bericht
    De religieuze motieven overschaduwen helaas te vaak de politieke. Het is makkelijk om de huidige problematiek af te schuiven als iets religieus ('ze plegen een aanslag want ze volgen geloof X') , terwijl het in feite voor het grootste deel politieke motieven zijn (Land Z zorgt er al decennia voor dat mijn volk Y onderdrukt wordt).
    Ja, die nieuwe volksvijand nummer 1 is daar dus een gevolg van. Oppassen voor de moslims, want die durven wel eens ontploffen! Met al hun rare ideeŽn en vliegtuigen in torens vliegen en al.

Member TheFuckingDutchman's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zikje Bekijk bericht
    Gisteren nog Maarten Van Rossem op de Nederlandse televisie. Of Timothy Garton Ash bvb: Het verloren decennium - De Standaard
    Nog eentje: http://www.nytimes.com/2011/09/07/op...kennedy07.html
    Dat brengt meer bij dan eindeloos die beelden te laten zien, en te vragen: "Waar was jij?".
    Maarten van Rossem is tien jaar geleden helemaal afgezeken toen hij de eerste was die het allemaal wat relativeerde. En ook de afgelopen week werd hij in de NL kranten (die bomvol stonden met 9/11) niet tot nauwelijks genoemd, terwijl de impact volop werd geanalyseerd. Best spijtig eigenlijk.

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Die kapers konden in de cockpit. Dat zal wel veranderd zijn zeker nu?

Nas
    Nas is offline
    Banned
    iTrader
    0
    Wat ik niet begrijp is dat ze zakmessen konden meenemen op het vliegtuig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Het was al zo dat de deur van de cockpit enkel van binnenuit kon geopend worden. Nu is die deur extra verstevig nav 9/11

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Vroeger was het bij wijze van spreken normaal dat als je jarig was je even bij de piloot in de cockpit kon gaan kijken. Van tegenwoordig word je al neergeschoten als je nog maar in de buurt komt.

Net de reportage gezien op panorama. Als je die beelden terug ziet lijkt het echt geen 10 jaar geleden te zijn. Het was eigenlijk ook wel erg om te zien dat uiteindelijk zelf de amerikaanse top geen idee hadden waar ze met bezig waren. Zo zie je maar dat enkele individuen een volledig land kunnen pijn doen.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    De taliban en Hoessein werden wel gesteund door de VS in de jaren '80. Ik twijfel er niet aan dat het Amerikaanse interventionisme heeft geleid tot een sterke haat tegen het westen in het Midden-Oosten. En het is begrijpelijk dat er daarop reactie is gekomen. Maar dat vergoelijkt 9/11 natuurlijk niet.
    Ik denk dat propaganda en godsdienstextremisme daar een nog grotere oorzaak van was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFuckingDutchman Bekijk bericht
    De oorlogen in Irak en Afghanistan hebben naar schatting meer dan 250.000 onschuldige mensen het leven gekost. hun verdiend loon wel?.
    Nee, zei ik dat dan? De VS had tenminste een doel om ginds te zijn met name om de bevolking te bevrijden van een regime dat de eigen bevolking al jaren terroriseerde.

Nee, die zijn er inderdaad niet geweest. Maar niet omdat de veiligheidsdiensten ineens zo goed hun werk deden. Meer omdat er niet genoeg randdebielen in de wereld zijn om zich elke dag om zeep te helpen en daarbij in een toren te vliegen.
    Dat denk jij.

De onderbroekterrorist laatst op een vlucht naar USA is ook gewoon door alle checks heen gekomen. Dat is echter enkel gefaald door z'n eigen prutswerk en ingrijpen van een passagier.
    Eťn voorbeeld over het falen van een controle die jaarlijkse allicht ettelijke miljoenen mensen screent.
    Kleine foutmarge dus.

Niet reageren was inderdaad geen optie geweest. Maar beseffen dat niet iedere moslim, de hele taliban en heel afghanistan achter de aanslagen zit niet. Uiteindelijk is het een miniscuul kleine groep geweest die dit heeft georganiseerd
    .

En wie zegt dan dat iedere moslim achter de aanslagen zit?

De jarenlange zoektocht naar Osama Bin Laden in grotten is ook overbodig gebleken.
    Inderdaad.

Tot deze conclusie had de CIA met goed speurwerk ook al kunnen komen.
    Uit welke documenten blijkt dat?

Volg eens een paar dagen het nieuws; CNN, Daily Show, Fox News, MSNBC.

Dan weet je dat hij gelijk heeft over het belachelijke politieke en mediaklimaat dat er op dit moment heerst in de USA
    Daarvoor moet ik niet enkel de amerikaanse zenders opzetten, hoor.
    In BelgiŽ is dat ook, maar ik neem aan dat ook de schuld is van de inval in Afghanistan en Irak?

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten