Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 61 t/m 64 van 64
    Member Tomba's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Een technocratie werkt zonder geld. Dus corruptie zal erg beperkt blijven.
    Een technocratie werkt an sich toch niet zonder geld? Sommige interpretaties daarvan misschien wel, maar ik vrees dat je zonder de kapitalistische drijfveer de economie voor enkele decennia in de put steekt...

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geen democratie betekent niet automatisch dictatuur.
    Een liberalistische staat is ook compleet anders dan de huidige democratie.

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomba Bekijk bericht
    Een technocratie werkt an sich toch niet zonder geld? Sommige interpretaties daarvan misschien wel, maar ik vrees dat je zonder de kapitalistische drijfveer de economie voor enkele decennia in de put steekt...
    Volgens de Amerikaanse iig wel. En volgens de Europese: "EOS's current plan focuses on the use of Energy Accounting on the inside and a Price System run on the outside for their beginning version of the Proto-Technate idea."

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Omdat je iemand wel smeergeld kan geven, maar geen "smeercertificaat".?

Verder zou je corruptie/incompetentie kunnen tegengaan door de leden van zo'n bestuur permanent afzetbaar te maken.
    in tegenstelling tot de politiekers nu. Zodat ze 4/6 jaar 'safe' zitten eenmaal verkozen. Wie niet deugd kan dan onmiddellijk afgezet worden door zijn "peers"
    Sinds het ideeŽn zijn komende uit de jaren '30, veronderstel ik dat energiecertificaten een vorm zijn van papier geld. Ik veronderstel ook dat niet iedereen evenveel certificaten gaat krijgen als verloning. Als alternatief in het huidig tijdperk kan je iedere transactie met energiecertificaten bijhouden in een centrale database maar dat is wel een hele zware hit op privacy en enorm veel gevaren voor misbruik vanuit het centraal bestuur. Dus ik zie niet in hoe "smeercertificaten" niet gegeven kan worden.

Wie zijn de "peers" van het lid in een technocratisch bestuur? Is dat de bevolking? Is het een soort meritocratisch systeem waar leden van het bestuur iemand zelf voordragen als kandidaat-lid?

In mijn ogen is een technocratie niet veel anders dan een particratie. Enige uitzondering is dat de bevolking hun macht kwijt is. Waar ze in een particratie nog regelmatige verkiezingen gebeuren en burgelijke ongehoorzaamheid (Van betogingen tot hacken van websites tot rellen) kunnen gebruiken, heb je alleen nog maar burgerlijke ongehoorzaamheid over in een technocratie. Investeer alvast in een sterke politiemacht want in je technocratie gaan betogingen en rellen een slagje erger zijn dan nu . Ahja, de invloed van de "lage klasse" is 0,0 in een technocratie.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten