Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste
    moustii's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
    Voor zover ik weet zijn er nog steeds 30 000 Amerikaanse manschappen gestationeerd in de buurt van Seoul. Dus ik betwijfel dat de VS zomaar langs de zijlijn kan staan, (losstaande van het feit dat een escalatie van het conflict een destabilisatie van heel ZO Azië zou kunnen betekenen). Trouwens ik denk dat Zuid-Korea wel een aanzienlijke wapenindustrie heeft hoor. Zelfs zonder VS hulp zou het Zuiden een oorlog makkelijk winnen (als China niet zou interveniëren).
    Bewapening

South Korea is an important manufacturer of armaments, both for domestic use and for export. Zuid-Korea is een belangrijke fabrikant van bewapening, zowel voor huishoudelijk gebruik en voor export. During the 1960s, South Korea was largely dependent on the United States to supply its armed forces, but after the elaboration of President Richard M. Nixon's policy of Vietnamization in the early 1970s, South Korea began to manufacture many of its own weapons. Tijdens de jaren 1960, Zuid-Korea is grotendeels afhankelijk van de Verenigde Staten om de krachten te leveren aan haar gewapende, maar na de uitwerking van Richard M. Nixon 's voorzitter beleid van vietnamisering in de vroege jaren 1970, Zuid-Korea begon om wapens te produceren veel van haar eigen. These included M-16 rifles, artillery, ammunition, tanks, other military vehicles, and ships. Deze omvatten M-16 geweren, artillerie, munitie, tanks, andere militaire voertuigen en schepen. Aircraft were assembled under coproduction arrangements with United States firms. Vliegtuigen werden geassembleerd onder coproductie regelingen met de Verenigde Staten bedrijven. Arms exports, including quartermaster goods, vehicles, and weaponry, reached nearly US$975 million in 1982 but declined during the rest of the decade, reaching only US$50 million in 1988. De uitvoer van wapens, met inbegrip van kwartiermaker goederen, voertuigen en wapens, bereikte bijna US $ 975 miljoen 1982, maar daalde gedurende de rest van het decennium, het bereiken van slechts US $ 50 miljoen in 1988. In 1989 Seoul announced that its fledgling aerospace industry was planning to produce an indigenously designed highperformance jetfighter for its air force within two decades. In 1989 Seoul aangekondigd dat haar jonge lucht-en ruimtevaartindustrie van plan was om geweld te produceren een bodem ontworpen Highperformance straaljager voor de lucht in twee decennia. The South Korean aerospace industry also developed a Korean Fighters Program in cooperation with McDonnell Douglas of the United States, with the goal of "acquiring the capacity to design and manufacture supersonic jetfighters." De Zuid-Koreaanse lucht-en ruimtevaartindustrie ontwikkelde ook een Koreaanse Fighters programma in samenwerking met McDonnell Douglas van de Verenigde Staten, met het doel "het verwerven van het vermogen om ontwerp en de fabricage supersonische straaljagers."

zoals je kunt lezen heeft zuid korea een eigen wapenindustrie maar is deze in grote mate afhankelijk van de amerikanen...
    zij zullen hier zeker winst uithalen.

En een oorlog zou de invloed van china in de regio mss wat meer verminderen.

DéWé's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miechels Bekijk bericht
    Pro-conspiracy argumenten zijn er ook genoeg zenne:

Als volgens jou de productie in Zuid Korea een voordeel is voor US, dan is het ook een voordeel als Noord-Korea ook zo wordt.

Het binnenlands beleid in US lijkt onvoldoende om de crisis snel genoeg te kunnen doen keren, dus het zou even kunnen duren eer rijken nog rijker kunnen worden, en daar draait het om. Oorlog kan zoiets bespoedigen.

De US-oorlogsmachine moet blijven draaien en opbrengen, anders is het economisch zwaar onverantwoord.

Noord Korea platgooien, zodat ze het terug kunnen opbouwen is nogeens kassa kassa.

Het zou zeker de eerste keer ni zijn (of 2e of 3e keer zelfs).
    Oei oei Dat zijn zo van die typische uitspraken die makkelijk gezegd zijn maar nergens op slaan.

Een land wordt niet zomaar platgegooid en weer opgebouwd, het heropbouwen zal weinig geld opbrengen en wordt meestal gedaan vanuit het oogpunt om stabiliteit te creëren en toekomstige relaties te verzekeren...
    Het klopt dat actieve oorlog op andermans bodem voordelig kan zijn voor de eigen economie maar een oorlog in Korea zal weinig doen om deze Amerikaanse economie weer op gang te brengen.
    Overigens is net bekend gemaakt dat de Amerikaanse economie het voorbije kwartaal sneller groeide dan verwacht. Uw uitspraak over de 'rijken rijker maken' doet uitschijnen dat jij nogal anti-Amerikaans ingesteld bent. De crisis in Amerika, of elders, treft vooral de armere mensen, economisch herstel in deze zin heeft weinig te maken met de rijken rijker maken, eerder met de armen rijker maken.

Een oorlog in Korea zou er ook voor zorgen dat de hele Koreaanse economie ineenstort en opnieuw zou moeten opstarten, de schade die hierdoor wordt aangebracht zal enige tijd duren voor die hersteld raakt. Het is vrij ongeloofwaardig dus dat de VS ginder oorlog wilt met het idee de Noord Koreaanse economie op gelijk niveau met de Zuid Koreaanse economie. Dat is niet realistisch en het is niet omdat de landen een gemaakt worden dat meteen beide economieën op gelijk niveau komen.
    Investeerders zouden in geval van oorlog ook niet meteen terugkeren na het beëindigen van die oorlog, wat nogmaals tot een verzwakking van de economie zou leiden. En zo kunnen nog veel argumenten aangehaald worden.

Ik zeg niet dat de VS met het hele gedoe niets te maken heeft maar de punten die u aanhaalt zijn makkelijke uitspraken die moeilijk te onderbouwen vallen.

Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00tw00t Bekijk bericht
    Gerucht is dat er een Zuid-Koreaans projectiel terechtkwam op Noord-Koreaans grondgebied waardoor Noord-Korea het vuur opende. Maar het is een blijft een gerucht

Gaat nog ff duren eer dat we hierop een duidelijk antwoord krijgen... als we deze ooit krijgen.
    Ik vrees dat het hoe dan ook een snertsvertoning zal worden. Net zoals bij die torpedo enkele maanden geleden. Toen kwamen er ook allerlei geleerden aan te pas met de melding dat het een torpedo was van NK. Beetje bij beetje groeide er dan toch twijfel en is het helemaal uit het nieuws verdwenen.

Amerika heeft ook bitter weinig te winnen met een oorlog in NK. Er valt niet veel rijkdom te rapen en het zal enkel maar geld en mensenlevens kosten en geld is nu net iets wat Amerika momenteel niet in overschot heeft. En ook mensenlevens (militairen) hebben ze niet bij de vleet.

w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gentille Bekijk bericht
    Ik vrees dat het hoe dan ook een snertsvertoning zal worden. Net zoals bij die torpedo enkele maanden geleden. Toen kwamen er ook allerlei geleerden aan te pas met de melding dat het een torpedo was van NK. Beetje bij beetje groeide er dan toch twijfel en is het helemaal uit het nieuws verdwenen.

Amerika heeft ook bitter weinig te winnen met een oorlog in NK. Er valt niet veel rijkdom te rapen en het zal enkel maar geld en mensenlevens kosten en geld is nu net iets wat Amerika momenteel niet in overschot heeft. En ook mensenlevens (militairen) hebben ze niet bij de vleet.
    Enige dat ze hierbij kunnen winnen is denk ik de instabiliteit in de regio dat ook van invloed zal zijn op Rusland en China. Maar betwijfel dat de Obama administratie zich hiermee wil bezighouden.
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

iTrader
    2 (100%)
    Enige dat ze hierbij kunnen winnen is denk ik de instabiliteit in de regio dat ook van invloed zal zijn op Rusland en China. Maar betwijfel dat de Obama administratie zich hiermee wil bezighouden.
    Het is niet de Amerikaanse administratie die het wilt maar de wapenindustrie.

of de Military–industrial complex in Isenhouwer zijn woorden.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moustii Bekijk bericht
    Het is niet de Amerikaanse administratie die het wilt maar de wapenindustrie.

of de Military–industrial complex in Isenhouwer zijn woorden.
    De lobbygroepen zullen hier uiteraard hun invloed op hebben
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesertWolf Bekijk bericht
    Oei oei Dat zijn zo van die typische uitspraken die makkelijk gezegd zijn maar nergens op slaan.

Overigens is net bekend gemaakt dat de Amerikaanse economie het voorbije kwartaal sneller groeide dan verwacht. Uw uitspraak over de 'rijken rijker maken' doet uitschijnen dat jij nogal anti-Amerikaans ingesteld bent. De crisis in Amerika, of elders, treft vooral de armere mensen, economisch herstel in deze zin heeft weinig te maken met de rijken rijker maken, eerder met de armen rijker maken.
    Ja ok, die typische uitspraken zijn natuurlijk kort door de bocht, maar het was ook ni mijn bedoeling om hier een heel opstel te schrijven over internationale politiek. Maar in grote lijnen zal het daar wel altijd op neerkomen.

En met de rijken rijker maken heb ik het helemaal niet over de doorsnee amerikaan, maar over de super-rijken die de beurs nu terug wat willen zien stijgen, en achter de schermen alle politiek en financien reguleren. Economisch herstel zoals jij het noemt om de arme amerikaan te helpen zal hun worst wezen en zal inderdaad geen invloed hebben in deze zaak.

iTrader
    4 (100%)
    Uw uitspraak over de 'rijken rijker maken' doet uitschijnen dat jij nogal anti-Amerikaans ingesteld bent. De crisis in Amerika, of elders, treft vooral de armere mensen, economisch herstel in deze zin heeft weinig te maken met de rijken rijker maken, eerder met de armen rijker maken.
    De rijker worden wel degelijk rijker en de armen armer. Onlangs nog een interview met W. Buffet die dat bevestigt en zegt dat deze tendens de voorbije jaren enkel maar toeneemt.

stormtrooper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Alleen al de Bush-taxcuts zijn een enorm voordeel voor de rijken.

DéWé's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stormtrooper Bekijk bericht
    Alleen al de Bush-taxcuts zijn een enorm voordeel voor de rijken.
    Afgezien van goed voor de rijken zijn ze ook goed voor het aantrekken van investeringen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miechels Bekijk bericht
    Ja ok, die typische uitspraken zijn natuurlijk kort door de bocht, maar het was ook ni mijn bedoeling om hier een heel opstel te schrijven over internationale politiek. Maar in grote lijnen zal het daar wel altijd op neerkomen.

En met de rijken rijker maken heb ik het helemaal niet over de doorsnee amerikaan, maar over de super-rijken die de beurs nu terug wat willen zien stijgen, en achter de schermen alle politiek en financien reguleren. Economisch herstel zoals jij het noemt om de arme amerikaan te helpen zal hun worst wezen en zal inderdaad geen invloed hebben in deze zaak.
    Wat hun motivatie is, beurs stijging hebben meer invloed dan enkel die mensen ten voordele zijn. Continue stijgingen op de beurs zijn een teken van economisch herstel/groei wat ook het hele land ten goede komt.
    En ik denk nog steeds niet dat een oorlog in Korea de VS en/of de beurzen ten goede zal komen. Nuja, er kan altijd een individu zijn met belangen in wapenbedrijven verbonden aan Korea die hier voordelen uit kan halen en bijgevolg een oorlog probeert uit te lokken maar dan zijn we pas echt begonnen met conspiracy theories

De rijker worden wel degelijk rijker en de armen armer. Onlangs nog een interview met W. Buffet die dat bevestigt en zegt dat deze tendens de voorbije jaren enkel maar toeneemt.
    Ik heb niet gezegd dat de rijken niet rijker worden en omgekeerd. Ik heb gezegd dat economisch herstel enkel maar goed kan zijn voor de armen. Welke invloed het op de rijken heeft kan mij niet zoveel schelen, daar gaat het mij (hier) niet om.
    De kwestie die jij aanhaalt is nog een hele ander discussie

iTrader
    4 (100%)

Ik heb gezegd dat economisch herstel enkel maar goed kan zijn voor de armen.
    Klopt niet (toch niet altijd). Maar dat is een andere discussie.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Welke invloed het op de rijken heeft kan mij niet zoveel schelen, daar gaat het mij (hier) niet om.
    Wie denk je dat er beslist of er oorlog komt, de superrijke aandeelhouders met stromannen in de politiek, of de armen?
    En ook al heeft een stijgende beurs meestal voordelen voor de armen, het heeft nul komma nul belang in deze discussie, het draait enkel om de winst van de aandeelhouders. Overschat kapitalisme niet, het is lelijk.

iTrader
    2 (100%)
    Afgezien van goed voor de rijken zijn ze ook goed voor het aantrekken van investeringen.

Wat hun motivatie is, beurs stijging hebben meer invloed dan enkel die mensen ten voordele zijn. Continue stijgingen op de beurs zijn een teken van economisch herstel/groei wat ook het hele land ten goede komt.
    En ik denk nog steeds niet dat een oorlog in Korea de VS en/of de beurzen ten goede zal komen. Nuja, er kan altijd een individu zijn met belangen in wapenbedrijven verbonden aan Korea die hier voordelen uit kan halen en bijgevolg een oorlog probeert uit te lokken maar dan zijn we pas echt begonnen met conspiracy theories

Ik heb niet gezegd dat de rijken niet rijker worden en omgekeerd. Ik heb gezegd dat economisch herstel enkel maar goed kan zijn voor de armen. Welke invloed het op de rijken heeft kan mij niet zoveel schelen, daar gaat het mij (hier) niet om.
    De kwestie die jij aanhaalt is nog een hele ander discussie
    wat jij denk ik niet door hebt is hoe groot de amerikaanse oorlogsindustrie is. Als ze konden zouden ze bij wijze van spreken de halve wereld gaan bombarderen zolang ze hun raketten kunnen verkopen. Een nieuwe oorlog zou zeer goed zijn voor de Amerikaanse economie eerst voor de wapenhandel en daarna voor de heropbouw ( zie naar Irak ).

En na de omverwerping zorgen ze dat er een paar stromannetjes het land "democratisch" gaan leiden en dan hebben ze ineens een strategische uitvalbasis tegen china en in mindere maten indië.

Ze zullen geen enkele nadeel ondervinden aan dit conflict zuid korea zal ongeschonden blijven en aan het noorden zullen ze veel verdienen het is in het verleden al is gebeurd ( zie irak-iran)

DéWé's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moustii Bekijk bericht
    wat jij denk ik niet door hebt is hoe groot de amerikaanse oorlogsindustrie is. Als ze konden zouden ze bij wijze van spreken de halve wereld gaan bombarderen zolang ze hun raketten kunnen verkopen. Een nieuwe oorlog zou zeer goed zijn voor de Amerikaanse economie eerst voor de wapenhandel en daarna voor de heropbouw ( zie naar Irak ).

En na de omverwerping zorgen ze dat er een paar stromannetjes het land "democratisch" gaan leiden en dan hebben ze ineens een strategische uitvalbasis tegen china en in mindere maten indië.

Ze zullen geen enkele nadeel ondervinden aan dit conflict zuid korea zal ongeschonden blijven en aan het noorden zullen ze veel verdienen het is in het verleden al is gebeurd ( zie irak-iran)
    Ik heb nu geen tijd om hierop in te gaan maar ik wil toch even kwijt dat het naïef is te geloven dat Korea ongeschonden uit een eventueel conflict kan komen...

*Bios*'s schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    De grootste reden waarom ik zie dat de US geen oorlog wilt, is wel omdat Noord korea nukes heeft en niet zoals bij Irak waarvan ze het "dachten"

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten